• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?

Maciej Korolczuk
20 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska. Z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie dostawcy, a to świetna alternatywa do ominięcia korków w centrum Gdańska.

Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego.Mapka Póki co jeździ tamtędy garstka osób.



Dlaczego kierowcy nie korzystają z Nowego Podwala Grodzkiego?

Nowe Podwale Grodzkie powstało w ramach budowy centrum handlowego Forum Gdańsk. Nowa droga pozwala ominąć zatkane w godzinach popołudniowego szczytu Hucisko i węzeł Unii Europejskiej.

Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.

Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?

4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:



Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego. Przebieg Nowego Podwala Grodzkiego.
  1. Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
  2. Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
  3. Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
  4. Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.

  • Obecnie z tunelu korzysta garstka osób.
  • Wkrótce do użytku zostanie oddany nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego od skrzyżowania z Toruńską do Augustyńskiego.
  • Nowy odcinek NPG biegnie pod wiadukt Biskupia Górka.
  • Do tej pory kierowców odstraszało zbyt długo świecące się czerwone światło na skrzyżowaniu z Toruńską.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
13:48 22 LIPCA 21

Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)

Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)
Fajny ten tunel i pusty. Tylko radio traci zasięg ;-)

Opinie (333) ponad 200 zablokowanych

  • daje o sobie znać jak zwykle niezwykle czytelna informacja na głównej drodze i dojazdowych o tunelu, dokąd prowadzi

    ale to stary numer, tak stary jak kilkadziesiąt lat temu wracając z Niemiec do Polski, po przekroczeniu granicy nie zauważyłem znaku - Gdańsk (tylko jeden!), bo znak zasłonił inny samochód (duży) w trakcie wyprzedzania... powtórzenia nie było. dojechałem prawie do Szczecina...w Niemczech działa to tak: uwaga za 1500m zjazd do..., za 1000m zjazd do..., za 500m zjazd do..., zjeżdżaj! mając takiego sąsiada, który posiada najlepsze drogi, doskonałą info przy niej wystarczyło. pojechać i się 'podciągnąć' no, ale tu jest Polska! taki g*wniany brak rzetelnej informacji również i na S7 i A1 i innych...takie to nasze, zapyziałe, nikt z nadzoru nie przejechał sie odbieraną droga, wyłapując niedoróbki w info. wszystko było ok. premie w ruch i dalej golić/gonić frajerów...

    • 1 0

  • ciągle zamknięty

    Co człowiek chciał ominąć korek to pakował się w jeszcze większy bo musiał zawracać z powodu zamknięcia tunelu.

    • 3 0

  • trzeba Podwale przerobić na rogę tylko dla autobusów to kierowcy się nauczą jeździć tunelem

    • 1 1

  • super tunel

    Lepiej zbytnio nie reklamować tunelu ,bo będą korki.Często korzystam z tunelu pod Forum.Rewelacja omija się koszmarne korki od dworca do Toruńskiej.

    • 1 0

  • Ot i cała historyja (2)

    "kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni"

    Jak się wkrótce zmieni, to wkrótce kierowcy będą korzystać. Obecnie, mimo korków szybciej jest przez Hucisko, bo nie stoi się miliona lat na światłach.

    • 126 2

    • rozwiazanie zagadki (1)

      Przyczyna jest roznica w jednej sygnalizacji swiatel. Dodatkowo z 3 pasow mam 1, przy zatorze glowna jest szybciej, to nie jest zaden skrot tylko miejsce rozladunku, a chca z tego nie wiadomo co robic. Gdyby od strony stoczni mozna bylo poruszac sie buspasem, aby z niego skorzystac, byloby zdecydowanie wiecej chetnych, a tak pod koniec moge zjechac i jeszcze utknac na koncu przez krotkie swiatla.

      • 19 1

      • W punkt

        Wciskają ,że to skrót. A moim zdaniem przez światła dla ,,tunelowcow" więcej by przejechało wielopasmową główną, która w tym czasie stoi. Gdyby nie ten tunel zaopatrzeniowy z którego wyjeżdża z biedą 4 auta na zmianę świateł -szybszy pełny wyjazd na Pruszcz uzyskała by prawdziwa, zakorkowana ulica Toruńska a nie zaopatrzeniówka dla Forum. No tak ,ale przejście przy Wyżynnej ma być więc zaczynamy insynuować kierowcom, że nie korzystają z ,,tunelu"

        • 2 0

  • Budowa naziemnego

    Przejścia przy Bramie Wyżynnej to jeszcze jeden dowód na to ,że Dulkirwicz powinna się leczyć,a nie być prezydenten Gdańska.Stanowisko sołtysa to i tak byłoby dla niej za wysokie.

    • 2 2

  • Tak jak już ktoś napisał wcześniej kierowcy nie korzystają z tej drogi po pierwsze dlatego że nie wiedza o jej istnieniu a po drugie dlatego że aby tam skręcić z Podwala mamy fajne przejście dla pieszych z sygnalizacja świetlną oraz ścieżkę dla rowerów. Po co mam stać na światłach i czekać az zmienią się światła no i jeszcze uwaga na rowerzystów. Gdyby tego nie było gdyby dodać odpowiednia sygnalizację świetlną oraz oznakowanie ludzie by z tego objazdu korzystali. A tak miasto płaci prywatnemu właścicielowi za to ze ten ma drogę z której nikt nie korzysta. Brawo władze miasta.

    • 2 0

  • Gdyby

    Gdyby ten tunel miał po dwa pasy w. Każda stronę to można by było ograniczyć już dość sporo ruch i wyznaczyć główna drogę przez tunel, ale lepiej zrobić na odpierdziel byleby bylo

    • 2 0

  • Jeździłem tamtędy

    Próbowałem jeździć przez ten tunel, ale wydłuża on czas przejazdu. Nie widzę żadnych korzyści z jego użycia. korkuja się głównie okolica dworca. Dalej już ruch jest w miarę płynny, więc nie ma sensu zjeżdżać.

    • 3 0

  • słaba informacja

    kilka razy próbowałem, i m.w. w połowie przypadków musiałem zawracać, bo tunel był zamknięty;
    a przecięcie bus pasa też jest problematyczne

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane