• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy grodzą Trasę W-Z. Koniec z zawracaniem

Maciej Naskręt
7 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Zobacz nowe bariery na Trasie W-Z.


Wzdłuż Trasy W-Z na Jasieniu stanęły bariery rozdzielające oba pasy ruchu. Oprócz tego, że chronią kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie.



Czy bariery na Trasie W-Z poprawią bezpieczeństwo ruchu?

Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili rozprawić się z kierowcami, którzy nagminnie zawracają na górnym odcinku Trasy W-Z zobacz na mapie Gdańska - między ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Stanął tam pierwszy - ok. 100-metrowy odcinek barier energochłonnych.

Oprócz tego, że chronią one kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie kierowcom przecinającym pas zieleni. Kierowcy nagminnie wykonywali tam manewr, gdy tylko samochody na al. Armii Krajowej utykały w korku do ul. Łostowickiej.

Drogowcy postanowili chronić prawidłowo jadących kierowców.

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy kierowcy mogą jechać Trasą W-Z na górnym odcinku z dopuszczalną prędkością nie przekraczającą 100 km/h. A zatem ryzyko wypadku jest spore.

Montowane elementy drogowe nie są nowe.

- Bariery energochłonne, które są umieszczane w ciągu al. Armii Krajowej pochodzą z odzysku z innych odcinków dróg. Gromadzimy obecnie kolejną ich partię, by uniemożliwić zawracanie na wysokości budynków Banku BPH zobacz na mapie Gdańska - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

- Wiemy, że wielu kierowców ma ułańską fantazję, dlatego jeśli pojawią się kolejne miejsca na Trasie W-Z, w których będą zawracać, również i tam dostawimy bariery - dodaje.

Rozwiązanie zaproponowane przez drogowców ma swoich przeciwników. Uważają oni, że bariery nie tylko spotęgują korki na najbliższych węzłach, bowiem kierowcy będą musieli tam zawracać potęgując ruch, ale też mogą utrudnić akcje ratowniczą służb.

Już niebawem przekonamy się, kto ma rację w tym sporze.

Miejsca

Opinie (159) 7 zablokowanych

  • BEZEDURA

    Jakim debilem trzeba być aby zawracać na drodze , gdzie jedzie się 100 km/h . Proponuję dla wszystkich - bez wyjątku- kierowców - psychotesty . Może kilku idiotów odpadnie w wyścigu po prawko .

    • 14 1

  • Bezkolizyjne zawracanie (1)

    Nigdy nie było wypadków przy zawracaniu przez pas zieleni! Dmuchanie na zimne i utrudnianie życia. A co z utwardzoną drogą na wysokości parkingu przy cmentarzu Łosktowickim? Tam też bariera żeby od razu nie jechać do Gdańska tylko przez Jasień?

    • 0 16

    • Pozostałość po "euro 2012"

      Jeżeli ten przejazd będzie oznakowany to niech funkcjonuje, w przeciwnym wypadku trzeba go zamknąć.

      • 1 1

  • Polska to jednak nadal kraj pełen prostaków za kółkiem

    Brawo drogowcy. Chamstwo trzeba ogradzać bo bez tego rozłazi się na drogach jak bydło rogate

    • 10 2

  • "Rozwiązanie [...] ma swoich przeciwników. Uważają oni..."

    Sobie chyba red.naSkręt wymyślił tych przeciwników......to już chociaż jakiś fikcyjny "Michał - czytelnik trojmiasto.pl" byłby lepszy niż takie gołosłowne mądrości

    • 1 2

  • Trzeba mieć naje...E żeby tam zawracać

    • 14 0

  • zawracanie na wz super :)

    Idąc tokiem myślenia zwolenników dzikiego zwracania na WZ, proponuje tez zlikwidować barierki na obwodnicy i dodatkowo przy każdym zjeździe postawić zaklad pogrzebowy.

    • 9 2

  • wykopać 2m rów i po sprawie

    • 3 0

  • Na autostradach też są bariery i służby ratunkowe jakoś sobie dają radę. Jestem za tym aby zostały ustawione na całym odcinku bo dla polskiego kierowcy cwaniaka bariery z przerwami nie będą problemem.
    PS.
    Szanowny Panie Redaktorze cytowanie argumentów że, bariery będą potęgować korki jest lekko mówiąc żenujące

    • 14 2

  • A nie lepiej zrobić np. 100 - 200 metrowe prawo i lewo - skręty ? (3)

    dzięki temu zawracanie byłoby bezpieczne, bo kierowcy mieliby miejsce na rozpędzenie się i włączenie do ruchu.

    • 7 16

    • dopóki nie wjedziesz na jezdnię drogi szybkiego ruchu to obowiązuje cię ograniczenie prędkości do 50km/h (2)

      dodatkowo ograniczone znakami do jeszcze mniej 40km/h.

      WIĘC O JAKIM ROZPĘDZANIU SIĘ PISZESZ?

      • 1 10

      • 50 km/h jeśli znaki nie mówią inaczej, a tam jest wyraźnie 90 km/h, więc patrz na znaki, albo zapisz się na dodatkowy kurs przypominający i nie powielaj bzdur.

        • 3 3

      • "Przypomnijmy, że od kilku miesięcy kierowcy mogą jechać Trasą W-Z na górnym odcinku z dopuszczalną prędkością nie przekraczającą 100 km/h. A zatem ryzyko wypadku jest spore."

        • 4 1

  • Wykopać rów (4)

    miło będzie popatrzeć na łosi.

    A ankieta, no cóż brakuje pytania "czy jesteś za pomysłem aby drogowcy zaorali wszystkie jezdnie żeby każdy mógł jeździć jak chce?"

    • 11 2

    • Idiotyzm

      ....."Oprócz tego, że chronią kierowców przed wypadnięciem z jezdni".....
      żeby chroniły przed wypadnięciem, powinny być tuż przy krawędzi jezdni, a tutaj zanim w nie auto pierdyknie, jeszcze sobie pozwiedza sporo pobocza z małym rowem. Więc najpierw poślizg, potem dach w rowie a na koniec lecąc na dachu barierki pięknie wbiją się w przestrzeń pasażerską. No brawo za pomysł poprawiający bezpieczeństwo

      • 8 3

    • kierowco

      nie wiesz gdzie jechać, zatrzymaj się i pomyśl. A nie improwizuj na pasach zieleni.

      • 6 0

    • Szwagier prezesa

      nie wpadł żeby bariery dźwiękochłonne postawić? Aż dziwne, tyle kasy poszło sprzed nosa...

      • 7 2

    • a może

      postawić mur, nikt nie przejedzie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane