• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych do budowy przystanków PKM w Gdyni

Michał Brancewicz
15 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Przystanek PKM Karwiny zlokalizowany zostanie na łuku, co będzie wymagało dużej ingerencji w układ torowy.
  • Tak będzie wyglądał przystanek PKM Stadion

Poznaliśmy wykonawców, którzy powalczą o kontrakt na budowę dwóch gdyńskich przystanków na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Realizacja ma ruszyć jeszcze w tym roku i potrwać najpóźniej do października 2017 roku.



Czy korzystałeś już z PKM-ki?

Przetarg na budowę przystanków PKM Karwiny i PKM Stadion został ogłoszony pod koniec zeszłego roku. Postępowanie prowadzone jest dwuetapowo, co oznacza, że zainteresowane firmy najpierw deklarują chęć wzięcia w nim udziału, a po pozytywnej weryfikacji ich potencjału proszone są o złożenie konkretnej oferty.

Początkowo te firmy mieliśmy poznać już 1 lutego, ale termin został przesunięty o dwa tygodnie, a później jeszcze niemal o miesiąc.

Koperty z wnioskami o dopuszczenie do przetargu otwarto 14 marca. Złożyło je dziewięć podmiotów (lista na końcu tekstu). Jest wśród nich konsorcjum na czele z Budimeksem, który wybudował cała linię PKM oraz nowe perony na stacji w Osowej.

Teraz komisja przetargowa zweryfikuje wnioski i wybrane firmy (mogą to być wszystkie) poprosi o złożenie konkretnych ofert, zawierających cenę i termin realizacji. Według szacunków budowa pochłonie ok. 33 mln zł (4,5 mln zł dołoży Gdynia). Oczywiście zarówno termin, jak i kwotę poznamy dopiero po rozstrzygnięciu przetargu.

Kiedy należy spodziewać się wyboru?

- Wyłonienie generalnego wykonawcy i rozpoczęcie budowy planowane jest w tym roku, tak aby gdyńskie przystanki gotowe były - zgodnie z zapisami w przetargu - najpóźniej do końca października 2017 roku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik spółki PKM
Miesiąc temu rzecznik zapowiadał, że prace ruszą jeszcze w pierwszym półroczu 2016. Mało precyzyjne określenie terminu sugeruje, że może się on przesunąć. Byłoby to inwestorowi na rękę, bowiem PKM wciąż nie może porozumieć się z PLK w sprawie sfinansowania prac torowych.

Zmiany na torach

Szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach. Z racji tego, że znajduje się on na łuku konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość tych prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł. Według PKM ta część inwestycji powinna być sfinansowana przez PLK, gdyż przystanki powstaną wzdłuż zarządzanej przez tę spółkę linii 201. Jednak po zmianach w zarządzie krajowej spółki decyzje w tej sprawie pozostały w zawieszeniu.

- My nie mamy na to środków. Chcemy uświadomić Polskim Liniom Kolejowym, że ta część inwestycji musi być przez nich sfinansowana, bo skorzystają z niej wszyscy użytkownicy linii - mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego, odpowiedzialny za cały projekt PKM. - Dlatego w piątek wiceprezes PKM był na spotkaniu w PLK, a ja spotykam się w środę z wiceministrem Piotrem Stommą odpowiedzialnym za sprawy kolejowe. Liczymy, ze uda się zmiękczyć postawę kolejarzy.
Firmy i konsorcja startujące w przetargu:
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
2. Trakcja PRKiI
3. Konsorcjum firm: Poltores, Construcciones Rabau, Rover Alcisa
4. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones
5. Konsorcjum firm: Betonox Construcion Sopot, Zakład Automatyki i Telekomunikacji
6. Konsorcjum firm: Budimex, Farrovial Agroman
7. Konsorcjum firm: Firma Budowlano-Drogowa MTM, Usługowo-Handlowe Rajbud
8. Konsorcjum firm: Dekpol, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe
9. Konsorcjum firm: NDI S.A, NDI sp. z o.o.

Miejsca

Opinie (212) 1 zablokowana

  • Gdynia Stadion (1)

    Pomijam okazjonalne imprezy sportowe ale na ul. Łużyckiej w wielu budynkach biurowych pracuje kilka tysięcy osób.

