• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec we Wrzeszczu w nowej odsłonie. Jest przetarg na przebudowę

Krzysztof Koprowski
22 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.
  • Wizualizacja planowanego dworca kolejowego we Wrzeszczu.

Jeżeli kolejarzom uda się wyłonić wykonawcę, za ok. 1,5 roku skorzystamy z przebudowanego dworca we WrzeszczuMapka. Istniejący budynek doczeka się znacznej metamorfozy wizualnej, choć pod względem powierzchni i usytuowania pomieszczeń zmiany będą niewielkie. Szacowana wartość inwestycji to ok. 14,2 mln zł.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Jak oceniasz projekt przebudowy dworca we Wrzeszczu?

Zgodnie z zapowiedzią sprzed trzech lat dworzec we Wrzeszczu nie doczeka futurystycznej i całkowicie nierealnej finansowo realizacji, jaką proponowano w 2010 r.

Ponadto kolejarze ostatecznie zdecydowali się na przebudowę, a nie jak wcześniej brano pod uwagę - rozbiórkę i budowę jeszcze mniejszego niż obecnie tzw. dworca modułowego, które powstają na stacjach o lokalnym znaczeniu transportowym.

Najnowszy i ostateczny projekt (autorstwa pracowni TBi Architekci z Gdańska), na którego realizację ogłoszono właśnie przetarg, zakłada przebudowę istniejącego budynku poprzez m.in.:
  • całkowitą zmianę jego elewacji,
  • nieznaczne powiększenie poczekalni,
  • podwyższenie holu głównego,
  • utworzenie dodatkowych lokali handlowo-usługowych po stronie Galerii Bałtyckiej,
  • generalny remont wnętrz budynku.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i kolei w Trójmieście


Przesuń aby
porównać

Generalny remont wnętrz, 18 mies. na realizację robót



W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzącym na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia (w jej kubaturze oraz sąsiedztwie znajduje się blisko 1,5 tys. miejsc parkingowych). W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.

Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni (ok. 18 miesięcy) na wykonanie wszystkich prac budowlanych od momentu podpisania umowy. PKP SA oczekuje na złożenie ofert do 26 stycznia 2021 r.

Wizja dworca przygotowana w 2010 r., która nie doczeka się realizacji. Wizja dworca przygotowana w 2010 r., która nie doczeka się realizacji.

Tymczasowy dworzec kolejowy przy przejściu pod torami



O wyborze wykonawcy zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny. W trakcie prac budowlanych powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy, zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku KuźniczkiMapka.

Szacunkowa wartość projektu to ok. 14,2 mln zł netto. Dla porównania, trwająca właśnie przebudowa dworca kolejowego Gdańsk Główny kosztuje prawie 100 mln zł (brutto).

Czytaj też: Dworzec PKP Gdańsk Główny odzyskuje przedwojenny dach

Miejsca

Opinie (254) 5 zablokowanych

  • Przypominam! (1)

    Nie zapomnijcie o osłupkowaniu całej długości krawężnika wzdłuż dworca.

    • 21 1

    • Jeśli nie osłupkują, to Janusze będą obstawiać chodnik swoimi sztruclami.

      W normalnym kraju z cywilizowanym społeczeństwem nie są potrzebne zasieki i zapory. Wystarczy znak drogowy.

      • 0 0

  • na dwóch pierwszych obrazkach - całkiem niczegowacie

    ale są te obrazki oszustwem, bo nie ma za nim przestronnego nieboskłonu a molochowata bryła "metropolii"...
    Chyba że to faktycznie, żabia perspektywa...

    • 7 1

  • Trochę kloc.

    • 2 4

  • Bardzo ładny dworzec... (1)

    Aż miło popatrzeć. Mam nadzieję, że cały płac dworcowy zostanie przebudowany. Ale równie ważnym byłoby zlikwidowanie przy tej okazji tych wszystkich bud dookoła. Mam nadzieje, że tak się stanie.
    Problem bud jest generalnym problemem do rozwiązania w Gdańsku.
    Proszę Urząd Miejski o remont przy pętli tramwajowej w Oliwie oraz remont Przystanku Politechnika z jednoczesną rozbiórką tych pijackich bud pomiędzy przystankiem i Operą!

    • 11 11

    • ale mówisz o wizji czy to co na prawdę

      ma być ..

      • 0 0

  • Słaby

    Projekt nie wnosi niczego nowego, żadnych ułatwień dla podróżnych. Autobusy wciąż pod gołym niebem. Tylko nowa elewacja za 15 baniek. To nie wina projemtantów, ale kolei.

    • 33 4

  • wizja piękna

    trzeba o czymś napisać żeby było o czym pisać, ale wizji nie będzie
    Krzysztof Koprowski - witamy !
    trójmiasto.pl - jedna wielka rodzina ( i wizja na przyszłość )

    14 mln to baardzo mało . Na sam projekt będzie z 10+ ..
    czarno widzę

    • 4 6

  • Po co (1)

    Jest wiele innych stacji do przybudówania, remontowania (zaspa, uniwersytet, mogę tak dalej) oni remontują nie dawna zmieniany Wrzeszcz

    • 3 8

    • Zaspa czy Uniwersytet to nie stacje tylko przystanki SKM

      • 0 0

  • A dlaczego brak integracji z miejską komunikacją ? (2)

    Dworzec i plac autobusowy powinien stanowić jednolitą zabudowę jako centrum przesiadkowe z komunikacji miejskiej na kolej. Znowu kolej sobie a miasto sobie. Ciężko się dogadać? Jakoś kolej z Galerą Metropolia się ożeniła ( bez ślubu kościelnego )

    • 33 3

    • Ma byc przebudowa ale nadal nie bedzie miejac postojowych dla autobusow

      • 3 0

    • bo teraz jest styl na dystans

      • 2 0

  • Masakra

    Niczym terminal etiuda w Warszawie

    • 7 1

  • Jeden barak

    zamienią na drugi barak

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane