• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy lewoskręt ze Słowackiego w Potokową zmniejszy korki?

Szymon Zięba
16 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Dodatkowy lewoskręt w ul. Potokową ze Słowackiego pomoże odkorkować skrzyżowanie widoczne na zdjęciu. Dodatkowy lewoskręt w ul. Potokową ze Słowackiego pomoże odkorkować skrzyżowanie widoczne na zdjęciu.

Powstała wstępna koncepcja budowy dodatkowego lewoskrętu z ul. Słowackiego w PotokowąMapka, który ma poprawić bezpieczeństwo i rozwiązać problem korków w godzinach szczytu. Miasto szuka na razie pieniędzy na sfinansowanie inwestycji.



Czy dodatkowy lewoskręt z ul. Słowackiego w ul. Potokową jest potrzebny?

Przypomnijmy: stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. Potokową i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w Bulońską to sugestia gdańskiej radnej Agnieszki Owczarczak.

Do jej interpelacji odniósł się Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Samorządowiec przyznał, że w związku z rozwojem dzielnic górnego tarasu Gdańska (przez budowę nowych osiedli, powstawanie nowych połączeń drogowych) znacznie zmniejszyła się przepustowość skrzyżowania ulic Słowackiego, Potokowej i Góralskiej.

- Obecnie relacja do skrętu w lewo obsługiwana jest przez jeden wydzielony pas. Skrzyżowanie jest bardzo obciążone ruchem, w efekcie czego w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego występuje na nim długa kolejka pojazdów oczekujących na skręt w lewo (z ul. Słowackiego w ul. Potokową), która odkłada się na pasie służącym do jazdy na wprost - zauważa Piotr Grzelak.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że w istniejącym układzie drogowym jedyną możliwością jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, które miałyby polegać na przeznaczeniu sąsiedniego pasa do jazdy prosto na pas do jazdy prosto i w lewo. Niestety takie rozwiązanie nie przyniosłoby oczekiwanego rezultatu i powodowałoby dodatkowo blokowanie pojazdów jadących prosto ul. Słowackiego.

W związku z powyższym opracowana została wstępna koncepcja budowy drugiego pasa umożliwiającego skręt w lewo w relacji z ul. Słowackiego w ul. Potokową.

Jej zakres obejmuje:
  • ułożenie dodatkowej nawierzchni wraz z krawężnikami w obecnym pasie zieleni,
  • budowę azylu dla pieszych,
  • przebudowę chodnika.

- Z uwagi na wielobranżowość tego zadania konieczne jest zabezpieczenie środków finansowych na realizację inwestycji drogowej, wykonanie projektu, oznakowania, demontaż i montaż sygnalizatorów, przesunięcie masztów sygnalizacji świetlnej wraz z oświetleniem - twierdzi Grzelak.
Inwestycja została zgłoszona do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych. Następnie zostanie określony możliwy termin realizacji projektu i zabezpieczenie na niego środków finansowych.

Będzie prawoskręt z ul. Rakoczego w Bulońską?



To jednak nie wszystko. Radna zwróciła bowiem uwagę także na potrzebę stworzenia podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka.

Miejscy urzędnicy przeprowadzili na tym skrzyżowaniu analizę ruchu drogowego wraz z symulacją ruchu, która zakładała wprowadzenie zmian w jego organizacji.

Ma to pozwolić na wybór optymalnego rozwiązania zapewniającego zwiększenie przepustowości w tej relacji z równoczesnym zapewnieniem bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, przekraczających wlot ul. Bulońskiej.

- Gdański Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził analizę kilku wariantów zmian w pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Rakoczego-Bulońska pod kątem usprawniania relacji w prawo w kierunku ul. Myśliwskiej. Wariant dający bezinwestycyjną (bez przebudowy skrzyżowania) poprawę przepustowości zakłada realizację skrętu w prawo ze skrajnego prawego pasa oraz z pasa środkowego. Kolejnym krokiem jest opracowanie zmian w programach sygnalizacji świetlnej oraz zmiany na sygnalizatorach - tłumaczy Joanna Bieganowska z gdańskiego magistratu.
Z uwagi na zakres prac realizacja w terenie możliwa jest w 2022 roku w ramach kompleksowego zamówienia na modernizacje sygnalizacji, jakie GZDiZ ogłasza każdego roku.

Opinie (269) 7 zablokowanych

  • Remont przejsc dla pieszych

    Jak zwykle - najpierw robimy piekne przejscia dla pieszych a potem zmieniamy i przejscie przebudujemy bo bedzie dodatkowy pas.. I tak w kolko.. polozy sie asfalt to za rok sie studzienki i kanalize kladzie pod nowa droga

    • 1 1

  • Znowu Grzelak (1)

    No to po inwestycji

    • 3 1

    • Ten co już dawno przegrzany? ;)

      • 0 0

  • Sa pieniadze na sciezki a nie ma na drogi

    Tam to by się przydał tunel lub wiadukt. Podobnie jak na Havla

    • 2 1

  • Zróbcie tam porządne rondo z prawdziwego zdarzenia i po kłopocie.

    • 1 0

  • Nie dajcie im sìę rozpędzać bo sìę pozabijają.

    Lepiej jak stoją w korku.

    • 2 2

  • spadać rozczeniowi samochodziarze

    jak wam wolno to przesiądźcie się do komunikacji miejskiej

    • 1 5

  • Korków nie rozładują dodatkowe pasy

    ani zmiany w sygnalizacji (będzie większy korek na następnych światłach lub wąskim gardle).
    Korki można rozładować poprzez inwestycje w tramwaje czy buspasy oraz przede wszystkim przez wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej (dotyczy ztm, skm, pkm)

    • 3 1

  • Miasto przestanie wydawać na d*perele to miasto znajdzie pieniądze. (1)

    • 4 0

    • POczekaj - rydwan za rydwanem jedzie, ostatnio elektryczne rydwany ;)

      • 1 0

  • Należy nieopodal zbudowac nowe miasto - Gdańsk II

    z centrami usług, szkołami i przedszkolami, ośrodkami zdrowia, zakładami pracy. Nie można w nieskończoność rozdmuchiwać kosztem innych już dawno zbudowanego miasta - to zawsze się mści!

    • 0 0

  • Jestę expertę. Twierdzę, ze lewoskret polepszy ruch.

    Bo chyba logiczne jest, ze jezeli wylotowa ze skretu ulica jest dwupasmowa, to optymalne jest, aby byly rownież dwa pasy ulicy dolotowej. Gdy jest jeden, to mamy co mamy, nie tylko na Słowaka. Auta czekajace na skręt blokują pas do jazdy na wprost. Najlepszym przykladem jest Swietokrzyska i skręt w Niepolomicką. To skrzyżowanie jest kwintesencją myslenia i podejscia do zagadnien ruchu przez wladze miasta.

    A 5ak przy okazji, kto wydal zgodę i za ile, na wyciecie lasku u zbiegu Swietokrzyskiej i Havla i pobudowanie tam deweloperki ? I na obrzezach po perfidnej wycince wszystkiego i w samym srodku lasku ? Kto i za ile ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane