• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • Palcem po mapie a rzeczywistość idzie swoją drogą (3)

    Za 15 lat to już większość zapomni o tych koncepcjach.

    • 39 11

    • Minęła prawie połowa tego czasu a temat chyba umarł śmiercią naturalna.

      • 0 0

    • (1)

      zgadza się, po co w ogóle o tym pisać, skoro ta tak długa perspektywa.
      a nie ma przypadkiem jakichś poważnych, pilnych spraw do załatwienia, ponaglenia urzędników?

      • 0 1

      • No właśnie nie ma, więc odgrzewa się te same artykuły bez konkretów. Obstawiam ze za tydzień napiszą o Nowej Węglowej.

        • 0 0

  • Ciekawostka

    Prezydent miał tak dość korków(?), że się wyprowadził z Wiczlina poza granice Gdyni. Łatwiej mu dojechać z Koleczkowa, czy Bojana ... jeszcze.

    • 0 0

  • A co z nowym PAŁACEM dla jaśnie urzedników z UM Gdynia ????? (1)

    Konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej nowej siedziby Urzędu Miasta, tuż obok Pomnika Ofiar Grudnia '70 , ogłoszono w maju 2008 Swoje pomysły złożyło 9 zespołów. Wybrano projekt gdyńskiej pracowni Arch-Deco.

    - Do zagospodarowania mieliśmy prawie 3 hektary najpiękniejszego terenu w centrum miasta - mówi Zbigniew Reszka, prezes zwycięskiej firmy. - Dominującym budynkiem będzie Urząd Miasta Gdyni, którego powierzchnia wyniesie 11 tys. mkw. Pozostałe bryły są połączone szklanym dachem, pod którym zaprojektowaliśmy ciąg pieszy....itp, itd.
    trojmiasto.pl Gdynia: wybudują nowy ratusz
    22 września 2008

    • 10 2

    • Ave Cezar

      Uff, na razie oszołomstwo planu nowej rezydencji opuściło rozumki włodarzy - te obietnice (byle na zawsze) także nie zostały dotrzymane.

      • 0 0

  • Super ! Jeszcze bardziej rozwali to Gdynie (2)

    W tym momencie mamy główną Władysława IV, potem niewielki pas zabudowy, szerokie torowisko, niewielki pas zabudowy, i znowu główną ulicę - Śląską. Urbanistycznie Gdynia jest niesamowiciw pocięta, na wąskich działkach między torami a ulicą niewiele firm chce się budować.

    Gdyby włodarze mieli trochę rozumu, już dawno ustalili by plany długookresowe rozwiązania tego problemu. Docelowo oczywiście wkopanie torowiska pod ziemię, a na powierzchni, nad nią - trasa . W Europie Zachodniej się da, u nas nie.

    Nie mogę się doczekać nowych Gdynskich inwestycji. Po Weźle Wzgórze wiem, że wszystko co powstanie będzie "autostradą dla ubogich" (kładki dla pieszychy, tunele dla pieszych, nawet planowana rozbudowa chwarznenskiej zawiera kladke dla emerytow!)

    • 18 1

    • węzeł gdyński

      Jest węzeł: Cegielskiej, Brzeskiego ... poczekamy na następnego zmarłego włodarza, by droga ruszyła na Sopot od węzła na Wielkopolskiej imienia ...?

      • 0 0

    • jak tunele żeby pieszym na głowę nie padał deszcz to źle, jak kładki dla pieszych żeby z wysokości więcej widzieli też źle, ludzie zastanówcie się.

      • 1 0

  • Brawo Prezydencie Szczurek (1)

    Tylko się cieszyć.
    Gratulacje za realizowanie wytyczonych planów

    • 7 7

    • WT..?

      Jakie zrealizowane plany? Jest 2016 i co? Jest po staremu, Chwarznieńska stoi na Witominie, Estakada się sypie, dziury przed Rewerendą aż miło, a Różowa?Od Kieleckiej do Wielkopolskiej i ani słowa by dalej coś miało się dziać. Stępa miele ozorem, a ani jednej obietnicy nie dotrzymał. Kto na niego głosuje, bo ja już dawno nie. Korki, samochwalstwo, praca urzędnicza po łepkach i działania pod publiczkę. Uśmiechnij się jesteś w Gdyni

      • 0 0

  • Obok torów czy nie obok (9)

    Teoria wychodzi nam najbardziej. A moze pod torami?

    • 33 14

    • dobra teoria mówi, że miasto ulega degradacji jeżeli za główny sposób poruszania się po nim przyjmuje się samochód (2)

      drogi "szybkiego" ruchu i "bezkolizyjne węzły" krają miasto na kawałki. Tranzytowy ruch samochodów powinien być wyprowadzany poza miasto, w mieście główny nacisk powinno się kłaść na poprawę warunków poruszania się pieszo, transportem publicznym i rowerem oraz kombinacjami tych rodzajów transportu.

      • 20 2

      • (1)

        ty jestes uposledzony?? do takich jak ty sie powinno strzelac

        • 0 8

        • Adolfik juz ciiicho...masz tu masz swoje klocki, zbuduj zameczek.

          • 0 0

    • myślę że lepiej obok torów w formie estakady

      a pod estakadą proponuję miejsca parkingowe.

      • 0 0

    • (2)

      może nad torami?

      • 10 2

      • (1)

        może na torach?

        • 12 1

        • hehehe, to jeszcze pół na pół - jedno koło na torach a drugie obok?

          • 2 1

    • bezkolizyjne zjazdy - pewnie takie jak na zjezdzie witominskim :) z obwodnicy

      dzisiaj jadac okolo 7.10 jedyne miejsca w jakich stalem do obwodnica i witawa.
      Szacunek dla gdyńskich planistów. Proponuje obok Witawy i Lidla, postawic Obi i Auchan a potem przebudowac skrzyzowanie.

      • 6 1

    • zamiast torów :-)

      • 8 4

  • Na pewno temat będzie rudny, ale nie da się go ominąć (10)

    A implikuje go wiele naglących spraw takich jak powstajaca w UE Dyrektywa "o super-ciężarówkach", sprawne wyprowadzenie z portu lżejszych transportów, no i zwykła miejska sprawna infrastruktura.

    Budowa nowych dróg i modernizacja istniejących jest dla Gdyni sprawą kluczową, ponieważ jesteśmy końcówką lub początkiem łańcucha transportowego. Pozostaje tylko pytanie w jaki sposób można by ten proces przyspieszyć, unowocześnić albo usprawnić?
    Planowanie dróg w tak intensywnej zabudowie, a zwłaszcza dróg tak ważnych, jest procesem długotrwałym i bardzo złożonym. Poza wstępnymi fazami dla opracowań projektowych najważniejszym elementem procesu inwestycyjnego jest bezkolizyjne wyznaczenie lokalizacji tej drogi. A tu widzę kilka kolizji pierwsze to środowiskowe, które można by ominąć lokując ją w tunelu tym bardziej, że w połowie jest planowany przystanek SKM Gdynia Centralna/Śródmiejska. A także tereny przy Dworcu Gdynia Główna, ktre i tak muszą być rozbudowywane pod ziemią o garaże, hale garażowe i parkingowe, usługo dojazdy itd. - jeśli mamy jeszcze ambicje być Pomorskim Centrum Przesiadkowym.
    Zgodnie z polskim prawem oraz przepisami unijnymi, aby uzyskać akceptację wskazanej lokalizacji, wcześniej należy dokonać oceny oddziaływania drogi na środowisko. Decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych w zasadzie rozstrzyga o lokalizacji drogi. Zawiera także warunki, jakie na etapie budowy, a następnie eksploatacji muszą być spełnione, by wpływ drogi na środowisko był minimalny. Uzyskanie obu tych decyzji jest jednym z najważniejszych obowiązków projektanta w stosunku do inwestora. I tak się zastanawiam jak w tym układzie się ma projektowana w tym Parku główna arteria rowerowa?

    Bo przecież istotnym jest opis przedsięwzięcia i warunki techniczne jego realizacji, w tym skomunikowanie projektowanej drogi z drogami istniejącymi oraz opis jej oddziaływania (włącznie z wyliczeniem skutków) na środowisko zabytki modernizmu, itd.

    A istniejąca tu część przyrodnicza, zawiera dużą inwentaryzację roślin oraz wpływ drogi na wody powierzchniowe i gruntowe.
    . Niestety należące do tych instytucji bazy danych o aspektach przyrodniczych są dopiero na etapie tworzenia. Po zakończeniu inwentaryzacji fauny i flory sporządzany jest opis przyrodniczy, który informuje, czy i jakie gatunki występują na danym terenie i czy któreś z tych gatunków należą do tzw. listy priorytetowej, tj. są bezwzględnie chronione i podlegają ustawowej ochronie. W opisie musi też znaleźć się ocena, w jaki sposób nasza inwestycja może wpłynąć na te gatunki, czy np. nie spowoduje, że jakieś siedlisko bezpowrotnie zostanie zniszczone.

    Więc jeśli nie możemy wybudować tej drogi w tunelu to pozostaje nam estakada nad trakcją elektr. i torami PKP.

    Ostatnio nie śledziłem nowych ustaw i nie wiem co z projektowaną ustawą o działkach powietrznych, bo tylko one moim zdaniem mogą rozwiązać chyba tu problem.

    • 2 10

    • (5)

      Budowa przystanku SKM Gdynia Śródmieście to głupota między Gdynią Główną a wzgórzem to tylko kilometr Gdyby szbka tylko z nazwy SKM miała zatrzymywać się co 500 m to już nawet nie można by udawać że jest szybka

      • 6 2

      • a czy potrzebne jest SKM Gdańsk Śródmieście? (4)

        jest to porównywalna w końcu odległość. A miasto twórczość po wybudowaniu przystanków tu i tam zrobi swoje.

        Więc proszę Cię nie dyskryminuj POlitycznie Gdynia.

        • 1 2

        • (2)

          do Bezstronnego nie masz racji co do odległości przystanków w Gdyni i w Gdańsku o których piszemy ponadto uważam że jest sens zbudowanie przystanku w gdańsku jeszcze ze względu na turystów duża cęść imprez odbywa się w rejonie ul Długiej z rejonu tego przystanku odjeżżają też autobusy linii które nie przejeżdżają obok dworca głównego

          • 1 1

          • "jeszcze ze względu na turystów"

            a skąd Ty wiesz jakie będą priorytety turystyczne za 5, 10, 15 lat. Kto będzie chciał oglądać zabytki z lat 60-siątych?. Choć faktycznie w Gdańsku kicz ma największe wzięcie;))

            Będziemy mieli co raz to więcej ludzi wykształconych i ciemnoty kościółkowej im się nie wciśnie. A Działki Leśne na której będzie leżała druga część przystanku Gdynia Śródmieście/Główna SKM przed i podczas drugiej wojny światowej wraz z Grabówkiem była mocno ufortyfikowana, tak jakim był port ,Oksywie,.., a hitlerowcy przekształcili pobliskie wzgórza w potężną podziemne schroniska przeciwlotnicze. Ta zaś nie mogła się obejść bez betonowych bunkrów i ogromnych schronów. Dziś są one, podobnie jak umocnienia z czasów zimnej wojny, atrakcją turystyczną. Do tego Przewodniczący Rady Dzielnicy Działek to mądry światły i facet z ikrą do ciekawych inicjatyw i nie powiedziane, że poszuka pieniędzy i zbuduje tam prawdziwą mekkę nowoczesnej aktywnej turystyki.

            • 0 1

          • Niemcy udowadniali Polsce, że także budowanie Gdyni to niepotrzebny wydatek i fanaberia:)

            • 0 1

        • Gdańsk Główny nie jest w centrum Gdańska tylko na jego uboczu poza tym to ma być stacja końcowa a Gdynia Śródmieście to kosztowna fanaberia kolesia szczurka-krauzego SKMka to nie taksówka żeby stawać gdzie komu wygodnie

          • 6 1

    • Jest podstawowe pytanie czy to jest potrzebne? (3)

      • 1 0

      • Gdańsk ma (2)

        to i gdynia musi mieć

        • 3 1

        • a gdzie Gdańsk ma drogę planowaną czerwoną lub różową? (1)

          podpowiedz, bo może jestem całkowicie nieświadomy z tego braku wiedzy.

          • 1 1

          • w Gdańsku droga czerwona to już dawno nieaktualna sprawa za wielkie koszty społeczne i architektoniczne prędzej zmieni się w końcu trend i głupi prezydenci miast jak szczurek budyń i karnoś zrozumieją albo wymiotą ich wyborcy za to że z miast robią trasy przelotowe dla samochodów

            • 3 1

  • A może lepiej pomyśleć o... (2)

    Dodatkowym połączeniu Gdyni z Sopotem drogą biegnąca gdzieś za Centrum Kliff?
    Jak coś wydarzy się w Kolibkach np wypadek, to godzinami stoi się w korku, albo omija przez Karwiny.

    • 39 1

    • na to potrzebna jest zgoda sąsiedniego Miasta

      z tego co mi wiadomo, takiej nie ma

      • 0 0

    • Dokładnie

      Widząc tytuł artykułu, miałam nadzieję, że chodzi o przedłużenie w stronę Sopotu - to byłoby sensowniejsze.

      • 8 1

  • Jak ja się cieszę, że drogi będą dwu pasowe. (7)

    Czuję lekki wstręt do jazdy prawym pasem. Wydaje mi się, że to jest pas dla półgłówków i ludzi ubogich. Dlatego chętnie i zawsze poruszam się lewym pasem.

    • 26 71

    • HAHAHAHAH

      Mistrz lewego pasa.. Lewy pas to nie kółko różańcowe.

      Leczą mnie tacy ludzie których trzeba wyprzedzać prawym pasem bo zjechać nie potrafią i jadą 50km/h Janka wiśniewskiego

      • 2 1

    • Powinien byc trzeci pas dla prawdziwych demonów prędkości jak GWE i GDA (3)

      • 35 3

      • i mistrzów kierownicy GKA.. (1)

        • 22 1

        • oj do tego bym dodal

          NE, NO, GKW, GST, GSZ ;)

          • 2 0

      • oddzielony betonowymi zaporami. i fosą.

        • 20 1

    • yeah!!! (1)

      ja tez jezdze lewym pasem, ale nie dlatego ze jestem lepszy tylko dlatego, ze nikt inny niz JA sam bede musial naprawic zawieszenie mojego auta po 10000 jezdzac po dziurach na prawym pasie zrobionymi przez ciezarowki i autobusy.

      • 10 7

      • jak nie masz kasy na naprawę, to jeździj rowerem

        • 9 0

  • o czymś trzeba pisać, ale...

    ...realizacja Drogi Różowej przez Śródmieście po wschodniej stronie torów jest wyłącznie rezerwacją gruntu i niczym więcej. Prognozuje się, że rok 2015 będzie czasem, w którym nastąpi wypełnienie pojazdami (już każdy, kto tylko chce będzie posiadał samochód). Sądzę, że poprzez Tristar poprawi się przepustowość i wszelkie rozwiązania komunikacyjne pójdą w kierunku poprawy płynności i przepustowości istniejącego ukł. komunikacyjnego.
    Drugim dalece niebezpieczniejszym aspektem jest postępująca planistyczna i faktyczna docelowa znaczna redukcja terenów zielonych w Śrómieściu Gdyni (istniejący skwer przy Władysława IV, część Skw. Plymouth wraz z boiskiem, Skwer THH przy Świętojańskiej - Pomnik Harcerzy, część Placu Grunwaldzkiego, Park Rady Europy, oraz przedmiotowy park wzdłuż torów). Nie oferuje się mieszkańcom NIC. Szkoda, że do prezydenta-dr architekta Stępy nie dociera tak wyraźny negatywny sygnał dot. terenów zielonych.
    Podsumowując, wierzę że za 15 lat z pewnością nie będzie już żądzić Gdynia obecna ekipa, a wszelkie trendy proprzyrodnicze wezmą górę! Alleluja i do przodu!

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane