• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego nikt nie chce loży na PGE Arenie?

Marzena Klimowicz-Sikorska
1 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Lechia Gdańsk

Stadionem w Gdańsku wszyscy się zachwycają, ale brakuje chętnych na miejsca dla VIP-ów. Stadionem w Gdańsku wszyscy się zachwycają, ale brakuje chętnych na miejsca dla VIP-ów.

Lechii Operator, zarządcy PGE Areny w Gdańsku, udało się wynająć zaledwie pięć z 40 lóż VIP. Z miejscami biznesowymi nie jest lepiej - na 1383 znalazło się jedynie 150 chętnych. Z czego to wynika?



W materiałach promocyjnych loże zwykle były wypełnione biznesmenami. Rzeczywistość okazała się inna. W materiałach promocyjnych loże zwykle były wypełnione biznesmenami. Rzeczywistość okazała się inna.
Jeszcze za wcześnie, by użyć słowa "tragedia" w kontekście postępów przy komercjalizacji lóż i miejsc biznesowych na stadionie PGE Arena, ale już należy się zastanowić, dlaczego idzie ona tak opornie. Z 40 lóż (dwie są wyłączone z komercjalizacji - miejska i należąca do sponsora tytularnego) zajętych jest.... pięć, natomiast spośród 1383 miejsc biznesowych chętni znaleźli się na zaledwie 150.

Zobacz także spór o miejską lożę na PGE Arenie.

Takie wyniki mogą wprowadzić w kompleksy, zwłaszcza że inne miasta radzą sobie o wiele lepiej. Poznań na razie wynajmuje loże na rundy [pół roku - red.]. W ostatniej rundzie, która kończy się za dwa tygodnie, zajętych jest dwie trzecie lóż, tzw. skyboxów. Ich cena zaczyna się od ok. 30 tys. zł netto za rundę. Oprócz tego operator wynajmuje je na poszczególne mecze. Podczas prestiżowego spotkania Ekstraklasy Lech - Legia zajęte były wszystkie. Cracovia wynajęła 25 z 26 lóż. Nieźle radzi sobie też Wrocław, gdzie ceny zbliżone są do trójmiejskich.

Dlaczego komercjalizacja lóż i miejsc biznesowych idzie tak opornie?

- Na pniu zeszły nam loże po stronie zachodniej. Zajętych jest już połowa z 30 lóż, których ceny zaczynają się od 200 tys. zł. Mamy też zajętych ok. 50 proc. miejsc biznesowych, których łącznie jest 1554 - mówi Kinga Szmyd z firmy SMG Polska, która jest operatorem stadionu we Wrocławiu. - Myślę, że to, jak sprawnie idzie nam komercjalizacja, zawdzięczamy w dużej mierze temu, że SMG ma międzynarodowy know-how i skomercjowaliśmy już 225 obiektów na całym świecie.

Dlaczego Lechii Operator komercjalizacja idzie mniej sprawnie? Teorii jest kilka. - Według mnie na niskie zainteresowanie lożami i miejscami biznesowymi składają się cztery czynniki - mówi prof. Piotr Dominiak, ekonomista z Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. - Na naszym rynku nie było dotąd obiektu takiej wielkości i dającego takie możliwości. Drugi czynnik to lokalizacja. Niestety, dzielnica, w której leży stadion, nie jest zbyt atrakcyjna, spotkania biznesowe nie mają więc tam jeszcze wielkiego prestiżu. Być może siedziba Międzynarodowych Targów Gdańskich, która zostanie tam przeniesiona, zmieni wizerunek tej dzielnicy. Trzecia - to nierealne, jak na polski rynek, ceny. A czwarta to brak jasnej informacji odnośnie imprez, jakie mają się odbywać na stadionie. Klient chce wiedzieć, co z wydania kilkuset tys. zł będzie mieć - wylicza prof. Dominiak.

O niesprzyjających czynnikach mówi też rzecznik Lechii Operator, która odpowiada za komercjalizację stadionu. - Nie jesteśmy do końca zadowoleni z tempa, w jakim przebiega komercjalizacja. Na pewno nie pomagają nam w tym wyniki Lechii Gdańsk, które są ostatnimi czasy poniżej oczekiwań, ani też to, że stadion został odebrany z opóźnieniem, a więc nie odbyły się zaplanowane imprezy pokazowe - mówi Michał Lewandowski, rzecznik Lechii Operator. - Uruchomiliśmy już możliwość wynajmowania lóż na pojedyncze spotkania, z czego chętnie korzystają firmy przy organizowaniu np. konferencji.

Problem wysokich cen jako jedną z przeszkód wymienia też Adam Kalata, wiceprezes zarządu miejskiej spółki Bieg 2012. - Komercjalizacja takiego obiektu jak PGE Arena wymaga czasu. Być może przyczyna leży też w propozycji cenowej, którą operator powinien jeszcze raz przeanalizować.

- Nie ma jednak strategii obniżania cen - ucina Michał Lewandowski. - Przynajmniej na razie.

Miejsca

Kluby sportowe

Opinie (211) 6 zablokowanych

  • a jacy to biznesmeni

    przebywają na Wybrzeżu...? Lepiej im się prowadzi szemrane interesy w innych miejscach. Deweloperzy i im podobni kanciarze mają swoje sposoby na załatwianie interesów itp podobnych schadzek...

    • 0 0

  • Produkt Cena Opakowanie Promocja

    maja tylko opakowanie

    • 1 0

  • Bo Lechia to straszna cienizna w tym roku, i póki nie kupi jej jakiś szejk z kasa to będzie cienko. (4)

    • 144 8

    • O i taka powinna być dodana odpowiedź do ankiety! (2)

      Jak by grali dobrą piłkę i strzelali brami to by pewnie więcej firm by się znalazło. Nikt nie zaprosi swojego partnera biznesowego na słaby i nudny mecz..

      • 19 1

      • Lechia Operator

        to też cienizna jak z tego wynika. Ale to nie dziwi - wiadomo, kto zasiada w zarządach takich spółek.

        • 0 0

      • Poprawię cię, masz drobną pomyłkę.

        "Nikt nie zaprosi swojego partnera biznesowego na mecz."

        • 8 6

    • Szejk? Masz na myśli Grubego Rycha z PetrolInvesta??

      wątpię że kupi...

      • 2 4

  • Do redakcji!! (1)

    Czemu zmieniliście tytuł ? Czyżby czyjaś interwencja? Niezależne dziennikarstwo TFU !

    • 11 0

    • wrócił

      tytuł wrócił poprzedni.
      Ktoś się zreflektował. Może uznał że takie złagodzenie tytułu może być negatywnie odebrane przez czytelników?
      Pozdrawiam redakcję

      • 0 0

  • Loze proponuje dla komentantow SM oraz Policji i prezydenta miasta

    Na rogu Kubacza i Mickiewicza notorycznie parkuja samochody uniemozliwiajac bezpiecznie przejscie na chodniku przez dzieci idace do SP 24. Wielokrotne interwencje w Strazy Miejskiej sa bez rezultatu poniewaz kierowcy i tak parkuja tam samochody na dluzej lub na chwile. Dzis rano szedlem z dziecmi do szkoly i musialem zejsc na jezdnie przed samym skrzyzowaniem. Ta sprawa nadaje sie do prokuratury gdyz zagrozenie dla idacych dzieci jest powazne. Rowniez komendant strazy miejskiej w gdansku nie dopelnia swoich obowiazkow. Poniewaz na razie nie ma rezultatow to bede o tym pisal w internecie zeby uniknac wypadku ktory predzej czy pozniej sie w tej sytuacji zdazy. Mieszkancy moga tez skierowac sprawe na prokurature lub wystapic z uzasadnionym wnioskiem o ukaranie komendanta strazy miejskiej w gdansku kara grzywny. Zrobimy to i wygramy jesli nic sie nie zmieni.

    Umiejscowienie tego nieformalnego parkingu jest dalece niefortunne. Sprawe moglo by rozwiazac postawienie zakazu zatrzymywania w godzinach 7-17 w dni powszednie.

    Jak widac mieszkancy chca te sprawe zalatwic polubownie. Jednak nie bedziemy milczec i spokojnie przygladac sie nic nie robieniu przez SM.

    • 0 0

  • Dodatkowy powód

    Dość ważnym powodem jest to, że Lechia gra po prostu kiepsko - jest drużyną średnią, póki co bez najmniejszych szans na puchary

    • 5 0

  • Założę konto w banku co wynajmie lożę.

    Będę kupował w Biedronce jeśli powiesi swoje reklamy na stadionie. Będę oglądał tylko tę telewizję co reklamuje się na stadionie. Będę pił tylko te napoje co reklamują się na stadioniel. Handlowcy, producenci nie wiecie ile tracicie.....

    • 2 2

  • Panowie zarządzający PGE

    Studenci I roku uczą się o elastyczności cenowej popytu. Wiedza, którą posiądą, pozwala im wyciągnąć prosty wniosek: obniżanie ceny skutkuje wzrostem popytu. Jest co prawda segment produktów i usług luksusowych, kiedy paradoksalnie obniżenie ceny powoduje zmniejszenie popytu, ale nie przesadzajmy: PGE to nie Ferrari, a sama marka dopiero buduje swoją tożsamość. Za te konsultacje nie biorę od was kasy, więc jedną loże proszę przeznaczyć dla bezdomnych.

    • 4 0

  • ekhm (7)

    "Jeżeli średnia frekwencja wyniesie kilkanaście tysięcy osób, to myślę, że operator będzie musiał dołożyć do jej utrzymania"

    • 73 1

    • (5)

      Że będziemy do tego interesu dokładać to było pewne od początku. Pytanie ile? Czytałem szacunki że 5-6 melonów rocznie.
      To niesamowite że za publiczne pieniądze, za nasze podatki, buduje się stadiony gdzie FIFA i PZPN zrobią sobie parę meczy, zgarną forsę od reklamodawców, a nam zostaną jeszcze te stadiony na utrzymaniu. Skąd u polityków taki afekt do piłki kopanej że ją tak obficie sponsorują za nasze podatki?
      Przecież piłkarskie zapędy Tuska niczego nie tłumaczą, w innych krajach też państwa budują stadiony dla FIFA. Co to za zadziwiający "model biznesowy"?

      • 22 3

      • To proste

        rządzą nami bandy facetów o umysłach 12-latków

        Portugalia organizowała Euro2004 i teraz jest praktycznie bankrutem
        Gracja organizowała Olimpiadę2004 i teraz jest praktycznie bankrutem
        Polska organizuje Euro2012 i ciekawe co będzie w 2020

        Futbol to nie sport to mafijny biznes.

        • 9 2

      • oj przestan marudzic (2)

        banda malkontentow narzekaczy i młotow

        • 2 10

        • (1)

          Wydano miliony żeby gdańska patologia mogła oglądać pseudokopaczy z I Ligi! Brawo. Nie efektowniej było te pieniądze spalić na wielkim stosie?

          • 18 3

          • A może lepiej i efektowniej było zbudować wielkiego tupolewa i wysłać Ciebie razem z Jarkiem w kosmos.

            • 3 13

      • a ja słyszałem, że max to 2 arbuzy rocznie, 5-6 melonów to lekkie przegięcie

        No i czy hiszpańskie czy tureckie, bo to też sporo zmienia.

        • 11 0

    • ...

      - Krzysztof Sachs

      • 1 2

  • Sport XXI w.

    To jeszcze nie ten czas.A ponadto "amatorzy" od biznesu ze strony operatora
    przecenili swoje talenta.I uczą się na błędach swoich a nie sprawdzonych wzorach od innych bardziej doświadczonych /polska specjalność/.Słowem:za późno się za to wzięli, brak dobrej reklamy,ceny z księżyca i czekanie że jakoś to będzie.Ale pamiętajmy ,że tam są pieniądze publiczne i ich dysponent nie może tego stanu lekceważyć.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane