- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (201 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (105 opinii)
- 3 Napad na bank miał być żartem (127 opinii)
- 4 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (156 opinii)
- 5 W majówkę ruszają linie sezonowe (30 opinii)
- 6 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (90 opinii)
Dlaczego tramwaje w zajezdni nie są wyłączane na noc? Wyjaśniamy
"Dlaczego tramwaje w nocy mają podniesione pantografy?", "Dlaczego pojazdów nie wyłącza się całkowicie, gdy zjadą do zajezdni?", "Czy to nie generuje niepotrzebnych kosztów i nie rodzi ryzyka wybuchu kolejnych pożarów?". To tylko niektóre z pytań, którymi zasypali nas czytelnicy po tym, jak opisaliśmy przyczynę pożaru w zajezdni w Nowym Porcie. Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach.
Tuż po publikacji artykułu skontaktowali się z nami czytelnicy, którzy zwrócili uwagę m.in. na to, że tramwaje, po tym jak zjadą do zajezdni, nie mają opuszczonych pantografów. Zwracali również uwagę na to, że pojazdy nie są całkowicie wyłączane.
- Rano połowa wozów by nie wyjechała, byłyby problemy z ich uruchomieniem, stan akumulatorów jest tragiczny - zauważył jeden z naszych czytelników, podkreślając, że pojazdy są włączone całą dobę.
Tramwaje muszą "czuwać" w zajezdni. To konieczność
Poprosiliśmy więc o wyjaśnienia w Gdańskich Autobusach i Tramwajach. Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT, przyznaje, że tramwaje faktycznie stacjonują na terenie zajezdni w trybie czuwania i nie opuszcza się pantografów.
- W godzinach wieczornych i nocnych, czyli po zakończeniu kursów, prowadzone są bowiem prace związane z codzienną obsługą pojazdów. Pracownicy zaplecza technicznego przeprowadzają codzienne przeglądy techniczne i prace serwisowe, natomiast firma sprzątająca prowadzi prace porządkowe w pojazdach - mówi rzeczniczka GAiT.
Tłumaczy, że do prowadzenia tych codziennych czynności niezbędny jest pewien poziom aktywności pojazdów, dający m.in. możliwość otwierania i zamykania drzwi, a więc swobodnego wchodzenia i wychodzenia z pojazdów, uruchamiania oświetlenia według potrzeb czy też utrzymania temperatury w pojeździe odpowiedniej do pracy załogi serwisującej i sprzątającej.
- Wszystko to umożliwia sprawne i efektywne wykonywanie codziennych czynności - tłumaczy.
O codziennym życiu zajezdni w Nowym Porcie czytaj więcej w cyklu Nietypowe Budowle Trójmiasta
Przedstawicielka przewoźnika zwraca też uwagę na to, że przerwa pomiędzy ostatnimi zjazdami pojazdów do zajezdni a ich wyjazdami do obsługi porannych kursów wynosi zaledwie kilka godzin.
GAiT: pobór energii w stanie spoczynku jest niewielki
- Ostatnie tramwaje zjeżdżają do zajezdni po północy, natomiast pierwsze tramwaje do obsługi porannych kursów wyjeżdżają już po godz. 3. Pobór energii przez tramwaje w stanie spoczynku jest niewielki, natomiast utrzymanie wspomnianych funkcji ma ogromne znaczenie dla efektywności prac związanych z codzienną obsługą pojazdów - wyjaśnia.
Dodaje, że pomimo potwierdzonego podczas kontroli prawidłowego działania systemów grzewczych we wszystkich pojazdach w związku z pożarem spółka podjęła decyzję o wprowadzeniu modyfikacji systemów prewencyjnych.
- Dodatkowe działania prewencyjne wprowadzone zostają, by całkowicie wyeliminować ryzyko wystąpienia sytuacji, która dotychczas nigdy wcześniej nie miała miejsca - mówi Anna Dobrowolska o pożarze w zajezdni Nowy Port.
Akumulatory w tramwajach wymieniane przynajmniej raz w roku
Co natomiast z uwagą naszego czytelnika dotyczącego stanu akumulatorów?
Rzeczniczka GAiT informuje, że "wymiana akumulatorów nie ma charakteru akcyjnego".
- Jest to proces ciągły. Akumulatory wymieniane są przynajmniej raz w roku. A w przypadku gdy podczas przeglądu akumulator wykazuje ponadnormatywny spadek napięcia lub pojemności, wymieniany jest niezwłocznie - podsumowuje.
Na koniec warto wspomnieć, że koszt pojedynczego akumulatora to 470 zł.
Miejsca
Opinie (160) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-24 11:38
(1)
A syf w tramwajach straszny firma sprzatajaca zony prezesa marnie sobie radzi ze sprzataniem. Widac 2 banki to za malo zeby utrzymac czystosc.
- 5 0
-
2022-01-24 12:06
racja tak sprzataja ze wygladaja jak by sprzatali je raz w miesiacu ,wazne by wygrac przetarg
- 1 0
-
2022-01-24 12:06
Żeby system grzewczy prawidłowo działał pojazd musi być w ruchu. Nie zależnie czy jest elektryczny, czy spalinowy.
- 0 4
-
2022-01-24 12:12
Tanio i bezpiecznie
Grzejnik na taborze posiada nagrzewnice oraz wentylator, który umożliwia rozprowadzenie ciepla. Wystarczy w układ zaś wentylator wstawić bezpiecznik termiczny, który uchroni tabor przed spaleniem. Cena ok 2 zł. Pozdrawiam
- 2 1
-
2022-01-24 12:23
ZTM do skasowania
W ankiecie brakuje codziennie! mam nadzieje że dowalą Wam porządne kary żeby się ktoś wreszcie zainteresował...nigdzie się ta durną komunikacją miejską nie da dojechać na czas...
- 0 2
-
2022-01-24 13:52
W domach tez trzymacie mnostwo urzadzen caly czas
Czynnych lub w trybie czuwania. Dla tych co smierdzi im elektrownia : wylaczcie w domach prad , gaz ,ogrzewanie ,przeciez przy produkcji tego tez sie smrodzi... Nie znacie technologi utrzymania taboru tramwajowego a sie wymadrzacie jakbyscie byli ekspertami od wszystkiego czyli niczego.
- 0 1
-
2022-01-24 14:04
Czytelnicy niech zwrócą uwagę na siebie,a nie na pantografy.
- 0 3
-
2022-01-24 14:45
Kolejni czytelnicy eksperci.
- 0 1
-
2022-01-24 15:37
Cóż za troska
Pantograf podniesiony i pobiera energię nie rozchodowując jej. Matematyczna zagwostka.
- 1 0
-
2022-01-24 16:03
nie są wyłączane ponieważ rano byłby problem z odpaleniem tych zajazdów
- 1 0
-
2022-01-24 16:06
" walczymy z przemocą słowną"-to jest mistrzostwo ;).
Czyli jeśli komentarz nie będzie serdeczny i będzie zawierał prawdę,to zostanie usunięty ponieważ zawiera prwdę?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.