• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • FRAG - pomysłodawca, kocha się ze "strefą prestiżu", trojmiasto pl i pisem

    im więcej zabitych tym lepiej dla pisu

    • 5 4

  • Bzdura jak obok jest tunel

    • 8 4

  • Teraz za puzino na takiebzdury jak ulica jest zabudowana

    • 1 0

  • I cały misterny plan pójdzie w p...u... (2)

    Takim krokiem miasto zakorkuje... no właśnie co zakorkuje ? Kierowców w prywatnych autach ? Może też. Ale przede wszystkim zostanie zakorkowany węzeł komunikacji zbiorowej. Ucierpi na tym przepustowość przystanków autobusowych i tramwajowych, ponieważ po pierwsze zostaną zmniejszone zatoki autobusowe, po drugie będzie musiała być zainstalowana sygnalizacja świetlna, która spowoduje, że autobusy nie będą mogły szybko opuszczać przystanków. Nagminnie też będzie wykorzystywane "późne zielone" na przejściu przez torowisko, przez co tramwaje też będą dłużej opuszczać przystanki. W godzinach szczytu przeczuwam w samym środku moczu kompletny paraliż komunikacyjny tego miejsca. Uprzykrzy on bardziej życie pieszym niż zmotoryzowanym, ale jak ruchy miejskie związane z pieszymi i rowerzystami chcą sobie samemu utrudnić życie... to proszę bardzo...

    • 16 5

    • bredzisz (1)

      większość autobusów i tak zostanie "skróconych" do węzła przesiadkowego przy "forum radunia"

      • 0 6

      • Czyli znowu przybedzie samochodow bo ludzie nie chca komunikacji miejskiej gdzie co chwila sie przesiadaja.

        • 5 0

  • A czy ktoś pomyślał, że to przejście skróci zatoczkę autobusową

    Widzę tylko komentarze dotyczące wyższości auta nad autobusem, oraz pchania wózka do i w tunelu itd.
    A nikt nie pomyślał o tym, że przejście dla pieszych zabierze :
    - część zatoczki autobusowej pod dworcem, gdzie i tak już brakuje miejsc dla autobusów, przez co jeden parkuje na drugim i często musi oczekiwać aż miejsce się zwolni. Obecnie to już powoduje, że ludzie latają w te i nazad nie wiedząc, czy autobus stanie na początku zatoczki czy na końcu.
    - część peronu dla tramwaji, a przypomnijmy, że jest problem ze zbyt dużą ilością tramwai przejeżdzających przez dworzec.
    - część zatoczki w kierunku zieleniaka, ale tu to akurat najmniejszy problem.

    Proponuje więc zakończyć spory pomiędzy pieszymi, a zmotoryzowanymi, a zastanowić się jak to rozsądnie rozwiązać.

    • 11 1

  • ja z wozkiem (2)

    Omijam przystanek dworzec. Trudna sprawa wejsc tam na peron. Ale mimo to jestem przeciw naziemnemu przejsciu. To specyficzne miejsce. Tam sa wszyscy zabiegani. Nie patrza uwaznie. Tam codzien beda wypadki z udzialem pieszych.

    • 11 11

    • Ty jestes przedewszystkim inwalidą umysłowym !!Na całym swiecie są takie rozwiazanie od kilkudziesieciu lat

      i sprawdzają sie doskonale.

      • 3 3

    • a paniusia nie wie gdzie są windy?

      • 0 0

  • Potrzebujemy tego przejscia

    Piesi to nie szczury by spychac nas do yunelutunelu

    • 10 8

  • bezpieczny parking dla rowerow to priorytet. (2)

    Coraz wiecej ludzi pedaluje. Nie rozumiem jak mozna jezdzic zamknietym w metalowej puszce. Spojrzcie na Holandie. Tam wszyscy pedaluja.

    • 4 7

    • w holandi sa narkotyki legalne

      • 4 0

    • Zgadzam sie, brakuje w miescie bezpiecznych parkingów.

      • 0 0

  • zrobic tunel dla samochodow jak na Monte Cassino w S (2)

    A na gorze szerokie przejscia dla pieszych i rowerzystow. Nie chcemy wdychac spalin komunikacyjnych.

    • 5 3

    • (1)

      właśnie na przejściu będziesz je wdychał przy każdym starcie samochód zużywa więcej paliwa niż podczas płynnej jazdy teraz samochody przebywają w strefie dworca tylko chwilę jak powstanie przejście będą w tym miejscu kilkakrotnie dłużej

      • 1 2

      • dlatego samochody maja jechac tunelem.

        Na gorze tylko piesi i pedalujacy wiec czyste powietrze.

        • 1 1

  • .......... (2)

    Wyrzucić auta z centrum miast...Miasta dla ludzi...nie dla samochodów.

    • 3 5

    • Ale wiesz że samochodami jeżdżą LUDZIE?

      • 1 0

    • wyrzucić Jacków z miasta

      miasto dla ludzi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane