• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe umowy dla GAiT. Kontrakty na 10 i 22 lata

MKo
29 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Dotychczasowe umowy między miastem a spółką GAiT zostaną rozwiązane, by lepiej zabezpieczyć interesy miejskiego przewoźnika. Zagwarantują to nowe, dłuższe umowy, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku. Dotychczasowe umowy między miastem a spółką GAiT zostaną rozwiązane, by lepiej zabezpieczyć interesy miejskiego przewoźnika. Zagwarantują to nowe, dłuższe umowy, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku.

Gdańsk podpisze nowe, znacznie dłuższe umowy przewozowe ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dzięki temu firma zyska zabezpieczenie, które ułatwi jej realizację inwestycji i wymianę taboru.



W którą część floty spółka GAiT powinna inwestować w pierwszej kolejności?

Obecne umowy zawarte między miastem a spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na obsługę transportu zbiorowego obowiązują do 2026 i 2030 r. Pierwsza z nich dotyczy komunikacji tramwajowej, a druga - autobusowej.

Z uwagi na fakt, że spółka GAiT jest w 100 proc. własnością gminy, obsługa komunikacji miejskiej jest jej powierzana bezpośrednio, bez konieczności ogłaszania przetargu.

Umowy trzeba rozwiązać, by podpisać nowe



Obie umowy zostaną jednak wkrótce rozwiązane. Powodem nie jest jednak rezygnacja z usług miejskiego przewoźnika, a konieczność lepszego zabezpieczenia jego interesów.

Nowe umowy zostaną zawarte na dłuższy okres. Dzięki temu, spółka będzie miała lepsze zabezpieczenie w rozmowach z kredytującymi je instytucjami. Łatwiej będzie więc realizować zaplanowaną modernizację taboru i przeprowadzać inwestycje, np. w zajezdni czy bazie autobusowej.

Realizacja tych inwestycji przy obecnych umowach, które wygasłyby odpowiednio za niespełna cztery i siedem lat - byłaby niemożliwa.

Nowa, dłuższa umowa miasta ze spółką GAiT pozwoli jej na inwestycje w nowy tabor m.in. kupowanie autobusów zeroemisyjnych. Nowa, dłuższa umowa miasta ze spółką GAiT pozwoli jej na inwestycje w nowy tabor m.in. kupowanie autobusów zeroemisyjnych.
Nowa umowa na przewozy autobusowe ma obowiązywać przez 10 lat, a więc od 1 stycznia 2023 do końca 2032 r. W przypadku tramwajów przepisy dopuszczają umowę jeszcze dłuższą - bo aż do 31 grudnia 2044 r. (22 lata to maksymalny możliwy prawnie czas zawarcia umowy na świadczenie usług w transporcie szynowym). Ponadto, umowa zobowiązuje spółkę, by przez cały okres jej obowiązywania, pozostała podmiotem wewnętrznym gminy.

O tym, czy miasto rozwiąże obecne umowy a następnie podpisze nowe (dłuższe) zadecydują radni na czwartkowej sesji rady miasta. Biorąc pod uwagę interes zarówno gminy, jak i spółki GAiT, a także układ sił w radzie miasta, przegłosowanie uchwały wydaje się formalnością.
MKo

Miejsca

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • Bardzo dobry ruch, w interesie GAiT. Mając monopol i tak długą umowę nie muszą się starać. (1)

    Marek

    • 14 1

    • Wiadomo, ale nikt nie protestuje. To typowe dla PO.

      • 1 2

  • Parodia!!! (2)

    Miasto rozwiąże umowę z miastem.
    Ile nas kosztuje utrzymanie osobnej spółki i zarządu? Czemu nie robi się tego w ramach Urzędu Miejskiego tylko ukrywa wysokość zadłużenia w spółkach?

    • 38 5

    • Bo dzięki temu jest Zarząd, Rada Nadzorcza - czyli kilka, dobrze płatnych stołków dla kolesi z PO.

      • 3 0

    • Miasto nie dostałoby dofinansowania na zakup nowych autobusów

      • 0 5

  • Miasto podpisuje umowę samo ze sobą, nice

    • 4 0

  • (2)

    Przy podpisaniu nowej umowy premia dla zarządu!

    • 105 3

    • ...i nagroda za realizację starej.

      • 8 0

    • i likwidacja niepotrzebnego urzędu miejskiego, albo chociaż zawieszenie na te 22 lata.

      • 10 0

  • Diabeł nawet tak się nie zachowuje. Podpisywać cyrografy żeby nikt nie uciekł, brawo panie Lisicki.

    Niedługo firma będzie świecić pustkami, przez pana działalność. Zresztą znaną z Urzędu Miejskiego.

    • 5 1

  • Po co te pseudo ruchy ? Trzeba sprawiać wrażenie, że coś się robi.

    • 4 0

  • Nikt Lisickiego nie pilnuje

    Tworzą się kolejne spółki wyprowadzające od lat pieniądze za droższe przetargi tu za kontrole biletów tu za zakup autobusów tu za serwis . Przecież tam są od 10 lat te same gęby znajomi

    • 5 1

  • Przetarg? A na co to komu?

    Konkurencja? Nie, nie słyszałem.

    • 9 0

  • Zabezpieczają swoich gdyby w Gdańsku...

    • 7 0

  • Proszę nie nazywać pojazdów elektrycznych zero emisyjnymi

    Ponieważ, delikatnie mówiąc, jest to mijanie się z prawdą.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane