- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (108 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (153 opinie)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (51 opinii)
- 4 Masz interes? Zostaw kartkę (174 opinie)
- 5 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (147 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (247 opinii)
Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?
Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.
W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.
Rozkłady jazdy w twoim telefonie
Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:
- Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
- Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
- Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
- Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
- Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
- Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.
Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.
W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.
Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.
Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.
Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auta do 10 tys. zł
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (452) 8 zablokowanych
-
2024-03-07 18:38
Przystanki tramwajowe
Dla tramwajów w każdej sytuacji powinno być zielone światło.Kłania się tu inteligentna sygnalizacja świetlna.Nie likwidować przystanków.Wprowadzić kurs tramwajowy co drugi przystanek lub co trzeci
Przystanki strategiczne to
np Ul.Mickiewicza,Opera,Dworzec Gdański.- 0 0
-
2024-03-08 18:51
Obserwacja
Największym problemem jest to, że władze Gdańska próbują rozwiązać problemy komunikacyjne na swój sposób, ignorujac SKM. I tak mamy linie tramwajową biegnącą wzdłuż SKM, zaraz przystanki o podobnej częstotliwości. Ciekawy jestem kiedy obudzimy się ze kolej ma o wiele większą przepustowość i można ją budować pod ziemią. A wtedy się nie będzie dało bo bo to Polska
- 0 0
-
2024-03-24 21:02
Krzysztof oszalał.
Chce wydłużać przystanki. Ludzie mało sprawni mają biegać po przystankach?
- 0 0
-
2024-03-25 12:17
Pierwszy do likwidacji powinien być przystanek Cebertowicza
jak raz na kilka przejazdów ktoś tam wsiądzie lub wysiądzie to jest święto
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.