• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać

Szymon Zięba
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (302)
Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch. Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch.

Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie SucharskiegoMapka. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stałe(a)ś w korku w tej okolicy przez kolejki ciężarówek?

Nie widać rozwiązania problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.

- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.

Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów. Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów.

Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę



- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.

Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.

Zatory ciągną się na kilka kilometrów. Zatory ciągną się na kilka kilometrów.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.

- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
06:59 10 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 09:44)

Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)

Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00
Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00


Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.

Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"



- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.

Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.


Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.

Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar



Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.

W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.

07:10 4 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 08:17)

PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)

Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.
Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.


- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.

Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

  • Wyjazd z biurowca Koga i budowy Northvolt (1)

    Ciężarówki blokują wyjazd z Northvolt i biurowca Koga. Może policja by zadbała, aby kierowcy na końcu prawego pasa zostawiali miejsce, tak aby pracownicy z Northvolt i biurowca Koga mogli włączyć się do ruchu? Cały pas zastawiony, czasami nic się nie rusza przez kilkanaście minut.

    • 9 2

    • Pracujecie w korporacji, to niech wam te koncerny wybudują dodatkowy pas ruchu na Sucharskiego

      • 0 1

  • Gdzie Policja, gdzie Inspekcja Drogowa, nie widać ich na Sucharskiego !!!

    • 4 0

  • Skandal że zakorkowano zwykłym mieszkańcom miasto. Dulkiewicz i władze portu znów nie przewidziały koniunktury.

    Inwestycje powinny być przeprowadzane z wizją na 30 lat wprzód. Tak samo jak powinien być wybudowany tunel pod Pachołkiem i poszerzona obwodnica.

    • 2 1

  • Tak właśnie Dulkiewicz dewastuje nasze miasto (2)

    • 11 15

    • Bo miasto nie buduje dróg i parkingów

      • 0 2

    • A co miasto ma do działań portu i bezczynności policji?

      • 8 1

  • Fakt ten syf, węgiel, kora zapychają studzienki odwadniające (3)

    Za chwilę będą podtopienia w tunelu bo instalacja burzowa będzie zapchana. Kto poniesie koszty ciągłego czyszczenia? Chyba nie Dulkiewicz bo ona nie ma kasy w mieście przez swoje nieudolne rządy.

    • 21 4

    • PiS zabrał kasę miastu, to jej nie ma. (2)

      PiS ma kasę z handlu węglem, a miasto koszty z tytułu czyszczenia z węgla dróg i wszystkiego wokół.

      • 7 3

      • Jak PiS zabrał kasę? Wytrzeźwiej

        • 2 0

      • A na Slasku węgla na 200 lat i górnicy mają premie.

        • 4 1

  • Policja powinna i inne służby powinny już działać na drogach dojazdowych do Gdańska

    Przecież wystarczy regulować ruchem wcześniej!jak jest jarmark świąteczny, to też powinny służby kierować ruchem na Hucisku.a nie kierowcy są zostawieni sami sobie i panuje tam chaos i łamanie przepisów.mowimy o jedynm głównym skrzyżowaniu w Gdańsku !nie o kilku o jedynym w okresie przedświątecznym!a potem chwalimy się najlepszym jarmarkiem świątecznym w Europie;a nie potrafią decydenci wysłać tam na parę godzin nikogo do kierowania ruchem.mi tak co roku , to samo..przy galerii Bałtyckiej i na Szadolkach to samo.m

    • 2 0

  • trzeba działać a nie płakać (9)

    taki przeładunek i taki rozwój już dawno był do przewidzenia i trzeba było inwestować w drogę, pobocze, parkingi. Miasto Gdańsk jak drogowcy w zimę, zaskoczeni ze spadł śnieg. Tu jest właśnie polityka a nie to co pokazują w telewizorze i głupie spory o to co kto powiedział.

    • 81 27

    • Do przewidzenia, serio?

      Żaden jasnowidz tego nie mógł przewidzieć, że rządząca banda nieudaczników, zamiast zająć się problemem wiosną, będzie się zajmować sprzedażą działek po księdzu i szybkim zakupem obligacji, żeby zarobić na wojnie (jak nasz premier). Potem były wakacje, potem milion innych rzeczy i nagle w panice przypomnieli sobie, że Polacy zamarzną z braku węgla. No to chuzia na Józia i kupują co popadnie. A przypomnę, że już niemal połowa zimy. Skoro podobno węgiel już wszyscy mają (w TVP tak mówią), to po co jeżdżą te TIRy?

      • 3 0

    • Temat stary (1)

      Dawniej ciężarówki ze zbożem blokowały Marynarki Polskiej. Teraz ciężarówki po węgiel blokują Sucharskiego. Parkingu dla TIRów jak nie było tak nie ma.

      • 19 5

      • Jest na Budowniczych Portu Północnego.

        • 3 0

    • no przecież działają - przez kilka najbliższych lat będą prowadzić dialog a jak problem nie zniknie to wtedy się pomyśli..

      • 3 0

    • Skandal

      Dziękujemy rządowi za sprowadzanie szkodliwego miału węglowego i rozsypywanie go po Gdańsku.

      • 4 0

    • Odpal fotki satelitarne i historię

      i sprawdź co się zmieniło - aaa, to nie miasto w tym kierunku działało....no tak, rydwany w tym czasie kupowali...

      • 14 16

    • Niech sobie Port buduje drogi dojazdowe za swoje. (1)

      • 21 8

      • po podatki UM leci jak w latach 90 i jest cacy ?

        Bez portu to miasto to taki Białystok północy, coś ala Reda albo Puck i nic więcej.

        • 15 7

    • Ty na pewno przewidziałeś.

      • 11 1

  • (3)

    Ciężarówki zajmują tylko prawy pas, ustawione jedna za drugą. Lewym pasem samochody osobowe jadą nie wiedzieć czemu 10km/h, po czym przyspieszają w momencie gdy zaczyna prawoskręt do portu i zwalnia się prawy pas. W efekcie długi odcinek powolutku przejeżdża się na pierwszym biegu, żeby na końcu trafić na zupełnie pustą drogę.
    Wystarczyłoby po prostu jechać lewym pasem z normalną prędkością i problem by zniknął.

    • 14 23

    • ciezarowki nie zajmuja prawego pasa tylko go blokuja. (2)

      to nie jest parking.

      • 25 4

      • Logika nie jest twoją mocną stroną

        W jaki sposób blokują pas? Oni chcą jechać, a że nie mogą, bo przed nimi ktoś też nie może jechać, to stoją...

        • 1 3

      • Aaa, czyli jak samochody stoją w korku to nie zajmują pasa, tylko na nim parkują? To ciekawe... Myślałem, że te ciężarówki stoją w korku i czekają na zjazd z obwodnicy. Nie wpadłem na to, że zrobiły tam sobie parking.

        • 6 18

  • to jest sztuczny problem który można rozwiązać w 15 minut (2)

    niech jadą w stronę Lenartowicza i dojazd niech zorganizują Przytoczną od strony Przeróbki

    • 4 5

    • Czy ty widziałeś w jakim stanie jest ulica przetoczna? Jak by taka masa ciężarówek tam przejechała to nic by z tej ulicy nie zostało. I cała rewitalizacja Siennickiej byłaby na marne. Pomyśl trochę zanim coś napiszesz.

      • 2 1

    • Przeróbka dziękuje

      Za pomysł

      • 3 1

  • Co to za problem ? Dzięki PiS rozwija się gospodarka. (7)

    Handel kwitnie, placa minimalna wzrasta. Korki ? Dobuduje się zaraz nowe trasy. Za PO to 5 ziko za godzinę i wiek emerytalny 74 lata.

    Janusz

    • 13 58

    • PiS podwyższył płacę minimalną dla przedsiębiorstw

      Natomiast dla nauczycieli już nie, bo sam musiałby do tego dorzucić

      • 5 0

    • (3)

      Zdebilenie postępuje.

      • 13 2

      • A zapomniałeś juz jak za PO były osmiorniczki na koszt podatnikow ? (2)

        Pamietasz jak Tusk obiecywal ze nie podniesie wieku emerytalnego ?

        Wanda

        • 2 10

        • Wolałem ośmiorniczki za 38.50zł

          Niż makulaturę za 70mln zł i sztuczne zawyżanie cen paliwa w 2022r wyższą marżą Orlenu.

          • 10 1

        • Wiek emeryralny jest dla leserów i socjalu.

          Normalni ludzie pracują tak długo jak mogą.

          • 7 1

    • Janusz to janusz.

      • 2 0

    • Haha

      Ty tak naprawdę czy jaja sobie robisz?

      • 20 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane