• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo. 707 jednośladów sprzedanych

Maciej Korolczuk
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów. Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na sprzedaż rowerów metropolitalnych Mevo. 704 rowery chce kupić firma spoza Trójmiasta, a 3 sztuki osoba prywatna. Cena za jeden rower wyniosła 430 zł.



430 zł za używany rower Mevo to cena:

O niespodziewanej decyzji o wystawieniu na sprzedaż rowerów z pierwszej edycji Mevo informowaliśmy przed dwoma tygodniami.

Na sprzedaż wystawiono 800 spośród 1200 rowerów należących do Obszaru Metropolitalnego. Jednoślady zostały wyprodukowane w 2017 r., a zakupione przez Obszar dwa lata później. Średnio każdy z nich był eksploatowany przez ok. 4 tys. godzin w okresie od marca do października 2019 r.

Rowery przed sprzedażą zostały odchudzone o silniki i baterie. Część tych ostatnich (10 sztuk) zostało przekazane do badań naukowych prowadzonych przez studentów z Politechniki Gdańskiej, pracujących nad budową nowoczesnego samochodu elektrycznego. Po wstępnych testach okazało się jednak, że baterie nie będą mogły być wykorzystane w tym projekcie.

Pozostałe rowery, które nie zostały wystawione na sprzedaż, będą służyć urzędnikom do wykonywania czynności służbowych na terenie Trójmiasta.

Rowery wystawiono za 430,50 zł.

Pierwotnie rowery miały zostać wyremontowane przez nowego operatora Mevo 2.0 i dołączone do systemu. Ostatecznie spółka City Bike Global uznała, że wszystkie rowery będą fabrycznie nowe.

Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca. Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca.

Dwie oferty na 707 rowerów



Jednym z warunków przystąpienia do przetargu była obowiązkowa obecność oferenta na wizji lokalnej, podczas której można było zapoznać się ze stanem technicznym rowerów. Wizja odbyła się w poniedziałek w Szczecinie, gdzie trafiły na początku ubiegłego roku.

Ostatecznie w postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od firmy spoza Trójmiasta, która chce odkupić 704 rowery. Druga oferta pochodzi od osoby prywatnej, zainteresowanej trzema rowerami Mevo. Oznacza to, że Obszar pozyska w przetargu ok. 304 tys. zł.

Przypomnijmy, że trwają prace nad powrotem rowerów Mevo na ulice Metropolii. Ma to nastąpić najpóźniej do początku lipca, a rozruch systemu ma ruszyć już wiosną. W sumie na ulicach Trójmiasta i gmin zrzeszonych w OMGGS pojawi się ponad 4 tys. rowerów, z czego 3 tys. będzie posiadać napęd elektryczny. Miesięczny abonament ma kosztować 29,99 zł.

Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • w urzedzie miejskim w gdansku (1)

    powinny poleciec za to glowy. taka niegospodarność. Miliony wydane na rowery, sprzedane za pareset złotych...

    • 9 1

    • a to UM Gdansk odpowiadał za MEVO?

      • 0 4

  • (2)

    gdzieś czytałam ,może się mylę rower na początku był wyceniony około 10.000 teraz sprzedali za 430

    • 24 0

    • Tyle Gdańszczanie za nie zapłacili ale i z całego trójmiasta normalnie interes zycia :) (1)

      Przepłacic gigantyczne pieniadze a potem oddac w cenie złomu

      • 16 0

      • przeczytaj raz jeszcze kto za to płacił

        • 0 3

  • (8)

    Dlaczego rowery były składowane w Szczecinie? w gdańsku mamy za mało miejsc magazynowych ? może wiecznie zamknięta "brama żuławska"była by odpowiednim miejscem.

    • 44 18

    • W Bramie Żuławskiej jest pracownia konserwacji zabytków. Zamin napiszesz bzdury - może pomyśl. (1)

      • 3 1

      • I do tego muzeum narodowego :)

        • 1 1

    • Nowy operator systemu robił w tym mieście ich przegląd, dlatego tam są składowane

      • 0 2

    • Ktoś na transporcie też musi zarobić.

      • 6 0

    • Adamowicz posiada dużo lokali... (1)

      • 11 7

      • Morawiecki więcej

        tylko niektóre na osoby trzecie. No i rzecz jasna na żonę

        • 8 5

    • Chciałbyś składować rowery w zabytkowym budynku?! (1)

      Chyba są lepsze miejsca do tego?

      • 6 7

      • Pozdro dla kumatych

        ehh...

        • 2 0

  • Brak baterii jeszcze rozumiem, ale dlaczego brak silników? (4)

    • 72 2

    • bo ktoś zarobił na demontażu. (2)

      • 27 2

      • (1)

        Nie bardzo zarobił bo się udało sprzedać chyba tylko dwa silniki i trzy baterie.

        • 2 5

        • za demontaz ktos tez zaplacil

          a ktos przytulil. spokojnie, wał dobry, po fali, rydwanie, kasach na podświetlenia urzedu na tęczowo, obchodach rocznic za publiczne, fajnie sie miasto bawi

          • 8 1

    • bo nie ma baterii

      • 13 5

  • Z tego co wiem to firma ktora odkupiła rowery to spółka córka producenta rowerów które bedą sprzedane

    operatorowi Mevo 2.0. Podobno przejda upgrade i będą sprzedane jako nówki nie śmigane. Tak PO kręci publicznymi pieniędzmi.

    Jarek

    • 11 0

  • Kolejny wał

    • 11 0

  • Trójmiasto = byle jakość (1)

    Brak rowerów miejskich, tabor SKM archaiczny i wiecznie spóźniony.
    Dziurawe drogi, przeszacowane koszty nieruchomości i jeszcze zimne morze.

    • 67 10

    • i piasek nad morzem zasyfiony od miału węglopodobnego,zagranicznego.

      • 5 0

  • Bardzo dobry interes

    Bardzo dobry interes wymyślili nasi samorządowcy.

    Samorząd płaci prywatnej firmie po kilkanaście tysięcy za rower, po czym prywatna firma po wydaniu wszystkich pieniędzy na consulting bankrutuje, a następnie samorząd przejmuje rowery i sprzedaje po 400zł.

    I co najlepsze - ten numer można powtarzać każdego roku, dowolną ilość razy.

    Za każdym razem dodajemy tylko cyferkę z numerem wersji - Mevo 2, Mevo 3 ... Mevo 20

    I za każdym razem prywatyzujemy grube miliony publicznych pieniędzy.

    • 14 0

  • Ha! (2)

    Kupili za 430.Teraz w Szczecinie odmalują, wymienią baterie i sprzedadzą po 10000 za sztukę...do Gdańska . I to będzie właśnie to Mevo. 2.0 na wiosnę

    • 17 1

    • nie wymienią bo kupili bez baterii i silników

      • 0 0

    • Dlaczego znowu dla Gdańska?

      MEVO było też w Sopocie, Gdyni, małym trójmieście a nawet po wsiach na Kaszubach

      • 1 0

  • Ależ to całe Mevo to jest wałek

    od początku do końca. Ale grunt, że nagrody rozdane i pieniądze przewalone. Tragedia, decydenci powinni być dawno wywiezieni na taczkach, najlepiej do kicia.

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane