- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (180 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (123 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej
Budowa trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej wymusi wyburzenie od 27 do 34 nieruchomości w zależności od wybranego przebiegu. Brak zgody Politechniki Gdańskiej na poprowadzenie tramwaju ul. Siedlicką oznacza zrównanie z ziemią budynków wzdłuż ul. Do Studzienki.
Politechnika nie chce tramwaju, więc będą wyburzenia
Niezależnie od wybranego wariantu, do wyburzenia przeznaczono budynki wzdłuż ul. Do Studzienki po stronie kampusu Politechniki Gdańskiej. To efekt braku zgody uczelni na poprowadzenie tramwaju przez ul. Siedlicką , który pozwoliłby uratować przed rozbiórką istniejącą zabudowę.
Czytaj też: Tramwaj z Południa przez kampus Politechniki Gdańskiej
porównać
Dodatkowo, przy prowadzeniu torów przez ul. Do Studzienki aż do skrzyżowania z al. Grunwaldzką, do wyburzenia przeznaczone zostaną trzy kamienice między ul. Fiszera a aleją. W tym wariancie zaplanowano też poszerzenie jezdni, która otoczy torowisko na odcinku Pileckiego - Grunwaldzka.
W wariancie przebiegu tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie przewidziano wprawdzie tak dużej przestrzeni dla samochodów, ale pozostawione zostają rezerwy niezagospodarowanego terenu, które pozwolą w bliżej nieokreślonej przyszłości na poszerzenie ul. Do Studzienki.
Czytaj też: Do Studzienki: od wiejskiej drogi po szeroką arterię?
Materiał archiwalny
Materiał archiwalny
Ograniczenie drgań
W obu wariantach, na odcinkach najbliżej al. Grunwaldzkiej, dla ograniczenia drgań zastosowana zostanie "najnowocześniejsza zintegrowana nawierzchnia torowo - drogowa z szyną tramwajową w otulinie z mas poliuretanowych". Dodatkowo w wariancie przez ul. Boh. Getta Warszawskiego postuluje się ograniczenie ruchu samochodowego tylko do pojazdów mieszkańców.
Możliwa budowa jezdni obok torów
Dalszy przebieg, oddalony od al. Grunwaldzkiej, nie posiada już wariantów. Tramwaj wprowadzony zostaje w tzw. rezerwę ul. Nowej Politechnicznej , choć jeszcze niedawno brano pod uwagę zbliżenie go do ul. Sobieskiego , wzdłuż której koncentruje się zabudowa w tej części Wrzeszcza.
Ułożenie szyn w rezerwie ul. Nowej Politechnicznej ma pozwolić w przyszłości na "rozbudowę [rezerwy] o dodatkowe jezdnie". To oznacza, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędników, nadal brane jest pod uwagę doprowadzenie do zatłoczonego już Wrzeszcza szerokiej drogi, którą wjedzie więcej aut z górnego tarasu.
Czytaj też: Biuro Rozwoju Gdańska: Nowa Politechniczna nie będzie miejską autostradą przez Wrzeszcz oraz Nowa Politechniczna: kameralna ulica czy szeroka arteria?
Tunelem na Morenę
Na wysokości zbiornika retencyjnego Wileńska tramwaj będzie skręcał w kierunku ul. Wileńskiej i wjeżdżał na Morenę (Piecki-Migowo) tunelem, który jest niezbędny dla pokonania znacznych różnic wysokości, a przy okazji ograniczy hałas pojazdów.
Od ronda Pana Cogito do włączenia się w istniejącą sieć tramwajową wzdłuż ul. Rakoczego tory przewidziano w pasie rozdziału ul. Jaśkowa Dolina. Będzie to tzw. pas autobusowo-tramwajowy, a więc poruszać się po nim będą mogły również autobusy (na wzór pobliskiego rozwiązania wokół przystanku Warneńska).
Smoluchowskiego w obu kierunkach
W ramach realizacji nowego odcinka sieci tramwajowej, zgodnie z decyzją środowiskową, planowana jest także przebudowa ul. Smoluchowskiego . Na odcinku od ul. Sobieskiego przez tzw. ul. Nową Medyków do al. Zwycięstwa stanie się ona ulicą dwukierunkową. Wymusi to wyburzenie niewielkiego budynku przy al. Zwycięstwa 40 .
Łącznie na całym przebiegu do wyburzenia przewidziano 27 obiektów przy wariancie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i 34 obiekty w wariancie przez ul. Do Studzienki aż do al. Grunwaldzkiej.
Zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami, inwestycja ma być realizowana w ciągu najbliższych kilku lat z wykorzystaniem dofinansowania unijnego. Uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej jest jednym z kilku etapów przygotowań do projektu budowlanego i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcia prac w terenie.
Opinie (251) 6 zablokowanych
-
2016-11-23 01:03
czy ja wiem
Takie połączenie tramwajowe fajnie się zapowiada, ale ciągnie torów przez PG i bloki trochę marny pomysł według mnie. Z ul. Bohaterów Getta na ul. Do Studzienki jest 3 minut drogi żadna różnica. Na bohaterów getta i politechnicznej jest ciasno, ludzi tam pełno, ruch samochodowy by się dużo nie zmniejszył a tory by miały prowadzić kilkanaście metrów przed budynkami uczelni i mieszkańców. Jak dla mnie to schemat na wypadek.
- 11 4
-
2016-11-23 00:27
Potok Wiewiorcza dalej bez zbiornika retencyjnego
Jak powstanie Nowa Bulonska to wody opadowe/deszczowe zaleja osiedle przy ul Wiewiorczej
- 7 0
-
2016-11-23 00:23
W Gdansku jak zwykle duzo gadania a molo roboty
Budyn przestan gadac a zabierz sie do roboty
Pokazywanie ciagle nowych wizualizacji czy nowych rozwizan to robienie na pokaz my chemy w realu widziec a nie tylko ogladac kolejne warianty- 6 7
-
2016-11-22 23:16
Politechnika najpierw zamknęła ulicę
a teraz fikają w kwestii poprowadzenia tramwaju.
Widać Lobby PG i UG w urzędach.- 20 11
-
2016-11-22 23:14
super tramwaj z moreny do Wrzeszcza
Brawo
- 9 11
-
2016-11-22 22:42
Weźcie odpuśćcie ten tramwaj, coraz mniej ludzi chce tym badziewiem jeździć..
- 18 10
-
2016-11-22 21:14
(2)
Gdańsk ma tak zaniedbany transport publiczny, że trzeba budować i planować
- 37 32
-
2016-11-22 22:26
Pan dr Jamroz z Politechniki Gdańskiej. Pomysłodawca wyburzenia połowy Gdańska w imię św. Przepustowości.
- 19 3
-
2016-11-22 21:29
Budować i to szybko....
....niedługo pieniadze unijne się skończą,a program "RUINA +" przyspiesza.Czego nie zrobimy teraz,nie zrobimy już nigdy!
- 14 5
-
2016-11-22 22:03
Tylko przez Bohaterów Getta Warszawskiego to ma sens.
- 15 22
-
2016-11-22 21:34
radni PiS są przeciwni (1)
- 7 12
-
2016-11-22 21:52
Oni sa zawsze przeciwni wszystkiemu co ma powstac na Pomorzu
Takie maja dyspozycje po audiencjach o 1,30 .
- 21 1
-
2016-11-22 21:29
Morena za słabo protestowała
Można mieć jedynie nadzieję, że beznadziejne wciśnięcie tramwaju na Jaśkówkę tunelem nigdy nie nastapi.
- 21 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.