- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (133 opinie)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (95 opinii)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (150 opinii)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (44 opinie)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy
Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku . - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.
I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.
Miejsca
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2016-04-01 21:02
Proponuję zlikwidować jeden pas ruchu (26)
I zrobić tam ścieżkę rowerową
- 79 126
-
2016-04-01 21:03
przecież tam wzdłuż hallera jest sciezka rowerowa (10)
- 36 10
-
2016-04-01 21:05
(9)
Przecież gołym okiem widać że to był sarkazm. Nic tylko wszędzie buduje się ścieżki rowerowe jakby nie było na co innego wydawać pieniędzy
- 43 23
-
2016-04-01 21:11
(4)
Wszędzie czyli gdzie są ścieżki w budowie?
- 12 20
-
2016-04-01 21:37
(3)
Nigdzie, bo wybudowali je wszędzie gdzie się da
- 30 10
-
2016-04-02 18:34
(2)
sarkazm - najskuteczniejsza metoda walki z idiotami ;)
- 1 0
-
2016-04-02 23:05
Niekoniecznie (1)
idiota nie pojmie.
- 2 1
-
2016-04-03 13:25
nadmiar sarkazmu jest jak nadmiar rymow w wierszu
wcale nie znaczy to, ze poeta dobry. Raczej przecietny i inne braki w warsztacie maskuje najprostszym elementem.
Nie mowiac o tym, ze najlepsze wiersze bardzo czesto rymow wcale nie maja.- 1 0
-
2016-04-01 21:39
Bo nie ma.. (3)
Znajdź mi w UM referat tramwajowy/autobusowy. Nie ma, a rowerowy jest i kasę na rowerowe inwestycje ciągnie. A ty masz płacić za bilety i nie narzekać, bo w alternatywie masz, albo kupić auto, jeździć zniszczonym drogami i płacić za parking. Albo kupić rower i śmigać nową ścieżką rowerową..
By żyło się lepiej.. rowerzystom.- 23 7
-
2016-04-02 14:34
no tak, przecież ZTM i ZKM to nie są spółki miejskie, prawda?
- 1 0
-
2016-04-02 09:41
by żyło się lepiej wszystkim mieszkańcom
zwłaszcza tym, którzy chcą jeździć rowerem a się boją korzystać ze swojego prawa do poruszania się po jezdni.
Poczytaj sobie o korzyściach zewnętrznych: każdy rower w mieście więcej to więcej miejsca dla innych mieszkańców.
Każdy samochód więcej to więcej roszczeń o przestrzeń do parkowania i jazdy.- 3 8
-
2016-04-01 22:40
tak, i powinien byc oficer tramwajowy i autobusowy
Jak w wojsku czy u rowerowcow ? ;)
- 6 3
-
2016-04-03 11:32
Zlikwidowac ruch tramwajowy i rowerowy i przestana degradowac ten odcinek
A puscic tam tylko ruch samochodowy bez tirow i ciezarowek i zeby tam nie pętaly sie zpedaleni kolarze
- 2 0
-
2016-04-02 15:08
Hm co 10 lat remont. (1)
Gratuluję jakości. Jak torowisko byłoby betonowe to 30 lat spokoju.
- 1 0
-
2016-04-03 10:49
ja się nie znam, od tego są specjaliści
czemu ich nikt nie zapyta o zdanie?
- 2 0
-
2016-04-01 21:10
no i pachołki i skrzyżowania równorzędne (6)
- 7 2
-
2016-04-01 21:12
rownorzedne skrzyżowania powinny byc na obwodnicy (5)
Wtedy wlanczajacy sie mieliby pierwszeństwo przed gnajacymi samochodami - byloby bezpieczniej
- 9 6
-
2016-04-01 23:44
nie wszyscy (3)
Tylko ci z prawej strony
- 4 0
-
2016-04-02 08:38
Wszyscy (2)
a gdzie tam masz wlanczajacych sie z lewej
- 3 0
-
2016-04-02 08:55
(1)
Włączających
- 3 2
-
2016-04-03 10:48
intrygują mnie osoby, które tę wypowiedź minusują
na razie mam następujące przyczyny hipotetyczne
a) z czystej złośliwości
b) z czystej głupoty- 1 0
-
2016-04-01 21:41
ROTFL ale mnie rozbawiłeś, dzięki!!
- 8 3
-
2016-04-02 17:45
prima aprilis byl wczoraj
- 1 0
-
2016-04-01 21:13
kiepska prowokacja (3)
a w tle czai się zapewne frustracja samym sobą. "winni cykliści" - nuda.
