- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (51 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (107 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (93 opinie)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (113 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (198 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Dzień z policyjną grupą "Speed" na obwodnicy Trójmiasta
Towarzyszyliśmy policjantom z policyjnej grupy "Speed" na obwodnicy. Podczas naszej służby rekordzista przekroczył dozwoloną prędkość o 61 km/h. Każdy wjazd na obwodnicę skutkował tym, że nieoznakowany radiowóz zatrzymywał kierowcę, który jechał co najmniej o 30 km/h szybciej, niż pozwalały na to znaki.
Policyjna grupa "Speed" będzie tropić piratów drogowych.
W środę, 4.09.2019 towarzyszyliśmy z kamerą policjantom z gdyńskiej drogówki, którzy w ramach działań grupy "Speed" patrolowali głównie obwodnicę i ul. Morską. St. asp. Jakub Dreweński, pracujący w policji od 14 lat oraz mł. asp. Paweł Dobrowolski, który służy w policji od lat ośmiu, zaczynali tego dnia służbę o godz. 6 rano.
Nieoznakowane radiowozy to nie tylko BMW
Po krótkiej odprawie jesteśmy już w nieoznakowanym BMW. To właśnie tych samochodów od miesięcy wypatrują w lusterkach kierowcy nagminnie łamiący przepisy.
- To fakt, widać, że niektórzy starają się uważać, albo szybko zwalniają, gdy nas widzą - przyznaje st. asp. Jakub Dreweński.
To może być skuteczna taktyka piratów drogowych, ale tylko do czasu. Zwłaszcza dla tych, którzy zapominają, że na pomorskich drogach z wideorejestratorami jeżdżą też skody, kia, volkswageny, a nawet fiaty.
Seryjne mandaty dla najszybszych kierowców
Pierwszego kierowcę, który jedzie 142 km/h na odcinku, na którym można poruszać się maksymalnie 100 km/h trzeba zatrzymać praktycznie od razu po naszym wjeździe na obwodnicę. 300 zł i 8 pkt. karnych trafia na jego konto w kilka minut i jedziemy dalej.
Co chwilę policyjny radiowóz z dużą prędkością wyprzedza kolejny samochód. Niektórzy skaczą po pasach, inni wykorzystują każdą lukę, by zdecydowanie przycisnąć pedał gazu. Minimalny mandat, jaki został wypisany tego dnia to 200 zł i 6 pkt. karnych dla jadącego 106 km/h na ograniczeniu do 70/km/h. To właśnie tam - na końcowym fragmencie obwodnicy pomiędzy Trasą Kwiatkowskiego a zjazdem w Chyloni - kierowcy permanentnie nie zwracają uwagi na znaki, które są postawione po obu stronach jezdni.
Rekordzista jechał tam audi 131 km/h. I dokładnie wiedział, co robi.
- Przepraszam... wiem, za szybko - powiedział od razu, zanim policjanci zdążyli się przedstawić i poinformować o powodzie zatrzymania.
Większość kierowców nie dyskutowała i przyjmowała mandat. Po niecałych czterech godzinach suma wypisanych mandatów przekroczyła już 2,1 tys. zł. Co ciekawe, akurat tego dnia ukaranych zostało tyle samo kobiet, co mężczyzn.
Zdarzali się jednak i tacy, którzy podważali słowa policjantów.
- Jechałem 117 km/h? Niemożliwe! Pan żartuje! - wypalił kierowca czarnego audi zatrzymany na ograniczeniu do 70 km/h.
- Czy ja wyglądam jakbym żartował? - odparł śmiertelnie poważnie policjant.
- No nie... ale na pewno tyle nie jechałem!
- Długi odcinek jechał pan z taką prędkością. Ma pan sprawny prędkościomierz?
- No mam, no dobra....
400 zł i 10 pkt. karnych to i tak najniższy wymiar kary, jaki mógł otrzymać, bo taryfikator w takich przypadkach przewiduje do 500 zł.
Pozostali kierowcy w większości wprost przyznawali, że przepisy łamali świadomie. Każdy wjazd na obwodnicę skutkował więc kolejnym mandatem i punktami karnymi. Nikt nawet nie prosił o zaprezentowanie nagrania, bo i nie było po co go oglądać. Poza tym policjanci wcale nie mają obowiązku prezentować go zatrzymanym kierowcom.
"Szeryf" zajechał drogę nieoznakowanemu radiowozowi
Policjanci przyznają, że na drodze zdarzają im się nieprzewidziane sytuacje.
- Kiedyś jeden z kierowców migał nam światłami, gdy wyprzedzaliśmy inny samochód na obwodnicy. Zapewne według niego robiliśmy to za wolno. Gdy więc skończyliśmy manewr, wyprzedził nas, zjechał na prawy pas i gwałtownie zahamował. Mina, gdy włączyliśmy sygnały i zorientował się, że to nieoznakowany radiowóz, była bezcenna - opowiada mł. asp. Paweł Dobrowolski.
Można było za to wycenić wykroczenia samozwańczemu "szeryfowi". Po podsumowaniu wszystkich okazało się, że 1 tys. zł zniknęło z jego portfela, ale nauczka zapewne na zawsze pozostała w jego pamięci.
Podobnie jak innym, którym zdarza się blokować drugi pas, gdy jest korek przed zwężeniem. Wprawdzie dopiero niebawem jazda na zamek będzie w Polsce obowiązkowa, ale już teraz blokowanie pasa ruchu jest nie tylko bezsensowne, bo wydłuża korek, ale jest też wykroczeniem. A bywają tacy, którzy w takich przypadkach chcą zablokować nieoznakowany radiowóz, za co mogą otrzymać mandat od 50 do nawet 500 zł...
Opinie (583) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-09 07:40
Opinia wyróżniona
Za poważne wykroczenia zagrażające bezpieczeństwu 200 i 300 pln kary? (30)
Te kary są przecież śmieszne, nawet jakbym zgubił te trzy stówy to bym się nie przejął
- 380 100
-
2019-09-10 14:19
Ty może byś się nie przejął, innemu może na chleb zabraknąć.
- 0 0
-
2019-09-09 22:59
A może rabacik? Albo jakaś promocja? No panie władzo
- 0 1
-
2019-09-09 13:01
Auta z blokada prędkości (2)
Na rynku powinny byc auta z ograniczeniem prędkości do max 140km/h albo tachografy z zapisem jaka prędkość na jakiej drodze. Policja i stacje diagnostyczne wyposażone w urządzenia do odczytu info do CEPIKu i zbiorowy mandat dla właściciela auta z określona liczba punktów Auta z wypożyczalni sa najmowane przez konkretne osoby przez aplikacje wiec nie byłoby problemu z identyfikacja.
- 7 14
-
2019-09-10 11:27
Nie
Precz z Komuną!
- 1 1
-
2019-09-09 22:31
jak już jest w innych krajach
popieram
- 0 4
-
2019-09-09 12:17
tak, ale juz za 200 pln mandatu masz 6 pkt a za 300 - 8 pkt. 8 punktow za jedno zadrzenie to już sporo
- 1 2
-
2019-09-09 11:21
150 na 120 na ekspresówce (1)
jest bezpieczniejsze niż 80 na 50, które obserwujemy na codzień praktycznie wszędzie, więc nie przesadzałbym z tym 'poważne'
a na pewno jest mniej niebezpieczne niż wyjeżdżanie na lewy pas zza tira przy 80-90, gdy lewym ktoś jedzie przepisowe 120- gwałtowne manewry i gwałtowna zmiana prędkości są najwiekszym zagrożenie, ale co tam, lepiejjest bezpieczniejsze niż 80 na 50, które obserwujemy na codzień praktycznie wszędzie, więc nie przesadzałbym z tym 'poważne'
a na pewno jest mniej niebezpieczne niż wyjeżdżanie na lewy pas zza tira przy 80-90, gdy lewym ktoś jedzie przepisowe 120- gwałtowne manewry i gwałtowna zmiana prędkości są najwiekszym zagrożenie, ale co tam, lepiej brzmi w artykule 'wariat jechał 200km/h'- szkoda, ze nikt nie napisze, że na pustej autostradzie...o jeździe na zderzaku i blokowaniu lewego pasa to już nawet nie wspominam...- 20 10
-
2019-09-10 11:26
W punkt
Ludzie najbardziej krytykują rzeczy, o których nie mają w ogóle pojęcia.
- 4 0
-
2019-09-09 11:12
(1)
Ty byś się nie przejął , ale zwykły Kowalski już tak.
Kowalski z legalnej pracy nie zarobiłby na mandat wiec musiałby kombinować (np. ukradłby coś żeby zarobić na karę) a to doprowadziłoby do zwiększenia przestępczości w naszym kraju- 3 6
-
2019-09-11 16:22
Znaczy, ze praca nie powinna byc legalna.
- 0 0
-
2019-09-09 09:39
(13)
Mandaty powinny być nakładane od zarobków ja we Francji i każdy byłby zadowolony.
- 20 9
-
2019-09-09 20:55
Mandaty powinny być wyższe dla 10 letnich złomów (2)
Bentley bezpiecznie poleci nawet 200 na godzinę, ale jak ktoś w śmierdzącym dieslu z Niemiec próbuje wycisnąć ile się da to może się nie utrzymać na drodze. To właśnie kozaczki z marginesu stwarzają najwięcej problemów.
- 3 12
-
2019-09-10 08:05
ty w Bentleyu też widać kozaczysz bez pomyślunku
nie przeceniaj możliwości auta, nie tylko ono jest czynnikiem mogącym wpłynąć na "zdarzenie" drogowe (np. twoje umiejętności, zachowanie innych uczestników ruchu, zwierzyna na drodze, czy nagła usterka w aucie typu pęknięcie opony - tak trudno rozważyć, że Bentley może cię nie uchronić?) słabo z wyobraźnią = słabo z umiejętnościami
- 2 1
-
2019-09-09 22:31
wystarczy OC zrobić jak w innych krajach, x10
i się skończy, cena wyższa od pojemności, od wieku poniżej 30 lat to samo, żeby byle piskorz nie mógł szaleć szpachlą z Niemiec, momentalnie będzie porządek na drogach
- 2 3
-
2019-09-09 10:05
Szczególnie sebixy utrzymujące się z 500+... (2)
- 6 3
-
2019-09-09 12:20
teraz to 3x500+ wystarczy sebixowi na ponad 100mandatów w miesiącu ... (1)
i jeszcze na PÓŁliterka mu zostanie
- 2 1
-
2019-09-09 14:01
Wystarczy mu na więcej mandatów, niż policja zajęta wycinaniem konfetti jest w stanie wystawić.
- 4 0
-
2019-09-09 10:03
(6)
A co, samochód dresiarza na zasiłku jest mniej niebezpieczny niż samochód uznanego lekarza? Jak rozjedzie dzieciaka to śmierć będzie proporcjonalnie mniej dotkliwa? Kary powinny po prostu być rosnące, a wykroczenia "resetować" się w okresie nie krótszym niż 5-letni. Tym samym ktoś, kto prawie nie popełnia wykroczeń zapłaci relatywnie mało, a wielokrotny recydywista - bardzo poważne kwoty. A przede wszystkim, wysokość kary jest drugorzędna. Należy się skupić na jej nieuchronności.
- 28 9
-
2019-09-10 11:48
zamiast spierania się o to, czy ważniejsza jest nieuchronność czy surowość kar
warto skupić się na rozsądnym kształtowaniu infrastruktury ulicznej w miastach: ksztaltować ją tak, by jej układ sugerował przestrzeganie limitów prędkości bez oglądania się na prędkościomierz. (esowanie osi jezdni, zwężanie pasów, mniejsze promienie skrętów, strefy tempo 30 etc. etc.
- 0 2
-
2019-09-09 10:44
Też uważam podobnie (1)
Każde kolejne wykroczenie powinno zwiększać kwotę mandatu - masz jedno wykroczenie na koncie = mandat x2, 2 wykroczenia = x4, 3 = x8 itd. Policjanci mogą to przecież w chwili obecnej sprawdzić bez żadnego problemu. No i za poważne wykroczenia powinna być taka ilość punktów, że każde kolejne, nawet błahe, wiązałoby się z przekroczeniem maksymalnego progu i odebraniem prawa jazdy. Czas resetu co najmniej 3 lata a nie rok jak to jest u nas.
- 9 5
-
2019-09-10 08:01
i to miałoby sens
w końcu raczej nietrudno sprawdzić kto notorycznie przekracza prędkość (oraz czyni inne wykroczenia)
- 4 2
-
2019-09-09 10:42
To tak nie działa jak wypisujesz. Minimalna jest ustawowa z taryfikatora wg średniej wynagrodzeń (1)
Jak nie masz kasy, a popełniasz wykroczenia, to zwyczajnie idziesz odsiedzieć.
Nie może być też tak, że ten kogo stać, może mieć wszystko gdzieś, jak teraz jest w Polsce.- 8 2
-
2019-09-09 13:05
No dobra, ale po to właśnie są punkty karne...
- 5 0
-
2019-09-09 10:22
To wszystko miałoby sens, gdyby mandat można było dostać chociaż raz na 50 wykroczeń.
A tak, ilu ludzi codziennie przekracza prędkość i jak często dotyka ich za to kara?
- 9 2
-
2019-09-09 08:18
te kary są za małe (5)
przecież piraci narażają zdrowie i życie innych
- 32 11
-
2019-09-10 00:32
Funkcjonariusz do szkoły, bo kierownicy nie potrafi trzymać to jak on obsługuje radar, pewnie według wytycznych.... i cyk wyższy mandacik.
- 1 2
-
2019-09-09 09:25
skoro specjalnie pod elektorat subixów+ usuneli za >50km/h zabieranie prawka na 3miechy (3)
to bym tu nie liczył na zmianę przePiSowego taryfikatora ...
- 15 17
-
2019-09-09 09:59
bzdury wypisujesz (2)
Kto i kiedy usunął przepis o zabieraniu prawa jazdy za przekroczenie o ponad 50 km/h dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym??
Trzeba być i**otą, żeby pisać takie farmazony!- 27 3
-
2019-09-09 12:13
w projekcie było zabieranie prawka - zawsze i wszędzie -
... ale podczas procedowania poPiSowo cichaczem bez konsultacji usunięto zapis - zawsze - wprowadzono - tylko w terenie zabudowanym -
- 10 1
-
2019-09-09 10:21
Masz tak małą szansę na to, że szkoda gadać...
- 1 4
-
2019-09-09 07:27
Opinia wyróżniona
Tylko odcinkowy pomiar prędkości (27)
Tylko odcinkowy pomiar prędkości. Patroli policyjnych jest zdecydowanie za mało. Nie ma dnia bez stłuczek i dachowania na prostym odcinku drogi.
Karać ! Karać i jeszcze raz karać !- 320 94
-
2019-09-12 02:36
tylko odcinkowy pomiar predkosci
nie karać, a edukować. Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że jezeli zakażesz coś człowiekowi to i tak to zrobi, bo nie mysli o wielu konsekwencjach
- 0 0
-
2019-09-11 14:31
Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o pieniądze
Od lat najwięcej wypadków i kolizji ma miejsce właśnie na obwodnicy. Gdyby komuś zależało na bezpieczeństwie to już dawno były odcinkowy pomiar prędkości między wjazdami a wyjazdami. Jak widać, zależy na ściąganiu pieniędzy z kierowców. Ilu kierowców zostało ukaranych za niebezpieczne manewry jak zajechanie drogi, manewr bez kierunkowskazu???? Czy
Od lat najwięcej wypadków i kolizji ma miejsce właśnie na obwodnicy. Gdyby komuś zależało na bezpieczeństwie to już dawno były odcinkowy pomiar prędkości między wjazdami a wyjazdami. Jak widać, zależy na ściąganiu pieniędzy z kierowców. Ilu kierowców zostało ukaranych za niebezpieczne manewry jak zajechanie drogi, manewr bez kierunkowskazu???? Czy ktoś zwrócił uwagę, że sami policjanci przekraczają swoje uprawnienia? Aby złapać kogoś, kto jedzie szybciej muszą jechać co najmniej 100 m za nim. Czyli sami przekraczają dozwoloną prędkość zanim staną się pojazdem uprzywilejowanym.
Poza tym, wideoradar mierzy prędkość ich samochodu a nie tych jadących przed nimi czy za nimi.- 1 0
-
2019-09-11 08:07
Karać też ....
Karać tych co jadą wolno utrudniają jazdę wszędzie ich pełno przez co reszta albo się korkuje albo zaczyna wyprzedzać stwarzając zagrożenie w ruchu drogowym
- 2 1
-
2019-09-09 17:47
Szok
Jakim trzeba być człowiekiem ,żeby pisać takie komentarze ! Nie powinieneś mieszkać w trójmieście ,ale takich jak ty jest coraz więcej . Daj żyć !
- 2 5
-
2019-09-09 09:23
Kiedy! Kiedy! Kiedy!
- 1 0
-
2019-09-09 08:31
Niewiele to da (1)
Na obwodnicy jest takie natężenie ruchu, że z reguły średnia będzie poniżej dopuszczalnej.
Ale co z tego, skoro 50% jedzie na zderzaku, że tablicy rejestracyjnej w lusterku nie widzisz. A w najgłupszych przypadkach nie widzisz świateł.
Moim zdaniem nic się nie zmieni, dopóki na własne oczy nie zobaczę mandatu za jazdę na zderzaku.- 31 6
-
2019-09-09 09:26
z reguły / nie zreguły ... a jakby walili mandatami to by się chołota nie rozbijała 150-180 po obwodnicy
- 15 5
-
2019-09-09 09:02
Jak w policyjnym państwie. karać, karać i karać. Z myśleniem gorzej, ale to nie dziwi. (19)
Infrastruktura drogowa z lat 80., ruch współczesny. No, ale jak 500+ ważniejsze, to pozostaje rozwój państwa policyjnego
- 10 20
-
2019-09-10 07:39
Sam napisaleś ze infrastruktura z lat 80 a pędzimy jak na 4 pasmowych autostradzch.Złe drogi to jeździmy wolniej tak mi podpowiada mi rozum . Dla niepokornych kary , kary i jeszcze raz kary.Proste.
- 1 1
-
2019-09-09 10:34
dobrobyt mamy, każdego stać na auto (3)
każ de go!
- 7 0
-
2019-09-09 11:27
ale na paliwo już nie :D (2)
- 3 2
-
2019-09-09 22:34
a to już skąpstwo Januszy, którzy wolą przepić
biedni bo głupi
- 0 2
-
2019-09-09 13:08
To wtedy zakładają podtlenek LPG
I już nie ma bata, żeby kogoś na gaz nie było stać ;p
- 3 1
-
2019-09-09 10:33
bełkot pijanego komunisty (8)
infrastruktura jest najnowsza w Europie, Polska ma sieć nowych autostrad zbudowanych po wyjściu z Rosji i wejściu do Europy.
To co piszesz to bełkot obłąkanego alkoholika.- 7 1
-
2019-09-09 10:36
No dobra, mieszkamy w aglomeracji, która jest jedną z 5 największych w Polsce. (7)
Ile autostrad dociera do Trójmiasta? :D
- 4 8
-
2019-09-09 11:33
A ile byś chciał? I dokąd? (6)
Do Kartuz? Do Wejherowa? Do Trąbek?
- 9 2
-
2019-09-09 13:07
Do Szczecina, Warszawy i Olsztyna? (5)
- 2 2
-
2019-09-09 14:07
(4)
Do wszystkich tych miejsc są gotowe lub robione S-ki. Nasze drogi ekspresowe maja standard równy zachodnim autostradom, mają takie samo ograniczenie prędkości (120) i jako autostrady są klasyfikowane przez Eurostat.
- 8 1
-
2019-09-09 17:42
Chciałeś powiedzieć są w planach (3)
A część nie ma nawet podanego terminu...
- 1 1
-
2019-09-09 19:40
Tymi "planami" wczoraj dojechałem od Mławy. (2)
- 2 1
-
2019-09-09 22:49
Tak, Mława jest ważnym celem podróży...
- 2 0
-
2019-09-09 22:03
To spróbuj jeszcze do Szczecina. I koniecznie A1 do południowej granicy, podobno na euro 2012 zrobili.
- 3 1
-
2019-09-09 10:10
Przez ostatnich 15 lat (1)
Zbudowano w Polsce ponad 3000 km autostrad i dróg ekspresowych, a Janusze nadal płaczo, że infrastruktura jak za Gierka.
- 14 2
-
2019-09-09 10:24
Płaczo, bo od 4 lat przestali budować.
Dokończyli tylko to, co już było przyklepane.
A taka na przykład S7 za Mławą?
Zapomnij...- 14 4
-
2019-09-09 09:29
w norwegii za każde przewinienie 1-2-3pkt / a ponad 6pkt to prawko na rok zabrane (2)
jakoś tam żaden pol-laczek nawet nie próbuje chojraczyć... i nie chodzi specjalnie o mandaty w EURO
- 22 2
-
2019-09-09 10:59
(1)
A Ty jesteś Polakiem czy Polacyem?
- 3 11
-
2019-09-09 22:32
w wolsce same wolaki wyklęte zostały
zdrapki z dna
- 1 0
-
2019-09-09 07:03
Opinia wyróżniona
Szybko ale bezpiecznie. To dewiza asów drogowych. (32)
Oni zawsze zdążą, po co policja? Asy drogowe wiedzą lepiej. Jak poznać Asa drogowego? Pędzi lewym pasem (zawsze o wiele szybciej niż nakazują przepisy), miga światłami. Takie osobniki zawsze,, gotują się '' z tyłu, wykonują dziwne gesty. Według nich minimalna odległość przy 130km to 2 metry. Nie pozwalają innym spokojnie dojechać do domu... Królowie życia... I lawety. Obwodnica im się po prostu należy!
- 458 45
-
2019-09-12 10:48
no nie wiem...
mi tam nikt nigdy jeszcze nie migał światłami...nigdy nikogo nie ma za mną w lusterku...hmmm
- 0 0
-
2019-09-11 14:34
Szybko i bezpiecznie = właściwa odległosć
Dlaczego na kursach nie uczą, ile wynosi bezpieczna odległość?? Przy 100km/h nie jest to ani 1,5 m. ani 2 m.
- 0 0
-
2019-09-10 08:11
asy drogowe o jednym zapominają
że nie wykupili polisy na nieśmiertelność
- 2 1
-
2019-09-09 22:43
PoZdro (2)
Jak ci ktoś mruga to zapewne jedziesz jak fleja po lewym pasie ! Kończyłeś kurs ? Lewy pas jest do wyprzedzania nie do jechania pół obwodnicy od 20 km/j szybciej niż prawy ! Co do do tego ze ktoś jedzie 150 ?
- 5 6
-
2019-09-10 23:23
Noo tak bo prswy ma obwodnicy to jest zawsze pusty... (1)
- 1 0
-
2019-09-11 15:07
Czasem wyprzedzam prawym, bo się ludzie wloką 100, na odcinku Gdańskim.
- 0 0
-
2019-09-09 15:27
Tak jeżdża prezie i dyrki - miszczowie życia! ;) (1)
w leasingowanych nie swoich autach...
- 3 2
-
2019-09-09 17:44
Bo wiadomo, że swoje, warte mniej, niż nowa Dacia z najniższej półki
To szczyt marzeń i na pewno jeździ lepiej, niż te odliczone od podatku ;)
- 0 0
-
2019-09-09 11:06
Dobrze ze na chodnikach nie kontroluja (1)
bo uwielbiam zasuwać swoim rowerem po chodnikach 8)
- 3 1
-
2019-09-09 23:47
Marny troll
- 2 0
-
2019-09-09 10:54
(1)
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe dziunie w bmw ktora lewy pas blokuje przez 2km bo tam na prawym pasie kilometr przed nia jedzie tir a ona jedzie 10km szybciej od niego
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe dziunie w bmw ktora lewy pas blokuje przez 2km bo tam na prawym pasie kilometr przed nia jedzie tir a ona jedzie 10km szybciej od niego i nie zjedzie na prawy nawet na chwile. a wyprzedzanie prawym pasem nie nalezy do najrozsadniejszych. i tak sie wleczesz za taka dziurą, a jak juz zjedzie na prawy to nastepna ci sie wpitala bez kierunku z prawego "od tak bo moge"
- 14 12
-
2019-09-09 12:43
Zapomniales dodac
Ze tam gdzie "dziura" jedzie 80 jest ograniczenie do 70.
- 8 7
-
2019-09-09 10:11
(2)
Ten co jeździ lewym pasem bo mu się tak podoba łamie przepisy tak samo jak królowie szos
- 7 4
-
2019-09-09 10:27
Jeżdżący lewym pasem najbardziej przeszkadzają tym, którzy sami by chcieli go zajmować cały czas... (1)
- 20 5
-
2019-09-09 10:50
A jak mają jechać skoro przekraczają dopuszczalną prędkość na całej trasie?
A to ich usprawiedliwia i uprawnia do hamowania przed maską blokującego pas.
Takie coś zawsze powinno kończyć się odebraniem prawka na 3 lata, a kolejny numer - na zawsze.- 4 2
-
2019-09-09 08:21
Policja śpi.
- 7 0
-
2019-09-09 08:28
Na obwodnicy
Największa bolaczka to trzymanie odleglosci pomiedzy autami niestety
- 35 0
-
2019-09-09 07:23
Szybko i bezpiecznie to trzeba umieć (1)
Większość nie umie, ja nieskromnie napisze, że idzie mi dobrze.
- 13 32
-
2019-09-09 18:12
każdemu dobrze idzie
do pierwszego dzwona
- 14 2
-
2019-09-09 07:05
(12)
To jedź prawnym pasem?
- 22 93
-
2019-09-10 08:10
ty też jedź prawym - zgodnie z przepisami
- 2 2
-
2019-09-09 07:13
Jeżdżę ale czasami muszę wykonać manewr wyprzedzania. (8)
Mam po prawej ciąg tirów i wolniejszych aut to wyprzedzam. Ale mój błąd, że nie mam 200km pod maską. Nie mogę wykonać manewru tak szybko jakby tego chciał pan As drogowy.
- 86 5
-
2019-09-11 16:25
Kup mocniejsze auto, lachudro
- 0 3
-
2019-09-11 14:28
(1)
Możesz. Miałem przyjemność jeździć autem o mocy 75ps w pracy. nigdy nikt nie mignął na mnie światłami, nie był zmuszony do hamowania ani zdenerwowany. Wystarczy do cholery potrafić redukować biegi i wyprzedzając ciężarówki jadące 60km/h (co śmieszne prędkość cięzarówek jest spowodowana zawalidrogami w osobówkach, którym siedzą na tyłku) Włączyć się na lewy pas możliwie jak najszybciej.
- 1 0
-
2019-09-11 15:05
Dokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi co w sytuacji gdy zobaczą mrugnięcie specjalnie hamują. Czasem też zdarza mi się zaspać, w takich sytuacjach też jadę szybko aleDokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi co w sytuacji gdy zobaczą mrugnięcie specjalnie hamują. Czasem też zdarza mi się zaspać, w takich sytuacjach też jadę szybko ale zawsze zjeżdżającym z drogi mrugam awaryjnymi w ramach podziękowania.
Drugą sprawą dość istotną jest to, że gdy trzymamy przepisową odległość między poprzedzającym pojazdem, zawsze znajdzie się melepeta która z różnicą 30km/h wciśnie się w tę lukę.- 1 0
-
2019-09-09 08:19
To prawda. (4)
Ale są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem znów gaz w podłogę do oporu - mało to ekonomiczne :D
w normalnych krajach natomiast, ludzie używają funkcji samochoduAle są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem znów gaz w podłogę do oporu - mało to ekonomiczne :D
w normalnych krajach natomiast, ludzie używają funkcji samochodu "flash to pass" (nawet skoda 1998r posiada coś takiego) z odległości kilkuset metrów - nie popieram, ale dużo jeżdżę i wiem jak to działa.
Co do tych "dwóch metrów":
Jak ktoś ma passata 1.9 TDi z 2000 roku to kiepsko.
Ale nowe samochody z aktywnym tempomatem CHYBA mają funkcję automatycznego hamowania przed kolizją - komputer reaguje 1000x szybciej od człowieka.
Mogę się mylić, ale na poboczu obwodnicy i w rowach leżą raczej stare złomy BMW a nie np. nowe A8 ;)- 7 26
-
2019-09-09 10:26
Komputer reaguje szybciej, co nie znaczy, że samochód lepiej hamuje od poprzedzającego.
Wystarczy, że samochód przed Tobą jest zauważalnie lżejszy i ma dobre opony i żadna elektronika Ci nie pomoże...
- 10 0
-
2019-09-09 10:12
Jeżdżenie po naszej obwodnicy z aktywnym tempomatem to proszebnie się o wypadek. Tu jest zbyt gęsto, co chwilę wjedzie ci ktoś przed maskę, więc samochód zacznie zwalniać, żeby utrzymać zadaną odległość, a 2 metry za tobą jedzie kolejny samochód.
- 10 2
-
2019-09-09 08:36
Wiara w technologię kiedyś Cię zgubi (1)
Marketingowy bełkot przy każdym nowym modelu sobie, a fizyka sobie.
Nie pomogły ABS, wspomaganie hamowania, automatyczne światła awaryjne... Nie pomoże też automatyczne hamowanie. Bo wyobraź sobie, że jedziesz na zderzaku auta, które też jedzie na zderzaku (i tak samo kilka aut przed wami) i wszyscy pakujecie się w stojącą przeszkodę/korek. Komputery też są na dla ludzi z wyobraźnią- 45 2
-
2019-09-09 11:48
Nigdzie nie napisałem...
...że wierzę w technologię ;)
Mój samochód przy 150 pewnie by się rozpadł, a 120 to chyba max przy jakim da się komfortowo jechać.
Mówię tylko, że istnieją takie systemy...- 8 1
-
2019-09-09 07:09
Uderz w stół (1)
a as się odezwie :D
- 93 8
-
2019-09-10 08:39
szczerze to akurat na obwodnicy to akurat największym zagrożeniem jest jazda na zderzaku a nie prędkość...
- 9 0
-
2019-09-11 15:26
A ten wideo-radar to czyją prędkość rejestruje
radiowozu ? Bo jeśli tak to skąd wiadomo z jaką prędkością jedzie inny uczestnik ruchu? Na oko policjanta że z taką samą? Jak dokładne jest oko policjanta? No i czy zmierzona prędkość jest prędkością średnią? Jeśli tak to na jakim odcinku/czasie? Bo jeśli to średnia z 3 sekund to równie dobrze można powiedzieć że to prędkość chwilowa... Na podstawie tych wątpliwości sądy już orzekły że taki pomiar to mogą sobie wsadzić...
- 0 2
Wszystkie opinie
-
2021-09-10 00:28
I kto te komentarze daje stary pryk pisowiec co nawet prawo jazdy nie ma
- 0 0
-
2021-09-10 00:26
Wypowiadają się d**ile którzy nie mają samochodów :((
- 0 0
-
2021-09-09 14:17
walenie konia!!!!!
- 0 0
-
2021-09-09 05:02
smiech milicyjny
- 0 0
-
2021-04-02 07:24
Tiry
Dlaczego policja w BMW nie łapie kierowców tirów którzy w tunelu jada 70-80 a dla nich w tunelu jest tylko 50??Nimi się też zajmijcie
- 0 0
-
2020-09-09 09:04
...
A ja mam jedno pytanie- dlaczego większość Panów/Pań z wydziału drogowego Policji to chamy i prostaki bez podstawowych zasad wychowania? Rozumiem, ich praca robią czasami, podkreślam czasami dobrą robotę - ale ich miny jakby pracowali za karę oraz sposób wypowiedzi - dramat. Do szkoły.
- 1 0
-
2020-01-16 17:49
kierowca radiowozu
Policjant prowadzący radiowóz trzyma kierownice w bardzo nie bezpieczny sposób, praktycznie wcale jej nie trzyma obu racz, co gorsza przy predkosci przekraczajacej 140 km/h. Grupa speed nie miała żadnego szkolenia dotyczacego uzytkowania pojazdow ?
- 1 1
-
2019-09-09 07:09
Ile godzin taki patrol efektywnie pracuje? (10)
Jak mają służbę 8 h to w terenie są max 5-6 h. Do tego jeden patrol na odcinek o długości 30 km ? Do tego w dwie strony! To jest tylko na pokaz. Złapią nie tych co trzeba a reszta i tam ma to gdzieś. Tylko odcinkowy pomiar może uratować sytuację! Jedziemy wszyscy wolniej ale ale dojeżdżamy bez korków i spóźnień
- 173 48
-
2019-09-27 07:52
Drajwer
Przecież widać że większość koszą na jednym odcinku. Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o kasę i statystyki. Też co za zamochody zatrzymują? Nie umniejszając nikomu w większości stare złomy. A gdzie porszawki czy inne audi/bmw z 200 na blacie
- 0 0
-
2019-09-09 08:53
Chodzi o to, że jesteśmy dzikusami. (1)
W zasadzie nigdzie w cywilizowanym świecie się tak po chamsku nie jeździ, owszem zdarzają się niechlubne wyjątki i tam, ale u nas chamstwo na drodze to norma.
- 11 3
-
2019-09-27 01:41
no tak to przecież polska haha
zarozumiały kraj z gburami januszami i polityką na bardzo niskim lvl ... cały świat się z nas śmieje .wystarczy poczytać komentarze
- 0 0
-
2019-09-27 01:37
ale poco wydajmy podatki na fury i pieski do hodowli
a z resztą policja juz dawno nie pracuje dla obywatela tylko dla tych świń przy korytku :)
- 0 0
-
2019-09-11 14:42
Prawdopodobieństwo złapania = 1 raz na 5 lat przy codziennej jeżdzie.
Nie przestrzegam limitów prędkości, za to zawsze mam dużą lukę przed sobą. Mandaty wkalkulowane w ceny usług. Jeśli stoję w korku, to gdzieś muszę nadrobić czas. Nikogo nie obchodzi, że się spóźnię z ładunkiem.
- 1 0
-
2019-09-09 19:53
Ciekawe ile paliwa spalili (1)
Plus ubezpieczenie myjnia itd czy te BMW zarabia na siebie?
- 0 5
-
2019-09-11 12:42
Podam Tobie słabszy przykład- kia stinger
Przez 1,5 miesiąca wystawili 1500 mandatów.
Przyjmę 1 mandat = 300 zł
1500 x 300 zł = 450.000 zł
A BMW mają o wiele lepsze wyniki...- 1 0
-
2019-09-09 10:37
Pamiętajmy że tacy policjanci też są zadaniowani do obsługi zdarzeń drogowych , gdy wypadkowka zajęta. Czas patrolu skraca się prawie o godzinę na kazde obsługiwane zdarzenie.
- 1 0
-
2019-09-09 08:42
Bzdury piszesz...
Korki gwarantowane. Być może bezpieczniej ale to wcale nie jest pewne. Wystarczy chwila nieuwagi, nawet przy prędkości 60km może okazać się zgubne.
- 3 9
-
2019-09-09 07:28
Przecież nie chodzi o to, żeby rozwiązać problem (od tego byłby odcinkowy pomiar) tylko, żeby gonić króliczka...
- 20 4
-
2019-09-09 07:19
(17)
Dlaczego żadna partia polityczna przy okazji zbliżających się wyborów nie zadeklaruje podniesienia mandatów ( zwłaszcza tych za wykroczenia związane z przekraczaniem prędkości) trzy- cztero krotnie?
Tylko bardzo wysokie mandaty za przekraczanie prędkości nauczą niepokornych,że samochód to tylko kawał żelastwa umożliwiający nam przemieszczanie się z punktu A do B a nie maszyna do generowania wypadków i niestety w efekcie do zabijania...
Mandaty w Polsce są wykpiewczo niskie..- 157 55
-
2019-09-27 01:34
haha to cała polska jest wykpiewcza
- 0 0
-
2019-09-11 14:46
crt, najpiew przepuść pieszych na przejściu jadąc rowerem
a potem zajmuj się podwyższaniem mandatów.
- 0 0
-
2019-09-11 09:43
no cóż.....
chcecie jeździć wolno i bezpiecznie? jesteście również zagrożeniem: włączając się do ruchu na obwodnicę z prędkością 60-80km/h na pas jadący z prędkością 120km/h - stwarzacie zagrożenie, to samo przy zmianie pasa na lewy i przy wyprzedzaniu z bardzo małą prędkością... niektórzy do dzisiaj nie wiedzą jaka jest dozwolona prędkość na obwodnicy i co to jest skrzyżowanie równorzędne, o czym świadczą znaki na skrzyżowaniach informujące, że to jest właśnie takie skrzyżowanie...Spójrzcie na siebie mistrzowie kierownicy, którzy niby jeździcie bezpiecznie. Chce ktoś jechać szybko, to niech jedzie, a Wy mu w tym nie przeszkadzajcie szeryfowie, a nie będzie wypadków. Zjedźcie grzecznie na bok - nic Was to nie kosztuje. Wy za nich mandatów nie płacicie.
- 0 0
-
2019-09-09 09:24
Nie wiesz czemu? (2)
To ci odpowiem.
Bo żadna partia nie chce się narazić elektoratowi, bo wśród nich jest dużo kierowców. Ot cała tajemnica. No bo cóż to za partia, która próbuje stłamsić Kowalskiego hę? Zła partia i nie będę na nich głosował. Oo!
Dziwne tylko, że większość Polaków (ja też - kierowca) chce właśnie podniesienia tychże mandatów...taki paradoks.
Zamiast istniejącego 500zł to 1000% do góry i 5000zł. I tak każdy mandat 1000% do góry, a gwarantuję każdemu wątpiącemu - będzie spokój na drogach.
Karać, karać, karać - tylko to Polaka przywoła do porządku.- 12 3
-
2019-09-09 10:15
Dokładnie tak jest od jakiegoś czasu na Litwie. (1)
Cudownie się jedzie, wszyscy grzecznie z maksymalną prędkością, nikt nie wyprzedza, nikt nie wciska się na zderzak...
Czas jazdy taki sam, albo niewiele dłuższy, bo jedziesz cały czas z tą samą prędkością i nie musisz co chwilę dawać po hamulcach, co widać też w spalaniu...- 12 1
-
2019-09-09 19:57
na Litwie
jest pusto na drogach...
Ale mandaty, owszem spore. Dla Polaków. Swoich tak nie cisną.- 1 0
-
2019-09-09 19:56
nie deklaruje
bo przegrałaby wybory.
- 0 0
-
2019-09-09 10:42
Jeśli partia która podniesie mandaty 3-4 krotnie (1)
podniesie równocześnie minimalną pensję do tego samego poziomu, to na nią zagłosuję.. Mandaty w Polsce są w stosunku do zarobków w zachodniej europie relatywnie wysokie.
Żeby nie było , ostatni mandat zapłaciłem za przekroczenie o 10 km, wiele lat temu.- 0 4
-
2019-09-09 15:48
Tu nie chodzi o wysokosc mandatow, tylko konsekwencje idace za mandatem. Czyli, pelna informacja do ubezpieczalni (wszystkich), ze taki, a taki jan kowalski o numerze pesel, zamieszkaly tu i tam przekroczyl predkosc o X. W tym momencie, Jasiu dostaje zwyzke w ubezpieczalni o powiedzmy 50% i jest spokój. Tak jest rozwiazane np. w Wielkiej Brytanii. W Norwegii np. ten sam Jasiu gdyby przekroczyl predkosc w terenie zabudowanym o 50km/h dostalby wezwanie na obserwacje w szpitalu psychiatrycznym ze wzgledu na to, ze albo chce zabic siebie albo kogos, teraz wyobraz sobie, ze idziesz do swojego szefa z informacja, ze musisz sie stawic w psychiatryku na 2 tygodnie i nie bedzie cie w tym czasie w pracy. W innych krajach sa tacy sami wariaci jak w Polsce, tylko srodki zapobiegawcze dzialaja lepiej. Np. za brak OC czy badania technicznego jest laweta na policyjny parking, a nie tlumaczenie, ze jutro zaplace.
- 3 0
-
2019-09-09 10:34
(2)
nie mandaty, tylko odbieranie uprawnień do kierowania. To jest prewencja. Mandaty to fiskalizm
- 3 0
-
2019-09-09 11:07
Mandat musisz zapłacić (1)
Groźba zajęcia komorniczego a zabranie prawka, jak pokazuje życie nie spowoduje ze de bił za kierownice nie siądzie i nie spowoduje wypadku
- 6 0
-
2019-09-09 14:08
Większość leśnych dziadków 40+ uważa mandaty za podatek...
Więc podnosząc je nic nie zmienisz w ich mentalności...
- 1 2
-
2019-09-09 07:37
(1)
bo sami by musieli płacic.
- 7 0
-
2019-09-09 12:54
poza tym większość kierowców łamie przepisy, a już najbardziej to ci co udają najbardziej
oburzonych
- 1 0
-
2019-09-09 09:25
Chodzi o to by źródło dochodu był stałe. Wysokie mandaty to zepsują.
- 2 1
-
2019-09-09 08:54
Dlaczego? Bo wszyscy mrugają do suwerena i sami tak jeżdżą.
- 5 1
-
2019-09-09 07:35
Żartujesz? Cena parkowania w Gdańsku poszła o 10%do góry a już tu niektórzy piszą o rewolucji i wywiezienii władzy na taczkach.
To byłby zamach na święta wolność i uprzywilejowanie kierowców.
Polak ma prawo zapie..alać i zabijać siebie i innych i żaden bezczelny Europejczyk nie będzie mu wmawiał, że na drodze może być kulturalnie i bezpiecznie. Ale te 3000 zabitych rocznie to nie problem - jest przecież życie wieczne.
Niestety w tym kraju każda partia, która zagrozi samowolce Kościoła i Kierowców (celowo z dużej)jest skazana na porażkę. Takie mamy mądre społeczeństwo. Więc zabijamy się dalej :)- 26 8
-
2019-09-09 20:53
Najlepiej wprowadzić limit 20 km / h i w ogóle nie będzie wypadków. Tylko po co komu wtedy samochód? (4)
Ograniczenie do 100 km/h na obwodnicy to i**otyzm podobnie jak ograniczenie do 50 km/h na Lotników w Gdyni.
Wszystkie te limity to tylko podatek nakładany na kierowócw, których teraz łatwiej łapać - i łatwiej z nich zdzierać.
Głównym powodem wypadków jest niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, a nie jazda 150 km/h po trzypasmowych fragmentach obwodnicy.
Baranów trzeba karać za niebezpieczną jazdę - zbyt bliskie wyprzedzanie, nieużywanie kierunkowskazów, slalomy wokół innych kierowców - ale też za blokowanie lewego pasa, którym wiele kompletnych sierot jeździ, nie zjeżdżając na prawy, powodując niebezpieczne sytuacje na drodze.
Jeżeli już jest jakiś czynnik wypadków na obwodnicy to jest to często zbyt bliska jazda, zderzak w zderzak. Sama prędkość nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Na dobrym, prostym odcinku można spokojnie i 200 polecieć.
No ale łatwiej kosić tych, którzy jadą 130 na i**otycznym ograniczeniu do 100 na dwu-trzypasmowej drodze ekspresowej.
Głupota, głupota, głupota.- 8 4
-
2019-09-10 09:39
(1)
O, widzę kolejnego mistrza prostej.
Brawo ty...- 1 2
-
2019-09-13 19:55
Drogi ekspresowe mają ograniczenie do 120 - i ta samo było na obwodnicy
Więc po co ograniczenie do 100, na drodze która faktycznie jest drogą klasy S?
To najlepiej zrobić ograniczenie do 10 czy 20, i w ogóle nic nikomu nigdy się nie stanie. Tylko gospodarka padnie, bo na wszystko będzie trzeba czekać w nieskończoność.- 0 0
-
2019-09-13 19:53
Gdyby prędkość zabijała to w Niemczech nie byłoby odcinków bez ograniczeń
A jednak są. Dlaczego? Bo na odpowiedniej drodze można jechać i 250km/h bez zagrozenia dla innych.
Przepisy ograniczające prędkość mają swoje korzenie w realiach sprzed ponad 50 lat kiedy pierwsze limity wprowadzano na drogach Europy. W tym czasie przeszliśmy od awaryjnych złomów, do komfortowych limuzyn, które mają i po 500 koni pod maską, i zupełnie spokojnie i bezpiecznie mogą osiągać bardzo wysokie prędkości.
Zagrożenie na drodze stwarza niebezpieczna jazda i niedostosowanie jej do warunków drogowych (natężenie ruchu) i pogodowych. Ludzie giną na przejściach przy 40km na godzinę, bo ktoś za kierownicą nie uważał.
Więcej niebezpiecznych sytuacji stwarzają ludzie, którzy nie potrafią prowadzić (sporo jest pań w średnim wieku, które siedza na lewym pasie przy 70 km/h, bo boją się zjechać na prawy) niż ci, którzy jeżdżą szybko, ale rozsądnie (nie mówię o baranach, którzy robią slalomy bez kierunkowskazów).- 0 0
-
2019-09-10 19:02
i własnie po to sa organcizenia, zeby takich ancymonwo jak Ty utemperować
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.