• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi etap remontu gdyńskiego nabrzeża

Michał Sielski
16 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: Nabrzeże Pomorskie już gotowe
W maju 2010 roku całe Nabrzeże Pomorskie ma wyglądać jak nowe. W maju 2010 roku całe Nabrzeże Pomorskie ma wyglądać jak nowe.

Zmodernizowane Nabrzeże Pomorskie ma służyć gdynianom przez najbliższe 100 lat. Właśnie zaczyna się drugi etap jego remontu, w całości finansowany przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia.



Remont Nabrzeża Pomorskiego zaczął się dokładnie rok temu. Z końcem maja br. zakończono pierwszy etap i prace wstrzymano, by w sezonie letnim nie straszyć turystów i nie przeszkadzać w organizacji zlotu żaglowców. Ale od wtorku roboty znowu ruszają.

- Przerwa była planowana. Nabrzeże jest w sercu miasta, więc nie mogliśmy go zamknąć na czas wakacji, tym bardziej, że właśnie stąd odpływają tramwaje wodne do Helu i Jastarni - tłumaczy prezes Zarządu Portu Morskiego Janusz Jarosiński.

Pierwsza część nabrzeża jest już wyremontowana. Pierwsza część nabrzeża jest już wyremontowana.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kolejne lato będzie można przywitać już na całkowicie odnowionym nabrzeżu, przygotowanym przez konsorcjum, którego liderem jest Hydrobudowa. Drugi etap remontu ma zakończyć się w maju 2010 roku. W tym czasie wyremontowany zostanie cały odcinek nabrzeża od Róży Wiatrów do końca Molo Południowego. Fragment od strony Skweru Kościuszki jest już gotowy.

- Tam w zasadzie wybudowaliśmy nabrzeże od nowa. Drugi fragment będzie nieco łatwiejszy w realizacji - mówi Walery Tankiewicz, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Ta część nabrzeża oparta jest bowiem na betonowej konstrukcji, którą wystarczy wzmocnić. W pierwszym etapie stawiano ją praktycznie od nowa. Wymieniona zostanie też cała nawierzchnia i instalacje.

- Remont był konieczny, bo nabrzeże było w tak fatalnym stanie, że groziła mu katastrofa budowlana. Teraz nikt nie będzie się już musiał martwić, że jakiś statek odpłynie wraz z częścią nabrzeża - podkreśla Walery Tankiewicz.

Łączny koszt realizacji obu etapów przedsięwzięcia wyniesie niecałe 24 mln zł i w całości zostanie pokryty ze środków Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Drugi etap kosztuje ok. 10 mln zł.

Opinie (59) 7 zablokowanych

  • Gdynia - młoda i prężna, z wielkim kapitałem, biznesem a Gdańsk? (5)

    Powiela, ale nie udanie projekty gdyńskie - jak choćby Park Naukowo-Technologiczny. Mieszkam niedaleko to wiem, że istnieje, a tak to pies z kulawą nogą tam nie zachodzi. Stadion rugby, nabrzeże, inwestycje jak Sea Towers, Trasa Różowa i wiele innych. Gdańsk? Tragicznie zorganizowany, brudny, zakorkowany i z przepiękną architekturą powojenna na Wyspie.

    • 11 6

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • I już inwektywy (2)

        To świadczy o Twoim poziomie. Akurat mieszkam w Gdańsku - Morena, a głosuję na lewicę

        • 2 5

        • (1)

          Kogo to głupku obchodzi. Leniu patentowany.

          • 3 5

          • Jak nie ciebie to co się produkujesz

            Napinasz się i napinasz że zaraz pękniesz

            • 3 1

    • smutna prawda

      • 1 1

  • (2)

    Nie zapomiec po zakonczonym remoncie postawic na koncu nabrzeza popiersie naszego - naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...naj...

    • 6 3

    • najbardziej zawistnego polaka?

      • 1 1

    • czytaj papiez

      • 0 2

  • USUNĄĆ TE MELINKI TYPU POKŁAD I JAKIEŚ OBSKÓRNE TAWERNY GDZIE ŚMIERDZI ZAPIJACZONYMI WĄSAMI !

    • 7 3

  • Brawo Szczurek naczelny propagandysta RP (1)

    że ten czlowiek tak sie marnuje. 30 lat temu robilby furorę jako mistrz propagandy. Szkoda że w gdyni za słowami nie idą czyny. Wszedszie słysze jakie to miasto przyjazne itd. A jak dochodzi do rankingów to jestesmy na szarym końcu. gadac sie nie chce. W Gdańsku sie buduje i nie gada. a u nas co zrujnowany teatr muzyczny, zrujnowany hotel w środku miasta, jedno centrum handlowe. To ma byc miasto przyjazne? Chyba w snach Pana gryzoni

    • 6 6

    • dobrze gada, moje posty są nagminnie usuwane przez moderatora gdynianina zapewne

      • 0 2

  • Sea Towers(ST) z każdej perspektywy wygląda cudownie

    i świadczy o dynamizmie Gdyni i jej technologicznego nieustannego rozwoju. O czym może świadczyć fakt, że ostatnio jedna z firm otworzyła filię w Krzemowej Dolinie w Stanach Zjednoczonych.

    JAk i to, że nasze wspaniałe wieże zostały nobilitowane do najwyższej europejskiej rangi i ocenione b.wysoko przez specjalistów w European Property Awards 2009. Zobaczymy, czy ziści się nagroda The Best High-Rise Development na gali w Londynie w październiku br.

    Trzymajmy kciuki!

    Remont Nabrzeża Pomorskiego już w części przed wakacjami pokazał jak wspaniale zmieniła się ta przestrzeń, choć ja mam pretensje do pawilonów. I zadaje publicznie pytanie. Jak można w takim miejscu w tak cennej przestrzeni publicznej-prestiżu nie zagospodarować w czasie wakacji dachów na kawiarenki w tych dość ciekawych pawilonach?. Widać jestesmy b.rozrzutnym społeczeństwem. A może wkalkulowane jest to w zakupowanych tam produktach(gadżetach, pamiątkach.. ?), więc za nie podziękuje z góry.

    Zagospodarowana miejska przestrzeń w tym miejscu mogłaby trochę lepiej wyglądać, ale wiadomo kryzys, a może perspektywa ew.wykopów pod duży parking nie pozwoliła na rozrzutność? Wtedy zwracam honor.

    • 2 12

  • To samo co NATO

    ...a NATO na to nic. :D

    • 0 0

  • z czego sie cieszyc...raczej wstyd, ze tak pozno

    21 wiek od 9 lat a oni wymieniaja chodnik i likwiduja stragany..ale gdynia pojdzie do przodu...

    • 4 1

  • Dajcie już spokój temu Gdańskowi.

    Nie zniżajcie się do ich poziomu...

    • 2 0

  • Gdynia ma jeden plus, nie ma tam zabytków - więc jak zaczną ryć, to nie znajdą tam osad słowian ;) (1)

    Patrząc na koszt budowy dróg, to kwoty podawane w artykule są śmiesznie niskie. Niech robią!

    • 0 2

    • to nie prawda

      Gdynia ma juz zabytki , ale nie trzeba za nimi ryc pod ziemia :) .DOCZYTAJ .i przy przeprowadzaniu inwestycji w miescie nie trzeba archeologow to jedyne plusy

      • 1 1

  • 10 milionów

    Ja bym się tak głupio nie śmiał; 10 milionów za 10 kilometrów dróg to jest O.K., ale 10 milionów za 300 metrów - to jest interes. Gdynia - tu się robi biznes.

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane