• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy we Wrzeszczu powstanie nowy hotel?

Krzysztof Koprowski
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Tak na wizualizacjach z 2009 r. prezentuje się hotel, który inwestor chce zbudować u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów.
  • Tak na wizualizacjach z 2009 r. prezentuje się hotel, który inwestor chce zbudować u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów.
  • Tak na wizualizacjach z 2009 r. prezentuje się hotel, który inwestor chce zbudować u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów.
  • Tak na wizualizacjach z 2009 r. prezentuje się hotel, który inwestor chce zbudować u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów.
  • Tak na wizualizacjach z 2009 r. prezentuje się hotel, który inwestor chce zbudować u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów.
  • Działka u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów od lat czeka na zagospodarowanie.
  • Działka u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów od lat czeka na zagospodarowanie.
  • Działka u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów od lat czeka na zagospodarowanie.

Gdyby udało się zrealizować plany inwestora, Gdańsk zyskałby kolejny po Heweliuszu hotelowy wieżowiec. Atrakcyjna działka u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów musi jednak poczekać na poprawę koniunktury.



Działka u zbiegu Trasy Słowackiego i ul. Partyzantów zobacz na mapie Gdańska czeka na nowe zagospodarowanie już od 2009 roku, czyli jeszcze zanim wytyczono nowy przebieg ul. Słowackiego.

Cztery lata temu właściciel tego terenu - firma Euroef, ściśle powiązana z pruszczańskim deweloperem Gedbud - złożył wniosek o pozwolenie na budowę 15-kondygnacyjnego, ok. 53-metrowego, hotelu z 162 pokojami oraz parkingiem podziemnym na 92 samochody. W obiekcie znaleźć by się miały także sale konferencyjne oraz usługi spa.

- Wydział Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków zatwierdził projekt budowlany budynku hotelowego w lipcu 2009 r. Inwestor w październiku tego samego roku złożył dziennik budowy dla tej inwestycji z wnioskiem o zarejestrowanie, lecz do teraz nie odebrał go z wydziału - informuje Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Czy Trójmiasto potrzebuje wielokondygnacyjnych hoteli?

Inwestor widzi tę sprawę nieco inaczej, negując stwierdzenia Urzędu Miejskiego:

- Oczywiście posiadamy dziennik budowy, który właśnie teraz [w czwartek, 6 lutego - dop. red.] wiozę do urzędu wraz z pozostałymi dokumentami. Nadal aktualne jest też nasze pozwolenie na budowę - mówi Edward Ferenc, prezes zarządu spółki Euroef i jednocześnie właściciel Gedbudu.

Miasto postanowiło bowiem sprawdzić po latach, czy właściciel ma wciąż aktualne pozwolenie na budowę czy też - zgodnie z przepisami prawa - wygasło ono trzy lata od momentu, gdy inwestor otrzymał ostateczne pozwolenie na budowę.

- Od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego uzyskaliśmy informację, że w czerwcu 2012 r. inwestor zawiadomił go o zamiarze rozpoczęcia budowy. Jednak, w związku z wątpliwościami czy budowa faktycznie została rozpoczęta, 28 stycznia br. wystąpiliśmy do inwestora z prośbą o udokumentowanie przebiegu prac - wyjaśnia Dobrowolska.

Faktycznie: obserwując przez lata działkę przy Trasie Słowackiego, trudno zauważyć, by cokolwiek na niej się działo.

Inwestor przekonuje jednak, że dotychczasowe prace obejmowały głównie przygotowania terenu pod budowę w zakresie jego odpowiedniego uformowania, a więc dziennik budowy nie jest pusty. Na dalsze prace nie ma póki co liczyć, gdyż wszystko zależne jest kwestii finansowych. Dla Gedbudu byłaby to największa realizacja tego typu.

- W 2009 roku panowała zupełnie inna sytuacja ekonomiczna niż teraz. Gdybyśmy wówczas zaciągnęli ok. 50-milionowy kredyt, to nie wiem, czy dzisiaj mielibyśmy z czego go spłacać. Sztuką nie jest przecież rozpocząć budowę i ją przerwać w trakcie, lecz zrealizować projekt w pełni - od początku do końca - tłumaczy nie bez racji Ferenc.

Prezes zapewnia jednak, że pomysł budowy jest cały czas aktualny. Sam obiekt byłby jednak nieco zmieniony pod kątem potrzeb potencjalnych klientów. Pierwotnie planowano, że będzie posiadał pięć gwiazdek. Dzisiaj ten standard zostałby obniżony o jedną gwiazdkę, a głównym adresatem oferty byłyby osoby podróżujące w celach biznesowych.

- Nie mamy zaplecza biznesowego ani też inwestora strategicznego dla tego projektu. Nie planujemy realizować tego także w oparciu o model franczyzy, bo i takie propozycje otrzymaliśmy. Obecnie skupiamy się m.in. na projekcie przedszkola przy ul. Rogalińskiej, a sam hotel chcemy wybudować do 2020 roku - zapewnia właściciel Gedbudu.

Czytaj też: Czy w Trójmieście jest wystarczająco dużo hoteli?

Miejsca

  • Gedbud Pruszcz Gdański, Grunwaldzka 42a/18

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Tragedia

    Widzę że okolice starego garnizonu zaczynają być punktem zainteresowania coraz to gorszych pomysłów co do zabudowy. Tragedia.

    • 1 1

  • Bardzo ładna bryła budynku

    Okrągły kształt będzie się dobrze komponował z pobliską Brętowską Bramą oraz GB, szkoda tylko że jeszcze nie budują

    • 1 1

  • (16)

    Jak nie banki to hotele , taki jest cały Wrzeszcz po jednej stronie , a po drugiej same rudery dziurawe ulice i pelno meneli .

    • 141 36

    • Hotel który skończy jak parking obok spójni

      Lepiej zajmijcie sie tym tematem kiedy tamto cudo zniknie z obrazu największego skrzyżowania.
      Hotele budujcie albo przy lotnisku albo w pasie nadmorskim
      gwarantowane że firma strzeliła by bankruta od 2009 z takim pomysłem a na działce nic sie nie dzieje, dziennik budowlany kiepski dowód byle architekt może tam cos wpisac.

      • 0 1

    • (2)

      Wiadomo ze nie chodzi o to ze cos powstaje, tylko ze to nieprodukcyjny resor.
      Ciekawe byloby powstanie kompetytywnej produkcji jakichs innowacyjnych produktow - urzadzen mechanicznych , elektronicznych, systemow energetycznych, maszyn, albo fabryka domow, itd itp. Fachowcy, dobre place, sprytne dzialania, wsoolpraca z uniwerkami, szkolami technicznymi.
      Mam juz dosc codziennych artykulow o deweloperstwie i pijanych kierowcach.
      To takie dolujace.
      Napiszcie w koncu co sie produkuje i co z tego wynika.

      • 0 1

      • kompetytywnej?

        no jasne..,)

        • 0 0

      • Włącz se TVN Turbo Polak Potrafi, i nie marudź więcej

        • 1 0

    • Pozatym tyle krytyki o wsio a podziwiane miasta na swiece powstawaly w klimacie walk i sporow socjalnch. Z jednej strony ucisk, to brutalny porzadek, to walka o sprawiedliwosc i rownosc. Pozytajcie o historii Paryza.

      • 1 0

    • (5)

      Nie jadowita tylko sama prawda . Wystarczy sie przejsc po drugiej strobie torow i szlak czlowieka trafia jak mozna podzielic wrzeszcz na dwa rozne swiaty .

      • 8 5

      • (2)

        Był kiedyś taki projekt bodaj "dolnywrzeszcz.pl", powstała też książka o tej części miasta. Ona nie jest gorsza, ale zawsze, historycznie, była inna, inaczej uwarunkowana swoją infrastrukturą. Sama dzielnica Wrzeszcz jest bardzo rozległa i zróżnicowana. Od Strzyży po Nowe Szkoty. Warto na to spojrzeć szerzej i bez emocji. Jeśli chodzi o tę część Wrzeszcza tuż za torami, to jak widać, lada chwila zmieni się bez porównania w bardzo atrakcyjną część miasta.

        • 2 1

        • byla gorsza (1)

          w sensie: biedniejsza. Dolny Wrzeszcz to jest modernistyczna niska zabudowa, cale kwartaly budowane przez miasto w latach 20-tych XX wieku jako budownictwo socjalne/komunalne (dla robotnikow i biedniejszych warstw spolecznych). I taka do dzis jest ta dzielnica. W odroznieniu od Gornego Wrzeszcza, w ktorym budowali prywatne wille patrycjusze.

          • 5 1

          • wszsytko prawda, tylko styl Dolnego Wrzeszcza to ekspresjonizm ceglany

            tylko w Gdańsku, Niemczech i Holandii występujący

            • 2 0

      • przykro mi

        ale lepiej w tamtym miejscu, niż w centrum gdańska...
        będą mieli dobry widok na grunwaldzka i słowackiego z góry plus górne piętra może trochę wody zobaczą :)
        przecież osobk jest inpro a w brętowie następne inpro nie dalkeo neptun a troche dalej stare PKO i quattro towers...

        • 10 1

      • bo to są dwa różne Wrzeszcze

        Górny (lepszy) i dolny

        • 12 8

    • (3)

      No to co ma być? Tylko krytyka i to najlepiej jadowita?

      • 30 13

      • nie to sie nie uda !! (2)

        za wysoko, za nisko, nie w tym miejscu i pelno meneli i rudery pod ochroną konserwatora zabytków i wyspa sp... !! ...i ...usiądźmy i odmówmy zdrowaśke

        • 13 3

        • i diablica48 która daje wszystkim po kątach. (1)

          • 4 0

          • Cwaniaczku nawet nie masz cywilnej odwagi by sie podpisac ......

            • 2 3

    • a jak widzisz te dzielnice Gdanska?

      • 2 0

  • Będę miała widok na hotel i większe korki - bez sensu. Na terenie garnizonu może powstać hotel, fajna lokalizacja, wystarczy odnowić te stare budynki i powstanie fajny hotel w starym stylu

    • 3 1

  • parkingi (10)

    A kiedy napiszcie o nowo powstających parkingach bo wszędzie tylko likwidują a w zamian nic nie daja prucz mandatu od straży miejskiej bo tak najłatwiej we Wrzeszczu powstal potężny biurowiec a parkingu nie ma tylko na pare miejsc pod ziemią malo tego przy galerii za miesiac likwiduja następny parking i gdzie tu samochód postawic a nie kazdy może sie poruszać komunikacją miejską

    • 36 23

    • rowerzysta (2)

      Nie musisz po mieście jeździć samochodem.Rower łatwiej zaparkować

      • 2 3

      • Ciekawe po czym byś jeździł, gdyby właściciele samochodów nie ufundowali drogi?

        Chodnikiem, drogą rowerową ?
        Z dwójką dzieci do lekarza też rowerem pojedziesz,
        jak zaliczysz glebę i rozbijesz głowę to do szpitala zaniosą cię na noszach lub pociągną rowerami ?

        • 0 1

      • Rowerem jeżdżę, ale boję się go zostawić. Już raz mi rower skradziono, policja go nie znalazła.

        • 0 0

    • A pod hotelem powinni zbudować duży podziemny parking dla takich jak Piotr,a obok usytuować przystanek komunikacji miejskiej. Dla tych co nie mogą poruszać się komunikacja zbiorową (niepełnosprawni) wyznaczyć niewielka liczbę miejsc do parkowania w centrum.

      • 3 1

    • cholerni samochodziarze (2)

      jaśnie państwo w samochodach nie ma gdzie zaparkować? To dawaj na chodnik, na trawnik, na skwerek. Co z tego, że trawa rozjechana, że pieszy nie ma jak przejść, że o rodzicach z wózkiem nie wspomnę. Cholerni kierowcy i ich żądania pseudoszlacheckie. Bo rzeczywiście to taki problem przejść kawałek, pojechać skm albo tramwajem, albo nawet wziąć taksówkę. Żenada!

      • 8 6

      • Proszę choćby przeczytać wpis poniżej i powyżej. Szanowny "toxx", mniej emocji, więcej używania rozumowania. Właśnie używasz komputera, bez którego też bardzo dobrze istniała i rozwijała się cywilizacja. Uznaj rzeczywistość i staraj się ją porządkować, zamiast "kopać się z koniem" .

        • 2 1

      • no po co auto?

        dostawca przywiezie do piekarni chleb, inny wodę do marketu, inny tusz do drukarki, listonosz/ kurierprzesyłkę, kierowca autobusu dojedzie do pracy o 4 rano... przykłady można mnożyć. Samochody w życiu codziennym są niezbędne dla jednych, a innym po prostu ułatwiają życie. Nie znaczy to, że mają ci zmotoryzowani utrudniać życie niemobilnym i odwrotnie. A w dzisiejszych czasach gdzie w gdańsku na 1000 mieszkańców przypada 510 samochodów /dane z 12-2013 GUS/ samorządy powinny moim zdaniem zadbać o odpowiednią ilość miejsc parkingowych. Przecież nie tylko ci którzy przyjeżdżają do pracy czy na zakupy ich potrzebują, ale także mieszkańcy.

        • 3 3

    • Jak sie nie możesz poruszać KM (1)

      to nie jeździj do centrum ( Wrzeszcza)

      PS. A dlaczego nie możesz ?

      • 9 12

      • bo jest syf w niej

        • 2 3

    • Słuszna uwaga! Gdy ktoś ma konie, to ma i stajnie. Jeżeli nasza cywilizacja i styl życia wymagają samochodów, to potrzebna jest infrastruktura. Nie tylko autostrady, bo te samochody dokądś w końcu jadą i gdzieś muszą zaparkować. Tymczasem każdą piędź ziemi w mieście okłada się haraczem. I niech nie mądrzą się ci, którzy sami nie prowadzą, bo wszyscy korzystamy z samochodów, w różnej postaci.

      • 6 9

  • (7)

    Musi byc kosciól a nie jakies hotele

    • 58 44

    • (1)

      A honorarium?

      • 1 1

      • Chyba sanktuarium...

        • 0 0

    • I po co palikotowcu rżniesz głupa ?

      • 5 6

    • Tylko żeby wieża miała przynajmniej 40m w górę . (1)

      • 13 1

      • 40m to będzie miała boczna nawa

        wieża będzie na wysokości korony Jezusa ze Świebodzina

        • 12 5

    • A tu widzę jakiś problem. Emocje są w kłopocie. I to już tak przed południem? Tak zawsze, czy tylko dziś?

      • 6 7

    • Jako człowiek dzierżący w ręku sztandar kultury

      Jestem za wybudowaniem Bunkra Opatrzności w tym miejscu !!!!!!!

      • 19 8

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    a ja byłem przekonany ze to miejsce na BIEDRONKE ;p

    a druga sprawa piszesz o pierdołach - napisz o tym jak niszczeje ten budynek napoleoński co widać w tle - masakra jakim my jestesmy narodem porąbanym ratujny to co zostało pieknego a nie podniecajmy sie betonowymi molochami który pewnie dostanie pięknie brzmiącą polska nazwe

    • 3 2

    • przepraszam za błąd nie napoleoński - lidl stoi na napoleońskich

      • 1 1

  • i co z tego jeśli Megawap zlikwidowany

    komuno wróć

    • 2 0

  • A gdzie normalne zakłady pracy cokolwiek produkujące

    • 5 2

  • wariaci (1)

    lepszy pożytek by był jakby jakąś biedronkę tam otworzyli albo jakiś inny sklep spożywczy a nie następny postawią gmach i cały widok mi zabiorą z okna co widzę

    • 4 5

    • i jeszcze park

      Żeby pies miał gdzie zginać grzbiet

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane