- 1 Napad na bank czy głupi żart? (77 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (68 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (629 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (287 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (98 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (188 opinii)
"Dojazdy to koszmar po wyprowadzce za miasto"
Że są korki, że trzeba czekać w kolejce, że znowu remont i jakieś utrudnienia na drodze - do tego mieszkańcy Trójmiasta już się przyzwyczaili. Czasem jednak liczba przeszkód na codziennej trasie dojazdowej potrafi zdenerwować nawet największego stoika za kółkiem.
- Żeby było lepiej, to przez chwilę musi być gorzej. Tylko że to "gorzej" trwa coraz dłużej. Kolejne remonty się zaczynają, ale poprzednie nie kończą - zauważa nasza czytelniczka.
Oto jej spostrzeżenia.
Wiadomo - samochód to nie helikopter, nie jesteśmy też jedynymi ludźmi, którzy rano muszą dojechać do miasta, więc i korki się zdarzają.
Ale...
...to, co się ostatnio dzieje, zwyczajnie przechodzi ludzkie pojęcie. Jedziemy krajową "7", musimy dojechać do Klukowa i na Osową. Ul. Budowlanych zamknięta (tzn. jednokierunkowa) od wielu miesięcy. Przez cały czas trwania budowy - mimo oczywistych postępów - nawet niezbyt uważnie rozglądający się po okolicy kierowca mógł zauważyć, że niewiele się na miejscu działo.
Opóźnienie prac na Budowlanych "o kilka miesięcy"
Czyja wina?
Wina wykonawcy, bo powoli pracuje? Zamawiającego, bo stworzył taką umowę, a nie inną? Nie mnie oceniać. Efekt jest ten sam - kilkumiesięczne opóźnienie zakończenia inwestycji.
Dzięki temu mamy korki od Leźna do samej obwodnicy. Wjeżdżamy na obwodnicę - niespodzianka, kolejny korek! I znów dzięki opóźnieniu w przebudowie ul. Budowlanych. Bo nie tylko my musimy tę ulicę objechać.
Wiem, że nie jesteśmy jedyni. Wdech, wydech. "Jedziemy" dalej. Dojazd do szkoły zajął nam, bagatela, 55 minut! Jadę dalej, w końcu jeszcze muszę dojechać do żłobka. Och, jak wspaniale, nie ma korków! No prawie. Przecież w przebudowie jest ul. Kielnieńska, więc ul. Wodnika stoi. Uroczo.
Rusza kolejny etap przebudowy Kielnieńskiej
Dzieci odwiezione. To nic, że maluchy zamiast spędzić w samochodzie 20-30 min, musiały w nim być odpowiednio 55 i 70 minut. Teraz już tylko wrócić. Pojechać do pracy - spóźniona, bo korki. Niespodzianka! Dzięki ciągnącej się w nieskończoność przebudowie dojazdu do Majalandu. Cała Osowa aż do ronda przy obwodnicy i Renku stoi!
Majaland: budowa idzie zgodnie z planem, ale przebudowa drogi się ciągnie
I tak dzień w dzień
Nie zrozumcie mnie źle. Doskonale rozumiem, że remonty i przebudowy są potrzebne i konieczne. I żeby było lepiej, to przez chwilę musi być gorzej. Tylko że to "gorzej" trwa coraz dłużej. Kolejne remonty się zaczynają, ale poprzednie nie kończą.
Kto jest winny zaistniałej sytuacji? Chciałoby się rzec, że ktoś, kto zarządza miastem.
Pani prezydent - może czas najwyższy przestać robić sobie piękne zdjęcia na rowerze i przy grze w tenisa (gratuluję kondycji - mój czas na ćwiczenia przeszedł na czas stania w korkach), a zacząć realnie zarządzać miastem? Całym, a nie tylko fragmentami.
Z przykrością stwierdzam, że jest coraz gorzej. I proszę mi wierzyć - bardzo chciałabym móc zostawić samochód na obrzeżach, przesiąść się w komunikację, sprawnie i szybko zawieźć dzieci do placówek i pojechać do pracy. Tylko jak?
Film z lutego 2023
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-09-14 07:18
Im więcej samochodów tym większe korki. (149)
Jestem bogatsi i rodziny stać na dwa samochody i więcej. Kiedyś rodziny miały jeden samochód albo żadnego. Zbudowanie kolejnych pasów dróg nic nie zmieni. Jedynym rozwiązaniem są koleje, tramwaje albo bus Pasy. W stanach macie drogę z 27 pasami i też są korki.
- 853 264
-
2023-09-16 10:14
Rozwiązaniem jest budowa nowych dróg
Rozwiązaniem jest budowa nowych dróg, a nie zamykanie już istniejących na dłuuugi czas tzw remontu.
- 0 0
-
2023-09-14 21:58
heloł
"Kiedyś rodziny miały jeden samochód albo żadnego." weź przestań , kiedyś to była głęboka komuna ..... 60-70-80 lata teraz każda rodzina ma samochód
- 0 0
-
2023-09-14 20:36
To nie chodzi o auta,tylko pozamykane i remontowane drogi,zatory
- 0 0
-
2023-09-14 19:41
Już od dekad znane są uzależnienia km nowego pasa drogi do rozwoju deweloperki i innych branży ekonomii.
Każdy nowy odcinek nowego pasa drogi usprawnia wjazd i wjazd na drogę. Powstają bowiem skrzyżowania, gdzie ich do tej pory nie było. To natomiast otwiera drogę dla obietnic deweloperskich ale budowy dróg zmniejszaja przepustowość. PowstająJuż od dekad znane są uzależnienia km nowego pasa drogi do rozwoju deweloperki i innych branży ekonomii.
Każdy nowy odcinek nowego pasa drogi usprawnia wjazd i wjazd na drogę. Powstają bowiem skrzyżowania, gdzie ich do tej pory nie było. To natomiast otwiera drogę dla obietnic deweloperskich ale budowy dróg zmniejszaja przepustowość. Powstają nowe osiedla już przed realizacją dróg. Budowy osiedli zmniejszają przepustowość dróg już istniejących, a stale przybywa nowych mieszkańców.
W momencie, gdy wieloletnie rozbudowy dróg są zakończone, ilość aut przewyższa pierwotne szacunki ponieważ nowe skrzyżowania używane są przez nowych mieszkańców oraz służby-serwisy infrastruktury, budowlankę, dostawców branżowych, przesyłkowych itd.
W korku porannym stoją więc dostawcy, wszyscy jadący do biur ale i wszelkich zmotoryzowanych miejsc pracy oraz Mamy z dziećmi, a w wieczornym pracusie wszystkich branż plus zmiany. Różnica jest w kierunku, składzie i typie pojazdu, ale nie w ilości. Im bliżej miasta dochodzi też ruch zakupowy, wypadkowych służb, oraz zmiany pracowników.- 0 0
-
2023-09-14 18:22
bogatsi?
jak bysmy byli bogatsi to bysmy nie musieli pracowac
- 0 0
-
2023-09-14 14:45
W stanach są korki, bo organizacja miast jest zła. Proszę sobie zobaczyć jak wyglądają wyjady z miast/suburbii.
- 1 0
-
2023-09-14 14:24
To nie samochód a "wszystkie domy na przedmieściu" są przyczyną korków.
- 5 1
-
2023-09-14 13:11
Artykuł jest nie o tym tylko o organizacji remontów
- 1 1
-
2023-09-14 12:19
Ja mam 4 auta na każdą pogodę, ale przeważnie jeżdżę jednym, bo się nie da jeździć czterem na jeden raz
A kto bogatemu zabroni mieć kilka samochodów. Problemem są drogi w remoncie na terenie Gdańska i Gdyni. Tylko ślepy tego nie zauważy, że to jest źle zarządzane.
- 6 2
-
2023-09-14 10:32
30 latki
20, 30 letni samochód to nie bogactwo....
- 3 1
-
2023-09-14 09:36
Mentalność sowiecka. Stać na dwa samochody. Polska ma w przeliczeniu na mieszkańca najwięcej aut. (4)
Według twojej teorii to znaczy, że jesteśmy najbogatsi w EU :) Problem tkwi w mentalności. Otóż w krajach postkomuszych panuje moda na życie na pokaz, na kredyt. Ludzie wstydzą się jeździć komunikacją miejską, skm, tramwaj, autobus. Bo w ich mniemaniu będą postrzegani jako ktoś gorszy, biedny, nieudacznik itp. Kolejna sprawa to moda na wyprowadzkę
Według twojej teorii to znaczy, że jesteśmy najbogatsi w EU :) Problem tkwi w mentalności. Otóż w krajach postkomuszych panuje moda na życie na pokaz, na kredyt. Ludzie wstydzą się jeździć komunikacją miejską, skm, tramwaj, autobus. Bo w ich mniemaniu będą postrzegani jako ktoś gorszy, biedny, nieudacznik itp. Kolejna sprawa to moda na wyprowadzkę i szumny domek z ogródkiem za miastem. ludzie, którzy mieszkali całe życie w blokach marzą o domu bo dla nich to synominim luksusu i sukcesu. W blokach mieszka biedota i ludzie prosci, prawda? Fajnie to wygląda w katalogach, na zdjęciach, grill, pies, dzieci usmiechniete, znajomi co weekend podziwiający nasze metry i ogród. No tak. Tyle, że to fikcja i reklama. Życie tak nie wygląda. Dzieci nastoletnie wsciekłe, bo daleko do znajomych, na zajęcia, do rozrywki, ojciec z wiecznym bólem pleców od tyrki w ogrodzie i siedzenia w aucie na wiecznych dojazdach, znajomi mają gdzieś nasz ten domek i te sto któreś zaproszenia na grilla, a nam się w zasadzie tego grilla nie chce robić.
- 34 2
-
2023-09-14 15:11
Fakt. Jestem niezbyt zamożny, wszak mam jedynie 12 letniego opla.
1 auto stare na rodzine. Chodze w ciuchach z pepco i z lidla. Klasyczny gosc, ktorego na zbyt wiele nie stać. Tak to wygląda z punktu widzenia sąsiada czy osoby mijajacej mnie w szkole gdy odprowadzam dzieciaka. Ale mam to gdzies bo nie mam kompleksow posiadania na pokaz, nie mam mentalnosci komuszej. A, ze mam 3 mieszkania na wlasnosc, bez kredytu? 2 wynajmowane. No tego nie widac, nie da sie tym pochwalic jak iphonem, autem z salonu czy domem :) wartym zresztą tyle co moje 1 duze mieszkanie.
- 5 0
-
2023-09-14 12:25
Współczuję, że musisz słuchać sąsiada pierdzącego za ścianą w bloku.
- 1 5
-
2023-09-14 11:41
ale wiesz, że możesz sobie zorganizować ogród nie wymagający tyrki, albo zatrudnić kogoś, kto ci będzie ogarniał
- 1 6
-
2023-09-14 10:20
Mega i w punkt :) !
- 8 1
-
2023-09-14 09:25
15-minute City (3)
Sami tworzymy korki, mieszkamy w Pryszczu a pracujemy w Redłowie, powinniśmy tak układać sobie obowiązki (praca, edukacja, zakupy) aby 80% z nich było w zakresie 15 minutowego spaceru.
- 15 6
-
2023-09-14 12:24
To już było i się nie sprawdziło, poszukaj hasła gułag.
- 2 6
-
2023-09-14 10:24
Do szkoły mam 45 minut spaceru a do basenu 60 minut (1)
- 3 1
-
2023-09-14 11:59
masz do szkoły 5km?
Mieszkasz na Jasieniu, a szkołę masz na Zaspie?
- 4 0
-
2023-09-14 09:18
Nawet jak ktoś ma 5 samochodów, to wszystkimi na raz nie jeździ więc bredzisz kolego.
- 8 5
-
2023-09-14 08:58
Stuknij się w głowę ,jak jeszcze masz ! W USA Nie Ma 27 pasów !! Chyba że je dorysujesz kredką głąbie !!
- 1 7
-
2023-09-14 08:32
Osowa - 100% poparcia co wybory
Kto by się starał dla takich wyborców?
- 11 3
-
2023-09-14 08:29
(14)
zaraz jakiś cymb..ł napisze, że trzeba jeździć rowerem.
- 9 11
-
2023-09-14 08:41
nie, trzeba samochodem.
od rowerów tylko korki się robią.
- 1 2
-
2023-09-14 08:40
wystarczy, autholiku, że zrozumiesz, że jeśli więcej ludzi będzie jeździło rowerem, to będziesz mniej czasu tracił w korkach (11)
w kolejce do zmiany świateł. Zaoszczędzisz też czas na szukanie miejsca do parkowania swojego czterokołowego pojazdu.
- 15 7
-
2023-09-14 20:47
Rowery są bez sensu w naszym klimacie!
- 0 0
-
2023-09-14 10:11
Roweronormatywny się odezwał. Chcesz być rikszarzem twoja sprawa - szczególnie zimą, ja nie chcę. (3)
- 3 4
-
2023-09-14 11:57
No to stój sobie w swoich korkach i nie układaj życia innym. (2)
- 2 1
-
2023-09-14 12:23
Ale to ty próbujesz robić rewolucję i zachowujesz się jak jakobin. (1)
- 2 2
-
2023-09-14 14:16
Jaką znowu rewolucję?
Po dekadach ładowania tylko w kierowców, reszcie uczestników ruchu też się coś należy.
Tymczasem kierowcom ciągle mało.- 3 2
-
2023-09-14 09:44
Roveromatholiku,wypisujesz bzdury. (1)
- 6 6
-
2023-09-14 10:41
Cyklofobie, ulecz samego siebie
- 4 2
-
2023-09-14 08:45
Tiaaa, jasne. (3)
O ile tych 'ścieżek rowerowych" nie wytną z obecnych ulic, na miejscach parkingowych nie postawią donic z drzewami i nie zrobią przejść dla pieszych co 50m.
- 4 12
-
2023-09-14 08:58
Skoro kierowcom dano 90% pasa drogowego, a ci jeszcze pozajmowali chodniki na parkingi (2)
To komu innemu można zabrać? Bloki burzyć?
- 15 2
-
2023-09-14 12:22
Dano? Wg mnie zbudowane za pieniądze z ich podatków. (1)
- 3 2
-
2023-09-14 13:14
Nie z ich podatków. Z podatków wszystkich mieszkańców
Czy to zmotoryzowanych, czy nie. I efekt prosty - 42% codziennych przejazdów, ponad 90% budżetu inwestycyjnego
- 4 1
-
2023-09-14 08:33
A najlepiej "wspomaganym elektrycznie", jeżeli nie jesteś w stanie jeździć zwykłym :P
- 2 5
-
2023-09-14 08:28
(3)
Dokładnie tak! Potrzebujemy sprawnej komunikacji miejskiej!
- 18 2
-
2023-09-14 09:00
(2)
Owszem, ale problem polega na tym, że pani z artykułu dojeżdża stałe spoza miasta.
- 12 0
-
2023-09-15 13:12
to juz problem tej pani i miasta, w którym żyje, a nie Gdańska czy Trójmiasta :)
Przeciez nie beda jej mieszkancy trojmiasta drog fundowac, zeby mogla sobie paniusia wjechac cala na bialo :)
- 0 0
-
2023-09-14 19:09
To niech cierpi
Mieszkała w Gdańsku i się wyprowadziła. Rujnuje życie sobie i dzieciom, bo 70 minut w aucie w drodze do szkoły to przecież nie jest życie. Dlaczego?
- 4 0
-
2023-09-14 08:28
Pani prezydent robi dodatkowe przejscia naziemne,korki w Gdansku rosna. Miernoty (3)
rządzą Gdańskiem, korki rosną.
- 16 25
-
2023-09-14 08:39
autoholicy nie wiedzą, że tylko radykalne postawienie na rozwój transportu szynowego i radykalną poprawę komfortu (2)
i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do jego przystanków może zredukować korki. Potrzebne jest dojście na poziomie jezdni do dworca PKP Gdańsk Główny wraz z możliwością dojazdu tam rowerem w poprzek Wałów Jagiellońskich. Oczywiście także wymiana taboru i wzrost częstotliwości połączeń SKM i PKM może coś pomóc,
- 27 8
-
2023-09-14 18:11
Plus PKM z Gdańska Głównego, a nawet z Śródmieścia, a nie z Wrzeszcza.
- 2 0
-
2023-09-14 12:21
I to rozwiąże problemy komunikacyjne w całym 3mieście i prawdopodobnie całym regionie nadmorskim.
- 0 0
-
2023-09-14 08:27
(7)
to skoro się tak odwołujesz do USA, to tam najpierw tworzy się logistykę a później buduje..tyle
- 2 9
-
2023-09-14 08:57
A efekt jest taki że do najbliższego sklepu masz 10km... (6)
- 15 0
-
2023-09-14 10:06
Tylko, że w Amerykańskiej mentalności (3)
Nie do pomyślenia jest, żeby przejść się do sklepu. Oni już są tak zaprogramowani, że wszędzie muszą autem, a zwykły spacer jest dla nich tak abstrakcyjny, że czasami ludzie dzwonią na policję jak zobaczą gościa, co zamiast jechać samochodem wybiera się na spacer
- 17 4
-
2023-09-14 12:19
Powielasz zasłyszany stereotyp bo na pewno nie jest to osobiste doświadczenie. (2)
- 0 5
-
2023-09-14 18:50
Widać byłeś tylko na Manhattanie
Bo w reszcie kraju to jest normalne
- 0 0
-
2023-09-14 14:15
Jak ktoś idzie ulicą, to nic dziwnego że będą policję wzywać.
A chodnika banalnie nie ma.
- 1 0
-
2023-09-14 10:05
Nawet jeśli on na mapie jest w odległości pół kilometra to pieszo nie pójdziesz. (1)
W USA jak chcesz dotrzeć do sklepu musisz wsiąść w samochód i jechać do najbliższego węzła autostradowego żeby znaleźć się po drugiej stronie swojej lokalnej dzielnicowej autostrady. U nas wychodzisz z domu, przechodzisz pieszo na drugą stronę osiedlowej uliczki i jesteś w sklepie. Niestety wielu kierowcom marzy się model amerykański bo ten kilka kroków do osiedlowego sklepu im bardzo przeszkadza.
- 20 1
-
2023-09-14 20:46
To ja wolę tak jak w USA.
- 0 2
-
2023-09-14 08:21
im mniej dróg tym wieksze korki (4)
- 7 25
-
2023-09-14 08:36
poszerzanie dróg nie likwiduje korków, tylko najwyżej przesuwa je bliżej centrum miasta.
- 20 1
-
2023-09-14 08:32
Im mniej urzednikow (2)
Tym mniejsze korki
- 6 6
-
2023-09-14 12:27
im mniej korkow,tym mniejsze korki (1)
- 3 0
-
2023-09-14 21:07
im więcej linii kolejowych tym mniejsze korki. Niestety jest polityka rozbierania torów i robienia tam ścieżek rowerowych. Ludzie nie maja jak dojechać i muszą wybrać auto
- 0 0
-
2023-09-14 08:12
(17)
a wiesz czemu są korki? Bo na końcu tych "wymyślonych" 27 pasów są światła.
Amerykanie mieli szansę tak zbudować swoje miasta by korków nie było, ale też wprowadzili chaos urbanistyczny. U nas nic nie zrobimy, mamy ściśle sklejone ze sobą miasta. Obwodnica beż żadnych świateł na wjazdach plus bezkolizyjne skrzyżowania w centrum by rozwiązały problemy dojazdówek (tylko nie ma na to miejsca). Światła i przejścia naziemne tworzą korki.- 16 37
-
2023-09-14 14:34
Przejedź się po Warszawie
Tam są przelotowe wiadukty nad skrzyżowaniem. Można było taki zrobić na przecięciu bulonskiej z kartuską. Ale po co przecież sobie poradzimy.
- 4 0
-
2023-09-14 08:35
korki tworzy nadmiar samochodów (11)
a raczej nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe i średnie odległości. Oczywiście do tego dochodzi również niedostatek rozwoju transportu szynowego wraz z komfortowym i bezpiecznym systemem dostępu do jego stacji dla pieszych i rowerzystów.
- 35 2
-
2023-09-14 20:45
Nie ma czegoś takiego. Kto niby taki parametr określa?
- 1 0
-
2023-09-14 09:40
(9)
kroki tworzą się przez zwiększoną ilość dróg które zachęcają do korzystania z auta - patrz Trasa Kaszubska zamiast modernizacji linii kolejowej do Lęborka i Słupska
- 10 1
-
2023-09-14 10:40
Mimo trasy kaszubskiej, nie dojedziesz szybciej samochodem niż pociągiem do Słupska czy Lęborka. (8)
Przestrzegając ograniczenia prędkości
- 1 3
-
2023-09-14 10:52
bzdura (7)
Chełm/Południe Gdańska -> Lębork: samochodem 50-60 min, pociągiem jak byś nie kombinował wychodzi ok 180 min. Czasy podane według mapy googla na godz. wyjazdu: 10:50
- 6 1
-
2023-09-14 11:54
Wystarczy wybrać się godzinę wcześniej: (6)
09:53 - 11:30 (1 godz. 37 min)
Tramwaj 6 Pieszo Pociąg IC58104
W tym sam pociąg - 1:10- 1 6
-
2023-09-14 12:18
To ja mam swoje życie pod rozkłady jazdy ustawiać? (5)
- 8 4
-
2023-09-14 20:48
A ktoś ci każe?
Możesz życie układać pod jazdę w godzinach, gdy korków nie ma, albo pod korki. Wolna wola. Możesz też zostać pisministrem i jeździć sobie do bólu z kierowcą ze służb, bez korków.
- 0 1
-
2023-09-14 18:49
A już nie ustawiasz?
Jak jesteś tak niezależnie bogaty, to po co wychodzisz z domu
- 1 0
-
2023-09-14 14:14
No tak, zróbmy pociągi co 15 minut do Lęborka. (1)
Na pewno będzie wzięcie :D
- 3 3
-
2023-09-16 21:47
Zróbcie chociaż do rumi w weekendy co 15 minut
- 0 0
-
2023-09-14 13:12
Jak się tak wybrało miejsce zamieszkania, to albo trzeba ustawiać, albo kisnąć w korku
- 7 4
-
2023-09-14 08:31
Zawsze na końcu drogi będzie "coś". (3)
Chyba że chcesz pętlę przez miasto do rekreacji, bez zjazdów.
- 30 3
-
2023-09-14 09:39
(2)
kiedyś były korki na autostradach to co zrobiono? otworzono bramki. Gdyby na Jaśkowej Dolinie zlikwidowano sygnalizację prowadzącą do kilku domów od razu by było płynniej.
- 2 12
-
2023-09-14 18:09
(1)
Ale wiesz, że jak otworzono bramki, to dopiero zrobiły się korki?...
- 0 1
-
2023-09-14 20:35
a gdzie niby te korki skoro tylko bramki je powodowały?
- 1 0
-
2023-09-14 08:08
No to trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie... (34)
po co ci wszyscy ludzie kupili sobie (i teraz używają) te samochody. Może gdyby istniała punktualna, niezawodna, spełniająca ich potrzeby i wygodna komunikacja zbiorowa nie mieliby takiej potrzeby?
- 74 18
-
2023-09-14 08:31
I tak i nie (9)
Nie da w takim Koleczkowie czy Leźnie czy innych sypialniach stworzyć komunikacji takiej jak w centrum miasta. Co najwyżej przy dobrych wiatrach można liczyć na formułę Park&Ride z transportem kolejowym + autobusy dojazdowe do przystanku kolejowego. Nic lepszego nigdy tam nie powstanie
- 24 4
-
2023-09-14 10:05
(1)
Da się. Koleczkowo nie jest połączone z Gdynią. Autobus do Wiczlina byłby rozwiązaniem. Ale to są różne gminy i żadna nie chce płacić za autobus.
- 8 0
-
2023-09-14 13:11
Niby dlaczego Gdynia czy Gdańsk mieliby płacić za obsługę mieszkańców innej gminy
To jest z punktu widzenia wydatków niegospodarność, można od razu zapraszać prokuratora.
- 8 0
-
2023-09-14 08:53
Da się zrobić sensowne autobusu (6)
Może nie jak w centrum miasta, ale dużo lepsze. Banino zbliża się do 10 tysięcy mieszkańców. Jednocześnie utrzymuje 1 autobus na godzinę do Wrzeszcza. To tylko kwestia priorytetów (i przyspawania mieszkańców do samochodów)
- 25 1
-
2023-09-14 09:07
Kwerstia priorytetów... Gminy Żukowo :D (3)
- 14 1
-
2023-09-14 09:18
(2)
Owszem. To mieszkańcy tej gminy zresztą najczęściej stoją w korkach w tych okolicach, więc fajnie, jakby zorganizowali sobie jakiś sensowny transport.
- 12 1
-
2023-09-14 10:01
(1)
Nie tylko gminy Żukowo. Gdynia cała rozkopana. Korki od rana do nocy.
- 7 3
-
2023-09-14 10:04
No tak, ale gdynianie korkują się w Gdyni, a w Gdańsku na Budowlanych korkują się mieszkańcy gminy Żukowo.
- 10 0
-
2023-09-14 08:56
Kto pojedzie autobusem stojącym w korku razem z samochodami? (1)
- 21 3
-
2023-09-14 10:00
Dać priorytet autobusowi i pojadą wszyscy.
Po prostu zbudować buspas w kilku kluczowych miejscach i autobus wygra z samochodem o pół godziny. No i częstotliwość też musi być bo jak autobus jest co godzinę to nic nie da, jak będzie co 20 minut to będzie super.
- 25 2
-
2023-09-14 08:12
(23)
Nie tylko dlatego. Powodem jest też zakorzenione z dekad komuny poczucie, że z samochodem człowiek jest kimś.
- 59 28
-
2023-09-14 20:41
To dokładnie to znaczy. Bo to oznacza wolność. (1)
- 0 0
-
2023-09-14 22:01
Wolność stania w korku. Prawdziwa wolność to nie potrzebować auta
- 0 0
-
2023-09-14 11:00
ostatnio wiozlem turystke z zagranicy i powiedziala ze komunikacja w gdansku to smutny zart
dopoki w szczycie tramwaje nie beda odjezdzac co 2,3 max 5 minut poza od 7 do 10 i zeby dostac sie z jednego konca na drugi w jakimkolwiek kierunku do max 30 40 minut ludzie nie odstawia aut bo nie jest to dla nich alternatywa czasowa, a o czas w tych czasach chodzi najbardziej
- 21 4
-
2023-09-14 08:31
W RFN komuny nie bylo (14)
Każda rodzina ma po kilka samochodów.
- 12 12
-
2023-09-14 10:38
W Berlinie na 1000 mieszkańców jest dwa razy mniej samochodów niż w Gdańsku (5)
więc nie pisz bzdur
- 15 3
-
2023-09-14 11:37
to teraz zobacz mapę berlina i zobacz mapę gdanska
może zabudować zatokę gdanska i będzie wtedy git
- 6 3
-
2023-09-14 10:55
Ale Berlin ma świetną komunikacje. (3)
- 16 4
-
2023-09-14 13:38
Rowerową! Bo najszybciej w tym 4.5 milionowym miescie dotrsesz jednośladem
- 0 2
-
2023-09-14 11:19
Berlin ma świetną komunikację, bo nie kiśnie w korkach z samochodami wiozącymi kierowcę i powietrze. (1)
- 8 6
-
2023-09-14 23:19
Najgorsze korki z jakimi się zderzyłem to był właśnie Berlin
- 0 0
-
2023-09-14 09:31
Polacy mają zbyt wiele samochodów (3)
samochodów na 1000 mieszkańców:
Polska 687 ,
Niemcy 628
, coś z Polakami jest nie tak- 15 16
-
2023-09-14 20:34
ach ta statystyka - Czyli ponad połowa Polaków posiada samochody - dzieci także. Tylko nie wiem jakim cudem jest tylu zdających na prawo jazdy?
- 0 0
-
2023-09-14 10:05
Będzie czystka bazy CEPIK, wywalą martwe dusze. (1)
Czyli samochody, które nie miały przeglądu od 10 lat jak i ubezpieczenia.
Wtedy już tak nie będzie.
A ile jeszcze zostanie takich...- 9 1
-
2023-09-14 11:16
A z dróg też je wywalą?
Bo nie uwierzę że "teczwórka" z Kartuz która kopci na pół dzielnicy przeszła przegląd...
- 6 0
-
2023-09-14 08:35
A ile z nich stoi na trawnikach, albo zastawia ulice dojazdowe do osiedli? (3)
- 11 5
-
2023-09-14 20:42
Dla mnie mogą stać na trawnikach.
- 0 1
-
2023-09-14 10:21
Oni parkują na parkingach. Ale u nich buduje się osiedla z głową, bo miastami nie zarządzają deweloperzy. (1)
A jak jest w Gdańsku, każdy wie.
- 15 4
-
2023-09-14 11:15
Miasto wymusza na deweloperach 1.2 miejsca na mieszkanie.
Kompletnie wystarczająco.
Problem w Januszach którzy chcą mieć drugi samochód, mimo że nie mają gdzie go trzymać.- 6 5
-
2023-09-14 08:32
Bzdura. (2)
Ludzie potrzebują samochodów, bo jest to normalne narzędzie. Nie każdy porusza się tylko w granicach dobrze skomunikowanego (o to w Gdańsku ciężko) miasta.
- 31 25
-
2023-09-14 08:58
Owszem, ale mała część z tych co je posiadają, musi z niego korzystać.
- 8 6
-
2023-09-14 08:55
Jak nie jesteś przyspawany do fotela, jeden samochód na rodzinę w zupełności wystarcza.
- 18 11
-
2023-09-14 08:31
(1)
A nie jest? ;) Pokaż mi swój samochód, a powiem ci kim jesteś.
- 10 35
-
2023-09-14 22:37
Ja mam tylko kampera
Do pracy motorem lub rowerem
- 1 0
-
2023-09-14 07:21
Można zacząć od zmiany mentalności (4)
Chociażby od tego żeby jak ktoś kto kupuje samochód uwzględnił w kosztach eksploatacji płatności za parkingi oraz to że nie wszędzie dojedzie samochodem. To fajnie że kupiłeś samochód ale to nie oznacza że wszyscy w okolicy mają ci fundować darmowe parkingi
- 71 23
-
2023-09-14 09:00
(3)
Nie na temat ! Artykuł jest o zapchanych drogach a nie o parkingach !
- 29 7
-
2023-09-14 18:47
jakby nie było parkingów
to byś nie potrzebował tyle dróg
- 0 0
-
2023-09-14 12:36
i jeszcze o nagminnie przedluzajacych sie remontach
tychze drog, pozdrawiam jezdzacych komunikacja, ktora takze najczesciej stoi w korkach :)
- 3 1
-
2023-09-14 10:38
straszni mieszczanie wszystko widzą oddzielnie
- 1 3
-
2023-09-14 07:20
no coś ty, przecież jest bieda! (32)
- 35 16
-
2023-09-14 18:02
(1)
Co drugie auto ma ponad 20 lat. To bieda, nie bogactwo, a przede wszystkim smutna konieczność.
- 5 1
-
2023-09-14 20:40
Tylko stan się liczy a nie wiek.
- 2 0
-
2023-09-14 10:45
samochod mozna kupic za jedna wyplate takze nie jest wyznacznikiem bogactwa,
jak juz to stan i wiek aut a z tym juz w polsce gorzej
- 10 1
-
2023-09-14 09:38
Szrot za średnią krajową to oznaka dobrobytu i luksusu ? (3)
- 16 2
-
2023-09-14 20:40
Lepiej mieć coś takiego niż elektryka w marzeniach.
- 3 0
-
2023-09-14 11:22
Chyba wśród potrykusów... (1)
- 1 1
-
2023-09-14 12:14
Kargul czy Pawlak się odezwał?
- 0 1
-
2023-09-14 08:30
Marsze przeciw biedzie w Warszawie (1)
Były? Byly. Kogo było stać na dojazd do Warszawy autokarami? Biednych,zaglodzonych. Hahahah
- 14 18
-
2023-09-14 11:57
Kodziarzy i inną patole z pseudoopozycji co
im koryto zabrali wyborcy- 8 11
-
2023-09-14 08:08
Jak na Europę to bieda. (11)
Większość tych samochodów już dawno powinno być zezłomowanych a dumnie smrodzi w mieście.
- 59 15
-
2023-09-14 20:38
Mnie to nie przeszkadza.
- 0 0
-
2023-09-14 08:31
Skoro jeżdżą, to znaczy że są eko. (9)
Lepiej użytkować coś do końca naturalnego życia produktu, niż wymieniać na coraz to nowsze, generując ślad węglowy.
- 47 16
-
2023-09-14 08:36
Jak zostawiają za sobą chmurę dymu przy każdym ruszeniu, nie są eko. (8)
Przez miesiąc taki szrot z lejącymi wtryskami generuje większy ślad węglowy niż wytworzenie nowego.
- 22 33
-
2023-09-14 20:39
A co jest eko?
- 1 0
-
2023-09-14 13:06
Serio? (3)
Moje 20 letnie autko spala 7 po mieście i poniżej 6 na trasie a nie oszczędzam. To jest zuzycie prawdziwe, nie katalogowe. Ostatnio mialem hybryde z wypozyczalni, spalila 9 a jechalem oszczędnie. To wszystko to jakaś totalna ściema.
- 12 10
-
2023-09-14 14:54
g miałeś g widziałeś ;)
- 0 0
-
2023-09-14 14:52
Dlaczego kłamiesz?
- 1 0
-
2023-09-14 14:12
7 po mieście? W nocy jeździsz?
W korku jak jest poniżej 15, to jest dobrze.
- 3 5
-
2023-09-14 12:14
przez miesiąc to lejące wtryski wypalą dziury na wylot w tłokach.
- 7 1
-
2023-09-14 09:32
(1)
Wyliczyłeś to na kalkulatorze, czy w swojej pustej głowie?
- 31 10
-
2023-09-14 11:14
Prawda boli.
Nie ma to jak wmawiać sobie że jest się eko, z wyciętym DPFem i lejącymi wtryskami bo bieda i nie stać na sprawne auto.
- 11 11
-
2023-09-14 07:29
(10)
A w TVP mówili że kraj miodem i mlekiem płynący?
- 33 11
-
2023-09-14 10:18
Po ilości samochodów widać, że nie kłamali. (8)
- 12 7
-
2023-09-14 10:50
taaaaa (7)
flota starych gratów po Niemcu rzeczywiście świadczy o bogactwie
- 25 11
-
2023-09-14 11:14
taaa (6)
to niezłe te stare graty
- 6 2
-
2023-09-14 12:21
Średni wiek samochodu wzrósł z 10 do 15 lat. (5)
Więc coraz starsze graty.
- 15 3
-
2023-09-14 23:13
kłamstwo!
można sprawdzić, dane łatwo dostępne
- 0 0
-
2023-09-14 20:38
Nic lepszego nie potrzeba. Auto ma jeździć i to wszystko.
- 5 0
-
2023-09-14 18:02
Aktualnie ponad 17 lat. (1)
- 1 1
-
2023-09-14 23:14
tak, ale w Estonii
- 0 0
-
2023-09-14 16:05
Ale dzisiaj samochód 15 letni a 15 lat temu to 2 różne światy
- 6 3
-
2023-09-14 08:23
Nie PiSem i hejtem płynący
- 20 13
-
2023-09-14 08:12
(97)
Godzinę autem do szkoły? No z całym szacunkiem. ale korki tworzą się przez takich ludzi jak pani - dziecko posyła się do najbliższej szkoły, żeby dojezdżało najlepiej same (gdy podrośnie), a nie rodzice wożą przez pół miasta. To samo jest ze żłobkiem, na nowych osiedlach z młodymi rodzinami złobków jest na pęczki.
- 1254 258
-
2023-09-14 22:43
"złobków jest na pęczki"
Pan, rozumiem, nietutejszy...
I chyba niedzisiejszy też...- 1 0
-
2023-09-14 20:34
No ale gwiazda nie wyśle to najbliższej szkoły na wsi bo
Słaby poziom nauczania. A więc lepiej zawozić dalej. Tracić 1.5h na dojazd. Później powrót do domu kolejne 1.5h. Plus zajęcie dodatkowe
- 2 2
-
2023-09-14 17:45
Tak ale
Nie ma wystarczającej ilości żłobków i przedszkoli. Mieszkanie w mieście jest potwornie drogie, więc jedyna alternatywa to mieszkanie/domek poza miastem, a żeby mieć możliwość dotarcia do dziecka jak najszybciej z pracy wybiera się przedszkole w miarę
blisko pracy. I koło się zamyka.- 2 3
-
2023-09-14 17:04
Na pęczki?
Jeśli chodzi o ilość to faktycznie jest ch trochę. Szukałem żłobka pół roku temu. Zadzwoniłem do ok. 8 w promieniu 2km od miejsca zamieszkania. Nigdzie nie było miejsc. Zwiększyłem poszukiwania do 5km. I znalazły się dwa
- 3 0
-
2023-09-14 16:21
Co za głupota.
Pokaz mi te żłobki na każdym osiedlu bo ze swojego domu najbliższym mam 7 km w jedna stronę. A szkole mam 4 km od domu. Jak żyjesz na starym osiedlu z pełną infrastrukturą to gratuluje ale nie każdy wygrał mieszkanie po dziadkach albo kupon totka.
- 5 7
-
2023-09-14 14:40
Prywatnych złobków za 1300 zł miesięcznie.
Prywatnych złobków za 1300 zł miesięcznie, publicznych jest tyle co kot napłakał
- 3 1
-
2023-09-14 11:59
Dokładnie tak
I doskonale to widać w momencie gdy w wakacje ruch jest znikomy, a jak tylko zacznie się rok szkolny to magicznie z dnia na dzień całe miasto jest zakorkowane. No ale ludzie tak mają, że najpierw stworzą sobie sytuację która będzie wzmagać korki, a potem będą narzekać że w tych korkach stoją.
- 21 0
-
2023-09-14 11:20
(2)
Każdy chce dać do publicznego żłobka czy przedszkola i ma do tego prawo!
- 2 7
-
2023-09-14 21:54
Prawo zaiste mają (1)
A miasto i jego mieszkańcy mają z kolei prawo bronić się przed najeźdźcami, którzy swoim stylem życia utrudniają życie innym. Np. jak w Göteborgu czy Sztokholmie - przez zautomatyzowany system myta za wjazd do miasta...
- 1 2
-
2023-09-14 23:05
dlatego, że miasto nie jest własnością mieszkańców
jego funkcje są znacznie szersze, a społeczny egoizm należy tępić.
I bądź łaskaw nie wmawiać kierowcom swoich własnych cech.
Projekcja jest podstawowym mechanizmem psychologicznym, ale brak jej świadomości jest przejawem niedorozwoju.- 1 0
-
2023-09-14 10:14
Zrezygnuj ze szkoły
- 2 1
-
2023-09-14 09:48
Dokładnie tak (1)
Wyprowadzka za miasto, ale do szkoły i żłobka w mieście. I tak co drugi mieszkaniec tego zamiasta. Przecież to oczywiste, że będą korki. Niestety, ale jak się przeprowadza bez sprawdzenia dostępności potrzebnych usług w okolicy, albo nawet i się sprawdza (że nic nie ma) i myśli jakoś to będzie, to tak się kończy. A potem pretensje.
- 74 1
-
2023-09-14 16:29
A najlepsze jest to, jak ci ludzie domagają się dróg, komunikacji, bezpłatnych miejsc w przedszkolach i szkołach...
A podatki płaca u siebie na wsi! Niech miastowi im sponsorują tańsze koszty życia, bo im "się należy".
- 13 0
-
2023-09-14 09:27
(1)
Znaleźć najbliższe placówki, tam przepisać dzieci, odwieźć je autem jeśli są małe, (jak nie to niech zasuwają same). a auto zostawić pod stacją i kolejką dojechać do Gdańska
- 38 3
-
2023-09-14 11:11
Usiąść w gajerku na miejscu po jakimś zaszczanym pijaku w kolejce
- 6 20
-
2023-09-14 09:13
(18)
Dzieci pewnie nie masz... życia nie znasz, ale jak to w Polsce... nie znam się, to się wypowiem. Poza tym, przeczytaj ze zrozumieniem cały art. Kobieta się wyprowadziła a szkoła została w starym miejscu. Dzieciom się nie zmienia otoczenia od tak. To samo się tyczy jakości placówek edukacyjnych.
- 48 52
-
2023-09-14 20:33
Nie
Dorosła do życia skoro się przeprowadza na zad*pie a gzuba zostawia w miescie
- 4 0
-
2023-09-14 09:38
Za dziecka zmieniałem szkołe 2x nie miałem z tym żadnych problemów
- 23 6
-
2023-09-14 09:36
(3)
To trzeba było przemyśleć wyprowadzkę, skoro "dzieciom się nie zmienia otoczenia".
- 45 3
-
2023-09-14 11:12
(2)
Dzieci pewnie nie masz i mieszkasz z rodzicami.
- 3 17
-
2023-09-14 21:51
O mieszkaniu z rodzicami zawsze piszą ludzie nieporadni (1)
którzy nie są w stanie zarobić na normalne mieszkanie
- 2 1
-
2023-09-14 22:58
napisał "zaradny"
zza magistrackiego biurka.
- 0 1
-
2023-09-14 09:30
(1)
Dopiero rozpoczął się rok szkolny, była właśnie najlepsza sytuacja żeby zmienić im otoczenie.
Ale kobieta wybrała stanie w korkach.- 56 5
-
2023-09-14 11:11
Nie myślisz. Zmieni szkołę, ale w nowej już są klasy gdzie są ze sobą dzieciaki od kilku lat. To nie pierwsza klasa, że wszyscy będą nowi.
- 0 16
-
2023-09-14 09:25
Więc przez całą podstawówkę będzie je wozić przez pół miasta? To wykańczające dla dziecka. Tak jak ktoś w komentarzu napisał - dziecko nawet nie będzie mieć znajomych, bo sąsiadów nie zna a ze swoimi ze szkoły nie ma jak się spotykać. A zmiana żłobka to chyba nie problem??
Ludzie naprawde sami tworzycie problemy- 84 5
-
2023-09-14 09:22
A, tak, przeprowadzka na pewno nie zmieni dzieciom otoczenia.
Jedyne co kobieta zyskała, zrobienie z dziecka w wygnańca.
Dzieci z sąsiedztwa nie zna, bo chodzą do innej szkoły, z dziećmi z własnej właśnie straciło kontakt, bo po szkole musi zasuwać do siebie.- 85 8
-
2023-09-14 09:19
(7)
To może trzeba było się nie wyprowadzać za miasto mając na względzie dobro dziecka.
- 77 22
-
2023-09-14 10:35
Mieszkanie (6)
To kup mi mieszkanie w centrum.chyba że siedzisz z mamusia na jej garnuszku i komentujesz.kazdy chce się usamodzielnić i mieszkać na swoim.wina miasta jest pozwolenie na budowę nowych osiedli bez wymuszania na deweloperze budowy drogi.
- 17 20
-
2023-09-14 11:23
Ciągle tylko kup mi, daj mi (4)
Typowi rodzice, wykonali jedną z podstawowych czynności biologicznych i chcą być ubóstwiani. Nie rób rzeczy, na które cię nie stać, nie stać cię na dziecko = nie robisz. Płaczesz w biedzie na własne życzenie.
- 22 3
-
2023-09-14 12:27
(3)
Mieszkanie w centrum to koszmar : smród hałas pełno ludzi turyści, cisnę klity, stare bloki i kamienice. Na prawdę nie każdy tego pragnie. Miasto powinno w każdej dzielnicy zapewnić sprawny transport i edukację. Przynajmniej tyle. A nie ma tego bo jest bieda w budżecie
- 12 12
-
2023-09-14 13:52
(2)
W artykule mowa jest od podmiejskich gminach. Czemu więc miasto, z którego uciekają ludzie ma dalej ich utrzymywać i zapewniać 'luksusy'? Niech nowy 'Pan' się o to zatroszczy.
- 15 0
-
2023-09-14 18:38
(1)
Przecież autorka nie uciekła. Nadal jest zameldowana tam gdzie była, tam płaci podatki.
- 2 5
-
2023-09-15 11:47
meldunek nie ma nic do miejsca odprowadzania podatków. Z założenia powinno się płacić w miejscu zamieszkania.
- 0 0
-
2023-09-14 11:01
Czemu mam ci kupować mieszkanie w centrum, skoro się wyprowadziłeś w centrum by zamieszkać na wsi, i płaczesz że korki?
Może trzeba było zostać w tym centrum? :)- 35 8
-
2023-09-14 09:08
Prawda
- 3 1
-
2023-09-14 08:52
A odbierz potem (4)
na czas dziecko ze żłobka czy przedszkola jak stoisz w korku do domu.
- 29 5
-
2023-09-14 10:13
dzieci bardzo lubią jeździć rowerami cargo (3)
a jak podrosną, lubią zbierać punkty w ramach programu Rowerowy Maj. Dowożenie ich do szkoły samochodem rodziców to forma zabierania im normalnego dzieciństwa.
- 21 12
-
2023-09-14 10:29
W listopadzie ,grudniu , styczniu itp. ? (2)
- 13 9
-
2023-09-14 10:44
Dokładnie tak, tak jak w miastach fińskich przy kole podbiegunowym (1)
Ile dni w roku jest mróz i śnieg?
- 17 6
-
2023-09-14 22:56
jakie są rozmiary fińskich miast
przy kole podbiegunowym?
Dobieraj przykłady, które są choć trochę adekwatne...- 0 0
-
2023-09-14 08:37
Miasto Gdansk produkuje korki. (21)
Zarząd komisaryczny w Gdańsku. Mamy demokrację i mamy możliwość wyborów, tak wygląda cywilizowany świat. Miasto Gdańsk wprowadza przejścia naziemne jak są przejścia podziemne,aberracja władz Gdańska.
- 40 60
-
2023-09-14 10:11
kierowcy kierowcom gotują ten los
pisanie dyrdymałów o tym, że miasto Gdańsk produkuje korki to klasyczny przykład autoholizmu.
- 13 2
-
2023-09-14 09:28
(7)
I zmiana władz sprawi że połowa samochodów zniknie? bo inaczej się korków nie pozbędziesz.
- 31 5
-
2023-09-14 09:38
Normalnych (6)
Rozsadnych ludzi do zarządzania miastem a nie nieudaczników nie mających pojęcia o życiu.
- 13 28
-
2023-09-14 10:05
Taaaa, każdy uważa, że ma pojęcie o życiu. Tylko jak rozpoznać tych, którzy wiedzą i potrafią coś zrobić (1)
od tych co tylko obiecują. I nie pisz tu bzdur o konkretnych partiach politycznych.
- 4 3
-
2023-09-14 10:17
Samorządy to nie partie, samorząd to nie parlament. Nepotyzm gdański przebił strop. Adamowicze Grzelak i,Bonislawscy,Borowczaki te same nazwiska Non-Stop,ta sama nieudolność bez przerwy.
- 10 5
-
2023-09-14 09:59
(3)
No weź już w końcu przyznaj się, że chcesz pisowców, a nie krążysz wokół sedna jak g w przerębli :)
- 22 11
-
2023-09-14 10:06
Obsesyjna i bardzo kulturalna wypowiedz POwca. (2)
Wszędzie widzi PiS
- 9 16
-
2023-09-14 12:03
Nie wszędzie, tylko w wypowiedziach trolli kupionych za 30 kopiejek. (1)
- 10 4
-
2023-09-14 14:11
To dlatego widzę tak dużą częstotliwość twoich wypocin, malutki?
- 1 1
-
2023-09-14 09:20
Nikt przejść podziemnych nie chciał. (11)
Kierowczyki najpierw nawymyślają i**otycznych rozwiązań, a potem muszą podjechać pod same drzwi, bo nie da się z nich korzystać...
- 27 28
-
2023-09-14 22:53
to chyba jakaś epidemia, późny covid?
objawy odchyleń psychicznych...
- 0 0
-
2023-09-14 09:40
Jak to nikt? (9)
Wszyscy byli zadowoleni,że mogą przejść bez problemu w mieście bezpiecznie.
- 26 22
-
2023-09-14 12:01
Chyba tylko ci co jeździli górą samochodem.
Nie ma to jak złazić po śliskich schodach z napierającym na plecy tłumem.
Zresztą, widać teraz jak mało ludzi wybiera tunel i jakie tłumy są przy przejściu naziemnym.- 10 4
-
2023-09-14 10:04
Kto? Emeryci? Matki z dziećmi na wózkach? Nie kpij sobie. (5)
- 25 3
-
2023-09-14 10:13
Windy (4)
Są przystosowane dla takich osób. Gdańsk to miasto niemowlakow inwalidów i staruszków?
- 14 25
-
2023-09-14 14:46
(1)
Masz na myśli te wiecznie zepsute windy?
- 8 1
-
2023-09-14 22:54
to też robota
miasta...
- 1 0
-
2023-09-14 12:02
To proponuję pod przejściem tunel z windą dla samochodów.
W końcu to świetne rozwiązanie, więc będziesz korzystał, prawda?
- 9 6
-
2023-09-14 10:31
no minimum empatii by sie przydalo
- 10 5
-
2023-09-14 10:02
i zejsc po schodach w wózku inwalidzkim
- 18 8
-
2023-09-14 10:00
aktywiszcze nie były zadowolone.
- 20 8
-
2023-09-14 08:26
(4)
żłobków na pęczki?? nie pisz bzdur.
- 67 26
-
2023-09-14 08:42
Na pęczki jest prywatnych. (3)
Tyle tylko że wprowadzenie 500+ podniosło ich ceny w kosmos.
- 52 7
-
2023-09-14 08:56
więc nie bierz, z czym masz problem? ja nie biorę (2)
- 14 26
-
2023-09-14 09:14
A mogę do tego nie płacić 46 danin Morawieckiego? (1)
Jeżeli tak, to bardzo chętnie, mocno do przodu będę na tym interesie.
- 48 8
-
2023-09-14 11:19
Tak, to jest zawarte w pakiecie rozszerzonym rezygnacji z 500+
Gorąco polecam skorzystać
- 8 2
-
2023-09-14 08:26
Przecież na nowych osiedlach nie ma szkół (25)
albo są to tragiczne badziewia typu Pozytywna i trzeba jeździć np. na Morenę.
- 111 57
-
2023-09-14 12:28
Pozytywna to przekręt nad przekrętami. Dobrze widac politykę miasta, a właściwie jaj brak (1)
Kalina, nowa dzielnica, rozwijająca się, choć miejsc na budownictwo coraz mniej. Zbudowano szkołe chyba na 600 dzieciaków. Oczywiście w okolicy zapewne nie ma tyle dzieci. Szkołę oddano w użytkowanie prywatnej firmie (przekręt nr 1), wbrew prawu. Wszelkimi siłami zachęcano do przenoszenia się do szkoły z innych szkół-nie było rejonizacji. Przyjęto
Kalina, nowa dzielnica, rozwijająca się, choć miejsc na budownictwo coraz mniej. Zbudowano szkołe chyba na 600 dzieciaków. Oczywiście w okolicy zapewne nie ma tyle dzieci. Szkołę oddano w użytkowanie prywatnej firmie (przekręt nr 1), wbrew prawu. Wszelkimi siłami zachęcano do przenoszenia się do szkoły z innych szkół-nie było rejonizacji. Przyjęto o około 200 dzieci więcej (przekręt nr 2), choć miejsc było na 600. Dlaczego? Bo za każde dziecko firma prywatna dostaje kasę. Miejsc na parkingu - około 15, więc kicha totalna (przekręt nr 3). Kto z rodziców nie przeniósłby dziecka z małej, wiejskiej (takie są na krańcach Gdańska) szkół do nowoczesnej placówki? TO, ze nauczycieli nie obowiązywała Karta Nauczyciela (przekręt nr 4) to małe piwko. A potem urzędnicy pokazali, na co ich stać. Zorganizowali dojazd do szkoły w postaci autobusika, który jeżdzi co półtora godziny, więc sensowny dojazd autobusem odpada. Dzieci muszą wysiadać przy Kartuskiej i gibać przez dwujezdniową drogę. Nie wybudowano przystanku PKM w pobliżu szkoły, więc dowóz dziecka PKM odpada.
- 9 10
-
2023-09-14 14:36
Akurat Karta Nauczyciela to jest przekręt ;)
- 13 5
-
2023-09-14 09:56
To się nie kupuje tam mieszkania. (17)
Są też nowe osiedla gdzie wiadomo że do szkoły będzie w miarę blisko.
- 74 19
-
2023-09-15 06:34
no tutaj popłynąłeś w marzeniach...południe - pierwsza szkoła zbudowana po 20 latach, Do tej szkoły pójdą min dzieci z drugiego pokolenia pierwszych mieszkańców tej okolicy.
- 0 0
-
2023-09-14 10:07
(15)
masz rację - zmienię pracę - musze kupić mieszkanie. Żona zmieni pracę - trzeba kupic mieszkanie. Nie ma miejsc w najbliższej szkole ? Rozwiązanie : kupić mieszkanie gdzie indziej :D
- 56 38
-
2023-09-14 21:58
Można też wynająć :D
- 1 2
-
2023-09-14 18:18
(5)
jeśli Twój czas jest za darmo to stój w tych korkach.
Mój czas np. kosztuje mnie najwięcej ze wszystkich rzeczy które posiadam, dlatego kupiłem mieszkanie w centrum.
Dlatego że nie stać mnie na mieszkanie na obrzeżach trójmiasta, mimo że nieruchomośc byłaby połowę tańsza- 22 6
-
2023-09-14 21:27
(4)
No i właśnie o tę połowę wartości wszystko się rozbija. Fajnie, że Cię stać na lokum w Centrum, ale takich jak Ty to jest raptem kilka %.
- 9 3
-
2023-09-16 05:12
No właśnie, czy stać cię na nieruchomość poza centrum?
Musisz kupić samochód, partner/ka również.
Musisz te samochody tankować, serwisować i marnować minimum 2h dziennie na stanie w korku...
A no i kupujesz dom z garażem lub miejscem w hali, żeby mieć gdzie te samochody trzymać.
Czy na prawdę mieszkanie z dala od centrum kosztuje tak dużo?- 0 0
-
2023-09-15 11:49
nie nie nie... mnie nie stać na domek pod Żukowem.
Z biedy musiałem kupić mieszkanie w centrum Gdańska, blisko pracy, blisko szkół.
Ja naprawdę chciałbym mieć swój ogródek, ciszę i spokój które dałby mi domek gdzieś za miastem.
Ale nie stać mnie na to.- 3 2
-
2023-09-14 21:47
Jak porównasz całkowity koszt mieszkania w dobrze skomunikowanym miejscu i na peryferiach przez np. 20 lat (1)
to się naprawdę zdziwisz
- 4 2
-
2023-09-14 22:51
ale kasę trzeba mieć tu i teraz
a nie przez 20 lat...
I, litości, nie wyjeżdżaj z kredytem...
Poza tym "centrum" ma bardzo dużo wad...
Ludzie kupują mieszkania tam, gdzie są budowane, a w "centrum" buduje się niewiele i dużo gorzej.- 7 2
-
2023-09-14 16:31
10/10
- 2 0
-
2023-09-14 12:00
Nie bierzesz pod uwagę dojazdu jak zmieniasz pracę? (4)
- 31 4
-
2023-09-14 12:24
(3)
Firmy mogą też zmieniać siedziby i często jest w umowach że mogą przenosić się w obrębie całego Trójmiasta. Chodziło mi o to, że są różne sytuacje a wy macie jedna spiewke : kup mieszkanie gdzie indziej :)
- 25 7
-
2023-09-14 14:19
Nie "kup mieszkanie gdzie indziej", a "rusz głową wybierając mieszkanie, pracę, czy szkołę". (2)
A potem ludzie którzy stwierdzili "jakoś to będzie" płaczą że mamy im budować kolejne wielopasmówki, bo niespodzianka, do roboty którą właśnie przyjęli na drugim końcu miasta jest daleko...
- 23 18
-
2023-09-14 17:49
Nie wielopasmówki
Nie wielopasmówki, tylko tramwaj, buspas ,kolej, cokolwiek
- 7 4
-
2023-09-14 14:44
No tak, a jak mąż ma pracę w jednym końcu miasta, a żona w drugim to czas wziąć rozwód :D
- 36 3
-
2023-09-14 11:16
No ja na przykład nie planuję mieć dzieci, więc mogę mieszkać w miejscu zdała od szkół
Ty planujesz, więc nie powinieneś się pchać w mieszkanie w takich miejscach, pomyśl trochę
- 59 17
-
2023-09-14 10:23
To stój godzinami w korku :D
- 39 21
-
2023-09-14 08:28
(4)
na Morenie przeciez nie ma szkół i dzieciaki stamtąd się odsyła do pozytywnej :D
- 71 15
-
2023-09-14 18:17
kup sobie mieszkanie po drugiej stronie najlepszej szkoły do jakiej planujesz posyłać dzieci.
Zapłacisz może nieco więcej, ale przez te wszystkie lata zaoszczędzisz godzinę dziennie, co przekuje się na oszczędności większe niż pewnie cena tego mieszkania.- 29 6
-
2023-09-14 16:51
Lepiej wydawać miliony na bloggerki, owce, rydwany niż budować szkoły (2)
- 16 10
-
2023-09-14 22:12
I 10 baniek na ...
Lechijke....
- 7 1
-
2023-09-14 21:45
Gdańsk zapewnia liczbę miejsc w szkołach wystarczającą dla każdego chętnego
A że te szkoły są tam, gdzie cywilizacja - to nie przypadek. Wyprowadzasz się poza cywilizację na własne życzenie i nie oczekuj powielania już istniejącej infrastruktury.
- 11 6
-
2023-09-14 08:22
fantastyczne są te opinie z maminej kanapy pisane przez znafcuf (3)
- 72 166
-
2023-09-14 16:50
Władze Gdańska dały deweloperom zgodę na budowę tysięcy bloków (2)
a drogi jak w latach siedemdziesiątych
- 41 4
-
2023-09-14 21:58
A skąd ma miasto brać kasę jak nie z działek pod budowę bloków? (1)
- 2 6
-
2023-09-14 22:44
z działalności, która
nie jest jednorazówką...
Na ten przykład, z wynajmu...
Ale miasto oddaje wszystkie takie działki, bo liberałowie zabronili mu zarabiać...
Zarabiać mają koledzy...- 2 6
-
2023-09-14 07:36
(134)
Wielu osobom z okolic nazwijmy "podmiejskich" marzył się domek zamiast 3 pokojowego mieszkania w Gdańsku. No to teraz muszą zapłacić swoim czasem. Komunikacja w Gdańsku to temat rzeka ale wydaje mi się, że podejmując jedną z najważniejszych decyzji w swoim życiu wypada zrobić "risercz" jak wygląda dojazd?
- 1045 207
-
2023-09-15 13:00
Wszyscy powinni mieszkać w centrum?
Czyli problemem są ci co się wyprowadzili za miasto. Co za d**ile prawda?. Wniosek co niektorych. Budujmy jak w Chinach budynki na budynkach z mieszkaniami jak skrzynki metr na metr zamiast mieszkan, bo więcej sie zmieści, zeby nie było korków, bo dojazdy to wina nie myślacych osób co sie wyprowadzili niewiadomo po co za miasto?
- 1 0
-
2023-09-15 06:59
Pszczółki-Gdańsk Główny 20 minut. Dom 200 metrów działka 1500m. 800 tyś. Dzięki za te wasze mieszkania
- 0 0
-
2023-09-15 06:42
taaa
tylko że jak kupisz mieszaknako za 800 koła na jasieniu i musisz jechać do Olivy 13km to ci wyjdzie z 50 min autam w godzinach szczytu. A pod miastem masz za 800k duży wgodny dom z mała działeczką trawnikiem i miejscem dla dzieci zeby mogły się pobawić. Jak ktoś lubi sąsiadów w ilości nieograniczonej , bez parkingów, wiecznie obce osoby, studentów
tylko że jak kupisz mieszaknako za 800 koła na jasieniu i musisz jechać do Olivy 13km to ci wyjdzie z 50 min autam w godzinach szczytu. A pod miastem masz za 800k duży wgodny dom z mała działeczką trawnikiem i miejscem dla dzieci zeby mogły się pobawić. Jak ktoś lubi sąsiadów w ilości nieograniczonej , bez parkingów, wiecznie obce osoby, studentów i prostytutki mieć po sąsziedzku to jasień bedzie idealny. a I długie letnie wieczory umila ścierkanie koników polnych , sąsiadki co za kase jedzie na dwa baty, i smórd szadółek .
- 0 0
-
2023-09-14 17:36
Ja
Zdaje si, że zazdrość przez ciebie przemawia. Zdecydowanie wolę mieszkać w kurniku pod miastem gdzie mam spokój, niż w śmierdzącym spalinami mieście. Problem nie polega na roszczeniowości mieszkańców kurników, ale nie ogarniania administracji Dulczewskiej. Wspomniana pani robi PR, o zarządzaniu inwestycjami nie ma bladego pojęcia stąd syf komunikacyjny.
- 1 6
-
2023-09-14 15:11
R A C J A !!!
- 1 0
-
2023-09-14 14:42
Tak zgadzam się
Mieszkam pod miastem. Ale nie narzekam. Korki są i mam je wkalkulowane w podmiejskie życie. Ale mam spory ogród. Coś za.coś. i się nie wkurzam bo wiedziałam na co się piszę
- 9 0
-
2023-09-14 13:14
nie szczuj...
Szczuju.
- 2 1
-
2023-09-14 12:24
Dokladnie
To samo w Gdyni, ludzie pokupowali mieszkania w Pogórzach, Kosakowach, Bojanach, Rumiach itp wioskach a praca czy szkoła nadal w Gdyni. A potem jojczenie na rządzących ze korki.
- 4 1
-
2023-09-14 11:55
Albo miasto ci zrobi "risercz" i ograniczy kursowanie, przystanki przeniesie albo linie zlikwiduje.
- 0 1
-
2023-09-14 11:09
Tak a potem wyposuja
Opowieści o życiu na osiedlu, kupach, grillach, papierosach na balkonie, kurzu z dywanu, zamkniętych bramkach do przystanku. Nigdy nikomu i wszystkim nikt nie dogodzi. Niech sobie każdy swoje problemy rozwiązuje sam lub z psychologiem.
Napewno nie rozwiąże ich prezydent, prezes spółdzielni czy Jarosław.- 3 1
-
2023-09-14 10:25
A kto kupując mieszkanie moze wiedziec o niekończacych się remontach za 5 lat? (1)
- 2 2
-
2023-09-14 11:56
każdy obiekt inżynierski będzie remontowany/przebudowywany.
Poza tym korki będą niezależnie od tych remontów. Jest zwyczajnie za duży ruch pojazdów.
- 6 1
-
2023-09-14 10:24
za miastem (1)
A ja jestem szczęściarą , która po wyprowadzce za miasto znalazłam sobie pracę 3 kilometry od domu. Póki dzieci potrzebują podwózki do szkoły tak robię ale już w 3 klasie będą śmigać same do szkoły, która jest kilometr od domu. Pozdrawiam
- 10 1
-
2023-09-14 20:57
Ja byłem szczęściarzem - podstawówka na końcu podwórka, 120 metrów prosto i 25 m w bok. I już wejście
W dość długim i wysokim bloku mieszkaliśmy, dojście chodnikiem wzdłuż uliczki przy bloku. Nie zastawionej jeszcze wtedy samochodami. Teraz (i od 20-tu lat) tam nie ma dzieci, za to parking zrobił sobie pobliski duży sąd. A podstawówki w tym budynku szkolnym dawno nie ma. Nabudowali w 1955 mieszkań jednopokojowych po 27-28 metrów, trzy z pięciu na
W dość długim i wysokim bloku mieszkaliśmy, dojście chodnikiem wzdłuż uliczki przy bloku. Nie zastawionej jeszcze wtedy samochodami. Teraz (i od 20-tu lat) tam nie ma dzieci, za to parking zrobił sobie pobliski duży sąd. A podstawówki w tym budynku szkolnym dawno nie ma. Nabudowali w 1955 mieszkań jednopokojowych po 27-28 metrów, trzy z pięciu na każdym piętrze takie. Pozostałe 2-pokojowe, chyba po 35 metrów. Dzieci podrosły, to ludzie od 1969r. wiali, gdzie mogli. Mieszkanie 20 metrów kw. większe przez pierwsze dwa lata jawiło się apartamentem.
- 0 0
-
2023-09-14 10:19
Bardzo jednostronne myślenie. Ja zaczynałem karierę w 2007 roku i przez te 16 lat robotę zmieniałem już 6 razy, głównie w wyniku kryzysów bo pracuję mimo że w dochodowej to jednak ryzykownej branży. Pierwsza moja poważna robota po studiach mieściła się na Suchaninie, zmiótł ją kryzys z 2008 roku, potem własna działalność z domu, potem Jasień a po
Bardzo jednostronne myślenie. Ja zaczynałem karierę w 2007 roku i przez te 16 lat robotę zmieniałem już 6 razy, głównie w wyniku kryzysów bo pracuję mimo że w dochodowej to jednak ryzykownej branży. Pierwsza moja poważna robota po studiach mieściła się na Suchaninie, zmiótł ją kryzys z 2008 roku, potem własna działalność z domu, potem Jasień a po przejęciu przez inną firmę Olivia Point, potem po kryzysie w branży offshore Elbląska, następnie BCB za lotniskiem i teraz znów Wrzeszcz. Musiałbym się co 2-3 lata przenosić.
- 9 1
-
2023-09-14 09:37
to kulą w płto (1)
mieszkam na Oruni Górnej ponad 25 lat i wokoło były pola, a dojazd do pracy do Straszyna zajmował mi 7-10 minut. I nie marzył mi się domek, a mieszkanie na normalnym osiedlu. Więc Twoja teoria upada. Ludzie muszą gdzieś mieszkać i różnicowanie ich pod tym względem jest mówiąc delikatnie głupie i urąga autorowi postu. Płacimy tu podatki, mieszkamy
mieszkam na Oruni Górnej ponad 25 lat i wokoło były pola, a dojazd do pracy do Straszyna zajmował mi 7-10 minut. I nie marzył mi się domek, a mieszkanie na normalnym osiedlu. Więc Twoja teoria upada. Ludzie muszą gdzieś mieszkać i różnicowanie ich pod tym względem jest mówiąc delikatnie głupie i urąga autorowi postu. Płacimy tu podatki, mieszkamy od urodzenia i mamy prawo wymagać, że miasto zacznie logiczniej planować remonty. Zgadzam się z autorką, ja mam to samo po drodze, najpierw budowa ronda Starogardzka/Czerska/Niepołomicka, a dalej korek, bo obwodnica stoi, bo tam też wieczny remont. I owszem, mam dość tak jak autorka, nawet wakacje nie dały większego luzu. I nie, autobusu do pracy nie mam z Oruni Górnej, tylko albo z Gdańska, albo z Gościnnej. Nie wiem skąd tyle zajadłości w ludziach, tyle jadu i nienawiści.
- 21 5
-
2023-09-14 11:26
Bo mieszkają z rodzicami na Zaspie w spółdzielczym mieszkaniu i czekają aż zejdą z tego świata żeby przejąć.
- 7 2
-
2023-09-14 09:22
Cooo (11)
Mam 3 pokojowe mieszkanie w Gdańsku i z Niepołomickiej na Śródmieście samochodem jadę tyle co autobusem- 1h. Więc czy ktoś mieszka poza miastem czy w mieście i tak swoje musi spędzić na dojeździe. To co się dzieje to kpiny, tyle się nawet w Warszawie nie dojeżdża... zgadzam się w 100% z artykułem, że władze miasta całkowicie polegli z komunikacją.
Mam 3 pokojowe mieszkanie w Gdańsku i z Niepołomickiej na Śródmieście samochodem jadę tyle co autobusem- 1h. Więc czy ktoś mieszka poza miastem czy w mieście i tak swoje musi spędzić na dojeździe. To co się dzieje to kpiny, tyle się nawet w Warszawie nie dojeżdża... zgadzam się w 100% z artykułem, że władze miasta całkowicie polegli z komunikacją. I proszę niech ktoś mi powie, żebym jechała komunikacją podmiejską- z chęcią, ale tramwaju tu nie ma, autobusy są non stop spóźnione i przepełnione no i jak mam płacić za taki autobus prawie tyle co za paliwo to ja podziękuję... co tam ludzie, sprzedajmy jeszcze jedną działeczkę deweloperowi, nie budujmy dróg, nie przedłużajmy nitek tramwajowych. Masakra I tyle !
- 20 5
-
2023-09-15 16:05
Niepołomnicka dostanie SKM za parę lat
Trochę przecierpicie, ale potem dojazd będzie szybszy niż z dużej części miasta
- 0 0
-
2023-09-14 21:16
Z niepolomickiej oplaca sie z buta 20min podejsc do petli
Lostowice swietokrzyska i skorzystac z tramwaju. Razem 40min i jestes w centrum. Oszczednosc czasu 33% i kasy bo starczy sieciowka za jakies 100pln. Ale fakt w dzisiejszych czasach 1km ~ 10min z buta to wyczyn.
- 0 0
-
2023-09-14 18:23
Rozważałem te krańce Gdańska, bo cena była kusząca ale też szacowałem jak będę miał z dojazdem gdziekolwiek poza osiedle i wyszło bardzo kiepsko.
Przede wszystkim praktycznie zero alternatyw, jedna może dwie linie autobusowe, bez perspektyw szybkiej zmiany. Do tego stojący w tych samych korkach co samochody. Tramwaj w mglistych i bardzoRozważałem te krańce Gdańska, bo cena była kusząca ale też szacowałem jak będę miał z dojazdem gdziekolwiek poza osiedle i wyszło bardzo kiepsko.
Przede wszystkim praktycznie zero alternatyw, jedna może dwie linie autobusowe, bez perspektyw szybkiej zmiany. Do tego stojący w tych samych korkach co samochody. Tramwaj w mglistych i bardzo odległych planach. Infrastruktura rowerowa szczątkowa. Poza tym wszędzie daleko.
Koniec końców padło na rejon Myśliwskiej (górny/zachodni odcinek). Drożej o 25-30% ale komunikacyjnie zdecydowanie lepiej. Bezpośrednio autobus do Wrzeszcza i do Śródmieścia. Podejść do tramwaju nie problem. Kawałek dalej PKM też daje kolejną alternatywę.
Infrastruktura rowerowa prawie kompletna.
I ta alternatywa bardzo się przydaje.
Rowerem do roboty zajmuje mi około 0,5h. Komunikacją 1h ale rekordowo wracałem 2h bo z braku doświadczenia wybrałem autobusy (tramwajami nawet w szczycie niewiele ponad 1h się jedzie).- 2 0
-
2023-09-14 09:41
Niepolomnicka to juz obrzeza (3)
Zakorkowane przez tysiace osob, ktore uwierzyly w bajki deweloperow o 15 min do centrum
- 21 1
-
2023-09-14 12:27
A kto uwierzyl
Myślę, że ludzie jie uwierzyli, ale raz z początku nie wiedzieli, że Niepołomicka aż tak się rozbuduje i zakorkuje. Kupując tu mieszkanie miałam nadzieję, na nowe drogi. A tu psikus, droga jedna, dojazd jeden, a mieszkań w ci*l...
- 2 2
-
2023-09-14 10:40
Pkm poludnie (1)
Powinna pomoc
- 6 1
-
2023-09-14 21:17
Raz na godzine jak pkm z kielpinka i jasienia.
Fakt pomoze :)
- 0 1
-
2023-09-14 09:32
Niepołomicka to psuedo-Gdańsk (3)
Efekt chorego poszerzania granic miasta w latach 70. To powinny być podmiejskie wioski...
- 9 10
-
2023-09-14 12:29
Chciałbyś żeby wszyscy mieszkali dalej w falowcach?
Albo w tych wieżach na Morenie - właśnie zaczeli budowę kolejnych...
- 4 1
-
2023-09-14 12:26
Jak połowa Gdanska (1)
Idąc tym tokiem myślenia to całe Ujeścisko było wsią. Zresztą, nie ma co filozofować, bo jednak jest to miasto, więc władze powinny o to dbać. Nie zmienia to faktu, że polegli z zarządzaniem miasta...
- 6 1
-
2023-09-14 12:30
Na morenie pasly sie krowy w latach 70.
- 3 1
-
2023-09-14 08:52
Rozeznanie tu i teraz to za mało (1)
Wielu wyprowadziło się na przedmieścia 10-15 lat temu, bo rozeznanie wskazywało, że faktycznie można szybko dojechać. Tylko nie wzięli pod uwagę, że nie są jedynymi z takim pomysłem, ile się budowało i nadal będzie budować, jakie są plany na budowę dróg, komunikacji zbiorowej.
Skutki rozlewania się miast na obrzeża są znane od dekad,Wielu wyprowadziło się na przedmieścia 10-15 lat temu, bo rozeznanie wskazywało, że faktycznie można szybko dojechać. Tylko nie wzięli pod uwagę, że nie są jedynymi z takim pomysłem, ile się budowało i nadal będzie budować, jakie są plany na budowę dróg, komunikacji zbiorowej.
Skutki rozlewania się miast na obrzeża są znane od dekad, tylko mało kto interesuje się taką tematyką.
Podstawa to zapewnienie sobie alternatywnych środków komunikacji. Jeżeli skazujemy się na jeden, to prędzej czy później będzie z tym problem.- 27 1
-
2023-09-14 20:50
Amerykanin (z ambasady), z żoną wynajmujący w Warszawie segment 25 lat temu pytał mnie : "where are commuters?"
Gdzie są drogi (zbierające ruch) do miasta? Chyba i do teraz tam nie ma.
- 0 0
-
2023-09-14 08:46
U nas najbliższa szkoła średnia jest właśnie w Gdańsku, autobus co 40 minut. Czasami sie zdarza, że kierowca nie zabiera ludzi z przystanku, bo już nie na miejsca w autobusie. Polecam linia 112. W ostatnim czasie nawet dojazd komunikacją miejską jest dramat. Ludzie wysiadają na odległych przystankach i idą na piechotę kilka kilometrów.
- 9 4
-
2023-09-14 08:26
No fakt, albo 3 pokoje na 50 metrach przy obwodnicy
albo kawalerka na Morenie... faktycznie...
- 8 3
-
2023-09-14 08:25
Płacimy czasem za niewłaściwe zarządzanie miastem, Dulkiewicz rozdaje pozwolenia wszędzie jak leci a potem gwiazdeczka do TV. Zaczopowała chyba już wszystko, zaj..prezydent.....dramat.
- 19 17
-
2023-09-14 08:20
łatwo powiedzieć, mieszkając w centrum lub blisko centrum też trudno jest się przemieszczać ze względu na korki na drogach (3)
a nie wszędzie są tramwaje i kolej, które w korkach rzadko stoją
- 5 13
-
2023-09-14 09:22
To zdefiniuj te "blisko centrum". (2)
Tramwaje są już raczej we wszystkich bliskich dzielniachach.
- 12 0
-
2023-09-14 12:10
Co z tego, skoro jeżdżą krajoznawczą trasą? (1)
Brakuje linii z Moreny do Wrzeszcza i Oliwy.
- 5 3
-
2023-09-14 23:22
są autobusy
a że coraz mniej, to pretensje do miasta...
- 1 0
-
2023-09-14 08:18
(7)
znajomi z Banina mieli piekny dom,duzo zainwestowali.Ale jak im dziecko podroslo do wieku szkolnego,to w panice szukali mieszkania blizej centrum.W koncu ledwo ,ledwo kasa za caly dom z ogrodem starczyla na srednie mieszkanie na Morenie.
- 45 3
-
2023-09-14 10:58
Warszawa to samo ćwiczyła 25 - 30 lat temu. Była (np. w 1991) akcja: sprzedajesz własnościowe 70 metrów w Warszawie na osiedlu (6)
i stawiasz sobie jednopiętrowy (bo działka duża) dom 270 metrów kw. pod Warszawą. Ogródek własny mieć będziesz. A potem się zaczęło: podrośnięte dzieci, wożenie po lekcjach na angielski, na kurs tańca, na zajęcia sportowe. A państwo nie przewidzieli, że setki innych na ten sam pomysł wpadną. PS. takie same domy w obrębie miasta były
i stawiasz sobie jednopiętrowy (bo działka duża) dom 270 metrów kw. pod Warszawą. Ogródek własny mieć będziesz. A potem się zaczęło: podrośnięte dzieci, wożenie po lekcjach na angielski, na kurs tańca, na zajęcia sportowe. A państwo nie przewidzieli, że setki innych na ten sam pomysł wpadną. PS. takie same domy w obrębie miasta były 4-kondygnacyjne, w tym garaż (i pralnia, węzeł wodny, inne, jak sauna) w 3/4 pod ziemią - bo ceny działek wielkie. I potem 1/5 czasu w domu to latanie po schodach między piętrami.
- 11 1
-
2023-09-14 13:28
(5)
Bzdura. Pół roku temu sprzedałem dom w Baninie za 1,5miliona. Chyba że piszesz o szeregach dla biedoty.szereg w Tuchomiu to nie dom
- 2 6
-
2023-09-14 21:13
Dom domowi nie równy.
Jak mieszkanie mieszkaniu. Za 1,5mln ciezko kupic 4 pokojowe, nowe, duze mieszkanie w dzielnicach nadmorskich. Z kolei za tyle mozesz miec nawet 3 "domki" szeregowe czy blizniaki bez piwnicy i garazu gdzies w baninie czy innym tuchomiu.
- 1 0
-
2023-09-14 20:47
Przykładowy szeregowiec w mieście 270 metrów na czterech kondygnacjach, a za miastem 270 metrów na dwóch kondygnacjach
Czego nie rozumiesz z mojej wypowiedzi? Piszesz o sprzedanym rzekomo twoim domie byłym w Baninie, ale zatajasz, ile metrów i na ilu kondygnacjach.
- 1 0
-
2023-09-14 14:23
No i za te pieniądze nie kupiłbyś nawet szeregu w Gdańsku :) (2)
- 9 2
-
2023-09-14 19:29
(1)
Ty nigdy nie zobaczysz takich pieniedzy
- 0 3
-
2023-09-16 14:56
Z taką inflacją jak teraz to może zobaczy.
- 0 0
-
2023-09-14 07:48
Nie każdego stać na mieszkanie w centrum (21)
Niektórzy kupują malutkie mieszkanie na obrzeżach bo tylko na takie ich stać. A gdzieś mieszkać muszą. W Polsce wynajmowanie jest droższe niż kredyt i jeśli co rok masz większą kwotę za wynajem to znowu musisz szukac czegoś tańszego, a z dziećmi zmiana mieszkania to też nie jest łatwa decyzja - zmiana szkoły, kolegów z podwórka itp
- 51 18
-
2023-09-14 11:18
Zaraz kredyt będzie drozszy
Niż wynajmowanie. Na szczęście będzie normalnie. Bogatych będzie stać na posiadanie, a średnich tylko na wynajmowanie. Przecież to takie wygodne.
Możesz dziś mieszkać tu jutro tam, blisko szkoły, pracy itd. Policzyliście ten czas dojazdu, czas, paliwo, amortyzację samochodu, remonty mieszkania, zakup sprzętów, mebli czas z tym związany.
Jak to weźmiesz do kupy to lepiej wynająć i wszystko mieć w zasięgu spaceru.- 2 0
-
2023-09-14 08:14
skoro ich nie stać, to widać musi ich być stać na dwa auta i stratę czasu
- 14 2
-
2023-09-14 08:02
To wystarczy wyprowadzić się do mniejszego miasta (18)
Mój brat tak zrobił jak wkurzył się na ceny mieszkań na Zaspie gdzie chciał mieszkać.
Kupił taki sam metraż za połowę ceny, a do tego na tym samym stanowisku dostał lepsze wynagrodzenie, bo w Gdańsku specjalistów w jego branży bród i płacą 5000, a w mniejszym mieście brakuje i dostał 6500.- 53 4
-
2023-09-14 10:47
Właśnie, można wrócić do macierzystego Braniewa, zamiast narzekać że Gdańsk nie dba o dojazd mieszkańców okolicznych wsi.
- 4 0
-
2023-09-14 10:08
Ludzie przyjeżdżają do Trójmiasta bo właśnie nie mieli pracy w tych mniejszych miastach. Jeśli twojemu bratu się udało to świetnie
- 5 1
-
2023-09-14 08:35
(12)
6500 netto w Gdańsku zarabia się w 3 dni i to nie wychodząc z domu. Tylko branża musi być odpowiednia (IT).
- 2 62
-
2023-09-14 11:14
(2)
Bzdura, Max 8 brutto miesięcznie
- 0 1
-
2023-09-14 22:06
Za tyle to studenci wybrzydzają (1)
- 0 1
-
2023-09-14 23:19
wybrzydzają...
i zostają u mamy...
- 0 0
-
2023-09-14 09:41
Tak, wszyscy do IT, porzućcie sklepy, szkoły, szpitale czy budowy i do IT, fantastyczny pomysł!
- 19 0
-
2023-09-14 08:52
Poczekaj poczekaj (3)
sztuczna inteligencja zrobi porządek z takimi cwaniakami
- 20 5
-
2023-09-14 09:00
(2)
Sztuczna inteligencja nie wyprze inżynierów, a humanistów, więc spokojnie.
- 11 12
-
2023-09-14 09:41
zebys sie nie zdziwil.
- 1 0
-
2023-09-14 09:33
To prawda
Pisze lepsze teksty niż przeciętny dziennikarz.
- 6 0
-
2023-09-14 08:51
(3)
Ta bo wszyscy w IT tyle zarabiają. Przestań bredzić.
- 48 0
-
2023-09-14 10:02
(1)
Nie wszyscy, bo ja np. zarabiam więcej. Ale mam 20 lat doświadczenia :)
- 0 7
-
2023-09-14 10:42
Taa bajki to możesz dzieciom w szkole opowiadać nauczycielu IT
Rzucasz kwotami większymi niż zarabiają w Kalifornii. Widziałeś 150 tys. USD ale w Monopoly.
- 11 1
-
2023-09-14 08:59
Nie, jak na IT to mało :D
- 2 12
-
2023-09-14 08:28
Szczerze, to mega to rozważam - rzucić to wszystko, te korki, te chore ceny (nawet w Biedronce jest drożej niż w (2)
w małomiasteczkowych Biedronkach) i po prostu wyjechać. Będzie jak z Warszawą - ludzie będą przyjeżdżać na 2-3-5 lat i potem wracać. Gdańsk przestaje być miastem do życia.
- 38 9
-
2023-09-14 11:13
Gdynia już przestała
- 2 2
-
2023-09-14 09:31
Polityka PiS i PO pod rękę
Miasta dla "inwestorów" i "turystów", a mieszkańcy, no cóż - pa i na wioski pod miastem. Tourist go home!
- 12 2
-
2023-09-14 07:47
racja, wyprowadzają się na zad*pie, bo taniej, ale od miasta, w którym nie płacą podatków- wymagają (20)
jakim prawem!!!! Ja jestem z Gdańska, tu płacę podatki i mnie korki nie przeszkadzają, bo mam autobusy. Cierp i nie stękaj, zawsze możesz szukać pracy, szkoły i żłobka w Leźnie, haha
- 141 42
-
2023-09-14 14:37
Jesteś du... iem! Wszyscy się w mieście nie zmieszczą, po drugie deweloperzy też budują poza obwodnicą i dalej bo brak już miejsc w mieście.
- 3 3
-
2023-09-14 08:33
Dokładnie
Jak już się ktoś przeprowadził pod miasto, to warto tam się rzeczywiście przenieść, a nie traktować swojej miejscowości jak sypialnię. Albo chociaż nakłonić lokalne władze do zadbania o komunikację, bo np. jeden autobus na godzinę z olbrzymiego Banina do Gdańska to coś śmiesznego.
- 35 4
-
2023-09-14 08:01
wielu tam mieszka (5)
ale to nie znaczy, że płacą tam podatki. Ja mieszkam poza Gdańskiem, ale płace podatki w Gdańsku i chciałbym dojeżdżać do pracy bez korków.
- 12 17
-
2023-09-14 10:05
Placisz tam, gdzie zamieszkujesz. (2)
Oszukujesz nas i US. Podajesz adres urzędowi, że mieszkasz w Gdańsku
- 11 0
-
2023-09-14 11:15
A jak mam 10 mieszkań różnych miastach (1)
W tym 2 w różnych krajach i w każdym z nich przebywam dokładnie 30dni w roku. Pozostale w hotelach lub u rodziny. To gdzie place podatek?
Ps nie jestem zameldowany w Polsce. Mam 2 rezydentury i obywatelstwo Polskie.
W dodatku 5 spółek zoo ale nie wypłacam z nich dywidendy.- 1 13
-
2023-09-14 23:53
chyba w SIM Sity...
- 3 0
-
2023-09-14 09:18
(1)
Czy ty właśnie pochwaliłeś się, że popełniasz wykroczenie skarbowe z Art. 81. KKS? :D
- 14 4
-
2023-09-14 23:16
płacę tam, gdzie uważam to za stosowne
i w miejscu, które jest godne tej kasy...
A Gdańsk, który ma zamiar żyć z mieszkańców i fundować sobie po uważaniu rydwany, owce i meva...
Niech się goni!!!- 0 0
-
2023-09-14 08:00
Płacą pewnie podatki w Gdańsku (6)
Będąc zameldowani w małym mieszkanku, które zostało w Gdańsku, tylko mieszkają "na zewnątrz". Przydała by się szybka kolejka do Gdańska centrum ( w ciągu AK ) z dużym parkingiem w Kokoszkach. Podejrzewam, że było by wielu fanów.
- 28 12
-
2023-09-14 09:21
Adres zameldowania nie ma żadnego związku z miejscem opłacania podatków. Liczy się jedynie adres zamieszkania, który zgodnie z prawem trzeba zgłaszać do Urzędu Skarbowego w momencie jego zmiany (formularz ZAP-3).
- 15 0
-
2023-09-14 08:13
możesz być zameldowany w Krakowie ale płacić podatki w Gdańsku (3)
- 13 3
-
2023-09-14 08:33
Tylko w teorii. (2)
Jestem słoikiem, zanim się przemeldowałem skarbówka przesyłała mój PIT złożony w Gdańsku na moje zad*pie.
- 0 10
-
2023-09-14 09:17
bo im nie zgłosiłeś że chcesz płacić tutaj
- 6 0
-
2023-09-14 09:13
nie, nie w teorii.
To pracodawca zgłasza twój adres zamieszkania, a nie urząd skarbowy. Więc do niego powinieneś mieć pretensje zamiast wymyślać bajki. Adres zameldowania nie ma nic do podatków, liczy się tylko adres zamieszkania.
- 19 0
-
2023-09-14 08:13
nie, oni już przyrośli do aut, niech cierpią
- 21 22
-
2023-09-14 07:52
Osowa (3)
Można mieszkać w Gdańsku i płacić tu podatki a i tak stać w korku.
Wczoraj był korek nawet wewnątrz miasta (koło opery i koło Galerii Bałtyckiej)- 42 15
-
2023-09-14 10:45
Wiem że był, mijałem go rowerem.
- 5 0
-
2023-09-14 10:02
Czyli Nowa Słowackiego wraz z estakadami nad Grunwaldzką i brakiem tramwaju nie odkorkowała Wrzeszcza, a jedynie jeszcze bardziej go zakorkowała? Szok.
- 15 1
-
2023-09-14 08:19
korki w centrum miasta, tego się nie spodziewałem
- 48 2
-
2023-09-14 07:55
Prawem Pitagorasa
- 4 2
-
2023-09-14 07:43
Robiłem risercz (2)
ale przez 20 lat wiele się zmieniło...
- 31 16
-
2023-09-14 09:20
To zrobiłeś kiepski. (1)
Mogłeś w nim uwzględnić że nie tylko Ty wpadniesz na pomysł wyprowadzki "na wieś". 20 lat temu to był już widoczny trend.
- 18 7
-
2023-09-14 14:22
20 lat temu nikt nie wiedział że zaleją nas szroty z Niemiec i na drogach zabraknie miejsca.
- 5 7
-
2023-09-14 07:43
(41)
A gdzie budują nowe osiedla mieszkaniowe w centum miasta ?
- 81 92
-
2023-09-14 15:12
U ciebie w Kolbudach to cały czas w centrum budują ;)
- 1 0
-
2023-09-14 10:11
(1)
A to trzeba w nowym mieszkać? Stare też można kupić.
- 14 1
-
2023-09-14 11:05
Jej nie wypada
mieszkanie po kimś trzeba zburzyć, zbudować noiwe i dopiero do takiego może się wprowadzić
- 11 2
-
2023-09-14 08:52
Nazwijmy to w "ostatnim czasie" powstały nowe osiedla na Zaspie, Przymorzu, Oliwie, we Wrzeszczu. Poza tym zawsze można kupić mieszkanie z rynku wtórnego.
- 29 1
-
2023-09-14 08:41
na terenie dawnej stoczni Cesarskiej (1)
- 6 1
-
2023-09-14 23:12
w tumanach żużla pomiedziowego
i farby, niesionych z okolicznych stoczni??!
A wymawiasz ludziom, że za obwodnicą chcą mieszkać...- 1 1
-
2023-09-14 08:22
np. Jasień, Przymorze i co zatkało?
- 13 6
-
2023-09-14 08:12
(3)
Pani Iwona zapewne mieszka w domku "pod lasem". Może niech pretensje zgłasza do swojej gminy, skoro się wyprowadziła? Jak to mówią: dildo konsekwencji rzadko przybywa nasmarowane.
- 106 13
-
2023-09-14 10:10
autorka tekstu tylko narzeka -zresztą słusznie, ale zamiast "jojczyć" wystarczy ruszyć mózgiem (lub jego resztkami) i znalezć al
wystarczy spojrzeć na mapy internetowe wyznaczyć punkt startu i metę i porównać trasy , następnie przejechać je w niedzielę gdy mały ruch - by w tygodniu się nie zgubić i już - ale do tego trzeba mieć mózg i chęci , a pani starcza tylko na jojczenie
- 4 10
-
2023-09-14 08:57
Widać że masz obszerną wiedzę o zabawkach erotycznych i ich użytkowaniu. (1)
- 10 27
-
2023-09-14 09:15
No i?
Śmieszne jest pokolenie dziadersów, których wszystko obraża.
- 24 14
-
2023-09-14 08:12
wszędzie (5)
Morena, Aniołki, Wrzeszcz, Zaspa, na Głównym Mieście też sporo inwestycji.
- 68 2
-
2023-09-14 08:34
(4)
Hmmm, Morena, Aniołki, Zaspa to centrum???
- 3 43
-
2023-09-14 08:40
(1)
Mieszkałam na Aniołkach i tak, to centrum. 10 minut piechotą do dworca głównego. zad*pie, ale jednak w centrum.
- 46 1
-
2023-09-14 11:38
Aniolki i Zaspa to historycznie Wrzeszcz,a wiec centrum Gdanska,ktory zasadniczo nie ma swojego srodmiescia przylegajacego do Glownego Miasta czyli "starowki".
Morena zas,to hmm... raczej teren dwoch wsi przylegajacych do Wrzeszcza od strony wzgorz morenowych :Piecek i Migowa.Jeszcze w latach 80-90 byla to raczej peryferyjna dzielnia,aleAniolki i Zaspa to historycznie Wrzeszcz,a wiec centrum Gdanska,ktory zasadniczo nie ma swojego srodmiescia przylegajacego do Glownego Miasta czyli "starowki".
Morena zas,to hmm... raczej teren dwoch wsi przylegajacych do Wrzeszcza od strony wzgorz morenowych :Piecek i Migowa.Jeszcze w latach 80-90 byla to raczej peryferyjna dzielnia,ale teraz wskutek rozbudowy miasta stala sie bardziej centralnie polozona.No i ma juz "stara" bo ponad 40 letnia infrastrukture-szkoly,przedszkola,przychodnie,centra handlowe.- 11 3
-
2023-09-14 08:38
(1)
A gdzie według Ciebie jest centrum? ;)
- 31 0
-
2023-09-14 10:00
"zieleniak" przy dw. głównym
- 4 3
-
2023-09-14 08:06
Możesz kupić uzywane. (2)
A nowe też budują ale jak nie ogarniasz to raczej cię na takie rzeczy nie stać.
- 62 5
-
2023-09-14 11:10
No co Ty
Zasługuje na nowe! Stać mnie bo kredyt tak tani że grzech nie brać.
- 1 1
-
2023-09-14 11:12
A samochód gdzie postawi? Bo w starych blokowiskach nie ma gdzie parkować
- 2 8
-
2023-09-14 08:04
Wszędzie (20)
Lepiej wskaż gdzie nie budują.
Wczoraj byłem na Aniołkach i przeżyłem szok ile tam nowych budynków i kolejne budowy.- 132 9
-
2023-09-14 10:27
11 tysi za metr? (3)
- 2 1
-
2023-09-14 19:32
Niestety ceny są wysokie (1)
Jednak proszę nie oczekiwać, że miasto ma zrobić cokolwiek, aby ludzie, którzy się z Gdańska wyprowadzili i swoje podatki płacą gdzie indziej mieli wygodnie.
Gdańsk ma dbać o jakość życia mieszkańców miasta. Tych, którzy tu żyją i płacą podatki. Każdy ma prawo dokonać wyborów jakie uważa dla siebie za najlepsze. Ale potem proszę nie oczekiwać, że ktoś będzie brał na siebie negatywne aspekty tych decyzji.- 4 4
-
2023-09-14 23:10
to "miasta" też dotyczy
niech ponosi konsekwencje swoich złych decyzji...
I je naprawia...
Z jakiego powodu stawiasz się ponad innych??!- 1 0
-
2023-09-14 10:51
To chyba w promocji
- 11 0
-
2023-09-14 09:55
To chyba masz słabe rozeznanie w ilości potrzebnych mieszkań. (1)
Ile tam bloków budują, a ile jest potrzebnych?
- 4 10
-
2023-09-14 11:27
Podaż przerasta popyt, możesz sprawdzić statystyki
- 6 1
-
2023-09-14 08:41
Więcej przejść naziemnych trzeba zbudować, będzie płynniejszy ruch (13)
- 29 62
-
2023-09-14 15:13
i troszkę smogu miejskiego... Ekologia PO Gdańsku.
- 2 4
-
2023-09-14 11:51
czy przejścia naziemne są teraz z tobą w pokoju? Możemy ci pomóc.
- 5 1
-
2023-09-14 08:59
Przejścia naziemne nie powodują korków. (10)
Powodują je niedzielni kierowcy którzy nie potrafią jechać z zieloną falą.
- 57 29
-
2023-09-14 21:09
przejazdy kolejowe strzeżone podobno tez nie...
- 0 0
-
2023-09-14 14:27
W Gdańsku zielona fala działa jak jedziesz 120 km na h.
- 10 2
-
2023-09-14 10:20
A tego to nie kumam. Jak powstaną kolejne przejścia naziemne to korków nie będzie? (6)
- 7 3
-
2023-09-14 12:23
jak zachowasz odstęp
to nie
- 0 2
-
2023-09-14 12:06
Mamy system za grube miliony który sprawia że może być przejście i co 50m, a na żadnym nie staniesz. (1)
Jest tylko jeden niewykonalny warunek - wszyscy na drodze muszą jechać poniżej maksymalnej prędkości.
Tymczasem u nas, nawet jak potrafisz jechać z zieloną falą, zaraz jakiś głąb się wciśnie i zatrzyma się na czerwonym, hamując i Ciebie.- 4 5
-
2023-09-14 18:47
A te dane są czymś poparte czy to takie Twoje bajanie?
Wyjeżdżam z Kościelnej w prawo w Kartuską. Stoję zaraz na światłach przy przystanku Zakopiańska. Na kolejnych światłach już pali się zielone, które zmienia się w czerwone po jakiś 10sekundach od zapalenia zielonego na moim sygnalizatorze. Szanse na przejechanie zerowe, a powolne toczenie nic nie daje bo i tak będziesz czekał. Na kolejnych światłach to samo. Dzieje się tak podczas czterech na przejazdów przejazdów.
- 2 1
-
2023-09-14 11:52
a jak przejść ubędzie to będzie mniej?
podpowiem ci - ograniczają nie przejścia lecz skrzyżowania - czyli inne samochody
- 8 1
-
2023-09-14 11:32
bedą
bo 3ci głomb na światłach nim ruszy na zielonym to już połowa zielonego ucieka. bo w telefoniku ułom siedzi, albo po prostu pierdoła za kółkiem.
Śmieszy mnie jak trochę popada deszcz lub snieg i nagle mistrzowie suchej prostej jadą połowę tego na co pozwalają warunki atmosferyczne...- 12 1
-
2023-09-14 11:27
Tej osobie chodzi o to, że są remonty żeby zrobić przejścia podziemne
Ale to jest tylko ułamek problemu, a gada o tym jakby to była główna przyczyna
- 2 1
-
2023-09-14 09:59
nie nazywaj ich "niedzielnymi kierowcami" to są po prostu głąby
nie trzeba jezdzić szybko tylko płynnie , a głąby tego nie potrafią
- 23 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.