• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (452)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (452) 8 zablokowanych

  • Tyle że na przystanku Politechnika zatrzymuje się tramwaj nr 5 (3)

    Dużo ludzi się tam przesiada.

    • 33 1

    • (2)

      To się przesiądzie wcześniej, co za problem ....

      • 1 4

      • Kto bedzie mogl

        Przesiadzie sie ale do auta

        • 6 1

      • Ale gdzie się przesiądzie? Jadąc z Brzeźna w stronę Gdańska Głównego, czeka się albo na 3 albo 5 (jeżdżą na zmianę) i wtedy z 5 przesiada się na cokolwiek do Głównego. To oszczędza tak z 10 minut niż by mieli czekać na 3kę.

        • 3 0

  • zlikwidować dla niego bo będzie mu szybciej, drugi który korzysta z tych przystanków niech leci z buta kilometr

    • 18 2

  • Uniwersytet Medyczny? To już prędzej Traugutta - aby odwiedzający szpital mieli jednak bliżej (2)

    • 12 4

    • A mieszkańcy Traugutta do samochodów niech się przesiądą

      • 1 3

    • A do Wojewódzkiego Centrum Onkologicznego jak mają dostać się chorzy i starsi pacjenci

      • 1 0

  • Nie wydaje mnie się

    No chyba nie

    • 8 0

  • To może w ogóle przenieść budynek Politechniki Gdańskiej w stronę Opery Bałtyckiej? (2)

    • 33 3

    • To może wracaj na swoje Podkarpacie? (1)

      • 1 5

      • o! cymbał się odezwał!

        • 1 1

  • Długie perony nie oznaczają bliższego dojścia do tramwaju

    Proszę sobie wyobrazić, że tramwaj, pomimo 100 metrowego peronu, i tak będzie stawać na jego początku. Z końca perony będzie ewentualnie korzystać kolejny tramwaj, o ile się akurat trafi.

    To tak jak przy dworcu głównym. Co z tego, że jest wejście z tunelu dworcowego na peron, gdy i tak trzeba przejść kilkadziesiąt metrów wzdłuż peronu, żeby dotrzeć do tramwaju, który najczęściej staje na jego początku. Pomysł czytelnika jest dobry dla młodych i sprawnych. Ale wiadomo, że część pasażerów ma problemy z poruszaniem się, i dla nich każde metry dodatkowe do podejścia to problem. To tego, co nie było poruszane, światła. Przystanki, np na Klonowej, są umieszczone przy światłach, które i tak tramwaj czasem zatrzymają. Więc to przyspieszenie jest nieco iluzoryczne.

    • 30 2

  • No co za bzdura

    1. Przystanki co 100m, 2. Po 3-4 przejscia naziemne miedzy przystankami koniecznie ze swiatlami, 3. Sciezki rowerowe zamiast drog, 4. Pierszenstwo ma ten kto nosi obcisle majtki

    By zylo sie lepiej...

    • 20 13

  • Klonowa nie powinna być likwidowana, bo jest najbliższym przystankiem od Dworca PKP

    • 34 1

  • Przystanek ma Traugutta jest potrzebny dla ludzi, którzy muszą dojść do Wojewódzkiego Centrum Onkologii.
    Dla starszych i chorych ludzi to i tak spory kawałek do przejścia. Więc oddalanie przystanku z Traugutta to porażka

    • 40 1

  • W Gdańsku?

    Zapomnij. Tu się dodaje przystanki i wydłuża czas jazdy.

    • 5 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane