• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dostawcy: nie mamy gdzie parkować w centrum Gdyni

Bartek
19 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka". Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka".

W sprawie zmian na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni wypowiadają się urzędnicy, kierowcy osobowych aut i piesi. O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy, którzy zwracają uwagę na brak miejsc do rozładunku towaru w całym centrum, przez co zmuszeni są do łamania przepisów, co może powodować zagrożenie dla innych uczestników ruchu.



Czy Gdynia powinna stworzyć w śródmieściu miejsca do parkowania dla kurierów i dostawców?

Przypomnijmy, że władze miasta nie zdecydowały się ostatecznie na radykalne ograniczenie miejsc postojowych na ul. Starowiejskiej i na innych ulicach testowanych w ramach unijnego programu Civitas Dynamo. Jedni odetchnęli z ulgą, inni decyzję krytykują.

Jest też trzeci punkt widzenia, prezentowany przez kurierów i dostawców, którzy nie tylko na najstarszej ulicy w Gdyni mają problem z zaparkowaniem swoich samochodów tak, by nie blokować ruchu i pieszych. Zgłaszają oni propozycje rozwiązań.

Oto opowieść pana Bartka:

Jestem kurierem i często dostarczam paczki w centrum Gdyni. Podam przykład z jednego dnia, kiedy miałem do dostarczenia kilka paczek do księgarni i do odebrania 15 paczek - wszystkie po 30 kg. Trudno oczekiwać, żebym szukał normalnego miejsca do parkowania o 100-150 metrów dalej przy takiej wadze ładunku. Nie chodzi mi tylko o wygodę dostawców czy kurierów. Jest to też problem miasta.

Wjeżdżając na chodniki niszczymy je, utrudniamy przejście pieszym, stwarzamy zagrożenie kolizją, wyjeżdżając tyłem. Liczymy zawsze na uprzejmość innych kierowców - że zrobią nam miejsce, ale niech ktoś się zagapi i nie zauważy, że cofam - i stłuczka gotowa. A dodatkowo co najmniej kilkunastominutowa blokada ulicy. Wiem, zaraz usłyszę, że łamiemy przepisy, ale pracę jakoś trzeba wykonać.

Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek. Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek.
Wspomnę jeszcze o kolegach dostawcach i kurierach, którzy jeżdżą większymi i cięższymi pojazdami z windą. Niejednokrotnie widzę, jak oni wjeżdżają na chodniki tyłem, w celu ściągnięcia palety, bo pod krawężnik z paletą nie podjadą. Raz widziałem pewnego dostawcę, który szukał miejsca do zaparkowania w celu zdjęcia z auta - jak się później okazało - dwóch palet. Miało to miejsce także na Starowiejskiej.

Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni. Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni.
Po zrobieniu kilku kółek bez skutku zatrzymał się na środku ulicy, tamując ruch na 5-8 minut, zdjął 2 palety i postawił je pomiędzy zaparkowane auta. Następnie zaparkował swoje auto koło wjazdu do szpitala i wrócił. Razem z obsługą sklepu nosili towar ręcznie, przeszkadzając przechodniom.

Co by się stało, gdyby w trakcie rozładunku jechała karetka na sygnale do szpitala? Jest to odcinek drogi dojazdowej do oddziału ratunkowego. Utworzenie np. 4 miejsc (kopert) tylko do rozładunku na ul. Starowiejskiej i innych ważniejszych ulicach w centrum poprawiłoby stan chodników, nastroje pieszych, bezpieczeństwo. Nie wspomnę już o tym, jak bardzo ułatwiłoby to nam pracę oraz zaoszczędziło problemu ze strażą miejską.
Bartek

Opinie (295) 3 zablokowane

  • (2)

    Na całym świecie jest problem z parkowaniem ale ludzie jakoś sobie radzą.
    Po prostu kurierzy mają w samochodach specjalne wózki , na które ładują swój towar i pchają do sklepu aby wyładować.
    Ale nasze asy z firm kurierskich chciałyby najlepiej wjechać po schodach prosto przed ladę w sklepie i podać towar ekspedientce przez okno w samochodzie.
    W każdym mieście są deptaki wyłączone z ruchu samochodowego i jakoś sklepy towar otrzymują.
    Wystarczy pojechać do Włoch i zobaczyć jak to się dzieje w starych i zabytkowych miastach gdzie uliczki są tak wąskie ,że żaden samochód dostawczy się nie przeciśnie.
    Oczywiście w Polsce jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził ..

    • 13 9

    • Nie tylko w Polsce są różnice interesów i zdań (1)

      Warto pamiętać, że znaczna część (ponad połowa) dostaw towarów w mieście przewożonych przez dostawczaki do drzwi klienta da się przewieźć nie tylko wózkiem, ale rowerem cargo (do 200 kg).

      W Krakowie już zaczynają działać firmy kurierskie i wypożyczalnie takich prostych pojazdów dostawczych z korzyścią dla całego miasta (zwłaszcza w okolicach rynku, gdzie ruch samochodów osobowych nie jest dopuszczony).

      • 4 3

      • Z wypowiedzi wielu osób w tym temacie wynika ,że nie byli dalej niż za granicą powiatu.
        Gdynia to raczej mało zatłoczone miasto w porównaniu do Paryża czy Rzymu a tam nie zauważyłem specjalnych stref do parkowania dla kurierów i wszyscy funkcjonują nie gorzej niż w Gdyni.
        Oczywiście uważam również ,że bycie kurierem nie jest łatwym kawałkiem chleba ale przecież przymusu nie ma i można zmienić zawód np. na kasjera w Biedronce.
        Tutaj nie ma problemów z parkowaniem i praca wtedy jest mniej stresująca ;)

        • 0 3

  • zmuszeni do łamania przepisów? (1)

    Raczej zmuszeni do chodzenia na piechotę, ale to już zmartwienie dostawców i zamawiających? Co to w ogóle za debilne postrzeganie zakazów, że albo nas nie dotyczą albo jesteśmy zmuszani do ich łamania? Na tym właśnie polega zakaz, że wymusza zmianę pewnych zachowań. Teraz SM i policja powinna czatować na takich przez najbliższy miesiąc co najmniej.

    • 9 11

    • Dokładnie. Mam biznesowy interes w zaparkowaniu. To mam zablokować chodnik i ulicę ? I jeszcze płakać że miejsca nie ma. Jeśli firma kurierska lub odbiorca nie zapłacą za "wiecznie dostępne miejsce" to ich problem.

      • 4 4

  • Może tak miejsce dla każdego ? I co jeszcze ?

    Firma kurierska ma swój biznes w dostarczaniu paczek. Ktoś ma biznes w zjedzeniu śniadania na Świętojańskiej a ktoś inny w czymś innym co wiąże się z zaparkowaniem. To, że fimy kurierskie i dostawcy nie szukają rozwiązań aby działać i zapewnić sprawną logistykę w granicach wyznaczonych przez przepisy jest drogą na sktóty, bo tak taniej. Panowie kurierzy, to jest tylko i wyłącznie biznes a nie służba i nie widzę powodu aby Was uprzywilejować. Miejsce w centrum nie jest z gumy. Miejsce kosztuje a szefowie widocznie o tym nie chcąceiedzieć, bo tak taniej.

    • 6 5

  • OBOWIĄZKIEM miasta jest zapewnienie warunków bezpiecznej dostawy dla LEGALNYCH (2)

    i opłacających właściwe podatki sklepów. Jeśli tak nie jest, to władze powinny odpowiedzieć przed sądem za stwarzanie zagrożenia. A wyroki powinny być w granicy maksymalnych dla takich przestępstw. Sprawa jasna i oczywista tylko, że w Polsce prawo WŁADZY nie obejmuje. Władza jest ponad prawem. Prawo jest dla biednych i nieporadnych.

    • 14 9

    • Czyli obowiązkiem każdego Gdynianina ( miasto to my) jest zapewnienienie przy każdym biznesiku i przy każdym odbiorcy dostatecznej ilości miejsc. Gratuluję. Chyba od niedawna w Gdyni i wogóle w mieście mieszkasz.

      • 3 5

    • przecież zapewniła

      są ulice z dobrą widocznością. Czego chcesz więcej?

      • 1 1

  • Dostawcy i kurierzy

    kolejni "ważni inaczej", którym biznes nie mieści się w przepisach. "A gdyby jechała karetka" i byś ją zblokował to mam nadzieję że miałbyś p********. Służba jakaś jesteś czy firma, która zarobkuje jak miliony ludzi w tym kraju ? Każdy ma mieć miejsce tam gdzie sie wybiera ?

    • 5 8

  • Rozumiem dostawców towarów do sklepów w centrum. (3)

    Ale jeśli chodzi o kurierów, którzy dostarczają paczki do indywidualnych odbiorców to powinni oni pracować tylko na 3-ciej zmianie (22-6). Oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem (w Stoczni Gdynia SA było to 30% extra). Wtedy nie ma najmniejszych problemów z parkingiem w centrum. A na obrzeżach, dzielnicach, peryferiach (gdzie są osiedla i ludzie śpią w nocy) to nawet postawienie auta na środku ulicy nic nie szkodzi, bo...po prostu nic nie jeździ o tej porze.

    No i uzupełniając komentarze tych wygodnych...to skoro nie chce ci się wyjść (bo wolisz przez internet zamawiać) do sklepu i kupić to co cię interesuje to siedź po nocach i czekaj na kuriera aż ci do rączek paczkę wręczy.

    To chyba proste rozwiązanie wygodnicki, nowobogacki internauto co?

    • 6 10

    • (1)

      Kurierzy 22-6? Że jak?

      • 3 0

      • Normalnie :D jeździsz i budzisz wszystkich w środku nocy bo masz przesyłkę.

        Ludzie serio nie mają pojęcia o pracy kuriera

        • 9 0

    • Ludzie po godz. 21 patrzą na ciebie jak na złodzieja, wyłączają domofony i nie odbierają telefonów. Powodzenia.

      • 2 0

  • Niebieski kogut dla każdego

    każdy, kto ma jakiś cel aby dojechać szybko i zaparkować blisko powinien dostać niebieskiego koguta.
    PS. Firma kurierska to nie tranport krwi i ratowanie życia, to działalnoś gospodarcza jakich tysiące. Proszę kalkulować koszty i możliwości i nie traktować się jak święte krowy.

    • 5 5

  • Gdynia robi się ciasna

    każdy skarwek zabudowują, sklepów coraz więcej. Współczuję dostawcom,tracą mnóstwo czasu zeby zaparkować w centrum. Powinno sie wyznaczyc kilka miejsc dla nich specjalnie

    • 8 2

  • Należy korzystać z nowych ścieżek rowerowych. (1)

    Niech dostawcy przesiądą się na rowery, dostawcze riksze będą nową gdyńską atrakcją.

    • 7 6

    • w Krakowie już tworzą punkty przeładunku z vanów na rowery typu cargo

      wzorem Londynu

      To wcale nie jest śmieszne: to ma sens.

      Rowery cargo mogą wjeżdżać na chodnik, dostawczaki nie (i słusznie)

      • 0 5

  • Powinno być tak jak za PRL

    Dostawy do godziny 9:00, a później zakaz wjazdu dostawczaków do centrum. Mają problemy ponieważ przywożą ogórki o której im się chce. Podobnie jest ze śmieciarkami, kiedyś robili to z samego rana, a teraz w godzinach jakie im pasują. W ten sposób robią korki w centrum przy opróżnianiu śmietników. Na Świętojańskiej czasami korek sięga dwóch skrzyżowań.

    • 15 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane