• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • Gdańsk już zablokowany a oni prą dalej. (2)

    Gdańsk ma jedną Grunwaldzką przez Trójmiasto która ma różne nazwy w różnych miejscach a która staje się jednym przejściem dla pieszych.Czy rządzący miastem nie widzą,że miasto jest już jednym wielkim korkiem.Część czerwonej drogi tylko Gdynia wybudowała.Brać przykład z Berlina,zanim się zablokował co przewidzieli że nastąpi wybudowano autostrady na słupach w mieście.Na torami SKM można coś wybudować.

    • 4 10

    • (1)

      spadaj na obwodnice

      • 4 4

      • Obwodnica też zablokowana.

        • 2 1

  • idiotyzm wprowadzany na siłę! (1)

    W Gdańsku jest nadal tylko jeden główny ciąg komunikacyjny w Śródmieściu. Okopowa- Wały Jagiellońskie- Podwale Grodzkie- A. Zwycięstwa-Grunwaldzka.
    Komunikacja miejska: tramwaje i autobusy już teraz jest niewydolna i źle zaprojektowana. Każdy, kto ma wątpliwa przyjemność korzystania z tej komunikacji to potwierdzi.
    Ludzie ratują się korzystając z własnych samochodów, bo do pracy dojechać trzeba ( i wrócić).
    No to teraz mamy plany jak jeszcze bardziej spowolnić komunikację miejską, bo liczne przejścia naziemne wydłużą czas przejazdu!!! ( ale przecież to nieważne, decydenci z komunikacji miejskiej nie korzystają). Już teraz korki w Śródmieściu są, będą gigantyczne ( ale to też decydentów nie obchodzi).
    Dla kogo te projekty? Dla turystów? To naprawdę niewielka liczba wobec liczby mieszkańców.

    Dobrze, że niedługo wybory. Może należy wymienić radnych i władze miasta na ludzi, którym DOBRO MIESZKAŃCÓW będzie ważniejsze niż FRAG, deweloperzy, właściciele Forum Radunia itp.!

    • 6 4

    • Do wyborów zagospodarują każdy centymetr Gdańska bo liczy się kasa a miasto mają w du...e

      Nowy Prezydent może zostać przez układ zaszczuty.

      • 0 0

  • Przejscia podziemne zagracone nielegalnymi handlarzami , zwiekszenie zagrozenia dla pieszych

    wydłuzenie czasow jazdy autobusow komunikacji miejskiej , . FRAG ma silne plecy we władzach Gdanska , to ich pomysły . maja nawet swoich dziennikarzy na Trójmiescie aby urabiac publike. FRAG ma awersje do przejsc podziemnych , najchetniej by je wszystkie zasypał a szerokie ulice zweził do jednego pasma . ( ul.Kartuska , niedługo Podwale Pod) to nic ze tam sa korki w godzinach szczytu. Wszyscy poszkodowani w przyszłosci na tych nowych przejsciach naziemnych ktore powstana w zamian za bezpieczne tunele powinni o odszkodowania zwracac sie do pomysłodawców ukrywajacych sie za inicjałami .

    • 7 3

  • Chore to

    • 3 3

  • Budyń cofa Gdansk (4)

    Przejście naziemne to cofnięcie o 40 lat. Co za ciężki mózg to wymyślił?

    • 12 7

    • FRAG. (1)

      • 4 0

      • Tak to jest jak komuś mózg w rajstopy pójdzie

        • 2 0

    • (1)

      Chyba przejścia podziemne chciałeś napisać.
      Podziemne jeszcze tylko w Rosji trzymają się dobrze

      • 0 3

      • Chciałbyś mieć takie metro w Gdańsku jak jest w Rosji.........Zapomnij o tym :)

        • 3 0

  • Parking nad torami PKP w Gdańsku (2)

    Zamiast wybiórczo Władze miasta powinny zlecić np. Politechnice Gdańskiej z Planistami wojewódzkimi i Gdańska opracowanie kompleksowe jak powinien wyglądać obszar ruchu kołowego i pieszego od ronda Hucisko do Placu Zebrań Ludowych za 5, 10, 15, 20, 25 lat uwzględnieniem potrzeb sprawnej komunikacji masowej miejskiej ZKM, PKS i PKP oraz dużego natężenia ruchu pieszego. Powinna być wariantowa analiza urbanistyczna z przykryciem torów PKP przy dworcu Gdańsk Główny od strony Wrzeszcza gdzie powinien być wielki kilkupiętrowy parking. Należy przeanalizować czy warto utrzymywać dalej boczne tory postojowe SKM od strony peronu 4 i 5 i zamienić ten teren razem z peronem 5 na postoje rowerów ? Tylko myślenie inżynierskie ze znajomością zagadnień technicznych rozwiąże problemy komuinikacji w okolicach dworca PKP Gdańsk Główny jak zrobiono to w latach 1880 - 1925 likwidując zbędne obwałowania i część murów obronnych aby do dzisiaj można dojechać do Gdańska koleją. Wtedy się Gdańszczanom chciało a dzisiaj to tylko gadanina bo po co? Niech nasza Politechnika Gdańska ze studentami zrobi coś znaczącego i pożytecznego dla Gdańska aby się mogła pochwalić, że wie po co kształci inżynierów i w potrzebnych specjalnościach.
    Sewek 48

    • 6 4

    • plan

      Planiści wojewódzcy i miejscy robią to co wymyśli Budyń. Sam ich mianował. Specjaliści z Politechniki milczą kiedy rujnuje się Gdańsk.

      • 1 0

    • Lepiej nic nie zlecać Politechnice

      Vide własny plac przed Gmachem Głównym

      • 1 0

  • Przejścia (2)

    Przejścia naziemne zakorkuja tylko ulice.

    • 11 7

    • Można jeszcze bardziej?

      • 1 0

    • Haha, to nie przejście tworzy korki tylko ty w swoim aucie :)

      • 1 1

  • Jak dla mnie

    to przejścia podziemne sa po to aby nie blokować ulicy przejściem, no ale pewnie namalowanie pasów jest tańsze od windy czu ruchomej bieżni..

    • 7 5

  • (1)

    O Przenajświętszy Samochodzie!!!
    Widzisz, i nie grzmisz? A już udało się tych biedaków, nieudaczników, gimbów, starców, kulawców, studenciaków i wózkowe madki zagnać pod ziemię, by Tobie drogę otworzyć!!
    A ci heretycy, zawistnicy, chcą Ci drogę zebrami blokować...
    Na świętą Przepustowość!!

    • 8 8

    • cicho madko!

      • 1 0

  • Dramat

    W Sopocie wykopały tunel by chronić ludzi. A u nas na odwrót, ludzi będą zabijani przez samochody. Nawet teraz sie zdarza jak górą biegną na tramwaj w porze nocnej wesoli imprezowicze, przed maską samochodu.

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane