- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (285 opinii)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (16 opinii)
- 5 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (165 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (52 opinie)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-15 16:26
Ruszanie spod świateł po polsku (2)
Włączyło się zielone. Teraz można odłożyć telefon. Rozejrzeć się i upewnić czy rzeczywiście jest zielone. Ktoś z tyłu zatrąbił. Jak on śmie! Trzeba go sprowadzić do parteru i zwolnić swoje ruchy trzykrotnie. Sprawdzenie w lusterkach czy można jechać. Można wcisnąć sprzęgło i wrzucić jedynkę. Bezpieczeństwo ponad wszystko. Trzeba się rozejrzeć czy można ruszyć. Należy ruszać powoli zgodnie z zasadą eco-drivingu. Ten któremu się spieszyło i trąbił został z tyłu na kolejnym czerwonym. Ma za swoje. Dzień jest piękny.
- 61 7
-
2018-11-15 16:51
Spoleczenstwo to bolszewia i chamy. Oby ktos mial gorzej. Slabe prognozy na pryszlosc.
- 16 0
-
2018-11-16 12:13
brawo!
właśnie tak to widzę. Dodam jeszcze laseczki w suwach - o te to są specjalistki.
- 4 1
-
2018-11-15 16:27
Wrócił Budyń (1)
Więc dalej burdel w mieście.
- 27 6
-
2018-11-16 16:33
A Kacper by co, zamknął całe miasto, jak Krakowskie Przedmieście?
- 0 3
-
2018-11-15 16:31
stójcie łosie
- 15 2
-
2018-11-15 16:34
Dobrze miec spychacz...
- 8 0
-
2018-11-15 16:56
(2)
Zrobić jeszcze ze dwa przejścia i będzie taki paraliż że nawet pieszy się nie przeciśnie
- 23 9
-
2018-11-15 23:22
Przejdę przejde
- 0 0
-
2018-11-16 16:34
Przejść jest tyle, ile było.
- 0 0
-
2018-11-15 16:58
światła na Trakcie św.Wojciecha
Co za idiota odpowiada za ustawienie świateł na skrzyżowaniu Traktu z Sandomierską? Maksymalnie zdąży przejechać 7-8 aut.Należałoby też wprowadzić winiety dla wszystkich słoików którzy zasmrodzają nasze miasto codziennie a płacą podatki w swoich rodzinnych dziurach i 1/3 stawki oc chociaż codziennie korzystają z naszych ulic i miejsc parkingowych.Dodatkowo cholerne nauki jazdy powinny mieć zakaz wyjazdu w godzinach szczytu a pseudoinstruktor po kursie za wyjazd na ulicę z kursantem który nie potrafi ruszyć z miejsca mandat 5 tyś i odebranie uprawnień.
- 32 3
-
2018-11-15 17:00
czy wy wszyscy musicie jechać przez centrum???
szybciej będzie przez ustkę, łebę, ewent kartuzy... :)
a najszybciej przez hel :)- 18 4
-
2018-11-15 17:00
Nie wróciły, tylko będzie ich coraz więcej, niestety trzeba się z tym pogodzić!!
- 12 6
-
2018-11-15 17:02
Lewoskręt z Huciska w 3 Maja (1)
Brak możliwości skrętu w lewo z Huciska wprost na 3 Maja skutkuje tym co wszyscy widzimy każdy musi przejechać koło Forum od strony Bramy Wyżynnej. Czas coś z tym zrobic
- 16 0
-
2018-11-16 16:47
Chyba cię pogięło, lewoskręty są jednym z najbardziej korkogennych rozwiązań w ruchu - wtedy dopiero skrzyżowanie Kartuskiej i 3. Maja by się zatrzymało...
- 0 0
-
2018-11-15 17:02
Bo źle jest zaprojektowany układ drogowy w całym trójmieście (2)
Wzdłuż torów kolejowych dawno temu powinna zostać zbudowana odpowiednia droga (Droga Czerwona), Wały Jagielońskie - tunel (metoda odkrywkowa), Łostowice /Armii Krajowej wiadukty, Nowa Wałowa/ Głeboka - tunel, tunel pod Pachołkiem - i w strone sopotu - niech też coś w końcu zrobią na Aleii Niepodległości....
czekaj, czekaj - przecież to projekty z lat 80..... - ale wtedy był ktoś taki jak planista przez chwilę.......- 29 7
-
2018-11-15 17:06
Kolej może przekazać dużo terenu. Tam jest
tyle miejsca, że zmieści się jeszcze pas startowy.
- 6 3
-
2018-11-15 23:26
Projekty z lat 80 i twoje myślenie tez z lat 80
Wtedy to by były korki dopiero.
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.