• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy progi na feralnym przejściu zmniejszą liczbę wypadków?

Maciej Naskręt
30 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowe progi zwalniające na al. Hallera w Gdańsku.


Przed feralnym i jednocześnie najbardziej medialnym przejściem dla pieszych na al. Hallera w Gdańskuzobacz na mapie Gdańska zainstalowano progi zwalniające.



Pierwsze potrącenie, mężczyzny, 12 maja tego roku.

Progi zainstalowano tuż przed południem. Prace montażowe zajęły drogowcom ok. trzech godzin, nie utrudniając przy tym ruchu.

- W nocy z piątku na sobotę dodatkowo w pobliżu przejścia zostaną ułożone ograniczniki, które utrudnią kierowcom wjazd na tory i ominięcie progu zwalniającego - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Instalację progów zwalniający urzędnicy zlecili po ukazujących się od ponad półtora roku w internecie filmów z czterech potrąceń pieszych, do jakich doszło na tym przejściu. Wcześniej w tym miejscu pojawiły się tzw. "kocie oczka", czyli światła odblaskowe zamontowane w jezdni. Nie poprawiły one jednak bezpieczeństwa w tym miejscu.

Kolejne potrącenie kobiety na feralnym przejściu 12 maja.

Feralne przejście znajduje się tuż przy skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Konarskiego. I jest to pewien problem, ponieważ z tego powodu, nowe progi zwalniające zainstalowano... niezgodnie z prawem. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, progi zwalniające nie mogą być umieszczone bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych i nie bliżej niż 40 m od skrzyżowania.

Urzędnicy nie bez racji tłumaczą, że dla nich celem nadrzędnym jest bezpieczeństwo pieszych i nie przeszkadza im, że działają poza ramami prawa. Przytaczają także przykłady - m.in. "miasteczko holenderskie" w Puławach, w którym pod patronatem ministerstwa zainstalowano progi w bardzo podobnej sytuacji. Szczegóły opisaliśmy w osobnym artykule.

Kolejne zdarzenie 3 listopada 2013 r.

Wypadek z 3 grudnia 2012 r.

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • na Wita Stwosza tuż pętli tramwajowej jest

    ale obserwuję że kierowcy omijają wjeżdżając na ścieżke rowerową a i pewnie niedługo na chodniki bedą wjeżdżac

    • 0 0

  • Dziwny zbieg okoliczności daty zdarzeń

    • 0 1

  • progi Przymorze

    Na przymorzu -Obrońców są przy samym przejściu dla pieszychi to jest wtedy też nie zgodne z prawem

    • 4 4

  • Jedynym rozwiązaniem w którym da się uniknąć takich sytuacji są światła ale do czego ma dojść na tym przejściu żeby ktoś poszedł po rozum do głowy. Apropo jednego z filmów to wyprzedzanie na przejściu dla pieszych jest zabronione. Ale niektórzy albo nieznaja przepisów albo nie chcą ich znać. W środę na ul. Dabrowszczakow sam prawie nie zostałem potrącony przez taryfiarza który postanowił wyprzedzać na przejściu dla pieszych. Idiotów na drogach nie brakuje

    • 6 1

  • ...Czy to jest takie trudne??!! (3)

    Zastanawiam się, czy w ZDZiZ pracuje ktoś o zdrowych zmysłach?!
    W tym miejscu wystarczy postawić tzw. światła z przyciskiem dla pieszych.
    Podchodzi człowiek do przejścia, naciska guzik, po chwili zapala się "zielone".
    Samochody poczekają 2 minuty i wszyscy bez ryzyka, bez korków, nerwów... jadą dalej.
    Czy to jest za trudne dla urzędników??!!

    • 13 2

    • (1)

      Te "progi" to jest żenada!!!

      • 4 1

      • Najlepsza wiadomosc dnia. Jeszcze kary jak w Finlandii powinny byc.

        • 0 3

    • Re: ...Czy to jest takie trudne??!!

      wszystko się zgadza, poza '2 minuty' -> stary, jakie 2 minuty? na przejście z 1 strony na drugą wystarczy 10s...
      a jak będzie szedł/jechał jakiś inwalida albo osoba starsza -> nie będzie problemu, z pewnością wszyscy poczekają - jak już się zatrzyma to widzi, ze ktoś idzie....

      • 1 0

  • Jeżeli zostały zamontowane "progi" powinny również być zainstalowane barierki uniemożliwiające bezpośrednie wejście na jezdnię

    Ostatnie dwa potrącenia, były ewidentną winą pieszych

    • 8 5

  • Głupota, głupota i jeszcze raz głupota

    "... progi zwalniające nie mogą być umieszczone bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych i nie bliżej niż 40 m od skrzyżowania..."
    Ha ha ha. W Gdańsku 99% progów nie spełnia tego warunku. Nasze durne władze instalują progi bezpośrednio przed przejściem, by kierowca skupił się na progu i nie patrzył na przejście.

    Głąby z magistratu! Tam są światła potrzebne a nie progi zwalniające i niszczące samochody!

    • 12 1

  • Prawda jest taka,

    że w Trójmieście są najwięksi kretyni, nie tylko za kierownicą. Wystarczy wyjść z domu, zachamienie jest zatrważające. W innych. miastach ludzie są normalniejsi niż w tym poradzieckim siole.

    • 2 6

  • Te De Ikiem można przelecieć przes pruk pake siedemdziesiąt na blacie

    :)

    • 3 0

  • Po co próg na samym przejściu?

    Gdy będzie łup to już musztarda po obiedzie. WYSTARCZY ZAMONTOWAĆ w jezdni pół rury 2 calowej; tanio i skutecznie tłucze w auto ... jak np koło szkoły w Rumii na ul. Koscielnej. sposób prosty, tani i skuteczny

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane