• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany przy lotnisku. Wydłużona Słowackiego i dzielnica biurowców

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Koncepcja architektoniczno-urbanistyczna przygotowana dla terenów należących do portu lotniczego w Gdańsku.
  • Alternatywna koncepcja przygotowana przez inne biuro dla Bałtyckiego Centrum Biznesu. Tu działki należące do lotniska zostały przeznaczone na parkingi.
  • Koncepcja dzielnicy lotniskowej "AirportCity".
  • Koncepcja tzw. dzielnicy lotniskowej, która miałaby powstać przy lotnisku.

Port Lotniczy w Gdańsku zyska nowy dojazd przed terminal T2. Gotowy jest projekt budowlany przedłużenia ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. DRMG niebawem ogłosi przetarg na prace budowlane. W efekcie zmieni się organizacja ruchu przed lotniskiem, a także przybliży się powstanie lotniskowej dzielnicy pn. "AirportCity".



Obecny dojazd do portu lotniczego w Gdańsku odbiega znacznie od standardów przyjętych na europejskich lotniskach. Co do zasady, przed wyjściem z terminali lotniczych ruch prowadzony jest w jednym kierunku. Nie tylko ułatwia to pasażerom podróż z terminalu np. do centrów miast, ale także zapewnia przepustowość dróg przed lotniskiem.

Dzisiaj dojazd przed terminal T2 w Gdańsku i wyjazd sprzed lotniska odbywa się z jednej strony - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska. W efekcie samochody jeżdżą tam w dwóch kierunkach i zawracają na niedużej pętli za terminalem. Ponadto przed nowy terminal nie mogą wjeżdżać autobusy miejskie i autokary z turystami.

Planowana nowa droga dojazdowa do terminalu T2 na gdańskim lotnisku. Planowana nowa droga dojazdowa do terminalu T2 na gdańskim lotnisku.
Wydłużą ul. Słowackiego

Jaki środek lokomocji wybierasz/wybrałbyś, jadąc na lotnisko w Gdańsku przed odlotem?

Uda się to zmienić. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ma gotowy projekt budowy nowego dojazdu do lotniska. - Planujemy wydłużyć ul. Słowackiego o kilkaset metrów na wysokości lotniska. Ponadto część istniejącej drogi chcemy zmodernizować. Rozpoczęcie prac przewidujemy jeszcze w tym kwartale. Całość powinna być gotowa przed końcem tego roku - mówi Trojmiasto.pl Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ulica Słowackiego będzie przedłużona, tak by mógł się do niej podłączyć port lotniczy i już na swoim terenie przygotować układ drogowy odpowiedni do potrzeb pasażerów.

Inwestycja zakłada budowę kilkusetmetrowego odcinka ul. Słowackiego jako jezdni dwupasmowej jednokierunkowej o szerokości 7 m. Tam powstaną pasy włączenia i wyłączenia oraz wjazdy do terenu portu lotniczego. Na nowej drodze przewidziano także budowę ścieżki rowerowej, chodników, oświetlenia, a także sieci podziemnych, w tym kanalizacji deszczowej i sieci c.o.

Przedsięwzięcie ma być realizowane na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a kosztami robót miasto z lotniskiem podzieli się po połowie.

Zanim nowy dojazd zostanie uruchomiony, zmiany przejdą także drogi wewnętrzne lotniska. Ma być tam m.in. wydłużony parking Kiss&Fly przed terminalem, pojawi się miejsce dla autobusów. Projekt tych zmian ma być w rękach władz lotniska za kilka dni.

Najpóźniej do końca tego roku z tego miejsca powstanie przedłużenie ul. Słowackiego do terminu T2 na lotnisku. Najpóźniej do końca tego roku z tego miejsca powstanie przedłużenie ul. Słowackiego do terminu T2 na lotnisku.
AirportCity - kompleks biurowy wokół terminala

Inwestycja w nowy układ drogowy ma też uruchomić tereny znajdujące się wokół lotniska. W internecie krąży wstępna koncepcja architektoniczno-urbanistyczna dla wspomnianego obszaru, którego właścicielem jest Port Lotniczy W Gdańsku. Jej autorem są projektanci z biura JSK Architekci. To budowa przylegających do estakady Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w rejonie terminala kilku biurowców.

Architekci pokusili się jedynie o zagospodarowanie części terenów należących do portu lotniczego, który wraz z sąsiednimi działkami ma być tzw. lotniskową dzielnicą pn. AirportCity.

- Koncepcję przygotowaliśmy kilka lat temu. Zakłada ona wybudowanie kilku biurowców na powierzchni 25-27 hektarów. W obiektach uwzględniona, oprócz powierzchni biurowej, została wydzielona przestrzeń pod parkingi. Znajdują się one na kondygnacjach -1, 0 i 1 w poszczególnych budynkach - wyjaśnia Małgorzata Gizicka z JSK Architekci.

Co ważne, w obrębie wspomnianej dzielnicy stanął niedawno jeden budynek biurowy. Należy on do Bałtyckiego Centrum Biznesu. Czy pojawią się kolejne obiekty?

Aktualna organizacja ruchu i parkingi na lotnisku. Aktualna organizacja ruchu i parkingi na lotnisku.

Analiza zabudowy lotniskowej dzielnicy w Gdańsku

Tereny, na których miałyby stanąć ewentualne biurowce, należą w dużej mierze do portu lotniczego w Gdańsku. Władze lotniska rozważają m.in. ich dzierżawę.

- Na razie jednak koncentrujemy się na pracach prowadzonych na terenie lotniska - rozbudowie terminalu T2, a także podniesieniu kategorii ILS do drugiej kategorii. Za parę tygodni planujemy ogłosić przetarg, w którym wyłonimy firmę doradczą. Jej zadaniem będzie wskazanie najlepszego wykorzystania naszych terenów - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy gdańskiego lotniska.

Władze portu lotniczego podkreślają, że teren wokół lotniska ma ogromny potencjał i nie chcą go zmarnować.

Miejsca

Opinie (196) 6 zablokowanych

  • (5)

    w tej naszej Polsce to tylko biurowce się buduje a kiedy normalne miejsca pracy będą budowane bo jak znam życie to w biurach to specjalnie nic się nie buduje...

    • 27 28

    • w biurach to specjalnie nic się nie buduje...

      ale buduje się biura i przy tym znajdziesz robotę

      • 0 0

    • praca

      W biurowcach jest najwięcej miejsc pracy

      • 0 0

    • Jak budowali w Kokoszkach były protesty.

      Jak budują Azotany, są protesty.

      Jak nie budują, są protesty......

      • 6 1

    • No i co z tego, że niczego się tam nie "buduje" (1)

      Rozumiem, że dla Ciebie praca nie wymagająca młotka jest nic niewarta. Przejrzyj na oczy i dostrzeż, że we współczesnym świecie praca intelektualna ma taką samą jak nie wiekszą wartość.

      • 5 0

      • Praca = sila x przesuniecie

        Inna praca to nie praca. Trzeba sie spocic. A zona w domu ma gotowac obiad.

        #sarkazm

        • 4 0

  • Ja bym przedłużył ul. Słowackiego do Banina - jak kiedys było. (52)

    • 149 38

    • (44)

      No wlasnie - sa szanse na powrot tej drogi?

      • 26 13

      • Po co żeby GDA zalało Wrzeszcz? (41)

        • 17 30

        • (38)

          Duza czesc mieszkancow Baninia to Gdanszczanie. Tylko nie mowcie ze mozna bylo kupic "apartament" z widokiem na "apartament" w centrum, w falowcu. Nie kazdy chce mieszkac w bloku.

          • 26 19

          • to pytaj swójego wójta bo tam płacisz podatki (30)

            i nie zapomnij płacić za parkowanie we Wrzeszczu zamiast rozjeżdżać trawniki i blokować cały chodnik

            • 35 11

            • (29)

              Zawsze mnie zastanawia, skad w Was tyle zawisci i zlosci? Przeciez wszyscy zyjemy obok siebie..

              • 18 17

              • Bo ich nie stac to gul skacze (11)

                • 10 16

              • (2)

                Nie stać na co ? Na mieszkanie za 500 tyś zł w bloku ? Przepraszam apartamentowcu. Nie wszyscy chcą mieszkać w bloku. Za ta cene masz domek w Baninie.
                Druga sprawa że wioska Rębiechowo należy do Gdańska, nie do Kartuz. Wzdłuż drogi do Banina buduje sie wiele domków, które leżą na terenie należącym do Gdańska.

                Mimo że ja jestem typowym mieszczuchem, który od urodzenia mieszka w bloku i całkowicie mi to nie przeszkadza, to mimo to chciałbym mieć na starość domek za Gdańskiem. Każdy lubi co innego, a wytykanie komuś że nie stać na apartament w Gdańsku jest w wiekszosc przypadków kłamstwem. Może sam mieszkasz w apartamencie czyt bloku, niedaleko szadółek ?

                • 6 8

              • Co to jest "tyś."?

                • 0 0

              • jesteś ograniczony, miasto to nie tylko bloki

                za 500 000 możesz kupić mieszkanie we Wrzeszczu czy Oliwie w kamienicy w bdb stanie, z ogrodem i lasem/parkiem za płotem, jest ciszej i ładniej niż na polu pod pasem startowym, a jednocześnie masz wszystko pod ręką

                te wasze domki szeregowe i bloki w Baninie niczym się nie różnią od tego co jest w Brzeźnie, na Przymorzu czy Stogach, ale ty wiesz lepiej

                mój znajomy kupił za 450 000 do remontu dom szeregowy na Mściwoja w Oliwie i uwierz że ma lepiej niż te wszystkie katalogowe pseudo dworki okno w okno na polach Banina czy Miszewka

                • 10 2

              • na co nie stać? (7)

                Przecież to wy z braku kasy wybieracie tańsze mieszkania poza miastem i skazujecie się na wieczne narzekanie na korki i hałas latających samolotów 40m nad dachem.

                • 26 6

              • (6)

                To Cie zaskocze. Mam wlasne mieszkanie, bez kredytu w Gdansku. Fakt, nie jakies wielkie lokum - 43m2, 2 pokoje, osobna kuchnia. Na poczatek dla rodzinki 2+1 ok. Mialam do wyboru - kredyt i wieksze mieszkanie w bloku, ale nadal - w bloku albo kredyt i dom w Baninie. No i zgadnij co wybralam.
                W bloku mieszkalam od dziecka. Czas na wiecej przestrzeni, nie chce juz mieszkac jak w klatce. Na samoloty czy krowy na polu nie mam zamiaru narzekac bo wiem gdzie sie wyprowadzam. Ale drogi? Drogi powinno budowac sie wszedzie, zwlaszcza w miejscach gdzie coraz wiecej ludzi mieszka. Idac Twoim tokiem myslenia nie powinno budowac sie np nowej Swietokrzyskiej. Bo ktos tez wybral pipidowe. Niby to jeszcze Gdansk, ale lokalizacyjnie to zadna wieksza atrakcja w porownaniu do Banina. Niemniej jednak duzo ludzi kupuje tam mieszkania, te dzielnice beda sie rozrastac i nowa Swietokrzyska jest potrzebna. Tak samo rozwiazanie waskiego gardla na Lotniczej w kierunku do Banina.

                • 19 15

              • a jak chcesz po zbudowaniu tej drogi zmiesic samochody we Wrzeszczu?

                Chcesz mieszkac na koncu swiata - wspaniale.
                Chcesz miec duzo przestrzeni - nie widze problemu.
                Chcesz kupic taniej duzo wieksze lokum - moze i dobry wybor.

                Jesli jednak chcesz potem wyburzyc pol rdzennych dzielnic Gdanska, aby dojechac koniecznie do centrum samochodem, to mowie: "hola, hola".

                Jest PKM. Zapraszamy do pociagu. Jesli z jakichs powodow Twoja praca wymusza samochod, to juz niestety Twoja decyzja, ze zdecydowales sie zamieszkac w takim miejscu.

                • 19 1

              • (2)

                I dlatego stoisz w korkach ;-)
                Bo nie chcesz żyć w klatce !
                A żyjesz 2 godziny dziennie w metalowej puszce!

                • 23 9

              • lool. To jak kupie w centrum Gdanska mieszkanie a np za rok zmienie prace i bede pracowac w Gdyni to nadal w 5min dojade? Jednak chate zmienia sie duzo rzadziej w zyciu niz prace. I co, potem tez bys powiedzial - bylo kupowac w centrum Gdyni? Poszerz swoje horyzonty.
                Swoja droga ciekawe ilu mieszkancow Gdanska, nawet tych z centrum mieszka 10-15min od pracy..

                • 8 8

              • w domu jest od 21 do 6 rano akurat ma czas żeby się umyć i wyspać

                tylko korzystają byli blokersi z sielskiego życia za obwodnicą

                w weekendy jadą zrelaksować się do Galerii Bałtyckiej

                • 11 5

              • Tyle, że są priorytety

                Czyli najpierw budujemy udogodnienia dla miejscowych mieszkańców, a dopiero potem dla zamiejscowych. Brakuje Tobie drogi proszę od września parkować na przystanku w Baninie i przesiąść się na PKM.

                • 10 1

              • to niech ci sołtys wybuduje, od gdańskiej kasy miasta odstosunkuj się

                bo skoro nie przeszkadzają ci krowy i samoloty to tak samo świadomie musisz się pogodzić z kiepskim dojazdem do miasta

                • 21 13

              • Żyjemy obok siebie ale podatki płacimy w różnych miejscach, a wy zatruwacie nam życie spalinami, hałasem i blokowaniem (16)

                Podsumowując to Gdańsk jest potrzebny mieszkańcom Banina, a nie odwrotnie. I to wy jesteście tutaj gośćmi, a panoszycie się jak na swoim o do tego reprezentujecie wiecznie roszczeniową postawę wobec Gdańska jakbyście mieli cokolwiek do powiedzenia. Na dłuższą metę jest to już męczące i stąd niechęć do tego was.

                • 26 15

              • Straszne (13)

                Ta niechęć i brak żenady w tłumaczeniu, skąd ona się bierze. Mieszkańcy Banina to byli gdańszczanie, którzy uciekli nie przed podatkami, a przed mieszkaniem w mrówkowcu. Chcą mieć dom z ogródkiem i godzą się z faktem dojazdu. Oczywiście im ten dojazd sprawniejszy, tym lepiej, ale jak widać, nawet w tak ekstremalnej sytuacji jak trasa Banino-Gdańsk, która od czasów, kiedy duża część gdańszczan się tam wyniosła wydłużyła się niemal dwukrotnie, jakoś dobre warunki mieszkania przeważają nad złymi dojazdu.
                A Gdańsk buduje infrastrukturę drogową nie tylko i wyłącznie dla mieszkańców. Jak każde ciekawe miasto na świecie dba także o turystów. jak każde chcące przyciągać inwestycje stara się zapewnić dojazd pracującym w mieście.
                Najlepiej byłoby odgrodzić się murem i ogłosić niepodległość, bo nas zalewają imigranci z Żukowa, którzy nie chcą się integrować? Wyrzucić z targu w Oliwie dostawców marchewki i ogórków kiszonych z Pruszcza? Praca w hipermarketach na kasie wyłącznie dla rdzennych mieszkańców Gdańska? Kaszubi na Kaszuby?

                Teraz tylko czekam na rodzący się szowinizm mieszkańców dzielnicy Piecki-Migowo. Nie będzie nam wrzeszczanin rozjeżdżał parkingów, nie będą bachory z Suchanina na naszych huśtawkach się bujały, tak nam dopomóż Bóg!

                • 23 12

              • A ja czekam na wiadomość (3)

                Że zostawisz auto na przystanku w Baninie i dalej pojedziesz PKM, dzięki czemu nie będziesz powodował korków w mieście i parkował na czyimś trawniku.
                Nie mam nic przeciwko turystom, pracownikom z poza Gdańska, ale rozbudowa dróg po za miasto na pewno nie polepszy naszego życia, a je pogorszy.
                Dlatego też będę przeciwko łączeniu tych dróg, choć i tak wiem, że po rozbudowie BCB pewnie zostanie ona połączona.

                • 10 3

              • O tyle się nie doczekasz, że mieszkam w granicach administracyjnych Gdańska, a do pracy chodzę piechotą - zjeżdżam autem do centrum poza godzinami szczytu. Ale nie mam pretensji do ludzi z Banina, że chcieli mieszkać daleko i że dojeżdżają. Mam pretensje do dojeżdżających 2 km w obrębie miasta, do dowożących dzieci do szkół, do tych wszystkich, którzy mając 500 m do przebycia, ładują się jednoosobowo do auta i blokują drogi. A że sa to moi współmieszkańcy Gdańska, to nie budzi we mnie jakichś uczuć solidarności, że my sobie drogi blokować sami możemy, bo to nasze drogi, z naszych podatków.

                • 6 2

              • (1)

                Mam taki zamiar. Ale spojrz na mape - ten przystanek jest jednak kawelek za Baninem.. ode mnie - prawie 5km. Wiec zobacze jak mi sie to bedzie oplacac finansowa i czasowo. Swoja droga - czy ktos z Was wie dlaczego tam postawili ten przestanek? Przeciez on jest rzut beretem od tego przystanku na lotnisko!

                • 6 8

              • Bo tam był już przystanek kiedyś

                A znając życie zadecydowała cena gruntów.

                • 1 1

              • krótkowzroczność i egoizm (4)

                Codziennie dziesiątki tysięcy aut korkuje centrum, zastawia i niszczy chodniki, rozjeżdża nieliczną w mieście zieleń... Niemal nikt nie szanuje drugiego człowieka: "nieważne, że pieszym nie zostało wystarczająco miejsca na chodniku a samochód ogranicza widoczność na przejściu dla pieszych czy skrzyżowaniu, ważne, że udało się zaparkować i to za darmo, bo ja przecież muszę...". Coraz to nowe, bez wątpienia niezbędne, drogi poprawiają przepustowość ale degradują przy okazji okolice. Ludzie wciąż jednak chcą więcej, mówią, ze przecież im się należy... Czy to takie dziwne, ze budzą niechęć?

                Zrozum proszę, że ludzie którzy wyjechali na obrzeża są dzisiaj dla samego miasta jak zabijający go pasożyt. Z jednej strony ich praca jest cenna i ważna dla miasta, z drugiej w sporej liczbie przestali się dorzucać do miejskiej kasy w podatkach a przy tym oczekują, że miasto wybuduje im dojazd i darmowe miejsce parkingowe.

                To jest jednak ekonomicznie i fizycznie NIEWYKONALNE.

                Ekonomicznie ponieważ przez odpływ podatników miasto ma coraz mniej środków do dyspozycji a zarazem koszty budowy i utrzymania infrastruktury są znacznie większe.

                Fizycznie ponieważ infrastruktura, która zaspokoi wszystkie potrzeby kierowców zajęłaby tyle przestrzeni, że same miasto zdegradowałoby się i obumarło. Nie byłoby już miejsc pracy i tym samym potrzeby wjeżdżania do miasta, cały wysiłek i wydane pieniądze zostałyby zmarnowane. To oczywiście długi i bardzo odległy naszym realiom proces jednak jest już zauważalny w niektórych zachodnich aglomeracjach.

                Mimo wszystkich niedogodności związanych z przeprowadzką na obrzeża, wiele osób chce tak mieszkać. Cenią zalety takich lokalizacji lub zwyczajnie nie stać ich na mieszkanie w centrum (przynajmniej w standardzie jakiego oczekują). Stąd destrukcyjny proces suburbanizacji będzie dalej postępować.

                Nie można tego zatrzymać ani też otoczyć murem i zamknąć miasta bo przecież bez tych wszystkich przyjezdnych ludzi również umrze.

                W takiej sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem jest ograniczenie liczby wjeżdżających do centrum samochodów przy jednoczesnym zapewnieniu efektywnej alternatywy w postaci sprawnej komunikacji zbiorowej.

                Odcięcie Słowackiego i zarazem budowa PKM z węzłami przesiadkowymi na których można pozostawić samochód jest właśnie takim zbawiennym dla miasta rozwiązaniem i krokiem w dobrym kierunku. Szkoda tylko, że trochę kiepsko zsynchronizowanym.

                • 14 6

              • do tk (1)

                Ja bym bardzo chetnie wprowadzil Wam Gdanszczanom oplaty na wyjezdzie z tej Waszej metropolii w kierunku Kaszub (GKA), badz Pruszcza (GDA), do Sopotu i Gdyni mozecie sobie pojechac i podac reke ale dalej to samo: GWE i GPU. Ciekawe kto bez kogo moze sie obejsc?

                • 2 14

              • jasne w stronę Kaszub jeżdżę może 3-4 razy w roku, a ty do Gdanska pewnie 1-2 razy dziennie hahaha

                • 9 0

              • To moze zamknijmy obwodnice? (1)

                Idac tym tokiem myslenia, niech sie kierowcy przesiada do PKM - wszak polaczy Gdansk z Gdynia!

                • 3 13

              • nic nie zrozumiałeś Oo

                Obwodnica umożliwia ominięcie centrum a nie wjazd do niego!

                Wjazd do centrum umożliwiają takie drogi jak Słowackiego i to dla niech alternatywą jest PKM.

                Natomiast do przejazdów wewnątrz aglomeracyjnych typu Gdańsk - Gdynia idealna jest istniejąca linia SKM.

                Naprawdę nawet coś tak oczywistego trzeba tłumaczyć?

                • 12 1

              • turysta moze przyjechac PKM juz niedlugo (1)

                Albo Pendolino, albo wlasnym samochodem, dojechac do P&R, tam go zostawic i zwiedzac nasze wspaniale miasto bez samochodu.

                Zapraszamy!

                PS. Co to za turysta z Banina?

                • 6 2

              • Z Banina to pracownik.
                Ale może wprowadzimy po prostu skierowania do pracy, jak było za PRL? Każdemu przydzieli się robotę wg miejsca zamieszkania i nie ma gadania.
                Ludzie, przecież na całym świecie rozwój komunikacji pozwala na znajdowanie pracy coraz dalej oraz na szukanie mieszkania z daleka od centrum. Czasy gdy budowano fabrykę włókienniczą, albo kopalnię i od razu domki dla załogi, zdaje się, minęły.
                Nie lubisz Banina i ludzi z Banina - zatrudnij się tam, gdzie oni nie pracują.

                • 2 9

              • Co ta religia z ludzi zrobiła!

                • 2 2

              • ktoś zapomniał i porannych tabletkach?

                • 4 2

              • Tee... gospodarz Gdańska... za Bug wyp...aj! (1)

                • 5 14

              • Nie ma to,jak kulturalna wypowiedź przedstawiciela klasy średniej...

                • 3 0

          • Mieszkam we Wrzeszczu i mam dom z ogrodem. (6)

            Mój szef mieszka na Przymorzu i ma dom z ogrodem, mój kolega mieszka w Oliwie i ma dom z ogrodem, moi klienci jedni mieszkają w Brzeźnie a drudzy na Morenie i mają dom z ogrodem. Nie rozumiem o jakie falowce ci chodzi ale rozumiem że mierzysz innych swoją kieszenią i miałeś do wyboru albo M2 w falowcu, albo wypasiony dom 100m2 na działce 450m2 w Baninie.

            • 17 11

            • (5)

              To jest jednak kieszen wiekszosci spolczenstwa. Gratuluje domu na Przymorzu z ogrodem, mnie fakt - na taki luksus nie stac. I mysle ze malo kogo.

              • 18 1

              • ale stać ich wydawać 30 000 rocznie na dwa samochody i dojazdy z Banina do Gdańska? (4)

                • 16 7

              • 2 używane samochody oraz utrzymanie i paliwo (3)

                nie będą kosztowały 30 tys rocznie, raczej połowę tego.
                A nawet gdyby kosztowały tyle co piszesz to przez 30 lat nie nazbierasz na dom na Przymorzu, niestety...

                • 2 6

              • liczyć potrafisz? (1)

                Banino-Wrzeszcz dojazd + jakieś manwery po mieście = 50km/dzień
                50km x 30 dni = 1500 km/ miesiąc
                1500km x 12 m-cy = 18 000 rok
                18 000 x 12l/100km = 2160 l paliwa/rok (spalanie 12l bo większość jazdy w korku)
                2160 l x 5 zł = 10 800 zł/ rok
                10 800 zł x 2 samochody = 21 600 zł rok samo paliwo
                dodaj:
                - przeglądy
                - naprawy
                - ubezpieczenie
                - myjnie
                - mandaty
                - parkowanie
                itd

                • 7 2

              • No co Ty, przecież przeglądy, serwis, ubezpieczenie,amortyzacja "są już i tak zapłacone" (z Funduszu Krasnoludków im. Koszałka Opałka), a za parking "trzeba być frajerem,żeby zapłacić".

                • 8 0

              • dolicz to, ze mieszkasz na koncu swiata i skazujesz swoje dzieci na takie zycie

                Nie moga zostac po szkole ze znajomymi, bo im zaraz ucieknie autobus i nastepny za 2h. Nie moga wpasc szybko do domu cos zjesc i wyjsc znowu.

                Albo sa w miescie, albo jada do domu. Jak juz pojada do domu, to juz sa w domu. Chyba, ze rodzice beda ich wozic w ta i z powrotem.

                Ostatecznie - decyzja kazdego czlowieka. Ja tylko prosze, aby ludzie, ktorzy decyduja sie wyprowadzic nie oczekiwali, ze miasto dla nich pobuduje drogi dojazdowe. Nie mam problemu z tym, ze ktos przyjezdza do Gdanska i tu pracuje. To calkowicie normalne, dobre i zdrowe.

                Jesli jednak dla kogos takiego mamy wyburzyc pol miasta (patrz N. Slowackiego, potencjalnie Nowa Politechniczna i Droga Czerwona, nie wspominajac o Trasie Zielonej i tunelu pod Pacholkiem za 2mld zlotych!) to ja dziekuje. Jest PKM. Jesli ktos chce mieszkac poza miastem i korzysta z komunikacji miejskiej (jak 50% mieszkancow Gdanska) to ok. Jesli jednak mamy niszczyc miasto, bo ktos za miastem chce miec zielen i swieze powietrze, to mowie nie.

                • 11 2

        • Od kiedy GDA wjeżdża p. Banino?

          • 1 0

        • i tak to czynią razem z GKA i GWE

          ale turbo rondo i Budowlanych byłoby przejezdne

          • 7 0

      • zapomnijcie o drodze do Banina

        kiedyś mają tam być pasy startowe dla statków powietrznych to tereny pod lotnisko które za kilka naście lat ma być powierzone.No chyba że zrobią drogę pod pasem startowym w przyszlosci

        • 6 0

      • to inicjatywa niejakiego "prosiaka"

        aby zlikwidować przejezdność Słowackiego,
        czyli nie ma na to szans dopóki rządzi drużyna Budynia

        • 3 8

    • (4)

      No wlasnie, komu to przeszkadzalo? Na calym swiecie liczbe drog dojazdowych do aglomeracji sie zwieksza a u nas odwrotnie. Dlaczego jadac do Banina czy Miszewa musze objezdzac caly port lotniczy? Bezsensowna strata czasu i paliwa. Czy ktos wie, dlaczego ktos zlikwidowal tamta czesc Slowackiego?

      • 4 16

      • Bo lotnisko jest ważniejsze, od faktu, że mieszkańcy miejscowości około miejskich muszą nadłożyć kilometr czy dwa.

        • 9 1

      • w ostatnich 5 latach powstaly:

        - koncowy etap W-Z
        - Obwodnica Poludniowa
        - Sucharskiego
        - Slowackiego

        Gdzie ci likwiduja dojazdy do aglomeracji?

        • 12 0

      • Strategia obrony miasta przed GDA ;) (1)

        • 4 0

        • Chyba GKA

          • 1 1

    • (1)

      Dokładnie. Miasto zabrało i niech odda drogę!!!!

      • 8 15

      • Twoja droga była, że jojczysz? ;)

        • 14 3

  • Przedłużyć Słowackiego! (6)

    Bronią się rękami i nogami przed przedłużeniem dalej w kierunku Banina. A kierowcy stoją w korkach i jeżdżą naokoło przez głupie animozje włodarzy sąsiadujących gmin. To nowe centrum biurowe to też chyba na złość, w takim miejscu, aby skutecznie zablokować ew. przyszłe palny przedłużenia drogi....

    • 7 12

    • Czy wy aby nie przesadzacie? (2)

      Fakt, dojazd się troch wydłużył, ale:
      1) jak ktoś jedzie do centrum to i tak musiał dojechać do W-Z czy to obwodnicą czy Budowlanych, więc zmiana symboliczna.
      2) Jak ktoś jedzie do dzielnic północnych (Oliwa) to fakt, musi trochę do obwodowej i Spacerowej dalej nadrobić, ale też ie, kilometr, dwa?
      3) Jadący do dzielnic centralnych (Wrzeszcz), tu faktycznie, może nawet 3 kilometry nową równą droga bez skrzyżowań prawie trzeba nadrobić. Ile to 5-8 minut dłużej?

      • 7 0

      • (1)

        Ad. 3.
        Żadnych 3 kilometrów nie trzeba nadrabiać na trasie do Wrzeszcza. Od rozjazdu w Rębiechowie, przez Nowatorów do skrzyżowania Budowlanych ze Słowackiego jest 6,3 km. Licząc dawnym śladem Słowackiego, sprzed rozbudowy terminali, to od rozjazdu do skrzyżowania z Budowlanych było 5,1 km. Obecnie na dawnym śladzie Słowackiego stoją już budynki lotniska, więc licząc po nowym śladzie Słowackiego, to od rozjazdu w Rębiechowie do miejsca, gdzie można by przedłużyć Słowackiego i dalej już normalnie śladem drogi jest 5,4 km, czyli różnica nawet nie kilometr. No ale "książęta" z Banina chcą, aby Gdańsk się nie rozwijał wg własnej koncepcji tylko im autostradę budował, bo przecież muszą nadłożyć 800 m.

        • 7 0

        • Drogi się NADKŁADA, a nie "nadrabia". Ludzie, raczcież się ogarnąć!

          • 2 0

    • Teraz to już nie takie proste (2)

      Problemem będzie samo PKM, bo potrzebny będzie wiadukt nad torami PKM.

      • 1 0

      • nie będzie

        odpowiedni wiadukt już jest. A nawet dwa równoległe.

        • 0 0

      • aa

        Tunel, tunel...!

        • 0 0

  • AirportCity ? Ja, naturlich of course herr Pablo. Meine trabant is fantastisch. (3)

    A my Polacy nie gęsi i swój język mamy

    • 170 12

    • Ist

      Trabant IST fantastisch ;-)

      • 1 1

    • nie gęsi LECZ...

      nie gęsi LECZ swój język mamy...(tak to było) ;)

      • 1 0

    • Mamy niemiecką prasę i media.

      Ale za to w swoim języku.

      • 14 4

  • Drapacze chmur!

    • 1 2

  • jak na l;otnisko to tylko na piechote poco nam te PKM??

    • 1 1

  • widać dlaczego dorżnięto Lotnisko w Gdyni (5)

    • 5 15

    • (2)

      Jak można dorżnąć coś, czego nie ma?

      • 13 2

      • Prosto, tak samo jak dorżnięto ideę kwadratowych kół w samochodach!

        To był spisek UE, Budynia, Gdańska, Iluminatów, Masonerii, Tuska, Kaczyńskiego, Macierewicza i TVN wraz z Rydzykiem, że ich zakazano!

        • 10 0

      • stań przed lustrem

        i sam / sama odpowiedz na to pytanie

        • 0 7

    • Niczego nie dorżnięto

      Ino projekt był źle przygotowany i pchany na siłę. Dobrze, że sprawa wyszła na początku, a nie jak by UM Gdynii zainwestował ok 500mln, bo tyle byłoby trzeba aby to lotnisko mogło przyjmować choćby tanie linie.
      A z racji, że do 2020 miało ono przyjmować tylko małe samoloty i ew czartery to utrzymanie jego by przynosiło spore straty.

      Sądzę, że w uwaleniu pomagało nawet samo UM Gdynia, które przeliczyło się z możliwościami i wolało rozdmuchać, że uwalono je politycznie. Do tematu lotniska pewnie jeszcze wrócimy tak za 10 lat, bo wtedy może być potrzebne i infrastruktura około tego lotniska będzie już lepiej rozbudowana.

      • 8 3

    • spiseg

      po prostu

      • 4 0

  • Po co tam biura? (2)

    Nie rozumiem czemu lotnisko miało by być atrakcyjnym miejscem dla biurowców. Nie lepiej jakby się miasto rozwijało?

    • 0 5

    • Nie wszystkie działalności potrzebują centrum miasta (1)

      Budowanie biurowców w centrum miasta jest bardzo drogie, więc firmy, które chcą więcej powierzchni ze względu na swoją specyfikę działalności będą szukać miejsca po za centrum miasta.
      Do tego lotnisko dla firm międzynarodowych jest bardzo dobrym miejscem bo daje jeszcze więcej możliwości.

      Ogólnie pamiętaj każda działalność ma swoje potrzeby i nie każda potrzebuje centrum.

      • 9 2

      • Do tego należy dodać fakt, iż biurowiec poza centrum ma jeszcze ważną zaletę:

        łatwiej o miejsca postojowe i mniej zakorkowany dojazd. W godzinach szczytu na przedmieścia jedzie się w innym kierunku niż większość stojąca w korku. A który punkt na przedmieściach jest skomunikowany lepiej niż lotnisko? PKM, obwodnica pod nosem, Słowackiego itd.

        • 5 0

  • Do przydupasow z ZKM-u...prosze wprowadzic zmiany do rozkladu . (1)

    Tak jak to wczesniej ktos juz napisal istnieje zmowa ze zlotowami i nie mozna dojechac z lotniska do centrum gdanska zadnym autobusem kolo godz .24 -tej.I tak dostosowac kontrole i wyjscie z samolotu aby ludzie mogli sprawnie opuscic terminal.Dziekuje.

    • 3 5

    • 0:08, N3 kiedunek Dworzec Główny

      Da się, starczy rozkład sprawdzić....

      • 5 0

  • Airport City (13)

    A nie mogłoby być np. Lotniskowo?
    Leczenie kompleksów nazwami.. żałosne to nieco :/

    • 192 23

    • dokladnie

      popieram w calej rozciaglosci.........u nas juz takie zakomleksienie ze na zwykly obiad trzeba mowic lunch !!!! w sumie to tylko sie zasmiac...nie pozostaje nic innego jak slyszy sie osoby na kazdym kroku uzywajace takich zwrotow i machnac reka na powszechnie panujacy idiotyzm !!!

      • 3 0

    • Lotniskowo kojarzy mi się z Zaspą (7)

      Ale zgadzam się, że ten pongliszowskie nazwy brzmią okropnie.

      • 32 2

      • Popieram "polskość to normalność" (3)

        Niestety, rządzą nami jakieś mniejszości narodowe i to oni wymyślają tego typu nazwy.

        • 18 8

        • Tajemnicza Wieś Bolkowo

          • 2 2

        • (1)

          wałensofo

          • 15 1

          • Lech Wonder Town.

            • 21 1

      • A może .... (2)

        np osiedle Lotniskowiec?

        • 2 5

        • to nie osiedle

          i to nie lotniskowiec... Lotniskowiec to statek, na ktorym laduja samoloty.

          • 1 1

        • A gdzie ty tam widzisz osiedle

          To są budynki biurowe, a nie mieszkaniowe.

          • 2 0

    • Wylotowo - bilet w jedną stronę (1)

      a biurowce zasiedlą ukraińcy lub ci co kutrem dopłyną z południa

      • 8 11

      • Kutrem z Południa? Chyba przez Potok Oruński do Motławy...

        • 0 0

    • Zgadza się - ewentualnie Osiedle Port Lotniczy

      • 1 2

    • Tak jest!

      "Lotniskowo" - taka sama nazwa przyszła mi do głowy. To znaczy, że są w Polsce jeszcze osoby władające niszczoną mową...

      • 43 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane