• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Poznania dojedziemy w mniej niż 3 godziny

ms
24 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny. Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny.

W grudniu skróci się czas jazdy nie tylko z Trójmiasta do Warszawy (2 godz 57 minut) ale i do Poznania. Pasażerowie zyskają ok. 20 minut, co oznacza, że najszybsze pociągi dojadą do stolicy Wielkopolski w mniej niż 3 godziny.



Najciekawsze polskie miasto na weekend:

Najszybciej odległość między stolicą Wielkopolski a Gdańskiem pokonają pociągi Berlin-Gdynia-Ekspres, które będą potrzebowały na to mniej niż trzech godzin, czyli ok. 20 minut krócej, niż obecnie. Skorzystają także pasażerowie innych, wolniejszych pociągów dalekobieżnych. Te przy wykorzystaniu szybszych lokomotyw, zyskają nawet 30 minut w porównaniu do obecnego czasu przejazdu.

Przyspieszenie na trasie Poznań - Trójmiasto umożliwiły prace rewitalizacyjne zrealizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Pierwszy etap poprawy jakości usług na tym odcinku został przeprowadzony w okresie przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Objął on między innymi wymianę torów dużej części odcinka łączącego Bydgoszcz z Tczewem.

- Po 2012 r. prace remontowe na tej trasie były kontynuowane i koncentrowały się na likwidacji ograniczeń prędkości. W efekcie odnowienia torów i renowacji obiektów inżynieryjnych, pociągi mogą poruszać się z prędkością do 160 km na godzinę - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zaplanowane na przyszły rok prace umożliwią dalsze skrócenie czasu podróży pociągiem między tymi aglomeracjami. Skok nie będzie już tak wyraźny, ale docelowo najszybsze pociągi pokonają ten odcinek w ok. 2 godziny i 45 minut.

Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu na linii kolejowej. Pozwala na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku np. modernizacji.
ms

Opinie (173) 2 zablokowane

  • Poczytajcie sobie o kolei Pekin-Szanghaj (1)

    A my się podniecamy pociągami jadącymi 160 km/h.

    • 8 3

    • Tylko jeszcze powiedz skąd mielibyśmy wziąć ponad 100 miliardów zł na wybudowanie osobnej sieci linii dużych prędkości?

      • 3 0

  • (16)

    I pomyslec, ze to wszystko dzieki Slawkowi Nowakowi

    • 128 19

    • Trochę jest w tym prawdy (2)

      Głównie jest to dzięki Andrzejowi Masselowi, który za Nowaka był wiceministrem ds. kolei. Aby być obiektywnym, trzeba przyznać, że obok totalnej głupoty typu niewpisanie zegarków coś tam Nowakowi wyszło. Np. Massel :)

      • 27 6

      • dokładnie (1)

        Sławomir Nowak był całkiem dobrym ministrem i przede wszystkim nie zapominał o Pomorzu, szkoda że się chłopaka w tak głupi sposób pozbyli z polityki.

        • 16 21

        • Jarek

          Szkoda, że ktoś nie przesłuchał dokładnie taśm Sowy. Nowak jest skompromitowany. Zegarek to była tylko przykrywka by pożegnać się z nim. A ile jeszcze CBA ma na niego to się pewnie dowiemy... lub nie dowiemy. Szkoda, a myślałem swego czasu, że zastąpi Donaldnio...

          • 2 0

    • dzięki Nowakowi (1)

      Dzięki Sławomirowi - kolekcjonerowi zegarków mamy też uwolnione wynagrodzenia zarządu PKP i odprawę nowej minister Wasiak 500 k

      • 18 3

      • Może dzięki temu do PKP pójdzie za porządne pieniądze zarządzać menedżer z prawdziwego zdarzenia,który będzie umiał wziąć za pysk ten cały bajzel na szynach

        • 3 1

    • Nowa minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak po odejściu z zarządu PKP S.A. otrzyma 510 tysięcy złotych odprawy

      tak sie własnie rozdaje kase podatnika kolesiom i koleżankom polityków.
      Zarobki to efekt zmian wprowadzonych przez Nowaka

      Wysokie zarobki Wasiak to efekt wprowadzenia w 2012 roku przez Sławomira Nowaka kontraktów menadżerskich dla zarządu PKP. Wcześniej płace w spółce ograniczała tzw. ustawa kominowa.

      • 3 0

    • ciemny leming zawsze znajdzie powód by wazelinowac swojego oprawce (3)

      Nowakowi nic nie zawdzięczamy kompletnie facet był figurantem!!Czy wy ciemniaki myślicie ze ze co Nowak pewnie sam tory układał? W kazdym ministerstwie są projekty i plany wieloletnie przychodzi Nowak i podpisuje papierki dyspozycje dostaje od premiera i ministrafinasów maja zebranie co robic co nie albo z czym czekac przed wyborami!Po nim wstawiaja kolejnego figuranta jak ta blondynke apotem wyskok nastepnego zamiana miejsc.
      Ikolejna sprawa niemamy komu w zupełnosci dziekowac bo placimy na wszystko ogromne podatki i polityków zarabiajacych setki tysiecy zato by te prace wykonywac zadnej laski nierobia!!To tak jak by szef codzienni ci dziekował ze do pracy przychodzisz! To my jestesmy pracodawcami Polityków!!!
      A obecnie jest tak ze jestesmy 100 lat za murzynami to co powinno byc zrobione 20 lat temu teraz realizują i karzą sobie zato klaskac!!

      • 7 7

      • (1)

        Nowak miał przynajmniej w ministerstwie wiceministra Massela - specjalistę kolejowego, dzięki czemu takie inwestycje jak Gdańsk-Poznań przebiegły bardzo sprawnie bez uciążliwych wieloletnich modernizacji. Bieńkowska wywaliła Massela.

        • 2 1

        • Bieńkowska wywaliła specjaliste kolejowego i zato dostała awans do komisji europejskiej

          a na jej miejsce mamy już kolejnego kolesia z polityki. A za rok po wyborach będzie jeszcze kto inny .Ten rząd składa się z samych fachowców :) Twierdzi największy fachowiec Kopacz .A Schetyna to jest fachowcem od czego?Od podkopywania pozycji Donalda i walki o władze w partii i za to dostał stanowisko .A potem powiedzą on ma doświadczenie bo był ministrem:)

          • 4 0

      • czyli autorem sukcesu jest byc moze, jeszcze sam jaroslaw zawsze dziewica!

        • 1 3

    • to dzięki Twojej i mojej kieszeni

      • 1 0

    • klamiesz! to dzieki PiS!

      • 6 7

    • (2)

      I pomyśleć że Nowak nie miał z tym nic wspólnego :)

      • 39 17

      • to wina kopacz.

        • 5 9

      • Chyba dam mu za to

        ... zegarek.

        • 53 3

    • Rozumiem, że to sarkazm.

      • 12 5

  • Jak skrócą czas jeszcze o 30 min, to wreszcie PKP będzie szybsze od samochodu. (5)

    PKP to przeżytek. Teraz każdy ma samochód, a biedni i tak nie jeżdżą PKP bo nie mają po co.

    • 15 73

    • Caqłkowicie sie zgadzam bo PKP to przezytek dlatego czekamy na konkurencje zachodnią (1)

      i na konkurencje z Czech .Na całym swiecie Kolej rozkwita ale w POlsce mamy jeszce epoke jak z PRLu

      • 1 0

      • Konkurencja nie pojedzie szybciej po rozklekotanych/remontowanych torowiskach. Poza tym obsłużyłaby wyłącznie połączenia komercyjne. Jeździłaby tylko między największymi miastami bez zatrzymywania się, tak jak to ma miejsce z Polskim Busem. A pociągi TLK zatrzymują się w wielu mniejszych miejscowościach.

        • 3 1

    • Koleje to przyszłość patrz niemieckie DB wielki koncen, który przynossi miliardowe zyski (1)

      Tylko państwu musi zależeć, mam wrażenie że u nas robi się wszystko żeby dobić PKP rozmieniając je na dziesiątki spółek dla przyjaciół i rodziny władzy

      • 9 4

      • Nie samochody tylko rowery, nie rozdają tylko kradną

        1. DB jest tak samo podzielona na spółki i spółeczki, jeśli nie bardziej.
        2. Spółki DB Regio, DB Fv, DB Netz są na plusie tylko dzięki potężnym dotacjom od rządu - znacznie większym niż w Polsce (tym samym wniosek - polska kolej kosztuje podatników zdecydowanie mniej, więc jej rentowność (po odliczeniu dotacji) jest większa). Jest to logiczne, ponieważ, wbrew pozorom porządny system kolei pasażerskiej kosztuje ogromne pieniądze.

        • 10 1

    • Czyli droga do Poznania zajmuje Ci trochę więcej niż 2 h? Hmm, kiepski wynik, ja swoim Maluchem dojeżdżam w 1 h.

      • 17 5

  • 20 minut szybciej.Śmiech na sali.

    • 3 4

  • Najciekawsze polskie miasto na weekend (3)

    dlaczego na tej liście nie ma Bydgoszczy?

    • 9 2

    • żadna Bydgoszcz (1)

      ino Bydzia

      • 3 0

      • brzydzia

        • 1 0

    • No i dlaczego nie ma Elbląga ?

      • 6 0

  • (1)

    Super. Kolej to podstawa.

    • 70 7

    • Poznań i Starówka są piękne. Autostrada A1 kończy się w okolicach Świecie, a samtąd potrzebujemy trasy SZybkiego ruchu!

      • 1 2

  • Poznań i Starówka są piękne. Autostrada A1 kończy się w okolicach Świecie, a z tamtąd potrzebujemy trasy SZybkiego ruchu!

    • 2 2

  • Fajnie fajnie

    Teraz pociągi pospieszne będą miały wiecej czasu żeby przepuszczać te towarowe

    • 1 0

  • W dzisiejszych czasach przystosowywanie lini do 160km/h to śmiech na sali (1)

    250 to powinno być absolutne minimum

    • 4 3

    • Poczytaj sobie o liniach dużych prędkości

      Potem pisz - jak wiesz o czym.

      • 1 2

  • po co? do tych leni... po co tam jezdzic? syf ...i kamieni kupa (1)

    po co? do tych leni... po co tam jezdzic? syf ...i kamieni kupa

    • 2 14

    • Co za kolo?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane