- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (200 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (342 opinie)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (313 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (113 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (56 opinii)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (75 opinii)
Czytelniejsze oznakowanie węzłów na obwodnicy
Zamiast "Stanisławie" będzie "Tczew", zamiast "Rusocina" - "Pruszcz Gdański", a zamiast "Kwiatkowskiego" - "Gdynia - Port". Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad zmienia nazw węzłów na trasach krajowych i autostradach, w tym na obwodnicy Trójmiasta. Wszystko po to, aby oznakowanie stało się bardziej czytelne.
Podobna sytuacja jest z węzłem "Kopytkowo", który będzie przemianowany na "Gniew", a "Swarożyn" na "Kociewie - Północ". Na obwodnicy Trójmiasta zamiast węzła "Matarnia" będzie "Gdańsk - Lotnisko", zamiast "Kwiatkowskiego" - "Gdynia - Port".
Wśród kierowców opinie są mieszane. - Bardzo dobry pomysł, bo każdy kojarzy te nazwy z miejscem do którego zmierza - komentuje gdański taksówkarz, pan Adam. Innego zdania jest pan Janusz, dla którego zmiana tych wszystkich nazw, to niepotrzebny wydatek.
- Koszty operacji wcale nie będą wysokie - przekonuje Piotr Michalski. Jak mówi, korzyści będą niewspółmierne. - Na naprawę uszkodzonego oznakowania wydajemy więcej pieniędzy - podkreśla rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Oznakowanie trzeba będzie zmienić tylko na pięciu węzłach. Pozostałe nie posiadają jeszcze żadnych tablic. To samo dotyczy budowanych dopiero obwodnicy Słupska, Południowej Gdańska i drogi S7 między Koszwałami i Kazimierzowem.
Policja wspomniany projekt opiniuje pozytywnie. Młodszy inspektor Janusz Staniszewski, szef pomorskiej drogówki: - chodzi przede wszystkim o względy bezpieczeństwa, bo kierowcy nie będą gubić się na węzłach i w sposób niebezpieczny zmieniać w ostatniej chwili pasy ruchu.
- Czy to dobry pomysł okaże się wkrótce, ale w historii podobne rzeczy już się zdarzały - przypomina Bogdan Kwapisiewicz z Klubu Dżentelmena Szos. - Kiedyś dużo krzyku było o zmianę nazwy ulicy Jedności Robotniczej na Trakt Świętego Wojciecha. Z czasem zostało to zaakceptowane - podkreśla Bogdan Kwapisiewicz.
Projekt zmian musi jeszcze zaopiniować centrala generalnej dyrekcji w Warszawie. Decyzja zapadnie w tym roku.
Opinie (97) 7 zablokowanych
-
2009-07-10 08:45
Likwidacja korków (5)
Myślę, że to zlikwiduje korki w naszym mieście , zupełnie.
Napiszemy pod koniec roku, że mamy w 3mieście nowe nazwy dróg zamiast nowych dróg, zawsze to jakieś odświeżenie. Jak np- NOWA ŁÓDŹKA , NOWA ŚŁOWACKIEGO , i wogóle wszystko nowe:))- 50 12
-
2009-07-10 10:41
(4)
Najlepszym sposobem na likwidację korków jest wprowadzenie "nowego" prezydenta i rady miasta, ktorzy nie są marzycielami.
- 9 3
-
2009-07-10 11:35
gamonie (2)
przeciez to faktycznie gigantyczne udogodnienie dla zamiejscowych, a wy tylko czepiac sie potraficie, a jesli jestescie tacy madrzy to zlozcie papiery do gddkia, takich fachowcow na pewno przyjma, a i korki w 2 dni znikna...
- 11 0
-
2009-07-10 11:38
gt (1)
He, he. Korki znikną. Dobre. A gdzie na świecie nie ma korków?
- 2 2
-
2009-07-10 20:44
Pudding City Rulz
W Korei Północnej korków nie ma.
- 0 1
-
2009-07-10 12:57
buuuuuuuuuuuuuuuuu Frajerze
- 0 2
-
2009-07-10 08:45
zamiejscowym na pewno pomoże (1)
- 57 2
-
2009-07-12 21:46
miejscowym też, tylko szkoda że GDDKIA trochę późno włączyła myślenie.
Chociaż lepiej późno niż wcale.
- 1 0
-
2009-07-10 08:46
Masakra (6)
Za remonty dróg by sie wzięli a nie za wydawanie pieniędzy na takie pierdoły!!
- 6 51
-
2009-07-10 13:24
Chyba nie jeździsz po Polsce, skoro to są dla Ciebie pierdoły... (1)
...albo jeździsz tylko tymi drogami, które już dawno znasz na pamięć.
- 4 0
-
2009-07-10 14:42
Do O.
Zgadzam się z przedmówcą.
Dla Ciebie pierdoły bo jeździsz autobusem i takie znaki Cię nie interesują.
Pojeździłbyś po drogach to byś zobaczył.
A jak będziesz miał okazję jedź do Niemiec to zobaczysz różnicę :)- 4 0
-
2009-07-10 22:26
(3)
Przejedz sie gdzies dalej niz po wlasnej gminie. Ciekawe czy na A2 widzac drogowskaz na Strykow wydedukowalbys, ze mozna tak jechac do Warszawy?
- 3 0
-
2009-07-11 11:28
Kociewie Północ (2)
Nie chodzi o drogowskazy, ale o nazwy węzłów. "Kociewie Północ" mnie przekonuje. Każdy w Polsce, a i większość za granicą, doskonale wie, że to zjazd do Malborka albo Chojnic.
- 2 0
-
2009-07-12 11:05
Odnośnie Kociewia Północ (1)
Akurat ten przykład najmniej mnie przekonuje. Wszystkie pozostałe są jak najbardziej zrozumiałe i jednoznaczne bo odwołują się do miejsc lub istotnych miejscowości, jednak Kociewie to dosyć szerokie pojęcie i moim zdaniem tak oznakowany zjazd prowadzi do wsząd i do nikąd zarazem.
- 0 0
-
2009-07-12 21:27
hm... bo to była ironia ze strony Cyklisty... trochę luzu, ludzie! pozdrawiam Cyklistę i wszystkich z poczuciem humoru! :) uwaga żart: co do węzłów na obwodnicy mogliby nazwać któryś morze, też bardzo szerokie pojęcie... :P
- 0 0
-
2009-07-10 08:48
Kierowcy tirów to bębny rezonansowe. (5)
Tiry wywalić na wagony kolejowe a nie jeden idiota wyprzedza drugiego pod górę mimo zakazu!!!
- 96 4
-
2009-07-10 09:08
TIR - Kubica (1)
Jechałem wczoraj obwodową. Przede mną TIR jechał dość szybko i doganiał wolnojadącą ciężarówkę. Nagle - supermanewr !! Aby go wyprzedzić to w ostatniej chwili zjechał na zjazd na Rębiechowo (prawie walnął w barierę) i po zjeździe posunął ostro włączając się z powrotem na obwodnicę przed ciężarówkę za węzłem.
- 6 0
-
2009-07-10 10:04
Wszystko fajnie, tylko po co mieszać w to wszystko Kubicę?! Czy sugerujesz, że nasz reprezentant w F1 też tak niebezpiecznie jeździ po publicznych drogach?
- 6 2
-
2009-07-10 12:03
Tiry maja swoj sposob na wyprzedzanie.
Jade 3 tiry gesiego.
- Ostatni tir wjezdza na srodkowy pas.
- Srodkowy tir w tym momencie wyprzedza pierwszego.
- Ostatni nie wyprzedzajac zjezdza na pas zewnetrzny.
Policja nie zobaczy z tylu ze srodkowy tir wyprzedzal. Ostatniemu nic sie nie stanie bo tylko wjechal na pas wewnetrzny a to jest zakaz wyprzedzania a nie znajdowania sie na pasie wewnetrznym.
Zeby ten manewr zauwazyc trzeba byc naprawde blisko tirow.- 5 0
-
2009-07-10 19:04
przynajmiej do autostrady!
port gdynia- pruszcz gdański cieplewo po co tirowcy mają jechać godzinę z portu!
- 1 1
-
2009-07-10 22:46
problem polega......
Problem polega na sposobie jazdy kierowców z kapeluszami. Tzn 60-70 na obwodnicy. Zachowują się jak turyści, ładny widoczek to sobie zwolnimy.
- 0 4
-
2009-07-10 08:52
słuszna sprawa (4)
Sam mieszkam w Trójmieście i mimo to mam na koncie kilka pomyłek związanych z przegapionym, albo przedwczesnym zjazdem z obwodnicy, której używam niezbyt często. Na szczęście, jako "miejscowy", znam okolicę i trafię do celu z następnego zjazdu, ale taki "zamiejscowy" może mieć z tym spory kłopot.
- 61 1
-
2009-07-10 09:49
Wraz z upowszechnianiem się samochodowych nawigatorów, (2)
treść przydrożnych znaków będzie miała coraz mniejsze znaczenie.
Tym niemniej, proponowane zmiany to krok w dobrym kierunku, i dobrze by było, gdyby takie ujednolicenie zasad stało się powszechne w Polsce- 8 4
-
2009-07-10 10:34
@DAreck
Może i tak będzie ale nie jestem osobiście co do tego przekonany. Niejednego kierowcę nawigacja satelitarna wywiodła już w pole (występują jednak błędy), a gdzieś czytałem że jeden człek nawet do jeziora wjechał :P. Po prostu nawigacja bardzo człowieka ogłupia i zmniejsza Jego uwagę. Do tego gdyby ta siec padła to na nic Ci się zda ta ładnie opakowana elektronika ;].
Dlatego ja wolę opierać się na tradycyjnej mapie i znakach. Jak mam jechać do jakiegoś miasta, w którym będę po raz pierwszy, to albo kupuję sobie mapę albo patrzę na necie orientacyjnie gdzie mam dojechać. Zawsze można też spytać kogoś miejscowego o drogę prawda?
A wracając do tematu to będą to na pewno w większości zmiany korzystne. Jedna uwaga: zamiana nazwy "Swarożyn" na "Kociewie - północ" dla mnie nie ma sensu, ponieważ w gruncie rzeczy nic nie ułatwia.
Pozdrawiam- 8 1
-
2009-07-10 11:35
Oprócz nazw numery zjazdów
Możnaby przy okazji nadać numery kolejnym zjazdom - jest to duże ułatwienie. Jeśli ktoś chciałby zjechać na lotnisko, nie musiałby zapamiętywać nazwy węzła tylko numerek - np. 26. Do tego wiedziałby jak daleko jest jeszcze do jego zjazdu. Taki system bardzo dobrze sprawdza się w Stanach.
- 9 0
-
2009-07-10 10:44
Mikuś Pelplin czy inne pierdziszewo nie należy do trójmiasta....
A jeśli naprawdę mieszkasz w trójmieście i gubisz się na alei Kazimierza Jagiellończyka (obwodnicy) to lepiej żebyś nie jeżdził wcale bo stanowisz zagrożenie- 2 6
-
2009-07-10 08:55
Dobry pomysł
nie tylko dla przyjeznych ale dla tutejszych również, którzy często nie podróżuja. Oznakowanie jest istotne. Oby nie za dużo znaków i nie za mało.
- 30 1
-
2009-07-10 09:02
Mamuśka - mandat!!
Ciesz się Mamuś, że nie dostałaś mandatu za utrudnianie ruchu :) lewy pasek jest do wyprzedzania - mało kto o tym pamięta!
- 1 0
-
2009-07-10 09:03
ZJAZD Z OBWODNICY NA WRZESZCZ (8)
Może wreszcie ktoś przy okazji oznaczy tablicą zjazd na Wrzeszcz/ Lotnisko od strony Gdańska !!!
Napis na nawierzchni autostrady nie jest wystarczający - szczególnie dla kierowców spoza Gdańska i tych podróżujących nocą. A jak się już przejedzie zjazd, to potem trzeba nadrabiać niepotrzebnie kilometry .....- 68 4
-
2009-07-10 09:38
dokladnie tam to jest rzeznia,oznakowania sa postawione za pozno
- 6 2
-
2009-07-10 09:56
Również się zgadzam. Fatalne oznakowanie.
- 6 1
-
2009-07-10 10:07
popieram. zjazd przy stacji shell wydaje się tylko wjazdem na stację paliw a nie zjazdem do miasta
- 15 1
-
2009-07-10 10:25
no własnie (1)
zgadzam się! jak jeździ tam się rzadko to zawsze się to przeoczy i wtedy trzeba nadrabiać z 20km żeby zawrócić :/
- 8 1
-
2009-07-12 11:07
Plus dla Ciebie...
... że nadrabiasz, a nie cofasz poboczem.
- 2 0
-
2009-07-10 13:13
(1)
przy okazji można by pozmieniać oznaczenia dzielnic. teraz mamy 3 zjazdy na Orunię i chyba 2 z nich są na Kościerzynę. Można by dodać np. Kowale i Kolbudy albo/i na drugim z nich Straszyn.
- 8 1
-
2009-07-11 13:44
tak jest
zgadzam się
- 1 0
-
2009-07-10 13:37
Zgadzam się
Tak, 100% racji
- 3 0
-
2009-07-10 09:04
"...oznakowanie stało się bardziej czytelne." (6)
"Czytelniejsze" to już słowo za trudne dla tutejszych pismaków?
- 11 40
-
2009-07-10 10:09
jesteś marudniejszy niż zwykle ;/
- 9 2
-
2009-07-10 17:43
racja
po prostu pismak. niedługo będzie Fakt
- 0 4
-
2009-07-11 09:14
czytelne - bardziej czytelne - najbardziej czytelne (2)
Człowiek, który popełnił powyższy artykuł ma przynajmniej podstawowe pojęcie o stopniowaniu... W przeciwieństwie do Ciebie ignorancie...
- 2 2
-
2009-07-12 11:12
Zajrzyj do słownika ciołku matołku (1)
Przymiotnik "czytelny" ma stopniowanie regularne, a nie opisowe. Czytelny, czytelniejszy, najczytelniejszy. Dodawanie "naj" to przykład typowego dla czasów współczesnych bełkotu medialnej nowomowy. Poczytaj zanim zabierzesz głos w dyskusji na temat, o którym nie masz bladego pojęcia (http://www.sjp.pl/co/czytelniejszy).
- 0 1
-
2009-07-12 13:32
Pożyjesz troszkę, to będziesz wiedział, że za kilka lat będziesz klarował innemu internaucie opisowe stopniowanie przymiotnika CZYTELNY... "czytelniejszy" i "najczytelniejszy" to właśnie typowe łamańce współczesnej mowy... Polecam literaturę piękną początku ubiegego stulecia... Powodzenia w podążaniu za ciągłymi zmianami w SJP.....:)
- 1 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-07-10 09:10
Jadę obwodową i pomykam 120-130 km/h
czyli właściwie już nieprzepisowo.
Wyprzedzam cały czas jadące prawym pasem 90 km/h.
Z tyłu na zderzak wsiada mi kierowca, który włącza dodatkowo lewy kierunek i błyska światłami. Koniecznie musi jechać 160 km/h. Przepuszczam go gdy tylko dam radę zmieścić się na prawym pasie.
Kilka minut później, już na zjeździe w Gdyni, spotykamy się na światłach, jest 3 samochody przede mną i czeka grzecznie jak wszyscy.- 3 0
-
2009-07-10 09:13
,,...Decyzja zapadnie w tym roku. ..,, (1)
WOW!! co za szybkośc!
- 25 1
-
2009-07-10 09:36
spokojnie...
nie popadajmy w zbytni optymizm. Pewnie mieszkańcy Matarni i Owczarni zaraz oprotestują zmianę i sprawa się przeciągnie na pierwsze kwartały 2011 roku
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.