• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku projekt tuneli dla pieszych na Oruni

Szymon Zięba
17 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej. Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej.

Przy torach biegnących przez Orunię pojawią się trzy tunele z przejściami dla pieszych oraz bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Mają one zastąpić istniejące przeprawy przez tory. Projekt inwestycji powstanie do końca 2020 roku. Na jej późniejszym etapie urzędnicy podejmą decyzję, czy auta pojadą tunelem czy wiaduktem.



Jak oceniasz poziom bezpieczeństwa w okolicy torowisk w Trójmieście?

  1. Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
  2. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowejul. Smętnej.
  3. Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

Ponadto powstać ma także bezkolizyjny przejazd dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. Na późniejszym etapie inwestycji podjęta zostanie decyzja czy będzie to wiadukt, czy tunel.

- Projektant ma uwzględnić również montaż monitoringu i elementów małej architektury - informuje Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Co ważne - w przyszłości z przestrzeni dzielnicy mają zniknąć szlabany oddzielające drogę od torów kolejowych.

Radna: przejścia są konsekwencją planowanego wiaduktu



Oferty złożone w przetargu otwarte zostaną pod koniec lutego. Z informacji udzielonych przez miejskich urzędników wynika, że zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
 Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
Agnieszka Bartków, radna dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, podkreśla, że nie jest zaskoczona planami miasta.

- To bardzo dobra wiadomość, ale spodziewaliśmy się jej w radzie dzielnicy. Od 2016 roku współdziałamy w tej sprawie z miastem i jesteśmy na bieżąco informowani na temat postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Przejścia dla pieszych są konsekwencją planowanego wiaduktu, który ma pojawić się nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Podmiejskiej, w śladzie ulicy Serbskiej - mówi Agnieszka Bartków. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ruszył etap ich projektowania.

Trąbiące pociągi dawały się we znaki mieszkańcom...



Powstanie nowych przejść przez torowiska to nie jedyna dobra informacja dla mieszkańców Oruni. Wszystko wskazuje na to, że uda się także rozwiązać problem hałasujących pociągów. Maszyniści do niedawna musieli bowiem używać tzw. sygnału Rp 1 "Baczność" przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym - niezależnie od pory dnia. "Trąbiące" pociągi dawały się we znaki lokatorom budynków położonych w sąsiedztwie torów.

Czytaj też: Społecznicy chcą poprawić bezpieczeństwo przy torach

Pod koniec ubiegłego roku minister infrastruktury podpisał nowelizację rozporządzenia w zakresie stosowania wspomnianego sygnału ostrzegawczego.

...po zmianie przepisów w okolicy torowisk może być ciszej



- Najważniejszym celem tej zmiany jest poprawa standardu życia jak największej liczbie mieszkańców okolic skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi poprzez sukcesywne eliminowanie uciążliwego hałasu trąbiących pociągów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach - tłumaczą ministerialni urzędnicy.

Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM



Nowela zakłada, że maszyniści pociągów nie będą "trąbić" przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi.

- Wyjątkiem będzie spostrzeżenie przez maszynistów sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa - informują przedstawiciele resortu.

Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • Projekt tuneli

    Oby przyszłe tunele nie były tak beznadziejne jak już dwa istniejące zwłaszcza jeden przy ul. Rejtana.To są jakieś koszmarne labirynty,pieszy nie czuje się tam bezpiecznie i panujący brud.

    • 3 0

  • Rok temu był artykuł "Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni"

    Miał być przetarg na studium - w 5 miesięcy.
    Panie Redaktorze: Czy wiadomo może jakie są wyniki przetargu i studium?

    • 6 0

  • W tym tempie znów minie kilka lat zanim coś się zacznie w ogóle dziać - nikt z władz miasta bowiem nie przejmuje się Orunią i jej mieszkańcami, bo nie ma tu wielkich hoteli, zamkniętych osiedli z nowobogackimi i żaden deweloper nie walczy o tereny. A to, że codziennie karetki pogotowia na sygnale, czy straż pożarna czekają przed zamkniętym szlabanem czasem po kilkanaście minut, to kogo z oficjeli to interesuje. Tu potrzebny jest wiadukt dla samochodów i kładka dla pieszych ze sprawną windą od zaraz. Ilu ludzi ma tu jeszcze zginąć, by ktoś zauważył problem.

    • 2 0

  • ulica smętna

    Pasuje ta nazwa do Oruni jak żadna inna

    • 0 0

  • brud syf i zgnilizna pełna śmieci oraz psich kup - macie problem z czystością i higeną

    • 0 0

  • pociągi w tunel

    • 1 0

  • ale syf wszędzie jest brud i syf oraz pełno zielska nie koszonego - gdańsk pikuje w dół (1)

    • 4 2

    • bo PIS okrada samorządy

      • 0 2

  • ważne by przejścia dla pieszych zakładały możliwość wygodnego przejazdu osobom na wózkach inwalidzkich (3)

    oraz oczywiście osób korzystających z rowerów i hulajnóg. Zbudowane kilka lat temu labirynty podziemne - tunele dla pieszych mające ułatwić przedostanie się na drugą stronę linii kolejowej łączącej Gdańsk z Pruszczem nie sprawiają wrażenia budowanych z myślą o komforcie i bezpieczeństwie korzystania z nich przez mieszkańców.

    • 31 14

    • windy, z niewidocznymi dla bandytów kamerami. za niszczenie srogie kary

      • 0 0

    • lobby rowerowe

      Przejścia naziemne są konieczne tylko i wyłącznie rowerzystom, w całej kampanii przejść naziemnych nie chodzi o niepełnosprawnych i pieszych tylko o rowerzystów. Kto zniesie rowerzyście rower po schodkach?

      • 3 0

    • Labirynty? Serio? Ja tam się w żadnym nigdy nie zgubiłem.

      • 3 1

  • Stacja SKM - właśnie tam

    I okolica się ożywi

    • 4 0

  • Tam powinna być stacja SKM (1)

    Dawno projektowana stacja Czerwony Most

    • 11 6

    • Jest miejsce na stację

      I nawet na parking i to duży

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane