- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (396 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (50 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Droga Czerwona: kiedy ruszy budowa i kto za nią zapłaci?
Senat przyjął, ale Sejm odrzucił poprawki gdyńskiego senatora Sławomira Rybickiego dotyczące przeznaczenia środków na sfinansowanie projektu Drogi Czerwonej. Chodzi o 22 mln zł. Przypomnijmy, że pod koniec grudnia okazało się, że dokumentację projektową dla trasy opracuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, bo dokument przekazany przez Zarząd Morskiego Portu nie spełniał wymagań.
- Senat zaaprobował moją poprawkę w sprawie zabezpieczenia w budżecie państwa środków na projekt budowy Drogi Czerwonej po raz kolejny. Również w zeszłym roku moją propozycję zaakceptował Senat. Ta poprawka została wówczas niestety w procesie legislacyjnym odrzucona przez większość sejmową, również przez posłów z Prawa i Sprawiedliwości z Pomorza. Mówię "niestety", bo budowa tej drogi jest czymś oczywistym z punktu widzenia rozwoju portu, Gdyni, Pomorza, można powiedzieć szerzej - Polski - opowiada Sławomir Rybicki, senator Koalicji Obywatelskiej.
Poczytaj o poprawkach głosowanych w senacie
Senat przyjął poprawki, a Sejm odrzucił
Na projekt Drogi Czerwonej miało się znaleźć w 2022 r. dodatkowe 22 mln zł.
Zgodnie z zapowiedzią trafiły do Sejmu, ale tam na ostatnim posiedzeniu zostały odrzucone.
- Skandaliczne jest odrzucenie poprawek dotyczących naszych pomorskich spraw - budowy "Drogi Czerwonej" (mimo wielokrotnych obietnic obozu rządzącego o konieczności wybudowania tej drogi), dofinansowania Europejskiego Centrum Solidarności dbającego o dziedzictwo Solidarności oraz pieniędzy na nauczanie języka kaszubskiego - komentował w mediach społecznościowych Sławomir Rybicki.
Droga Czerwona: 2 mld zł na inwestycje do 2028 r.
W interpelacji na zapytanie dotyczące Drogi Czerwonej nadal jednak pojawia się determinacja dotycząca budowy drogi, ale o harmonogramie mówi się coraz mniej.
- Na obecnym etapie za wcześnie jest na określenie koncepcji przebiegu i harmonogramów realizacyjnych dla tej inwestycji - można przeczytać w odpowiedzi Rafała Webera, sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w której określono także maksymalny limit wydatków budżetu państwa na Drogę Czerwoną w latach 2019-2028 - na ok. 2 mld zł.
Droga Czerwona ma zagwarantować bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z planowaną Via Maris na Półwysep Helski. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
GDDKiA przygotuje dokumentację
Finansowanie inwestycji wziął na siebie rząd, drogę włączono do inwestycji w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego, o czym informował premier Mateusz Morawiecki podczas pobytu w Gdyni. Według zapowiedzi z 2020 r. miała być gotowa w 2027 r.
Wiadomo, że dokumentację projektową dla Drogi Czerwonej opracuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dlaczego, skoro jedna koncepcja już powstała? Ta przekazana przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie spełnia wymogów, jeśli chodzi o przygotowanie inwestycji drogowej w zakresie dróg krajowych.
Popularne obiekty Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-01 08:25
Port Gdynia (2)
Międzynarodowe przejście graniczne, okno na świat Polski, gdzie jedyna droga która łączy się z resztą Polski to droga gminna i powiatowa. Wstyd.
- 92 8
-
2022-02-03 12:07
jakie "okno"
taka i droga...
- 1 0
-
2022-02-02 11:16
To tylko pokazuje kim są politycy
Tylko ich korzyść się liczy. Te ich opowieści i pozy o Patryjotyźmie to jedna fikcja. Tutaj wyraźnie widać że dobro Państwa jest bez znaczenia
- 6 0
-
2022-02-01 12:05
(1)
Totalnie bez sensu, przecież takie rozwiązanie tylko usprawni komunikację. Miasto i tak jest zakorkowane, a jak chciałem wyskoczyć na spotkanie z klientem to cudem kierowca otitaxi dotarł na miejsce na czas. Tak bardzo chcą rozwoju, a tak skutecznie go blokują.
- 30 7
-
2022-02-01 22:51
Gdynia, tu nic się nie da.50 lat słyszę o projektach i ......~~
- 2 3
-
2022-02-01 12:12
interes narodowy (16)
Droga Czerwona to interes narodowy. Koszt jej budowy zwraca sie w 2 lata ze zwiększenia przeładunków a potem to ok 1 mld zł więcej na czysto do budżetu państwa. Większy port i brak drogi to katastrofa i wielka pomoc dla nowego terminala kontenerowego w ..Kaliningradzie, który Rosjanie otworzyli w paźdz. 2021. Ktoś to widzi na poziomie sejmu ?
- 67 8
-
2022-02-02 13:03
Jak to wyliczyłeś?
- 0 0
-
2022-02-02 12:48
Pan senator przeholował
bo chciał przemycić w jednym projekcie zwiększenie finansowania ECS i nie przeszło. A koledzy z Gdańska niepocieszeni...
- 1 0
-
2022-02-02 07:44
Droga tak
ECS nie bo to darmozjady , miliony w błoto , lepiej włożyć w Lechię
- 4 1
-
2022-02-01 23:40
Wroci tusk do władzy
To wam wybuduje
- 1 6
-
2022-02-01 19:40
Dlaczego Drogi Czerwonej nie zaczeto budowac za rzadow PO? (5)
Dlaczego teraz PO laczy temat drogi Czerwonej z dofinansowaniem synekur swoich dzialaczy pracujacych w skrajnie upolitycznionym ECS?
- 12 10
-
2022-02-01 22:50
i to wbrew szefowi... (2)
2014 - tuż przed kierunkiem "na Zaleszczyki", czyli do Brukseli...
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany. ...
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi2014 - tuż przed kierunkiem "na Zaleszczyki", czyli do Brukseli...
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany. ...
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"- 3 1
-
2022-02-02 01:25
(1)
odpowiedz prawidlowa, a ty nie udawaj ze nie wiesz ze droga czerwona idzie w przeciwnym kierunku niz opat, nie mieszaj ludziom w glowach, wystarczy popatrzec na mapke, czerwona na poludnie a opat czyli obwodnica polnocna aglomeracji trojmiejskiej powtarzam polnocna idzie na polnoc i ma kierowac ruch do pucka, wladyslawowa, helu i in
- 1 4
-
2022-02-02 08:37
a ty nie udawaj, ze nie wiesz
O co w tym wszystkim chodzi.
Niezaleznie od nazwania przedsiewziecia, jego glownym zadaniem i kosztem jest likwidacja kolizji ukladu torowisk z drogami.
Wiaze sie to z budowa bezkolizyjnych przejazdow na Hutniczej, Puckiej, Chrzanowskiego i Wisniewskiego. A przede wszystkim wiaze sie to z przedluzenim obwodnicy na druga stroneO co w tym wszystkim chodzi.
Niezaleznie od nazwania przedsiewziecia, jego glownym zadaniem i kosztem jest likwidacja kolizji ukladu torowisk z drogami.
Wiaze sie to z budowa bezkolizyjnych przejazdow na Hutniczej, Puckiej, Chrzanowskiego i Wisniewskiego. A przede wszystkim wiaze sie to z przedluzenim obwodnicy na druga strone magistrali kolejowej i portowych rozrzadow.
Budowa samej drogi do portu, czy nawet do Wladyslawowa to popierdulka w porownaniu do skali kosztow aktualizacji komunikacyjnego otoczenia portu.
Udawanie braku wiedzy na ten temat jest zwyklym "rznieciem glupa" albo totalna niekompetencja.- 1 1
-
2022-02-01 21:40
(1)
obiecaliscie - budujcie, a nie znowu szukanie winnych gdzie sie da, uwazam zreszta, ze obietnica pisowska wypowiedziana ustami oficjeli tej formacji to zwykle haselko wyborcze ktorego nie mieli zamiaru realizowac jak z dziesiatek innych obietnic
- 9 5
-
2022-02-01 23:24
Powrot Oszusta - jak zwykle nic nie rozumiesz
pytam grzecznie - jaki ma zwiazek budowa drogi czerwonej z doplata dla TW Bolek w ECS?
kolejne pytanie - skoro droga czerwona jest taka wazna i strategiczna, dlaczego jej budowy nie zaczeto za rzadow oszusta z PO ? Wtedy cala kasa szla do Gdanska.... I zebys nie mial watpliwosci - droga do portu morskiego - to powinna byc droga krajowa,pytam grzecznie - jaki ma zwiazek budowa drogi czerwonej z doplata dla TW Bolek w ECS?
kolejne pytanie - skoro droga czerwona jest taka wazna i strategiczna, dlaczego jej budowy nie zaczeto za rzadow oszusta z PO ? Wtedy cala kasa szla do Gdanska.... I zebys nie mial watpliwosci - droga do portu morskiego - to powinna byc droga krajowa, zbudowana za kase z budzetu centralnego. Pragne jedynie wskazac na hipokryzje obu stron - dla PO droga czerwona jest wazna jak nie rzadza, dla PiS byla wazna jak nie rzadzili. Obie partie maja droge czerwona w d... jak rzadza.... I tu widac jak na dloni dojrzalosc gdynskich wyborcow - nie mam nikogo w parlamencie i samorzadzie, kto potrafi zawalczyc o nasze interesy. Nic nie moge i nic nie potrafie - W.Szczurek - ani PiS ani PO nie traktuja go powaznie. Nowacka - zajmuje sie aborcja. Kiedys z okregu gdynsko-slupskiego wszedl do Sejmu biedron.... I potem placz, ze nie ma drogi czerwonej.... Glosujcie tak dalej to bedzie...... he he he- 11 5
-
2022-02-01 14:06
nikt tego nie widzi z poziomu własnej kieszeni
A funkcjonowanie Państwa uważane jest za zło konieczne.
- 6 1
-
2022-02-01 12:49
Raczej Senatu. Tak będzie uczciwiej i zgodnie z prawdą (4)
.
- 1 2
-
2022-02-01 21:29
(2)
dwa miliardy na mur niszczacy puszcze bialowieska znalazly sie od reki
- 7 5
-
2022-02-01 22:35
(1)
Jedyny kto niszczy Puszczę to Łukaszenko. Do niego miej pretensje a od płotu się odczep bo inaczej sam wystaw drzwi ze swego domu by być konsekwentny w logice twego rozumowania....
- 6 5
-
2022-02-02 12:54
Zawsze winni sa ci inni, prawda?
- 2 0
-
2022-02-01 12:57
Senat czy Sejm
poprawki mające dać 22 mln zł na proj odrzucił Sejm - chyba dobrze zrozumiałem?
Wydaje sie, że pakietowo i politycznie przegłosowali na NIE zbiór poprawek senackich, szczególnie senatora z PO. To skrajna nieodpowiedzialność, a ze strony PO lekkomyślnością jest wsadzanie ECS'u w pakiet z Drogą Czerwoną.- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.