• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dostawcy: nie mamy gdzie parkować w centrum Gdyni

Bartek
19 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka". Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka".

W sprawie zmian na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni wypowiadają się urzędnicy, kierowcy osobowych aut i piesi. O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy, którzy zwracają uwagę na brak miejsc do rozładunku towaru w całym centrum, przez co zmuszeni są do łamania przepisów, co może powodować zagrożenie dla innych uczestników ruchu.



Czy Gdynia powinna stworzyć w śródmieściu miejsca do parkowania dla kurierów i dostawców?

Przypomnijmy, że władze miasta nie zdecydowały się ostatecznie na radykalne ograniczenie miejsc postojowych na ul. Starowiejskiej i na innych ulicach testowanych w ramach unijnego programu Civitas Dynamo. Jedni odetchnęli z ulgą, inni decyzję krytykują.

Jest też trzeci punkt widzenia, prezentowany przez kurierów i dostawców, którzy nie tylko na najstarszej ulicy w Gdyni mają problem z zaparkowaniem swoich samochodów tak, by nie blokować ruchu i pieszych. Zgłaszają oni propozycje rozwiązań.

Oto opowieść pana Bartka:

Jestem kurierem i często dostarczam paczki w centrum Gdyni. Podam przykład z jednego dnia, kiedy miałem do dostarczenia kilka paczek do księgarni i do odebrania 15 paczek - wszystkie po 30 kg. Trudno oczekiwać, żebym szukał normalnego miejsca do parkowania o 100-150 metrów dalej przy takiej wadze ładunku. Nie chodzi mi tylko o wygodę dostawców czy kurierów. Jest to też problem miasta.

Wjeżdżając na chodniki niszczymy je, utrudniamy przejście pieszym, stwarzamy zagrożenie kolizją, wyjeżdżając tyłem. Liczymy zawsze na uprzejmość innych kierowców - że zrobią nam miejsce, ale niech ktoś się zagapi i nie zauważy, że cofam - i stłuczka gotowa. A dodatkowo co najmniej kilkunastominutowa blokada ulicy. Wiem, zaraz usłyszę, że łamiemy przepisy, ale pracę jakoś trzeba wykonać.

Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek. Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek.
Wspomnę jeszcze o kolegach dostawcach i kurierach, którzy jeżdżą większymi i cięższymi pojazdami z windą. Niejednokrotnie widzę, jak oni wjeżdżają na chodniki tyłem, w celu ściągnięcia palety, bo pod krawężnik z paletą nie podjadą. Raz widziałem pewnego dostawcę, który szukał miejsca do zaparkowania w celu zdjęcia z auta - jak się później okazało - dwóch palet. Miało to miejsce także na Starowiejskiej.

Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni. Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni.
Po zrobieniu kilku kółek bez skutku zatrzymał się na środku ulicy, tamując ruch na 5-8 minut, zdjął 2 palety i postawił je pomiędzy zaparkowane auta. Następnie zaparkował swoje auto koło wjazdu do szpitala i wrócił. Razem z obsługą sklepu nosili towar ręcznie, przeszkadzając przechodniom.

Co by się stało, gdyby w trakcie rozładunku jechała karetka na sygnale do szpitala? Jest to odcinek drogi dojazdowej do oddziału ratunkowego. Utworzenie np. 4 miejsc (kopert) tylko do rozładunku na ul. Starowiejskiej i innych ważniejszych ulicach w centrum poprawiłoby stan chodników, nastroje pieszych, bezpieczeństwo. Nie wspomnę już o tym, jak bardzo ułatwiłoby to nam pracę oraz zaoszczędziło problemu ze strażą miejską.
Bartek

Opinie (295) 3 zablokowane

  • Problem jest powszechny i delikatny...

    ... i społeczny. Promlem pomiędzy "miałem podwórko na wsi i parkoeałem tam 10 sztuk moich tdików, więc miejsca jest pełno" a pomiędzy "miasto kosztuje, miejsce kosztuje i nie ma go za wiele".

    • 4 5

  • Za miejsce trzeba płacić. Zwłaszcza w mieście, gdzie to miejsce jest ograniczone. Komuś, kogo rodzice mieli pole i podwórko z 10 gratami ciężko to zrozumieć.

    • 6 2

  • (2)

    Nawet jak maja gdzie parkowac to staja na chodnikach, sciezkach rowerowych albo po prostu zastawiaja ulice.

    • 9 1

    • Dobrze to widać na ul. Długie Ogrody. (1)

      Środkiem ulicy są 2 pasy parkingu, często puste. Ale kupujący piwo lub gazetę od czasu powstania parkingu i tak wjeżdżali na chodnik lub drogę rowerową.
      Grzeczna perswazja rzadko pomagała. Najczęściej decydował wiek i postura kierowcy. Gdy starszy to ze strachu ustąpi. Gdy kobieta to można jej drzwi otworzyć i przytrzymać a ta będzie próbowała ruszyć, uwolnić je i zamknąć. Gdy facet i młodszy to dopiero widok robionej fotografii i zapowiedź wysłania do KMP działa.
      Bardzo brakuje nam takiego putinowskiego ruchu STOPCHAM z wielkimi naklejkami.

      • 3 3

      • A ja myślałem że czasy ormowców i kapusi już dawno minęły. Ale niestety, pojawiło się ich nowe pokolenie - nawet smartfonem zdjęcie zrobi i pośle na tzw. komendę, kobiecie drzwi zablokuje, aby nie mogła wysiąść z auta, na starszego dziadka nakrzyczy i naubliża mu, a przed karkiem będzie potulny i grzeczny - taka zawszona mentalność nowego pokolenia parszywców...

        P.S.
        ORMO - ochotnicza rezerwa milicji obywatelskiej

        • 4 0

  • Glupota

    Panowie trzeba trochę myśleć i nie biegać bezsensowne z paczką 30 kg jak pajac tylko wrzucić towar na wózek transportowy i jest wygodniej a zarazem lżej:) Tylko wiadomo że najlepiej to kurier chciałby wjechać do pomieszczenia gdzie ma dostarczyć przesyłkę. Nic bym nie zmieniał dla kurierow bo to jest z ich strony czyste lenistwo.

    • 7 6

  • Bo jak leniwy kurier nie podjedzie pod drzwi to mu się d*ppy nie chce ruszyć. Lenie śmierdzące.

    • 8 3

  • Są winni.... (1)

    To wszystko przez pedalarzy. Dla tych rowerowych terrorystów miejsce znalazło się, pozbawiając kierowców na całej długości ulicy połowy miejsc parkingowych. Jeszcze jakby było mało, co jakiś czas ta zorganizowana grupa potrafi blokować miasto poprzez zbiorowy przejazd głównymi ulicami miasta. Podziękujcie im.

    • 13 9

    • jeszce wam mało?

      to wy stajecie jak stonka lub inna szarańcza nawet trzema rzędami. To wy blokujecie miasto, ruszając w dwukilometrową trasę z cładunkiem i kierowcą w jednej osobie.

      • 2 2

  • Prosty sposób:

    W ramach programu "pedałodymano" należy ograniczać w centrum Gdyni handel i usługi. Po wprowadzeniu obowiązku posiadania rowerów i nakazie poruszania się wyłącznie biegiem zapanuje całkowita harmonia i malkontenci zamilkną.

    • 5 6

  • W cywilizowanych państwach DOSTAWCY maja wjazd do godz.7:00! Potem ruch jest zamknięty! Jest to deptak i tak powinno być na Starowiejskiej!
    Myśleć myśleć urzedasy z UM!!!!

    • 6 4

  • bb

    Juz dawno bylo wiadomo ze gdynia pod rządami tego kolesia ro zapiziałe miasto i zadne dzialania wizerunkowe dla urzedu tylko i wylącznie nic nie dadzą koniec kropka pasuje wam ?

    • 3 4

  • Lilu

    Nie rozumiem podejścia władz miast. Wszystko można zrobić, potrzeba trochę chęci i wyjścia na ulicę w celu rozeznania. Powinny być dwa oznaczone miejsca na takich ulicach, w pobliżu sklepów, banków, żeby dostawcy mieli, jak zaopatrzyć sklepy. Przecież muszą to jakoś zrobić. Bądźmy ludźmi dla innych ;)

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane