• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (452)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (452) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Fakt,obciąć 3/4 przystanków,tramwaje będą szybciej jeździć a człowiek sie przespaceruje dla zdrowia...

    • 24 72

    • Jest rozwiązanie. Uwierzcie,że jest na mocne skrocenie czasuprzejazdu.

      • 3 9

    • A najlepiej ponad polowe wtedy wiecej przespaceruje dla zdrowia :) Albo niech cała droge idzie na piechote jeszcze zdrowiej :)

      • 13 2

    • Poco wogle tramwaje w Gdańsku tylko problemy z nimi w Sopocie niema w Gdyni niema !! Najlepiej zlikwidowac zastapic rowerami

      A motorniczym i tak wyplacac pensje by nie byli stratni ,albo zorganizować wieloosobowy rower mewo kierowany przez motorniczego :)

      • 4 1

  • W komunikacji przede wszystkim sprawdzic Fale. (2)

    Bezsens tego projektu ociera się o śmieszność. Tylko tu w grę wchodzą pieniadze. Rocznie mamy na to płacić 25 mln. A pewnie więcej. Za kasowniki z których pasażerowie nie korzystają...

    • 105 13

    • (1)

      Skąd ta wiedza, że nie korzystają? Zapewne z d...

      • 0 9

      • Jeżdżę regularnie codziennie kilka razy

        Nigdy nie widziałam, żeby ktokolwiek próbował z niego korzystać.
        Raz tylko widziałam jak jakieś dziewczyny wyśmiały Falę

        • 0 0

  • Ja bym poszedł dalej (2)

    I zostawił tylko zajezdnię i pętlę na końcu.

    • 140 13

    • poco przystanki zwolnic tramwaj i ludzie beda wyskakiwac z niego kazdy tam gdzie mu wygodniej :)

      • 8 0

    • Typowa inżynieria społeczna.

      Artykuł niby to jakiegoś anonimowego czytelnika, w rzeczywistości pomiotu z UM, bo klamka już zapadła tylko wmówić plebsowi trzeba że to dla ich dobra, najlepiej w taki sposób jak by to plebs sam sobie wymyślił. D ebil chce wydłużać perony tramwajowe, ale nie jarzy, że od tego tramwaje nie będą bliżej, bo się nie rozciągną, a jeden pies wie czy staną na początku peronu czy na końcu. A ludzie będą latać za tramwajem zderzając się na przystanku jak hadrony. Po za tym podwójne (a i dio ci myślą już o potrójnych) perony nie mają sensu, bo tramwaje i tak nie czekają na pasażerów którzy chcą zmienić linię, no chyba, że ktoś w pierwszych drzwiach stoi i szybko poleci do następnego wozu i siłą drzwi otworzy to wtedy tramwaj nie ruszy i jeszcze parę osób zdąży wsiąść.

      • 0 0

  • Zostawić pętle

    Proponowałbym wszystkie przystanki zlikwidować i zostawić pętle końcowe.

    • 82 12

  • Ja wsiadam w Oliwie i wysiadam we Wrzeszczu (3)

    Reszta przystanków jest (mi) zbędna. Zlikwidować!

    • 110 18

    • Czyli,przystanek na żądanie,tak jak dla autobusów 148 w Brzeźnie?

      • 2 1

    • hahahah dokladnie nie oczekuj od motorniczego rozumu on nie wie co to jest a teraz musiał sie tym pochwalić

      • 1 2

    • We Wrzeszczu nie ma pętli to jak wsiądziesz w Oliwie

      To będziesz musiał dymać do najbliższej pętli na Siedlcach albo na Stogach na Chełmie i wracać się z buta do Wrzeszcza

      • 2 0

  • byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju. (1)

    panu juz dziekujemy

    • 94 33

    • zlikwidowac tramwaje bedzie szybciej

      • 13 8

  • Wszystkie przystanki zlikwidować!

    Będą to najszybsze trasy tramwajowe na świecie.

    • 116 12

  • Tak

    Nareszcie mądry i wyważony głos

    • 37 93

  • Dokładnie jest 269 metrów między Klonową a Jaśkowa Doliną (2)

    18 lat temu mój znajomy pisał pracę na PG i wówczas wiedząc że w 2011 roku będzie remont torowiska we Wrzeszczu w ramach swojej pracy zaproponował kilka wariantów m.in. likwidację przystanku Klonowa aby szybciej mknęły nasze tramwaje. Ówcześni decydenci nie byli gotowi na tego typu rozwiązania i tylko przystanek przy Manhattanie został przesunięty.

    • 46 51

    • Na szczęście są ludzie mądrzejsi niż twój znajomy i wiedzą, że Klonowa to przystanek przy dworcu kolejowym, na którym teraz jeszcze odbywa się ruch pociągów PKM

      • 51 8

    • Szkoda, że kolega z PG nie zaproponował rozwiązania na odcinku pomiędzy Miszewskiego a Jaśkową.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane