• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku projekt tuneli dla pieszych na Oruni

Szymon Zięba
17 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej. Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej.

Przy torach biegnących przez Orunię pojawią się trzy tunele z przejściami dla pieszych oraz bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Mają one zastąpić istniejące przeprawy przez tory. Projekt inwestycji powstanie do końca 2020 roku. Na jej późniejszym etapie urzędnicy podejmą decyzję, czy auta pojadą tunelem czy wiaduktem.



Jak oceniasz poziom bezpieczeństwa w okolicy torowisk w Trójmieście?

  1. Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
  2. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowejul. Smętnej.
  3. Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

Ponadto powstać ma także bezkolizyjny przejazd dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. Na późniejszym etapie inwestycji podjęta zostanie decyzja czy będzie to wiadukt, czy tunel.

- Projektant ma uwzględnić również montaż monitoringu i elementów małej architektury - informuje Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Co ważne - w przyszłości z przestrzeni dzielnicy mają zniknąć szlabany oddzielające drogę od torów kolejowych.

Radna: przejścia są konsekwencją planowanego wiaduktu



Oferty złożone w przetargu otwarte zostaną pod koniec lutego. Z informacji udzielonych przez miejskich urzędników wynika, że zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
 Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
Agnieszka Bartków, radna dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, podkreśla, że nie jest zaskoczona planami miasta.

- To bardzo dobra wiadomość, ale spodziewaliśmy się jej w radzie dzielnicy. Od 2016 roku współdziałamy w tej sprawie z miastem i jesteśmy na bieżąco informowani na temat postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Przejścia dla pieszych są konsekwencją planowanego wiaduktu, który ma pojawić się nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Podmiejskiej, w śladzie ulicy Serbskiej - mówi Agnieszka Bartków. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ruszył etap ich projektowania.

Trąbiące pociągi dawały się we znaki mieszkańcom...



Powstanie nowych przejść przez torowiska to nie jedyna dobra informacja dla mieszkańców Oruni. Wszystko wskazuje na to, że uda się także rozwiązać problem hałasujących pociągów. Maszyniści do niedawna musieli bowiem używać tzw. sygnału Rp 1 "Baczność" przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym - niezależnie od pory dnia. "Trąbiące" pociągi dawały się we znaki lokatorom budynków położonych w sąsiedztwie torów.

Czytaj też: Społecznicy chcą poprawić bezpieczeństwo przy torach

Pod koniec ubiegłego roku minister infrastruktury podpisał nowelizację rozporządzenia w zakresie stosowania wspomnianego sygnału ostrzegawczego.

...po zmianie przepisów w okolicy torowisk może być ciszej



- Najważniejszym celem tej zmiany jest poprawa standardu życia jak największej liczbie mieszkańców okolic skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi poprzez sukcesywne eliminowanie uciążliwego hałasu trąbiących pociągów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach - tłumaczą ministerialni urzędnicy.

Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM



Nowela zakłada, że maszyniści pociągów nie będą "trąbić" przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi.

- Wyjątkiem będzie spostrzeżenie przez maszynistów sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa - informują przedstawiciele resortu.

Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Czegoś tu nie rozumiem? (3)

    Na ulicach tworzy się przejścia naziemne obok tuneli a tu buduje tunele? Przecież są wygodne przejścia. Ustanowić tylko priorytet pieszego i po kłopocie!

    • 29 21

    • Na pewno Pendolino szybko wyhamuje jak tylko zobaczy pieszego zamierzającego przejść przez tory (1)

      • 5 1

      • Szybki pocąg...

        ...szybko hamuje! :D

        • 2 1

    • Brakowało mi czopka, z tekstem przejście

      naziemne....

      • 7 4

  • FRAG nie protestuje ? wykopią tunel a potem na ich wniosek zbuduja nad nim przejscie naziemne ...

    Tak teraz sie w Gdańsku robi...

    • 7 0

  • Tunel w Lipcach dla pieszych ? A po co ?? Ktoś sprawdzał jak duży tam jest ruch pieszych ? Wyjdzie , że pójdzie kilka milionów , a ruch pieszych 1/h średnio

    • 1 0

  • Wolniej się nie da?

    • 0 0

  • Przecież pieszy ma bezwzględne pierszeństwo!

    Pociąg ma udzielić pierszeństwa pieszemu. Jak to się kolejarzom nie podoba niech sobie robią przejazdy podziemne dla pociągów. Skończyły się czasy gdy z pieszych robiono krety!

    • 2 4

  • (13)

    Patologia i tak będzie przez tory chodzić.

    • 53 43

    • (10)

      Mówisz o sobie?

      • 10 12

      • No i bardzo dobrze, że będą chodzić. (9)

        Przez 24 lata (które ~pamiętam) było przejście naziemne na ul. Rejtana i nikt tam nie zginął.

        To lewackie-cebulackie myślenie sprawia, że wszędzie stawia się światła i zakazy...

        Durnie postanowili, że Pani w budce musi zamykać przejazd kolejowy 2 minuty przed pociągiem. Nie wiem, ile samochodów przejechałoby w 1 minutę, albo 1.5 minuty, ale podejrzewam, że sporo.

        Po prostu jakiś tępy klaun postanowił, że ma być zamknięte i koniec.

        ps.
        Porozmawiajmy teraz o śmierci pod pługiem pociągu - bo pod koła nie trafisz.
        1) Kończą tak albo samobojcy - a na nich żadne światła i szlabany nie działają, jak by ktoś chciał zapytać.

        2) Albo idioci, którzy jeżdżą niesprawnymi samochodami - bo sprawne nie zgaśnie na środku torów.
        Przy czym dla przypadku drugiego wcześniejsze zamknięcie nie ma żadnego znaczenia, bo durnie i tak jeżdżą na czerwonym.

        Chcecie fotki?

        Codziennie przejeżdżam przy "małym kościółku" na Oruni przynajmniej 2x
        Mogę zgrywać filmik za każdym razem.
        W tydzień będzie 14 filmików z czego ~60 samochodów na czerwonym - po 2 z każdej strony.

        Żyjemy w kraju absurdu.
        I to nie od 4 lat, tylko od 30....

        Ja nie pamiętam komuny, ale wtedy nie było rurek, każdy był w wojsku, sąsiad mógł sprać dzieciaka jak coś złego zrobił, a jak ten poskarżył się ojcu to dostał drugi raz...

        Więc załóżmy, że źle jest od lat 30.... bo do lewackiej PRLowskiej mentalności dochodzi jeszcze multi-kulti i internet z bandą imbecyli-influencerów o IQ równym rozmiarowi buta.

        • 19 16

        • (1)

          Masz problem stary...

          • 8 8

          • Ja nie mam żadnego problemu.

            Moje auto jest sprawne w 100% :)

            • 2 0

        • Kurde koleśa trzeba namierzyć i odizolować... (2)

          • 2 9

          • A Ciebie dekapitowac.

            • 2 2

          • ciebie i twoją matkę trzeba odizolować

            • 4 3

        • Masz rację.

          • 1 0

        • Dyrdymały piszesz. Widać, że faktycznie nie pamiętasz czasów komuny. (1)

          Sąsiad nie mógł sprać dzieciaka, to było jak teraz karalne.
          Nie każdy był w wojsku. Młodzi kombinowali, żeby nie załapać się na 2 lub 3 lata do woja. Tam gdzie kończył się rozum, zaczynało się wojsko.
          Jeśli chodzi o nogawki u spodni to w różnych okresach były modne szwedy, dzwony i rurki zwane papieroskami.
          Były też kartki na wiele artykułów żywnościowych i kilometrowe kolejki do sklepów.

          • 5 5

          • No dobrze....

            Zgadzam się w pełni.

            Poza tym spraniem dzieciaka po d*psku - bo to czysta teoria płynie z Twojej wypowiedzi.
            W praktyce natomiast było tak, jak mówię.

            Wracając do przejazdu kolejowego...

            JAKI interes ktokolwiek ma, żeby stawiać szlabany?
            Bo wszyscy Państwo powyżej obracają kota ogonem, a temat dotyczy szlabanów i tuneli ;)
            Gdyby nie było szlabanów - nie byłoby problemu.

            Każdy, nawet Seba i Janusz podjeżdżałby do skraju torów i rozglądał się.
            Paradoksalnie NAWET d**ile nie chcą być rozsmarowani na odcinku 500m przez 600 tonowy pociąg ;)

            A samobójców i tak NIKT ani NIC nie powstrzyma....

            • 5 2

        • 100%

          • 3 2

    • To już osiem razy obiecał Adamowicz (1)

      Może jakieś własne pomysły Dulkiewicz?

      • 8 8

      • zamów mszę za niego

        • 3 12

  • Szczurek patrz i ucz się!!!!!!

    • 1 1

  • Nareszcie!

    • 0 0

  • Tunel na Oruni
    Tam będzie więcej trupów niż na torach

    • 2 1

  • Dobrze zrobiony tunel, to pożyteczna rzecz. Tylko czy jest planowany pod dwa tory, czy z rezerwą od razu pod tory aglomeracyjne. Co w przyszłości obniży koszta i ułatwi prace.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane