- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (215 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (61 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Dwa nowe tramwaje już na torach
O godz. 8:30 na przystanku przy gdańskim urzędzie odbyła się oficjalna prezentacja nowych tramwajów Pesa Jazz Duo, które już dziś będą wozić pasażerów. Pojazdy wyposażone są m.in. w ładowarki USB, uchwyty na rowery oraz defibrylatory AED.
Nowe tramwaje wyglądają identycznie jak starsze modele, jednak w środku różnią się kilkoma ważnymi detalami.
- Dzisiaj mieszkańcy pewnie nie zauważą, że jadą nowym tramwajem, ponieważ wizualnie jest on identyczny jak jego poprzednik. Natomiast w środku znajdziemy kilka nowych rozwiązań, jak ładowarki USB, oświetlenie dostosowujące barwę do temperatury na zewnątrz, uchwyty na rowery i nieco inne miejsce dla niepełnosprawnych - Maciej Lisicki, prezes GAIT.
Nowy tramwaj dla Gdańska wciąż niedopuszczony do ruchu
Nowe tramwaje są pierwszymi sprowadzonymi w ramach dużej umowy z firmą Pesa. Do końca 2020 r. do Gdańska ma dojechać kolejnych 11 tramwajów, a do końca 2021 r. - jeszcze 15 kolejnych sztuk. Co ciekawe, za opóźnienia w ramach kontraktu GAIT cały czas nalicza kary, które ostatecznie mogą wynieść nawet 16 mln zł.
- Kary są naliczane na bieżąco, zgodnie z umową. Według naszej oceny suma tych kar złoży się na wartość dwóch tramwajów. Pesa miała swoje kłopoty, ciągłe wzloty i upadki, ale wiemy, że z tego kontraktu bardzo chce się wywiązać. Złożyliśmy zamówienie na kolejne 15 tramwajów do końca przyszłego roku. To są tramwaje dobrej jakości za dobrą cenę, dlatego jesteśmy cierpliwi i wyrozumiali - kończy prezes Lisicki.
Patronami nowych tramwajów zostaną Brunon Zwarra i Zbigniew Cybulski.
- Jeden tramwaj to koszt ponad 8 mln zł. To nie jest mało, ale miasto Gdańsk konsekwentnie realizuje program rozwoju komunikacji publicznej. Program unijny, z którego wsparcia korzystamy, nie tylko daje nam pieniądze na zakup tramwajów, ale także na rozwój infrastruktury tramwajowej - mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Miejsca
Opinie (328) ponad 20 zablokowanych
-
2019-10-31 14:49
Pięknie i tak dalej Pani Prezydent duzo tego samego typu taboru to doświadczenie w naprawie i serwisie
- 3 13
-
2019-10-31 14:44
Dlaczego każda sztuka pojazdu musi czekać na homologację? To chyba producent uzyskuje ja na swój produkt i rusza z produkcją. Kupujący ma się tym zajmować?
- 18 2
-
2019-10-31 14:44
Powinien się nazywać Bolek,i być przestrogą dla innych
- 13 7
-
2019-10-31 14:39
Brawo. Gdańsk sie rozwija... i mamy sprawna komunikacje..
jeden raz na otwarcie tramwaju ;)
- 14 2
-
2019-10-31 14:37
Bombardiery
Są najlepsze!
Czuć jakość, jest dużo miejsc siedzących, są jakieś takie bardziej stabilne - mniej trzęsie :-)- 27 0
-
2019-10-31 14:32
Kolejne tramwaje bez miejsc siedzących.
- 24 2
-
2019-10-31 14:16
(2)
już? Chyba dopiero. I miało tego być dużo więcej już dawno temu. Pesa to jakaś kpina, wszystkie zamówienia leżą.
- 15 5
-
2019-10-31 14:24
Sam jesteś kpina (1)
- 2 4
-
2019-10-31 14:31
a nie? każde zamówienie to opóźnienia i problemy.
- 7 1
-
2019-10-31 13:59
trzeba kupić now tranwaje na Stogi tam nigdy njeszcze nie pojechał żaden tramwaj nowy niskopodłogowy (1)
- 19 1
-
2019-10-31 14:31
i szybko nie pojedzie bo budowa stoi. Miały ruszyć w czerwcu, potem w połowie października ale nadal nic się nie dzieje.
- 11 0
-
2019-10-31 14:29
to "już" te tramwaje, które miały być w czerwcu? I gdzie są wszystkie zamówione? Ile kar naliczono?
- 11 1
-
2019-10-31 13:12
(1)
tramwaj to pod OBC i Alchemię powinien podjeżdżać
- 16 18
-
2019-10-31 14:18
ciężko się przejść 4minuty?
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.