- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (98 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (78 opinii)
- 3 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (56 opinii)
- 4 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (110 opinii)
- 5 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (127 opinii)
- 6 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (145 opinii)
Drugi etap remontu gdyńskiego nabrzeża
Zmodernizowane Nabrzeże Pomorskie ma służyć gdynianom przez najbliższe 100 lat. Właśnie zaczyna się drugi etap jego remontu, w całości finansowany przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia.
Remont Nabrzeża Pomorskiego zaczął się dokładnie rok temu. Z końcem maja br. zakończono pierwszy etap i prace wstrzymano, by w sezonie letnim nie straszyć turystów i nie przeszkadzać w organizacji zlotu żaglowców. Ale od wtorku roboty znowu ruszają.
- Przerwa była planowana. Nabrzeże jest w sercu miasta, więc nie mogliśmy go zamknąć na czas wakacji, tym bardziej, że właśnie stąd odpływają tramwaje wodne do Helu i Jastarni - tłumaczy prezes Zarządu Portu Morskiego Janusz Jarosiński.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kolejne lato będzie można przywitać już na całkowicie odnowionym nabrzeżu, przygotowanym przez konsorcjum, którego liderem jest Hydrobudowa. Drugi etap remontu ma zakończyć się w maju 2010 roku. W tym czasie wyremontowany zostanie cały odcinek nabrzeża od Róży Wiatrów do końca Molo Południowego. Fragment od strony Skweru Kościuszki jest już gotowy.
- Tam w zasadzie wybudowaliśmy nabrzeże od nowa. Drugi fragment będzie nieco łatwiejszy w realizacji - mówi Walery Tankiewicz, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Ta część nabrzeża oparta jest bowiem na betonowej konstrukcji, którą wystarczy wzmocnić. W pierwszym etapie stawiano ją praktycznie od nowa. Wymieniona zostanie też cała nawierzchnia i instalacje.
- Remont był konieczny, bo nabrzeże było w tak fatalnym stanie, że groziła mu katastrofa budowlana. Teraz nikt nie będzie się już musiał martwić, że jakiś statek odpłynie wraz z częścią nabrzeża - podkreśla Walery Tankiewicz.
Łączny koszt realizacji obu etapów przedsięwzięcia wyniesie niecałe 24 mln zł i w całości zostanie pokryty ze środków Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Drugi etap kosztuje ok. 10 mln zł.
Opinie (59) 7 zablokowanych
-
2009-09-16 09:19
Gdynia - młoda i prężna, z wielkim kapitałem, biznesem a Gdańsk? (5)
Powiela, ale nie udanie projekty gdyńskie - jak choćby Park Naukowo-Technologiczny. Mieszkam niedaleko to wiem, że istnieje, a tak to pies z kulawą nogą tam nie zachodzi. Stadion rugby, nabrzeże, inwestycje jak Sea Towers, Trasa Różowa i wiele innych. Gdańsk? Tragicznie zorganizowany, brudny, zakorkowany i z przepiękną architekturą powojenna na Wyspie.
- 11 6
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-09-16 09:27
I już inwektywy (2)
To świadczy o Twoim poziomie. Akurat mieszkam w Gdańsku - Morena, a głosuję na lewicę
- 2 5
-
2009-09-16 09:50
(1)
Kogo to głupku obchodzi. Leniu patentowany.
- 3 5
-
2009-09-16 10:03
Jak nie ciebie to co się produkujesz
Napinasz się i napinasz że zaraz pękniesz
- 3 1
-
-
2009-09-16 09:56
smutna prawda
- 1 1
-
2009-09-16 09:50
(2)
Nie zapomiec po zakonczonym remoncie postawic na koncu nabrzeza popiersie naszego - naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...
- 6 3
-
2009-09-16 09:57
najbardziej zawistnego polaka?
- 1 1
-
2009-09-16 11:23
czytaj papiez
- 0 2
-
2009-09-16 09:57
USUNĄĆ TE MELINKI TYPU POKŁAD I JAKIEŚ OBSKÓRNE TAWERNY GDZIE ŚMIERDZI ZAPIJACZONYMI WĄSAMI !
- 7 3
-
2009-09-16 09:59
Brawo Szczurek naczelny propagandysta RP (1)
że ten czlowiek tak sie marnuje. 30 lat temu robilby furorę jako mistrz propagandy. Szkoda że w gdyni za słowami nie idą czyny. Wszedszie słysze jakie to miasto przyjazne itd. A jak dochodzi do rankingów to jestesmy na szarym końcu. gadac sie nie chce. W Gdańsku sie buduje i nie gada. a u nas co zrujnowany teatr muzyczny, zrujnowany hotel w środku miasta, jedno centrum handlowe. To ma byc miasto przyjazne? Chyba w snach Pana gryzoni
- 6 6
-
2009-09-16 11:53
dobrze gada, moje posty są nagminnie usuwane przez moderatora gdynianina zapewne
- 0 2
-
2009-09-16 10:16
Sea Towers(ST) z każdej perspektywy wygląda cudownie
i świadczy o dynamizmie Gdyni i jej technologicznego nieustannego rozwoju. O czym może świadczyć fakt, że ostatnio jedna z firm otworzyła filię w Krzemowej Dolinie w Stanach Zjednoczonych.
JAk i to, że nasze wspaniałe wieże zostały nobilitowane do najwyższej europejskiej rangi i ocenione b.wysoko przez specjalistów w European Property Awards 2009. Zobaczymy, czy ziści się nagroda The Best High-Rise Development na gali w Londynie w październiku br.
Trzymajmy kciuki!
Remont Nabrzeża Pomorskiego już w części przed wakacjami pokazał jak wspaniale zmieniła się ta przestrzeń, choć ja mam pretensje do pawilonów. I zadaje publicznie pytanie. Jak można w takim miejscu w tak cennej przestrzeni publicznej-prestiżu nie zagospodarować w czasie wakacji dachów na kawiarenki w tych dość ciekawych pawilonach?. Widać jestesmy b.rozrzutnym społeczeństwem. A może wkalkulowane jest to w zakupowanych tam produktach(gadżetach, pamiątkach.. ?), więc za nie podziękuje z góry.
Zagospodarowana miejska przestrzeń w tym miejscu mogłaby trochę lepiej wyglądać, ale wiadomo kryzys, a może perspektywa ew.wykopów pod duży parking nie pozwoliła na rozrzutność? Wtedy zwracam honor.- 2 12
-
2009-09-16 12:01
To samo co NATO
...a NATO na to nic. :D
- 0 0
-
2009-09-16 12:06
z czego sie cieszyc...raczej wstyd, ze tak pozno
21 wiek od 9 lat a oni wymieniaja chodnik i likwiduja stragany..ale gdynia pojdzie do przodu...
- 4 1
-
2009-09-16 15:23
Dajcie już spokój temu Gdańskowi.
Nie zniżajcie się do ich poziomu...
- 2 0
-
2009-09-16 15:46
Gdynia ma jeden plus, nie ma tam zabytków - więc jak zaczną ryć, to nie znajdą tam osad słowian ;) (1)
Patrząc na koszt budowy dróg, to kwoty podawane w artykule są śmiesznie niskie. Niech robią!
- 0 2
-
2009-09-16 20:07
to nie prawda
Gdynia ma juz zabytki , ale nie trzeba za nimi ryc pod ziemia :) .DOCZYTAJ .i przy przeprowadzaniu inwestycji w miescie nie trzeba archeologow to jedyne plusy
- 1 1
-
2009-09-16 18:12
10 milionów
Ja bym się tak głupio nie śmiał; 10 milionów za 10 kilometrów dróg to jest O.K., ale 10 milionów za 300 metrów - to jest interes. Gdynia - tu się robi biznes.
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.