• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • (1)

    Skoro kochacie stać w korkach w autobusach i tramwajach.... Ja to miejsce będę omijał szerokim łukiem.

    • 3 4

    • to ty buraku tworzysz korki jak ciebie niebedzie to korki tez nikna

      • 1 5

  • Na co tam jest tunel?
    Na to żeby ruch tamować przejściami dla piechurów?

    • 2 3

  • Zrobić przejście naziemne na torach PKP. W końcu tak być powinno, ze pociągi powinny przepuszczać pieszych.

    • 7 3

  • NIE (2)

    nie nie nie nie nie nie nie nie ..... ile razy trzeba to powtarzać że NIE. Taniej będzie zmodernizować przejście podziemne tak żeby mogli z nich korzystać (bezwindowo) niepełnosprawni. Przejście dla pieszych (naziemne) całkowicie zablokuje i tak już korkujące się centrum. Jak chcecie tam wielki plac robić to trzeba puścić ruch kołowy pod ziemią albo zrobić wielki objazd centrum, np.: przez 3 maja. Ale tam nie ma miejsca więc kółko się tak jakby zamyka.

    • 10 3

    • Opieram

      Szczególnie ze tam bylo dwa tunela, jeden przy loce.

      • 0 0

    • Forum

      W obrębie Huciska schowaliście już pod ziemię Radunię.

      • 0 0

  • Przy locie tak samo chcemy

    • 3 2

  • Zronić też tam pas do zawracania obok tego przejścia

    • 3 1

  • kolega z Kowal jeździ do Tczewa na intercity (1)

    No bo w Gdańsku przy dworcu nie ma gdzie zaparkować a na dodatek żeby dojechać stoi się w korkach. W szczycie odcinek Kowale - Dworzec Gł to ok 40-50 min. Zaś do Tczewa autostradą ok 30min, no i piękny pusty parking przed eleganckim dworcem. Wsiada do intecity do w-wy wraca wieczorem, wysiada w Tczewie wsiada w sój samochód 20 min autostradą I w domciu.

    Śmieszni są ci gdańscy urzędnicy i oderwane od rzeczywistości ruchy wyzwolenia rowerów. Chcecie zrobić ze śródmieścia Gdańska eko-utopijny skansen proszę bardzo, Ludzie i pieniędze znajdą sobie inną drogę.

    • 12 3

    • słoik to ze ty jestes z prowincji utopijna to jest twoja głupota wiesniaku bo takie rozwiazania są od lat we wszystkich

      od 20 lat!

      • 2 2

  • Zacznijcie głosować na Wolność

    Inaczej będzie coraz gorzej

    • 1 1

  • naziemne przejscia dla pieszych

    w proponowanym miejscu obecnie przy podziemnym przejsciu dla pieszych są
    ogromne korki od godzin rannych do wieczornych.Zmiana organizacji ruchu pieszych spowoduje ich zwiększenie, a co za tym idzie ogromny wzrost wydobytych spalin.samochodowych. Zamienimy Nasze Kochane Miasto w
    ogromną komorę gazową

    • 8 3

  • Wpierw trzeba pomyśleć nad alternatywą dla samochodów (2)

    Potem robić jakieś ograniczenia.
    -Czyli , robimy tańsze bilety miejskie,
    - szybki tramwaj (jakby pośpieszny) do dalszych dzielnic miasta , a nie że z pętli Świętkokrzyska tramwaj jedzie 20 minut. 15 powinno być max.
    - możliwość ominięcia centrum jadąć w kierunkach :
    Chełm-Nowy port (nie przez 3 Maja , bo to na pl. Zebrań ludowych i dalej gdzie ?)
    Orunia - Wrzeszcz (proszę urzędasów i aktywistów propozycję)

    • 5 3

    • (1)

      Bez przesady jaki szybki tramwaj, skoro musi stać na światłach i przepuszczać pieszych.

      • 5 0

      • dokładnie tramwaj rusza z przystanku kwałeczek przejedzie światła ,przejścia i ciągłe dobiegania. Za chwilę znów przystanek znów czerwone światełka i dobiegające osoby a i jeszcze bileciki jak w kiosku stoją w kolejce i jak ma ten tramwaj na czas dojechać gdziekolwiek? A jeszcze marzenia żeby z 20min jechał 15 haha ha naprawdę dobre ;)

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane