- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (33 opinie)
- 2 Nocna komunikacja do poprawki (216 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (398 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (78 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (54 opinie)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (336 opinii)
Dostawcy: nie mamy gdzie parkować w centrum Gdyni
W sprawie zmian na ul. Starowiejskiej wypowiadają się urzędnicy, kierowcy osobowych aut i piesi. O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy, którzy zwracają uwagę na brak miejsc do rozładunku towaru w całym centrum, przez co zmuszeni są do łamania przepisów, co może powodować zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
Jest też trzeci punkt widzenia, prezentowany przez kurierów i dostawców, którzy nie tylko na najstarszej ulicy w Gdyni mają problem z zaparkowaniem swoich samochodów tak, by nie blokować ruchu i pieszych. Zgłaszają oni propozycje rozwiązań.
Oto opowieść pana Bartka:
Jestem kurierem i często dostarczam paczki w centrum Gdyni. Podam przykład z jednego dnia, kiedy miałem do dostarczenia kilka paczek do księgarni i do odebrania 15 paczek - wszystkie po 30 kg. Trudno oczekiwać, żebym szukał normalnego miejsca do parkowania o 100-150 metrów dalej przy takiej wadze ładunku. Nie chodzi mi tylko o wygodę dostawców czy kurierów. Jest to też problem miasta.
Wjeżdżając na chodniki niszczymy je, utrudniamy przejście pieszym, stwarzamy zagrożenie kolizją, wyjeżdżając tyłem. Liczymy zawsze na uprzejmość innych kierowców - że zrobią nam miejsce, ale niech ktoś się zagapi i nie zauważy, że cofam - i stłuczka gotowa. A dodatkowo co najmniej kilkunastominutowa blokada ulicy. Wiem, zaraz usłyszę, że łamiemy przepisy, ale pracę jakoś trzeba wykonać.
Wspomnę jeszcze o kolegach dostawcach i kurierach, którzy jeżdżą większymi i cięższymi pojazdami z windą. Niejednokrotnie widzę, jak oni wjeżdżają na chodniki tyłem, w celu ściągnięcia palety, bo pod krawężnik z paletą nie podjadą. Raz widziałem pewnego dostawcę, który szukał miejsca do zaparkowania w celu zdjęcia z auta - jak się później okazało - dwóch palet. Miało to miejsce także na Starowiejskiej.
Po zrobieniu kilku kółek bez skutku zatrzymał się na środku ulicy, tamując ruch na 5-8 minut, zdjął 2 palety i postawił je pomiędzy zaparkowane auta. Następnie zaparkował swoje auto koło wjazdu do szpitala i wrócił. Razem z obsługą sklepu nosili towar ręcznie, przeszkadzając przechodniom.
Co by się stało, gdyby w trakcie rozładunku jechała karetka na sygnale do szpitala? Jest to odcinek drogi dojazdowej do oddziału ratunkowego. Utworzenie np. 4 miejsc (kopert) tylko do rozładunku na ul. Starowiejskiej i innych ważniejszych ulicach w centrum poprawiłoby stan chodników, nastroje pieszych, bezpieczeństwo. Nie wspomnę już o tym, jak bardzo ułatwiłoby to nam pracę oraz zaoszczędziło problemu ze strażą miejską.
Opinie (295) 3 zablokowane
-
2016-03-19 21:21
(2)
Na całym świecie jest problem z parkowaniem ale ludzie jakoś sobie radzą.
Po prostu kurierzy mają w samochodach specjalne wózki , na które ładują swój towar i pchają do sklepu aby wyładować.
Ale nasze asy z firm kurierskich chciałyby najlepiej wjechać po schodach prosto przed ladę w sklepie i podać towar ekspedientce przez okno w samochodzie.
W każdym mieście są deptaki wyłączone z ruchu samochodowego i jakoś sklepy towar otrzymują.
Wystarczy pojechać do Włoch i zobaczyć jak to się dzieje w starych i zabytkowych miastach gdzie uliczki są tak wąskie ,że żaden samochód dostawczy się nie przeciśnie.
Oczywiście w Polsce jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził ..- 13 9
-
2016-03-20 11:53
Nie tylko w Polsce są różnice interesów i zdań (1)
Warto pamiętać, że znaczna część (ponad połowa) dostaw towarów w mieście przewożonych przez dostawczaki do drzwi klienta da się przewieźć nie tylko wózkiem, ale rowerem cargo (do 200 kg).
W Krakowie już zaczynają działać firmy kurierskie i wypożyczalnie takich prostych pojazdów dostawczych z korzyścią dla całego miasta (zwłaszcza w okolicach rynku, gdzie ruch samochodów osobowych nie jest dopuszczony).- 4 3
-
2016-03-20 20:01
Z wypowiedzi wielu osób w tym temacie wynika ,że nie byli dalej niż za granicą powiatu.
Gdynia to raczej mało zatłoczone miasto w porównaniu do Paryża czy Rzymu a tam nie zauważyłem specjalnych stref do parkowania dla kurierów i wszyscy funkcjonują nie gorzej niż w Gdyni.
Oczywiście uważam również ,że bycie kurierem nie jest łatwym kawałkiem chleba ale przecież przymusu nie ma i można zmienić zawód np. na kasjera w Biedronce.
Tutaj nie ma problemów z parkowaniem i praca wtedy jest mniej stresująca ;)- 0 3
-
2016-03-19 21:30
zmuszeni do łamania przepisów? (1)
Raczej zmuszeni do chodzenia na piechotę, ale to już zmartwienie dostawców i zamawiających? Co to w ogóle za debilne postrzeganie zakazów, że albo nas nie dotyczą albo jesteśmy zmuszani do ich łamania? Na tym właśnie polega zakaz, że wymusza zmianę pewnych zachowań. Teraz SM i policja powinna czatować na takich przez najbliższy miesiąc co najmniej.
- 9 11
-
2016-03-19 22:28
Dokładnie. Mam biznesowy interes w zaparkowaniu. To mam zablokować chodnik i ulicę ? I jeszcze płakać że miejsca nie ma. Jeśli firma kurierska lub odbiorca nie zapłacą za "wiecznie dostępne miejsce" to ich problem.
- 4 4
-
2016-03-19 21:35
Może tak miejsce dla każdego ? I co jeszcze ?
Firma kurierska ma swój biznes w dostarczaniu paczek. Ktoś ma biznes w zjedzeniu śniadania na Świętojańskiej a ktoś inny w czymś innym co wiąże się z zaparkowaniem. To, że fimy kurierskie i dostawcy nie szukają rozwiązań aby działać i zapewnić sprawną logistykę w granicach wyznaczonych przez przepisy jest drogą na sktóty, bo tak taniej. Panowie kurierzy, to jest tylko i wyłącznie biznes a nie służba i nie widzę powodu aby Was uprzywilejować. Miejsce w centrum nie jest z gumy. Miejsce kosztuje a szefowie widocznie o tym nie chcąceiedzieć, bo tak taniej.
- 6 5
-
2016-03-19 21:37
OBOWIĄZKIEM miasta jest zapewnienie warunków bezpiecznej dostawy dla LEGALNYCH (2)
i opłacających właściwe podatki sklepów. Jeśli tak nie jest, to władze powinny odpowiedzieć przed sądem za stwarzanie zagrożenia. A wyroki powinny być w granicy maksymalnych dla takich przestępstw. Sprawa jasna i oczywista tylko, że w Polsce prawo WŁADZY nie obejmuje. Władza jest ponad prawem. Prawo jest dla biednych i nieporadnych.
- 14 9
-
2016-03-19 22:34
Czyli obowiązkiem każdego Gdynianina ( miasto to my) jest zapewnienienie przy każdym biznesiku i przy każdym odbiorcy dostatecznej ilości miejsc. Gratuluję. Chyba od niedawna w Gdyni i wogóle w mieście mieszkasz.
- 3 5
-
2016-03-20 12:10
przecież zapewniła
są ulice z dobrą widocznością. Czego chcesz więcej?
- 1 1
-
2016-03-19 21:51
Dostawcy i kurierzy
kolejni "ważni inaczej", którym biznes nie mieści się w przepisach. "A gdyby jechała karetka" i byś ją zblokował to mam nadzieję że miałbyś p********. Służba jakaś jesteś czy firma, która zarobkuje jak miliony ludzi w tym kraju ? Każdy ma mieć miejsce tam gdzie sie wybiera ?
- 5 8
-
2016-03-19 22:02
Rozumiem dostawców towarów do sklepów w centrum. (3)
Ale jeśli chodzi o kurierów, którzy dostarczają paczki do indywidualnych odbiorców to powinni oni pracować tylko na 3-ciej zmianie (22-6). Oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem (w Stoczni Gdynia SA było to 30% extra). Wtedy nie ma najmniejszych problemów z parkingiem w centrum. A na obrzeżach, dzielnicach, peryferiach (gdzie są osiedla i ludzie śpią w nocy) to nawet postawienie auta na środku ulicy nic nie szkodzi, bo...po prostu nic nie jeździ o tej porze.
No i uzupełniając komentarze tych wygodnych...to skoro nie chce ci się wyjść (bo wolisz przez internet zamawiać) do sklepu i kupić to co cię interesuje to siedź po nocach i czekaj na kuriera aż ci do rączek paczkę wręczy.
To chyba proste rozwiązanie wygodnicki, nowobogacki internauto co?- 6 10
-
2016-03-20 00:34
(1)
Kurierzy 22-6? Że jak?
- 3 0
-
2016-03-20 01:22
Normalnie :D jeździsz i budzisz wszystkich w środku nocy bo masz przesyłkę.
Ludzie serio nie mają pojęcia o pracy kuriera
- 9 0
-
2016-03-20 10:39
Ludzie po godz. 21 patrzą na ciebie jak na złodzieja, wyłączają domofony i nie odbierają telefonów. Powodzenia.
- 2 0
-
2016-03-19 22:21
Niebieski kogut dla każdego
każdy, kto ma jakiś cel aby dojechać szybko i zaparkować blisko powinien dostać niebieskiego koguta.
PS. Firma kurierska to nie tranport krwi i ratowanie życia, to działalnoś gospodarcza jakich tysiące. Proszę kalkulować koszty i możliwości i nie traktować się jak święte krowy.- 5 5
-
2016-03-19 22:26
Gdynia robi się ciasna
każdy skarwek zabudowują, sklepów coraz więcej. Współczuję dostawcom,tracą mnóstwo czasu zeby zaparkować w centrum. Powinno sie wyznaczyc kilka miejsc dla nich specjalnie
- 8 2
-
2016-03-19 22:31
Należy korzystać z nowych ścieżek rowerowych. (1)
Niech dostawcy przesiądą się na rowery, dostawcze riksze będą nową gdyńską atrakcją.
- 7 6
-
2016-03-20 11:48
w Krakowie już tworzą punkty przeładunku z vanów na rowery typu cargo
wzorem Londynu
To wcale nie jest śmieszne: to ma sens.
Rowery cargo mogą wjeżdżać na chodnik, dostawczaki nie (i słusznie)- 0 5
-
2016-03-19 22:47
Powinno być tak jak za PRL
Dostawy do godziny 9:00, a później zakaz wjazdu dostawczaków do centrum. Mają problemy ponieważ przywożą ogórki o której im się chce. Podobnie jest ze śmieciarkami, kiedyś robili to z samego rana, a teraz w godzinach jakie im pasują. W ten sposób robią korki w centrum przy opróżnianiu śmietników. Na Świętojańskiej czasami korek sięga dwóch skrzyżowań.
- 15 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.