• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy grodzą Trasę W-Z. Koniec z zawracaniem

Maciej Naskręt
7 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Zobacz nowe bariery na Trasie W-Z.


Wzdłuż Trasy W-Z na Jasieniu stanęły bariery rozdzielające oba pasy ruchu. Oprócz tego, że chronią kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie.



Czy bariery na Trasie W-Z poprawią bezpieczeństwo ruchu?

Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili rozprawić się z kierowcami, którzy nagminnie zawracają na górnym odcinku Trasy W-Z zobacz na mapie Gdańska - między ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Stanął tam pierwszy - ok. 100-metrowy odcinek barier energochłonnych.

Oprócz tego, że chronią one kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie kierowcom przecinającym pas zieleni. Kierowcy nagminnie wykonywali tam manewr, gdy tylko samochody na al. Armii Krajowej utykały w korku do ul. Łostowickiej.

Drogowcy postanowili chronić prawidłowo jadących kierowców.

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy kierowcy mogą jechać Trasą W-Z na górnym odcinku z dopuszczalną prędkością nie przekraczającą 100 km/h. A zatem ryzyko wypadku jest spore.

Montowane elementy drogowe nie są nowe.

- Bariery energochłonne, które są umieszczane w ciągu al. Armii Krajowej pochodzą z odzysku z innych odcinków dróg. Gromadzimy obecnie kolejną ich partię, by uniemożliwić zawracanie na wysokości budynków Banku BPH zobacz na mapie Gdańska - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

- Wiemy, że wielu kierowców ma ułańską fantazję, dlatego jeśli pojawią się kolejne miejsca na Trasie W-Z, w których będą zawracać, również i tam dostawimy bariery - dodaje.

Rozwiązanie zaproponowane przez drogowców ma swoich przeciwników. Uważają oni, że bariery nie tylko spotęgują korki na najbliższych węzłach, bowiem kierowcy będą musieli tam zawracać potęgując ruch, ale też mogą utrudnić akcje ratowniczą służb.

Już niebawem przekonamy się, kto ma rację w tym sporze.

Miejsca

Opinie (159) 7 zablokowanych

  • mój terenowy porshe cayenne (4)

    zawróci nawet przez te śmieszne barierki

    • 2 17

    • tak... terenowy...porshe...

      • 8 1

    • terenowy hehehe

      z nazwy, kup lepiej nive, wtedy możesz jeździć

      • 8 0

    • A co to za marka "porshe"? (1)

      Jakaś północnokoreańska podróbka Porsche?

      • 12 0

      • oj się czepiasz kobiety

        jest szybki, bo czerwony, a nazwa tak jak torebka tej damy głucci, czy jakiś inny szanel

        • 5 0

  • Wykopać rów (4)

    miło będzie popatrzeć na łosi.

    A ankieta, no cóż brakuje pytania "czy jesteś za pomysłem aby drogowcy zaorali wszystkie jezdnie żeby każdy mógł jeździć jak chce?"

    • 11 2

    • a może

      postawić mur, nikt nie przejedzie

      • 1 0

    • Szwagier prezesa

      nie wpadł żeby bariery dźwiękochłonne postawić? Aż dziwne, tyle kasy poszło sprzed nosa...

      • 7 2

    • kierowco

      nie wiesz gdzie jechać, zatrzymaj się i pomyśl. A nie improwizuj na pasach zieleni.

      • 6 0

    • Idiotyzm

      ....."Oprócz tego, że chronią kierowców przed wypadnięciem z jezdni".....
      żeby chroniły przed wypadnięciem, powinny być tuż przy krawędzi jezdni, a tutaj zanim w nie auto pierdyknie, jeszcze sobie pozwiedza sporo pobocza z małym rowem. Więc najpierw poślizg, potem dach w rowie a na koniec lecąc na dachu barierki pięknie wbiją się w przestrzeń pasażerską. No brawo za pomysł poprawiający bezpieczeństwo

      • 8 3

  • (6)

    a Panowie dziennikarze dlaczego tak jawnie łamią przepisy? mam nadzieję, że policja prześledzi to nagranie i zauważy, że Wasz trójmiejski Duster stoi na poboczu - czyli przekroczył linię ciągłą...! pouczacie a sami nie lepsi

    • 23 2

    • bo tak jak zauważyłeś

      Panowie

      • 3 0

    • nic nie zrobia a post zaraz zniknie

      • 7 0

    • W mojej ocenie (3)

      Bezpieczniej było zostawić samochód na pasie zieleni i podejść z kamera do bariery, niż dziennikarz miałby przechodzić przez jezdnię do barier, gdzie auta pędzą 120 km/h. Zostałaby z niego mokra plama.

      • 0 4

      • (2)

        Tam wolno jechać 100, tak dla jasności.

        • 2 2

        • (1)

          Mało kto tam jeździ 100, tak dla jasności.

          • 2 1

          • to prawda, mało kto. Zupełnie nikt w ogóle.

            • 1 0

  • A nie lepiej zrobić np. 100 - 200 metrowe prawo i lewo - skręty ? (3)

    dzięki temu zawracanie byłoby bezpieczne, bo kierowcy mieliby miejsce na rozpędzenie się i włączenie do ruchu.

    • 7 16

    • dopóki nie wjedziesz na jezdnię drogi szybkiego ruchu to obowiązuje cię ograniczenie prędkości do 50km/h (2)

      dodatkowo ograniczone znakami do jeszcze mniej 40km/h.

      WIĘC O JAKIM ROZPĘDZANIU SIĘ PISZESZ?

      • 1 10

      • "Przypomnijmy, że od kilku miesięcy kierowcy mogą jechać Trasą W-Z na górnym odcinku z dopuszczalną prędkością nie przekraczającą 100 km/h. A zatem ryzyko wypadku jest spore."

        • 4 1

      • 50 km/h jeśli znaki nie mówią inaczej, a tam jest wyraźnie 90 km/h, więc patrz na znaki, albo zapisz się na dodatkowy kurs przypominający i nie powielaj bzdur.

        • 3 3

  • Rece opadaja na niektórych kierowców (3)

    Dzisiaj jechał przede mną facet z rej.GPU ul Starowiejską w Gdyni, na światłach przy pl.Kaszubskim wjechał na przejście dla pieszych, po nim na chodnik i dalej po placu spacerowym, zaparkował pomiędzy oknami szpitala i pomnikiem Abrahama w miejscu przeznaczonym wyłącznie dla pieszych.

    • 15 2

    • pan doktur? (1)

      • 5 0

      • Piękne!

        • 1 0

    • z GA też są fajni

      Ja natomiast widzialem dziś pasma z tablica GA jak w centrum Gdanska przeleciał przez dwie ciągle i ochoczo skręcił sobie do biedronki. Fajnie?

      • 8 0

  • różnice (6)

    I tym się różni Gdynia od Gdańska. W Gdyni w miejscu wydeptanych czy wyjeżdźonych ścieżek robi się nawierzchnię, a w Gdańsku stawia się płoty czy barierki :/

    • 5 15

    • (4)

      Panie rych a czujesz różnice pomiędzy wydeptaną ścieżka na osiedlu a wyjezdzonym pasie zieleni na drodze z ograniczeniem do 100 km/h?. Tak wiem... W gdyni nie ma takich dróg.

      • 15 2

      • (3)

        Panie anonim, a znasz Pan taki sposób jak pas rozbiegowy? Nieopodal jest takie coś na wlotach...podejdź Pan, zobacz.

        • 1 9

        • (1)

          Nie jestem ekspertem ale z tego co kiedyś słyszałem przy ruchu prawostronnym nie może być takiego pasa z lewej. Coś o widoczność chyba chodzi

          • 4 0

          • Aha. A to przepraszam

            • 0 0

        • Nie wiesz Pan o czym mówisz

          Tu nie chodzi o dodatkowe pasy rozbiegowe i włączanie się do ruchu, a robienie skrzyżowań. Bo to nie o zawracanie głównie chodzi, a o lewoskręt.

          I ma racje bo Gdynia ma jedną drogę która by się nadawała na 100km i tam jakoś nie widziałem możliwości zawracania, bo na tej trasie też są barierki z obu stron i ograniczenie do 70km.

          • 9 0

    • niezłe

      zaproponuj to również na A1

      • 1 0

  • Na autostradach też są bariery i służby ratunkowe jakoś sobie dają radę. Jestem za tym aby zostały ustawione na całym odcinku bo dla polskiego kierowcy cwaniaka bariery z przerwami nie będą problemem.
    PS.
    Szanowny Panie Redaktorze cytowanie argumentów że, bariery będą potęgować korki jest lekko mówiąc żenujące

    • 14 2

  • A może da się poprowadzić ścieżkę rowerową w pasie między barierkami? (5)

    Pytam poważnie, gdyż od ul. Łostowickiej w górę nie ma jak dojechać rowerem, nie ryzykując życia na Kartuskiej bądź Jabłoniowej.
    A tutaj taki szeroki pas między jezdniami AK leży odłogiem.....

    • 16 4

    • (3)

      Na tym bezsensownym pastwisku między jezdniami zmieściłoby się lądowisko dla boeingów. Tak właśnie idioci planują w Gdańsku drogi. Za koszenie tego pastwiska płacimy z podatków.

      • 3 6

      • (2)

        To "pastwisko" jest przewidziane pod ewentualną linię tramwajową. Wiec plan jest bardzo sensowny.

        • 9 1

        • A na Ukrainie na takim poletku, między barierkami widziałem pasącą się krówkę. Powaga.

          • 3 0

        • było przewidziane

          z chwilą zbudowania linii Sikorskiego-Witosa-Havla to "pastwisko" straciło status rezerwy terenowej dla tramwaju. Pomysł został pogrzebany razem z pomysłem budowy wiaduktów nad skrzyżowaniem WZ z Łostowicką/Łódzką. A ścieżka rowerowa by się przydała "wzdłuż" AK, miejsce jeszcze jest. Na pasy rowerowe (wzorem Francuzów) czy pobocze z dopuszczonym ruchem rowerów (wzorem Amerykanów) jeszcze nie dorośliśmy (ani kierowcy, ani rowerzyści)

          • 2 1

    • chyba nie :)

      Eeee, lepiej w ciągu ul. Jabłoniowej i Warszawskiej. Raz że na ten pas trzeba by wje.... wskoczyć/wlecieć, dwa, trzeba by z niego zje... zeskoczyć, przelecieć spowrotem, trzy - troszkę sporo trzeba by się ołowiu nawdychać :D

      • 2 0

  • wykopać 2m rów i po sprawie

    • 3 0

  • Za dla ściezki rowerowej (1)

    Ścieżka rowerowa w tym miejscu byłaby bardzo rozsadnym rozwiazaniem - mimo szczerych chęci mam spory problem z dotarciem rowerem z Chełmu w okolice lotniska. Scieżki w ciągu Potokowej są nadal w welkiej budowie, a w góre Słowackiego na wąskim odcinku chodnika jazda rozwerem jest dosyć niebezpieczna, nawet biorąc pod uwagę istniejącą barierkę. Jezeli ktoś kondycji wyczynowca nie ma, też nie skusi sie na zmianę śorodka transportu na rower, mając tylko do dyspozycji Słowackiego w góre ...Armii Krajowej dogonie połaczyłoby Gdańsk POłudnie rowerowo z okolicami lotniska, wzdłuż Budowalnych.

    • 6 4

    • jako rowerzysta bym nie chciał dymać tą trasą do lotniska, zwłaszcza z Wrzeszcza

      pas techniczny PKM wydaje się ciekawszą opcją - tylko nie wiadomo nadal, na jakim odcinku i w jakiej formie.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane