- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (132 opinie)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (210 opinii)
- 3 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (129 opinii)
- 4 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (77 opinii)
- 5 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (153 opinie)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (177 opinii)
Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?
Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.
W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.
Rozkłady jazdy w twoim telefonie
Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:
- Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
- Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
- Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
- Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
- Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
- Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.
Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.
W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.
Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.
Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.
Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auta do 10 tys. zł
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (452) 8 zablokowanych
-
2024-03-05 07:43
Tyle że na przystanku Politechnika zatrzymuje się tramwaj nr 5 (3)
Dużo ludzi się tam przesiada.
- 33 1
-
2024-03-05 09:11
(2)
To się przesiądzie wcześniej, co za problem ....
- 1 4
-
2024-03-05 09:15
Kto bedzie mogl
Przesiadzie sie ale do auta
- 6 1
-
2024-03-05 18:21
Ale gdzie się przesiądzie? Jadąc z Brzeźna w stronę Gdańska Głównego, czeka się albo na 3 albo 5 (jeżdżą na zmianę) i wtedy z 5 przesiada się na cokolwiek do Głównego. To oszczędza tak z 10 minut niż by mieli czekać na 3kę.
- 3 0
-
2024-03-05 07:49
zlikwidować dla niego bo będzie mu szybciej, drugi który korzysta z tych przystanków niech leci z buta kilometr
- 18 2
-
2024-03-05 07:52
Uniwersytet Medyczny? To już prędzej Traugutta - aby odwiedzający szpital mieli jednak bliżej (2)
- 12 4
-
2024-03-05 08:13
A mieszkańcy Traugutta do samochodów niech się przesiądą
- 1 3
-
2024-03-05 17:59
A do Wojewódzkiego Centrum Onkologicznego jak mają dostać się chorzy i starsi pacjenci
- 1 0
-
2024-03-05 07:53
Nie wydaje mnie się
No chyba nie
- 8 0
-
2024-03-05 07:57
To może w ogóle przenieść budynek Politechniki Gdańskiej w stronę Opery Bałtyckiej? (2)
- 33 3
-
2024-03-05 07:59
To może wracaj na swoje Podkarpacie? (1)
- 1 5
-
2024-03-05 08:43
o! cymbał się odezwał!
- 1 1
-
2024-03-05 08:01
Długie perony nie oznaczają bliższego dojścia do tramwaju
Proszę sobie wyobrazić, że tramwaj, pomimo 100 metrowego peronu, i tak będzie stawać na jego początku. Z końca perony będzie ewentualnie korzystać kolejny tramwaj, o ile się akurat trafi.
To tak jak przy dworcu głównym. Co z tego, że jest wejście z tunelu dworcowego na peron, gdy i tak trzeba przejść kilkadziesiąt metrów wzdłuż peronu, żeby dotrzeć do tramwaju, który najczęściej staje na jego początku. Pomysł czytelnika jest dobry dla młodych i sprawnych. Ale wiadomo, że część pasażerów ma problemy z poruszaniem się, i dla nich każde metry dodatkowe do podejścia to problem. To tego, co nie było poruszane, światła. Przystanki, np na Klonowej, są umieszczone przy światłach, które i tak tramwaj czasem zatrzymają. Więc to przyspieszenie jest nieco iluzoryczne.- 30 2
-
2024-03-05 08:02
No co za bzdura
1. Przystanki co 100m, 2. Po 3-4 przejscia naziemne miedzy przystankami koniecznie ze swiatlami, 3. Sciezki rowerowe zamiast drog, 4. Pierszenstwo ma ten kto nosi obcisle majtki
By zylo sie lepiej...- 20 13
-
2024-03-05 08:02
Klonowa nie powinna być likwidowana, bo jest najbliższym przystankiem od Dworca PKP
- 34 1
-
2024-03-05 08:04
Przystanek ma Traugutta jest potrzebny dla ludzi, którzy muszą dojść do Wojewódzkiego Centrum Onkologii.
Dla starszych i chorych ludzi to i tak spory kawałek do przejścia. Więc oddalanie przystanku z Traugutta to porażka- 40 1
-
2024-03-05 08:05
W Gdańsku?
Zapomnij. Tu się dodaje przystanki i wydłuża czas jazdy.
- 5 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.