• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugi wyjazd z Ujeściska będzie później?

Rafał Borowski
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej od strony Szadółek. Widok w kierunku końca ul. Piotrkowskiej od strony Szadółek.

Wszystko wskazuje na to, że budowa przedłużenia ul. PiotrkowskiejMapka w kierunku Szadółek - czyli do ul. Lawendowe Wzgórze - oddali się w czasie. Do przetargu na budowę odcinka o długości 350 m stanęła jedna firma. Jej oferta opiewa na ok. 7,8 mln zł, jednak budżet inwestycji wynosi blisko 3 mln zł mniej.



Czy wyjazd z Ujeściska jest problematyczny?

Na początku roku rozpoczęła się budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska na Ujeścisku. Wbrew pierwotnym założeniom sprzed lat inwestycja nie obejmuje zrealizowania wzdłuż torowiska dwujezdniowej ulicy.

Jak można było przekonać się, czytając komentarze pod naszymi artykułami, ta wiadomość zirytowała kierowców. I trudno im się dziwić. Główny wyjazd z dzielnicy stanowi bowiem zawsze zakorkowane w godzinach szczytu skrzyżowanie ulic Piotrkowskiej i Warszawskiej.

Aby udrożnić ruch drogowy w dzielnicy i udobruchać rozczarowanych kierowców, władze miasta zapowiedziały wybudowanie brakującego odcinka w innej części ul. Piotrkowskiej.

Mowa o odcinku, który połączy zachodni kraniec ulicy - tj. za skrzyżowaniem z ul. Nowosądecką, obok budynków TBS - z ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach. Będzie to bajpas, który umożliwi szybki dojazd al. Adamowicza i obwodnicy.

Tylko jedna oferta i to znacznie za droga



Przetarg na dokończenie przebiegu ul. Piotrkowskiej został ogłoszony 30 września. Przeznaczony na inwestycję budżet wyniósł 4 876 660,80 zł. Zgodnie ze specyfikacją potencjalni wykonawcy zostali zobowiązani do zrealizowania zadania w ciągu 50 tygodni - czyli ok. 11,5 miesiąca od daty podpisania umowy.

- Ponadto w ramach zadania zostanie wybudowany fragment ul. Wieżyckiej. Oprócz budowy jezdni i chodników inwestycja przewiduje powstanie oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej, a także zagospodarowanie zieleni. Zadanie będzie częściowo realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadanie będzie współfinansowane przez spółkę Gdańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego - czytamy w komunikacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, które nadzoruje inwestycję.
Przebieg planowanego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Widoczna na dole odnoga to nowy odcinek ul. Wieżyckiej. Przebieg planowanego odcinka ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku. Widoczna na dole odnoga to nowy odcinek ul. Wieżyckiej.
Po otwarciu ofert pojawił się poważny problem, który stawia realizację inwestycji w zaplanowanym terminie pod znakiem zapytania. Okazało się bowiem, że wpłynęła tylko jedna oferta, która znacznie przekracza budżet inwestycji. Firma Budowlano-Drogowa MTM SA złożyła ofertę na 7 798 380,37 zł, czyli blisko 3 mln więcej niż zarezerwowana przez magistrat kwota.

To nie pierwsze rozczarowanie



Jak zawsze bywa w podobnych sytuacjach, magistrat informuje lakonicznie, że "oferta jest obecnie analizowana". Co to oznacza w praktyce? Pierwszy scenariusz to po prostu odłożenie inwestycji na bliżej nieokreśloną przyszłość. Drugi to nadzieja na to, że władze miasta dołożą brakującą kwotę, jak miało to miejsce niedawno przy okazji przetargu na budowę łącznika między ulicami Łuczniczą a Niepołomicką na Łostowicach.

Czytaj więcej: Dołożą pół mln zł do ważnego łącznika na Łostowicach

Na koniec warto wspomnieć, że w związku z budową linii tramwajowej został przebudowany przeciwległy kraniec ul. Piotrkowskiej, czyli przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską. Drogowcy nie zdecydowali się wówczas na dobudowanie prawoskrętuMapka w kierunku al. Havla, co spotkało się ze sprzeciwem części mieszkańców Ujeściska.

Czytaj więcej: Bez prawoskrętu na Piotrkowskiej

Skrzyżowanie ul. Piotrkowskiej z ul. Warszawską. Część mieszkańców chce, by widoczną skarpę zlikwidować pod budowę prawoskrętu. Skrzyżowanie ul. Piotrkowskiej z ul. Warszawską. Część mieszkańców chce, by widoczną skarpę zlikwidować pod budowę prawoskrętu.
Jak informowali nas oni kilka tygodni temu, zamierzali rozpocząć zbiórkę podpisów pod petycją do władz Gdańska o dobudowanie wspomnianego prawoskrętu. Jednak biorąc pod uwagę, że jezdnia ul. Piotrkowskiej i biegnący wzdłuż niej chodnik zostały świeżo położone, trudno oczekiwać, by determinacja wnioskodawców zakończyła się sukcesem.

Miejsca

Opinie (157) 5 zablokowanych

  • Nic to nie da

    I zakorkuje Piotrkowska przez leniwych kierowców. Nie budować tego.

    • 0 1

  • 20 000PLN za metr drogi? Z czego oni to budują??? (2)

    Tak, wiem, wiem, mogłem stanąć do przetargu i zaoferować mniej, tym niemniej 8 baniek za 1/3 km drogi to niemało.

    • 0 1

    • Nie znasz terenu to nie p...... Tam drzewa trzeba wykarczować drzewa, wywieżć tony humusu nawieżć porządny materiał, zasypać wąwóz i wreście zrobić drogę z całą infrastruktura. Niech budują, potrzeba nam dróg równoległych, prostopadłych aby ułatwić poruszanie się na górnym tarasie.

      • 0 0

    • Lepsze jest to, że będą te 350m kleić cały rok...

      • 0 0

  • Ten przejazd to najgrubszy pomysł na świecie. (2)

    Przecież to spowoduje, że na Piotrkowskiej będzie ruch jak na Marszałkowskiej. Kogo obchodzą blachosmrodziaże ?

    • 6 19

    • Dokładnie! Kuz jest duzy ruch

      • 0 0

    • niby dlaczego? przecież to i tak wszystko spotka się na warszawskiej

      jedzen dziad

      • 1 0

  • Lampa

    Dziś (28.19) na chodniku , który przebudowali całkowicie uruchomili/postawili 1 lampę na środku chodnika. Poprostu cud myśli drogowej. I zwieżli w nocy tory . Wow, bedzie pretekst do otrzymania następnej transzy kaski od inwestora czyli Miasta

    • 0 0

  • Niepopularna opinia

    Rozbudowa dróg jakkolwiek wydaje się logicznym rozwiązaniem w przypadku Ujeściska, prawdopodobnie jednak przyniesie jedynie krótkotrwałe udrożnienie. Niestety w dłuższej perspektywie powiększanie układu drogowego, przynosi odwrotne skutki do zamierzonych i stymuluje kolejny ruch. Trochę jak z jedzeniem. Jesteśmy głodni, objadamy się tłustym jedzeniem, z każdym kolejnym dniem będzie nam trudniej zaspokoić głód. Żeby zrzucić kilogramy, potrzebna jest zmiana diety, a nie popuścić pasa. I taką nową dietą może być dogęszczenie kursów autobusu, PKM południe, tramwaj, wspólny bilet, tańsze bilety dla mieszkańców. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Induced_demand

    • 0 0

  • Nowa Świętokrzyska (2)

    Nie długo będzie ćwierćwiecze wizji roztaczanej przed mieszkańcami.
    Opóźnienia dekadowe odbijają się czkawką.
    Zamiast odpowiedniej sieci dróg i zaplanowania rozwoju urbanistycznego.
    Mamy ręczne hamowanie inwestycji i robienie na siłę parku w obawie o wytrzymałość natężenia ruchu.
    Brak buspasów paraliżuje trójmiejską komunikację.

    • 14 3

    • ruch na trójmiejskich ulicach paraliżuje od wielu lat nadmiar samochodów

      i niedostatek wyobraźni ich użytkowników mogących korzystać z mniej terenochłonnych pojazdów, znanych i używanych od dawna na całym świecie

      • 0 0

    • Historia lubi się powtarzać

      Orunia czeka już drugie tyle na Nową Małomiejską.

      • 3 1

  • 7mln za te 200m. No ładnie kierofczyki chcą się bawić za nasze (8)

    • 19 39

    • Wpis flustrata (2)

      Który prawka nie zrobił.

      • 3 7

      • wpis kierofczyka, dla którego zdanie egzaminu na prawo jazdy było największym osiągnięciem intelektualnym

        w jego burzliwym życiu

        • 1 0

      • Tak sobie wmawiaj.

        Jak ktoś nie jeździ po fajki do kiosku samochodem albo nie ma prawka, albo nie stać go na gruza za 10k, co? :D

        • 4 1

    • Do biletow 300 milonow (2)

      Ładnie ci z komunikacji bawią się za nasze pieniądze

      • 4 4

      • ok ale drugie 300 milionów jednak pasażerowie się dokładają do działania komunikacji, a kierowca? nic

        wszystko za frajer mają

        • 6 1

      • To podlicz teraz rynkową cenę wszystkich parkingów w mieście.

        • 6 1

    • Misiu kolorowy (1)

      A chociażby towar sklepach to Ci rowerem przywożą? Nikt nie płacze tak jak Ty za każdym razem, że gdzieś się buduje drogi rowerowe chociażby.

      Skonsultuj z odpowiednim lekarzem lub weź leki to Twoje zachowanie jest niepokojące.

      • 11 9

      • Towar w sklepach nie potrzebuje tak rozbudowanej infrastruktury samochodowej. zaopatrzenie to maks 5% ruchu. Reszta to prywatne samochody.

        Jak nikt nie płacze? Wejdź na artykuły związane z rowerami i poczytaj jaki ból mają 4kołowcy tam.

        • 11 2

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Nie dziwi mnie ten brak logiki. Kawałek łącznika a guzdrają się jakby chodziło o kilka km autostrady.
    Poza tym podobna sytuacja jest też przy lawendowym wzgórzu - zbudowali ścieżkę pieszo-rowerowa od ul. Porębskiego do ronda przy SP6. Nie można było zrobić też drogi? Tam jest jedna wielka łąka. Zmieściłaby się ścieżka, droga i przystanek tramwajowy dla mieszkańców Porębskiego. Odciążyłoby to Świętokrzyska i Havla którymi trzeba jeździć by dostać się na morenę. Ale kto by o tym pomyślał? Ten teren pewnie jest przeznaczony dla developera. A ty spędzaj czas w korkach na dojeździe dookola

    • 85 12

    • budowanie dróg w każdej relacji nie ma sensu

      to tylko skłania do nadmiernego korzystania z samochodu do nawet krótkich przejazdów po mieście. Każda jezdnia dla samochodów utrudnia ruch innych użytkowników przestrzeni miejskiej. Bez sensu przyspieszać poruszanie się w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju miasta.

      • 0 0

    • Drogi nie, bo cala ląka bedzie niebawem

      zabetonowana osiedlem. A wtedy wystarczy, ze polozą plyty betonowe i asfalt z glowy.

      • 0 1

    • Nie można było

      Bo ten chodnik idzie wzdłuż działek PB Górskiego, więc miasto pewnie poczeka do momentu aż zacznie się tam budowa. Tak to już jest w Gdańsku, że najpierw ma być blok, a później za 10 lat normalna droga. A teraz jak ma powstać jeszcze Park Południowy (o dzięki wielcy łaskawcy) to pewnie jeszcze bardziej odsuną to w czasie.

      • 7 1

  • Radni mają swoje priorytety

    Niestety banda niekompetentnych osób w urzędzie miejskim ma inne priorytety- np budowa przejść naziemnych w miejscach, gdzie są tunele. Na następnych wyborach nie zagłosuję na nikogo, kto obecnie jest radnym.

    • 2 0

  • Dwa szerokie chodniki, a ulica, że ledwie samochody się mijają.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane