- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (227 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (105 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (87 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (707 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (61 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (108 opinii)
Dlaczego korki wróciły do centrum Gdańska?
Po ubiegłotygodniowym uruchomieniu nowej sygnalizacji świetlnej na Podwalu Przedmiejskim w korkach na Armii Krajowej utknęły setki kierowców. Po kilku dniach światła udało się wyregulować i korki zniknęły. Od początku tygodnia znów jednak nie sposób poruszać się - zwłaszcza po południu - po centrum Gdańska. Dlaczego?
Korki nie nasiliły się nawet po zwężeniu Podwala Grodzkiego przy dworcu z trzech do dwóch pasów i wytyczeniu tam buspasa. W minimalnym stopniu główny ciąg komunikacyjny odciąża też Nowe Podwale Grodzkie, z którego - głównie przez absurdalnie krótką fazę zielonego światła - na co dzień korzysta garstka kierowców.
W ostatnich dniach utrudnienia jednak się nasiliły. Po wielu miesiącach przerwy korki wróciły nie tylko na Wały Piastowskie i Błędnik , ale też na Jana z Kolna , al. Zwycięstwa i Trakt Konny . Na całej długości w godzinach popołudniowego szczytu codziennie trzeba stać też na ul. 3 Maja . Skąd te korki?
Część kierowców przyczyny upatruje w zmianach sygnalizacji świetlnej, jakie dział inżynierii ruchu wprowadził na węzłach Unii Europejskiej i Carla Groddecka po kłopotach z nowymi światłami na Podwalu Przedmiejskim. Drudzy twierdzą, że więcej aut w centrum może mieć związek z niedawnym otwarciem nowego odcinka trasy S7 między Elblągiem a Gdańskiem. Jeszcze inni przyczyn upatrywali w niesprzyjających warunkach pogodowych.
- Większe korki w centrum nie są spowodowane zmianami w sygnalizacji ani otwarciem "siódemki" - mówi Wawrzonek. - Zatory potęguje trwający od początku tygodnia remont i zwężenie prawoskrętu z Wałów Jagiellońskich w Armii Krajowej. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w sygnalizacji uregulowały ruch na Trasie WZ, ale przy tym w żaden sposób nie wpływały na przepustowość od strony Huciska czy Podwala Grodzkiego. Z kolei otwarcie nowego odcinka trasy szybkiego ruchu z Elbląga do Gdańska owszem, wpłynęło na większy ruch w Gdańsku, ale nie w centrum. Więcej aut zaobserwowaliśmy głównie na Obwodnicy Południowej, Trasie Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy.
Kłopot dla kierowców i opóźnienia komunikacji miejskiej
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Fragment łącznicy między przystankiem autobusowym przy Forum Gdańsk a wjazdem na Armii Krajowej będzie zwężony jeszcze przez kilka tygodni. Od poniedziałku trwa tam kolejny etap przebudowy układu drogowego Węzła Okopowa.
- Przebudowa polega na demontażu istniejących balustrad, częściowej rozbiórce murów oporowych, wykonaniu nowych oczepów oraz instalacji barieroporęczy. Dzięki wymianie dotychczasowych nienormatywnych i zdegradowanych balustrad poprawione zostanie bezpieczeństwo ruchu drogowego na Węźle - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Od początku tygodnia z korkami nierówną walkę prowadzą nie tylko kierowcy, ale także kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Stojące w korku auta blokują autobusom wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk. W środę po południu pasażerowie na wyjazd spod Bramy Wyżynnej w kierunku Armii Krajowej, Traktu św. Wojciecha i Podwala Przedmiejskiego tracili po kilka minut, podczas gdy normalnie wymiana pasażerów i odjazd z przystanku zabiera maksymalnie kilkadziesiąt sekund.
Utrudnienia do początku grudnia
Jak dodaje rzecznik GZDiZ, od połowy września prowadzone są prace na murach przy łącznicy zjazdowej z ul. Okopowej w Podwale Przedmiejskie oraz łącznicy zjazdowej z al. Armii Krajowej w ul. Okopową.
- Rozpoczęty w poniedziałek etap prac obejmuje swoim zakresem roboty na łącznicy zjazdowej z ul. Wały Jagiellońskie w al. Armii Krajowej. W następnym etapie prowadzone będą roboty na murach północnych od strony zachodniej, tj. na łącznicy zjazdowej z Podwala Przedmiejskiego w ul. Wały Jagiellońskie - dodaje Kiljan.
W sumie poprawiony zostanie stan murów o długości 330 metrów. Koszt modernizacji wyniesie ok. 1 mln zł a jej zakończenie planowane jest na poniedziałek 3 grudnia.
Opinie (408) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-16 15:57
(1)
Bo coraz wiecej samochodów na drogach, kupionych na kredyt przez ubogich, udających bogaczy.
- 2 4
-
2018-11-18 08:59
Wytrzeźwiej idioto.
- 0 0
-
2018-11-16 16:00
gdansk
A kiedy tam było inaczej. Chyba w nocy. Zawsze był gnój i będzie
- 1 1
-
2018-11-16 17:35
Skątowni
- 0 0
-
2018-11-17 08:26
(1)
Korki "wróciły'? - one nigdy stąd nie odeszły! Przez Gdańsk przejechać albo co gorsza gdzieś zaparkować to makabra! W sezonie to w ogóle jest niemożliwe!
- 0 0
-
2018-11-18 08:58
Miasto na Głównym Mieście zlikwidowało wiele miejsc postojowych. A nie przeszkadzały!!!!;
- 0 0
-
2018-11-17 09:58
Niezmiemnnie od lat (1)
Zróbmy jeszcze przejście naziemne koło Dworca Głównego i koło LOTu . Później można jeszcze dołożyć ze 2 na podwalu przedmiejskim . Oooo i jeszcze na Armii Krajowej jeszcze 2. Nie ważne ze to tranzyt ważne ze będzie dojście do Nowego hotelu lub mieszkań naszego kleistego jak ośmiornica Budyńka ...... dramat
- 4 0
-
2018-11-18 11:22
Samo sedno!
Udają że nie widzą tego problemu.
- 0 0
-
2018-11-18 08:56
Wszystkie przejścia pasami i ruch pojazdów przestanie istnieć!!!!
- 0 1
-
2018-11-18 11:21
Za dużo słoikow!
- 0 0
-
2019-03-11 21:21
Korki
A moze tak krolewicze troche autobusami i tramwajami do pracy pojezdzic.Przecierz i tak tymi audicami jezdzicie w kufajjkach.
- 0 0
-
2019-03-12 13:09
rozjezdżani piesi
Uwaga- przy wyjeździe z parkingu Forum gdańskiego kierowcy rozjeżdżają pieszych. . wyjeżdżają z parkingu na zielonym, okrążają rondo i kiedy je opuszczają w kierunku Biskupiej Górki nie mogą zobaczyć, że piesi też mają zielone!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.