- 12 7
-
2016-04-01 21:42
(2)
winni są nie tyle cykliści, co pewien element konstrukcyjny w ich pojazdach - a mianowicie: pedały
- 12 7
-
2016-04-02 17:29
Pedały
Uwielbiam pedały ale tylko rowerowe.
- 2 1
-
2016-04-01 21:51
Element animalny
Dzikie tramwaje
- 12 1
-
2016-04-03 12:05
nie ma pieniędzy ?
a na kolejke na górke gradową są ? !
ALbo na kasowanie tramwajów i kupowanie nowych są ?
co za bzdury- 3 0
-
2016-04-02 08:46
PO szło w pusty stadion więc nie dziwota. (1)
No i w pusty ECS..
- 15 5
-
2016-04-03 11:25
haratać w gałę
- 1 0
-
2016-04-01 21:06
szpilek (9)
Tory ? Sąsiad(podobno)pewnego zastępcy komendanta wie o co chodzi .Takich tłuków kapusi ma policja ,że coś im zasugerować to jeszcze złodzieja z człowieka zrobią!Tory i sukcesy policji .To jest normalnie kabaret .
- 7 26
-
2016-04-01 21:18
Artukuł o torach... (8)
Kiedyś wyczaiłem konfidentów w pracy i pewien Niemiec ubolewał ,że tory kradną z dawnej kolei Pruskiej .Typ się chwali ,że zna zastępce komendanta , myślę sobie zasugeruje mu to...nawet idiocie pokazałem miejsce ! W zamian za to próbowano ze mnie zrobić złodzieja! Tacy są w Polsce konfidenci i policja!Jak opowiedziałem to Niemcowi to za głowę się trzymał!Im jak nawet chce się pomóc to idioci i tak spieprzą sprawę! Wartość tych torów to chyba setki tysięcy!!!I kto tu jest głupi?
- 5 13
-
2016-04-01 22:47
nie pal tego szajsu (7)
caban ci zaraz odpadnie patolku
- 13 1
-
2016-04-02 00:15
(5)
Najlepsze jest ,że ten urojeniowiec nie musi nic zażywać. Ma tak zryty beret gratis z natury.
- 13 2
-
2016-04-02 00:27
(4)
Urojeniowiec? Jeśli kłamie to powinna mnie policja zatrzymać za kłamstwa :-D .Słyszałeś kiedyś o praniu pieniędzy? Może kiedyś napisze ...Urojenia dobre sobie , tak jest wyszkolona policja i takich ma konfidentów! O napadach też mam napisać jak pewien as śledząc mnie tak się spieszył do ciepłego auta i się biedak przewrócił , o mały włos łba sobie o krawężnik nie uszkodził aż mu czapka spadła :-D Podobno ja te napady miałem robić ,ale to jak zwykle ktoś inny.Ale po raz enty prace mi pewna grupa zawodowa upieprzyła ! Mógłbym całą noc prawdziwe historie pisać o pracy pewnej grupy zawodowej :-D Nie ośmieszaj się!
- 4 11
-
2016-04-02 02:00
ty tak na serio (3)
myslalem ,ze ja jestem nienormalny
- 7 3
-
2016-04-02 08:44
Oto przyklad debila, (2)
ktory sam ze soba prowadzi dialog.
To powinno sie leczyc- 7 1
-
2016-04-03 10:53
niech działa póki go sanitariusze nie nakryją z telefonem (1)
poza tym dobry przykład dla czytelników
jakie stany umysłu występują w społeczeństwie- 2 0
-
2016-04-03 11:24
Stany umysłu w społeczwństwie? Czytelnicy mają okazje poczytać jak działa i pracuje policja!Jeśli twierdzisz ,że kłamie to zgłoś to do prokuratury lub na policje .Wszystkich którzy są ci niewygodni masz zamiar umieścić w zakładzie psychiatrycznym? Pamiętaj w internecie nie jest się anonimowym,ciebie też można namierzyć!
- 1 1
-
2016-04-01 23:00
Prawda w oczy kole ?Jeśli chodzi o palenie to nic nie pale? Caban mi odpadnie ciekawe? Jeśli chodzi o palenie , to tytoń bez akcyzy jest nielegalny a każdy wie gdzie można go kupić :-D Nawet na słupach i przystankach są ogłoszenia z takim tytoniem.To jaki jest problem dotarcia po nitce do kłebka ? Też zbyt skomplikowana akcja?hahahahahaaaaa! Ale ,,przepraszam" problemem jest złapanie złodzieja rowerów hahahahahahaha! Litości na rany Chrystusa !Mam coś o paliwie dopisać? :-D Rozumiem ,że patolek to od patologi? Patologia to jest w pewnej grupie zawodowej , ciekawe czy im ktoś testy na narkotyki robi hahahahah.
- 4 10
-
2016-04-01 21:58
dobra. o czym jest ten tekst (1)
to znaczy - do czego prowadzi. do jakiej pointy? że remontu nie ma bo są miejsca pilniejsze? no skoro tak to po co o tym konkretnie miejscu pisać? nie lepiej o tamtych?
- 10 4
-
2016-04-03 11:17
puenty :)
za granicą mieszkamy hihi co?
- 1 0
-
2016-04-01 21:31
ale na kolejkę na Gradową Górę czy jakieś kolejne debilne muzeum czy pomnik kaczora to się kasa znajdzie... (1)
Banda nie kompetentnych urzędasów, defraudujących nasz podatki!
- 57 7
-
2016-04-03 11:13
niekompetentnych pisownia łączna
dobre przykłady sa na sjp pwn
http://sjp.pwn.pl/zasady/;629515- 0 0
-
2016-04-01 21:29
(1)
To błędne koło bo jak nie naprawią torów
to zniszczą nowe tramwaje.- 20 4
-
2016-04-03 11:10
może tramwajom opony założyć
żeby miększe były
- 0 0
-
2016-04-01 21:22
ja tego nie rozumiem. (7)
Ludzie jeżdżą SUVami po 500 - 800 tys zł. a na remont 500 m droginie ma pieniędzy? Cos tu nie gra. To jakim cudem zamiast na remont drogi idzie do kieszeni tych spasionych grubasów w SUVach?
- 69 51
-
2016-04-02 10:55
Dokładnie. Dobre pytanie (1)
Druga Grecja. Takie przewaly że aż ludziom nie wystarcza na zwykły samochód. Muszą mieć za 500-800 kilo.
- 13 1
-
2016-04-03 11:09
to kompleks, u nas białe suvy to albo hinduskie kobiety
albo londyńskie blondynki utrzymanki odwożące dzieci pod same drzwi szkoły,
Chelsea Tractor na to mówią (Chelsea to taka dzielnica picusiów)
ogólnie to kobiełki tym jeżdżą- 2 0
-
2016-04-02 10:00
(1)
Wazne ze lisicki ma robite w zkm
- 17 1
-
2016-04-03 11:07
tam się schowała ta .......
dobrze wiedzieć
- 2 0
-
2016-04-02 08:08
(2)
Jak bys sie wzial do konkretnej roboty, to bys wiedzial jak to jest - posiedziec w 'suvie', miec te 800k i jak to byc tym spasionym, o ktorym piszesz..
- 5 18
-
2016-04-02 10:58
Ludzie zasuwaja po kilkanaście godzin (1)
I dostają 3 koła może mniej. Jak żyć panie prezesie? Za co kupić tego suva za 500 koła? Życia zabraknie.
- 15 3
-
2016-04-02 23:37
Popieram
precz z burżujami.
Wyklęty powstań.- 3 2
-
2016-04-01 21:19
(4)
Wystarczylo porzadnie zrobic przy poprzednim remoncie. Ale jak zawsze wygrywa najtansza oferta to jest jak jest. Na Przerobce tez pelno bubli. Studzienki juz soe zapadaja, krawezniki juz poprawiali, woda z ulicy nie splywa do studzienek, przystanek juz sie rozsypal, a namalowane pasy juz sa niewidoczne.
- 131 8
-
2016-04-02 21:56
k r wy (1)
nie ludzie
- 1 0
-
2016-04-03 11:03
to my Polacy
- 1 0
-
2016-04-02 11:02
Oferta nie jest najtansza
Tak samo cena nie jest najtańsza.
- 3 1
-
2016-04-01 22:29
Ale nie przeszkadza to pajacom w zapierd...u po tej ulicy
i możemy fllmy z monitoringu oglądać jak piesi fruwają.
- 18 1
-
2016-04-01 21:18
Każdy remont jest tak robiony żeby następny był za niedługo potrzebny (2)
I tak to się kręci w tym samym budyniowym towarzystwie od lat..
- 118 10
-
2016-04-02 17:40
Mądry ten fun-technolog... (1)
Dać mu kilof i łopatę (zabrać klawiaturę) i już tory i nawierzchnie nie będą wymagały remontów przez setki lat.!.!.!.
- 1 0
-
2016-04-03 11:02
w Iniach jeden facet z własnej inicjatywy łata drogi
takie sobie znalazł zajęcie żeby coś dla społeczeństwa zrobić
(poza prowadzenien ważywniaka)
skoro administracja nie daje rady (szukajcie pothole Mumbai)- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.