    • 2 0

    • A Stadion Rugby czy Miejski?

      bo to drobna różnica, a w zasadzie wyszłoby riviera1 i riviera2 ;-/

      • 0 0

  • w Gdyni może być przetarg... (1)

    ...ale wygrać powinno MTM...

    • 2 0

    • i słusznie

      Niemcy mogą w Gdańsku, my mamy swoich najlepszych i do tego zatrudniających ziomali :)

      • 1 0

  • Co ze stacją Gdynia Fikakowo? (8)

    w 2013 jeszcze planowano jej budowę?

    • 33 6

    • Dobrze napisałeś PLANOWANO!! (3)

      A co w Gdyni z PLANÓW wychodzi? NIC sam pijar, ale Gdynianie zachwyceni planami , Pod każdym artykułem Gdynia planuje ludzie się rozpisują ,że super takie coś w Gdyni powstaje. - tylko jeden błąd nie powstaje, planuje się.

      • 11 2

      • (2)

        To nie Gdynia buduje PKM.

        • 1 2

        • (1)

          Ale przystanki buduje miasto! A Gdynia się wypięła na budowę to ma...

          A jesli chodzi o samą linię to trzeba umiec politycznie pewne rzeczy załatwić. Gdańsk umie Gdynia nie :(

          • 1 1

          • Może uściślijmy

            Przystanki w sensie układu peronowo-torowego to robota PLK. Ale oprócz peronu i sygnalizatorów jest jeszcze: dojście, układ drogowy, parkingi i takie tam drobiazgi, które Gdańsk przy każdym przystanku zbudował, a w Mieście Słońca Bulwaru mają na to wylane. No to mają, jak chcą.

            • 0 0

    • a

      będzie stacja Karwiny, przecież to obok. Może jeszcze Fikakowo 1 i Fikakowo 2, żeby leniwcy nie mieli za daleko...

      • 0 0

    • dla zainteresowanych, tory nie przebiegają przez Fikakowo

      Fikakowo to nazwa deweloperska części Wielkiego Kacka bardzo oddalonej od linii kolejowej, więc bardzo dobrze, że zrezygnowano z tego snobistycznego pomysłu by tak nazwać stację

      • 9 0

    • Fikakowo i jeszcze o Małym Kacku powinni pomyśleć może. NIe mówiąc że PKM na północ Gdyni miała jeździć.

      Ale przecież w Gdyni nic się nie da ostatnio.

      • 8 5

    • Pomysł umarł

      Osobiście wolałbym, aby czynna (oczywiście odnowiona/przebudowana) została stacja Wielki Kack, ten budynek naprawdę prezentowałby się ładnie.
      Tak samo do niego, jak i do ewentualnie nowej stacji Fikakowo, należałoby zapewnić lepsze warunki dojścia/dojazdu.
      Swoją drogą nazwa Gdynia Fikakowo nie jest trafna, do tej dzielnicy jest sporo do przejścia.

      • 15 0

  • PKM na Oksywie (1)

    Kiedy pkm do Oksywia?

    • 2 0

    • Na Północ

      Mam nadzieje na szybkie zakończenie pata z lotniskiem Gdynia/Kosakowo i jego uruchomienie, co na pewno będzie impulsem do uruchomienia połączenia kolejowego, bez znaczenia jak je nazwiemy.

      • 1 1

  • Jak nam zrozumieć tytuł artykułu ??? (1)

    dziewieciu chłopa będzie budować przystanki PKM??? Czy rozstrzygnięto konkurs na budowę przystanków PKM ???

    • 0 0

    • Stop HEJTEROM

      Gdańska specjalizacja! Co komu do tego jak mamy w Gdyni. Już wiele razy tu wspomniano o preferencjach PO względem Gdańska. Cała kasa tylko tam przez wiele lat. Niech każdy pilnuje swojego i weźmie się do pracy. Miłego dnia.

      • 0 1

  • W Gdańsku jest fatalnie z PKM, co będzie w Gdyni ? (4)

    Kolega na Kolosach opowiadał mi jak sztucznie w Gdańsku popijają statystyki w PKM-ce.

    Otóż jechał w niedziele rano ok. 10:oo z Zaspy, czekał na SKM-ke ca pół godz., a w międzyczasie widział jak dwie kolejki puste PKM ( w jednej jeden pasażer - no może jeszcze jakiś w WC, w drugiej - dwóch pasażerów). A że nie miał biletu musiał kupić na peronie w automacie - spełniając procedurę, jako stacje docelową wybrał Redłowo. O dziwo dostał bilet na PKM Gdańsk Lotnisko. Poszedł do kierownika SKM i mu to powiedział, bojąc się, że kanary wlepią mandat karny, szef SKM-ki stwierdził, aby się nie martwił, bo to normalne :(

    Tak to sztucznie podbija się statystyki, a żeby nie było słodko to nie dość, że z tak małą częstotliwością kursuje SKM-ki, to do tego ciasno, że nawet ruszyć się nie można. Tak oto kosztem SKM wyrównuje się bilans podróżnych PO Trójmieście :(

    • 8 15

    • Z kolegami na Kolosach jak z wędkarzami. Lubią popuścić wodze fantazji i wszystko mają większe. (1)

      A swoją drogą, jaką trzeba być siermięgą, żeby nie umieć kupić odpowiedniego biletu.

      • 2 2

      • "być siermięgą"

        no chyba tylko Ty masz takowych kolegów ?

        Moi sa obyci i bywający w Wielkim Świecie, a wciskać bzdury to faktycznie możesz na tym forum dla gawiedzi. Być może robisz to celowo za kasę, partyjną lub wojewódzką, to też b.źle świadczy o Twoim morale :((

        • 1 1

    • oj Marych, Marych

      Znow jestes Bezstronny...:)

      • 2 1

    • lol

      Powiedz koledze ze jest idiota bo nawet biletu nie potrafi kupic

      • 5 3

  • Ponarzekajmyyy

    O matko ! Ludzie jak Wy pieprzycie co chwile i narzekacie ! każdy chce wszedzie przystanek , najlepiej pod blokiem ! A czemu w Gdyni a czemu nie w Gdańsku i tak na odwrót .
    A to kolejki jeżdzą puste PKM a to to, a to tamto . Proszę Państwa otóż nie jeżdzą , gdyż jezdziłam Nimi z róznych stacji i o różnych godzinach . Nawet nie wiecie jak taka kolejka ułatwiła poruszanie się po Trójmieście , ale po co szukać dobrej strony skoro można sobie trochę ponarzekać i popieprzyć głupot . Pracowałam przy budowie PKM i większość z Państwa nie zdaje sobie sprawy jak cholernie ciężka to była robota ! Panie i Panowie , wiecej optymizmu w życiu ! Uśmiechnijcie się ,dziś mamy piękne słońce ! Miłego Dnia - mniej narzekania więcej , uśmiechu :)

    • 1 1

  • Czy przebudowa wiaduktów jest konieczna? (3)

    Większość kosztów budowy przystanku na Karwinach pochłonie zburzenie i budowa od nowa 2 wiaduktów w ciągu Wielkopolskiej?

    Efekt będzie taki że nowe wiadukty powstaną w miejscu starych (przesunięte zaledwie o kilka metrów) i nie będą prawdopodobnie nic lepsze od starych.

    O co tu chodzi?
    Nie da się wybudować przystanku PKM kilka metrów dalej?
    Przecież to duży koszt, do tego dochodzi paraliż wjazdu do Gdyni po zamknięciu Wielkopolskiej (zakładam że naprzemiennie ruch będzie się odbywał jedną jezdnią) - korki będą gigantyczne, włącznie z zablokowaniem obwodnicy.

    • 7 1

    • wiadukty

      W którymś artykule dotyczącym właśnie budowy peronów - była mowa o wyburzaniu istniejących wiaduktów, celem zapewnienia zejść na perony z każdej strony Wielkopolskiej. Przesuniecie ich widnieje tez w planach zagospodarowania przestrzennego. Poszerzenie wiaduktów umożliwi tez wcisniecie planowanego tam buspasa. Poza tym - spotkałem się z opinią fachowca, że wiadukty istniejące - są już nieco starawe i celem zapewnienia bezpieczeństwa oraz odpowiedniej nośności - prędzej czy później należałoby to zrobić. Trasa alternatywna na czas budowy jak najbardziej , ale moim zdaniem docelowo powinno być tam rondo - odkorkowałoby to nieco ten newralgiczny punkt.

      • 1 0

    • Nie (1)

      Ależ przebudowa wiaduktów nie jest ujęta w tym zadaniu. Teraz powstanie tylko przystanek PKM. Przebudowa węzła Wielkopolska, Strzelców, Sopocka, Buraczana będzie za 10 może 20 lat. Projekt budowlany nie zakłada przebudowy wiaduktów drogowych w ciągu ul. Wielkopolskiej. Na to powstała jedynie koncepcja.

      • 3 0

      • I Bogu dzieki.

        Nie wyobrażam sobie takiej przebudowy bez alternatywnych dróg dojazdu na dzielnice Karwiny-Wielki Kack-Fikakowo-Dąbrowa i na Chwaszczyno. Juz teraz na wiadukcie jest co dzień Kongo.

        • 3 0

  • Kiedy kolejka na północ Gdyni? (45)

    • 106 5

    • lotnisko

      Wtedy kiedy wybudują lotnisko w Kosakowie

      • 0 0

    • pewnie nigdy (32)

      niestety północ Gdyni po raz kolejny zaufała prezydentowi Szczurkowi i Samorządności i za to kolejny raz dostała po twarzy :(
      Gdańsk zbudował sobie za pieniądze rządowe tunel pod martwą Wisłą... Gdynia nie potrafi nawet pomyśleć o takim rozwiązaniu na Oksywie... ale o czym ja myślę, jak Gdyni nie chce się puścić nawet PKM po gotowych już torach :(

      • 52 9

      • Ludzie Wizjoner! Tunel na Oksywie chce budować. Jeszcze może pod portem co? (17)

        Głupoty wypisujesz człowieku. Czy zastanawiałeś się jakie to by były koszta? Czy znasz warunki geologiczne na Oksywiu i w okolicach portu? Wiesz, że port chce pogłębiać tory wodne, żeby przyjmować większe statki, a ty chcesz jeszcze pod tym tunel budować?
        Jeśli nie masz pojęcia o wykonaniu i kosztach, a masz tylko wizję, to zachowaj dla siebie te pomysły.
        PS. Czy widziałeś te tory mądralo? Widziałeś ruch pociągów po nich jak się odbywa? Widziałeś jakieś przystanki? Trzeba dużo kasy z zarządu województwa, a nie samej Gdyni, żeby uruchomić PKM w dzielnicach północnych.

        • 10 30

        • trzeba marzyć (4)

          Wiadomo, że miasto Gdynia takiej inwestycji nie udźwignie, ale to co kiedyś wydawało się niemożliwe, dzisiaj dzięki dotacji z Unii Europejskiej jest możliwe. Gdańsk buduje tunel pod Martwą Wisła za 15% wartości. 85% dołożyła Unia. Inż Kwiatkowski jak projektował port w Gdyni to planował tunel na Oksywie. Projekt był analizowany jeszcze po wojnie, ale w tamtym czasie było to za skomplikowane przedsięwzięcie inżynieryjne. Dzisiaj wystarczy wyjechać na zachód, żeby zobaczyć, że tunneling jest powszechny i coraz częściej stosowany nie tylko pod przeszkodami, ale również w centrach miast. Mam nadzieję, że ktoś w końcu po 70 latach podejmie zapomniany projekt Kwiatkowskiego. A przede wszystkim zacznijmy o tym mówić i zadawać pytania władzą miasta. Niech ten projekt zaistnieje w końcu w świadomości mieszkańców Gdyni .

          • 10 2

          • niewolno (1)

            dopóki guru miasta nie powie, ze wolno to nie wolno jasne?
            Poczytaj wyżej. Dla jednego czytelnika z Pogórza budowa peronów przy nowych torach to jest już wizjonerstwo na które szkoda pieniędzy :) Wypada mieć nadzieje, że Prezydent któregoś dnia powie "zadbajmy o dzielnice północne" i wtedy czytelnik z Pogórza powie, przecież to proste... parę wywrotek piasku, trochę betonu i peron gotowy :) Ale póki Prezydent nie powie, że to możliwe... to przerasta miasto z morza i marzeń nawet odbudowanie peronu :(

            • 4 0

            • I co wprowadzasz ludzie w błąd pisząc o "NOWYCH TORACH", jak sam piszesz w innych komentarzach...

              że te tory były rewitalizowane w 2011 r., więc nie są nowe.
              Te perony, które niby istnieją, np. Gdynia Rzeźnia są opisywane jako "stumetrowy betonowy próg, zarośnięty wysoką trawą."
              "Opis ogólny: W pewnej odległości od stacji (jednak na innej linii) znajdują się liczne tory postojowe i bocznice - m.in. na potrzeby gdyńskiej elektrociepłowni, terminalu kontenerowego oraz Wolnego Obszaru Gospodarczego (tam głównie składy z nowymi samochodami osobowymi). Peron przystanku nie jest obecnie pokryty żadną nawierzchnią (nie wiadomo jak było w przeszłości) dlatego jest silnie zarośnięty - dobrze widać tylko krawędź peronową.

              W czasach gdy linia jeszcze funkcjonowała był tam jeden peron z krawędzią z podkładów. Wysiadało sie bezpośrednio na utwardzoną ziemię, nie był płyt chodnikowych.

              Opis infrastruktury: Remont nawierzchni w 2007 roku spowodował likwidację krawędzi peronowej. Peronu nie było już wcześniej. Według nieoficjalnych pomiarów peron był w kilometrze od 5,840 do 5,980.

              • 0 0

          • "władzą miasta", hahahah. Dzieciaku, najpierw do szkoły edukacja w zakresie języka polskiego.

            Potem zabieraj się za zadawanie pytań WŁADZOM miasta. Gdzie Eugeniusz Kwiatkowski planował tunel na Oksywie? Brednie opowiadasz albo podaj cytat lub dokument Kwiatkowskiego, gdzie to jest napisane.

            • 2 1

          • Dokładnie

            Sprowadzić kilku inżynierów, którzy robili chociażby tunel i most na Sundzie, skoro nasi twierdzą, że "nie da się".

            • 3 1

        • (6)

          No może tunel to przesada ,ale most zwodzony łączący Oksywie z Centrum to by można śmiało zbudować .Ewentualnie promy samochodowe za symboliczną kwotę tak jak w Świnoujściu

          • 13 11

          • Ale gdzie ten most zwodzony, jak rozumiem z centrum na Oksywie, miałby przebiegać. Przez tory wodne dla statków? (4)

            Może gdzieś między dźwigami w porcie, albo nad łodziami podwodnymi lub statkami marynarki wojennej? Jakiej wysokości musiałby być most? Czy wycieczkowce będą mogły później wpływać do portu?
            Lepiej nie zabieraj się za rządzenie miastem, bo do pomysłów to raczej głowy nie masz.

            • 2 7

            • no i będzie szukał problemu (3)

              po co z Tobą pisać jak i tak będziesz tak długo pisał, ze się nie da, aż w końcu nikt nie odpowie.

              Najlepiej by było, aby było to obok kapitanatu (między budynkiem kapitanatu a pierwszym budynkiem Nabrzeża Polskiego) a ulicą adm. Romualda Wagi na Oksywiu. W tym przypadku taki most miałby długość 411 metrów.

              • 6 1

              • 400 metrowy most, który musiałby być tak wysoki, żeby wycieczkowce i promy przepływały pod nim. Marzenie ściętej głowy. (2)

                Jeszcze tylko zauważ, że część ulicy adm. R, Wagi na Oksywiu jest już na terenie jednostki wojskowej, tam jest szlaban i wjazd jest niedostępny dla zwykłych śmiertelników. Jak sobie wyobrażasz most przez teren jednostki wojskowej? Pomijam już nabrzeża po stronie Oksywia, gdzie stoją jednostki marynarki wojennej.
                Tak, tak, wiem, "niedasizm", "niechcizm", "niemogizm" i "nierobizm" w jednym.

                • 2 2

              • to nie estakada (1)

                nie chodziło o estakadę tylko o most zwodzony, a najlepiej rozsuwany, albo pływający - nie szukaj problemów na siłę, a pomyśl troszkę :)

                Oczywiście, ze wiem, ze po drugiej stronie jest teren Wojskowy, ale z Wojskiem można negocjować, żeby zrobić tam drogę w zamian za inny fragment (fragmencik) terenu. Dla Wojska ta inwestycja tez byłaby korzystna, bo dzisiaj musi jeździć do około Gdyni...

                Jedynie z Twojego postu z końcówką można się zgodzić. Gdyby Eugeniusz Kwiatkowski był tak nastawiony do życia jak Ty i obecne władze miasta to pewnie do dziś Oksywie byłoby większą wioską niż Gdynia :)

                • 1 0

              • To żeś odpalił z mostem pływającym!! Rozumiem, że jeszcze ma być pływający i podnoszony?

                Co do mostu zwodzonego. Największy most zwodzony Erasmusbrug w Rotterdamie ma długość 802 metrów, z czego tylko 89 metrów to właściwy most zwodzony, żeby przepuszczać statki. Czy tyle starczy między brzegami centrum a Oksywia? Most w Rotterdamie zbudowany w 2011 r. Koszt 75 milionów euro.To co, zrobi się przetarg i Polak wybuduje za 5 mln pewnie co?
                Masz swoją ideę, ale nie masz pojęcia o realizacji. I proszę nie mieszaj mnie z władzami miasta, bo nie mam z nimi nic wspólnego.

                • 0 0

          • dokładnie

            trzeba tylko władze miasta przekonać, ze dobry most zwodzony byłby atrakcją turystyczną jak kolejka górska i może zbudują. Bo mieszkańców mają w poważaniu... ale dla turystów może by zbudowali :)

            • 11 2

        • weż tabletkę na uspokojenie (4)

          czy ja powiedziałem, że mają robić tunel? Napisałem, ze Gdynia nawet nie pomyśli o takim rozwiązaniu, bo panuje niedasizm, reprezentowany przez takich ludzi jak Ty. Oczywiście, ze korzystniej byłoby zrobić most zwodzony. Pisząc o tunelu pokazywałem przykład Gdańska, który zbudował za państwową kasę mega drogą inwestycję... Gdynia nawet nie myśli o połączeniu Oksywia inną drogą niż ta którą wytyczono 90 lat temu.
          I do mnie wrzucasz o torach wodnych, a sam wypowiadasz się o kolei na której się nie znasz. Te tory na Oksywie były modernizowane w 2011 roku i są w bardzo dobrym stanie technicznym, w lepszym niż większość torów po których jeździ SKM... ale wiadomo. Nie znasz się, a wymądrzasz, żeby tylko obronić swój niedasizm.

          • 19 3

          • Po co rzucasz pomysł z tunelem na Oksywie, jak wiesz, że jest niedozrealizowania. Może jeszcze most zwodzony chcesz zrobic? (2)

            Pytam się, gdzie ten most ma przebiegać? Przez Terminal BCT (między suwnicami) czy przez Stocznię Marynarki Wojennej czy przez port wojenny?? W którym miejscu na Oksywiu ma ten most się zaczynać? Czy wiesz jakiej wysokości statki wpływają do portu (kontenerowce, wycieczkowe) i ile taki most musiałby mieć wysokości?
            Co do PKM w północnych dzielnicach. Same tory to nie wszystko. Trzeba dorobić przystanki, infrastrukturę do przystanków, trakcję, dojście do przystanków.

            • 2 5

            • PKM jest obsługiwane przez pojazdy spalinowe (1)

              wiec trakcja odpada...
              Most mógłby być rozsuwany, mógłby być zwodzony rozwiązań stosowanych na świecie jest wiele... ale wiem niedasizm wygra... Planowanie alternatywnej drogi na dzielnice północne to chore wizjonerstwo, ale planowanie kolejki naziemnej w centrum Gdyni co robi UM Gdynia to już jest realizm czystej postaci :)

              • 4 1

              • A tak na marginesie, pytanie. Czy wiesz, gdzie prowadzą tory w północncych dzielnicach? Tzn. gdzie się kończą.

                Bo jak patrzę, to jeden z dwóch torów wjeżdża do terminalu BCT na Obłużu i tam się kończy, zaś drugi z torów idzie dalej na Oksywie aż do Ronda Bitwy pod Oliwą i dalej wjeżdża na teren jednostki wojskowej. Gdzie te pociągi PKM miałyby stacjonować po zakończeniu kursu? Gdzie by była jakaś baza? Czy może by kończyły kurs i od razu wracały po tym jednym torze z Oksywia?
                Niestety, alternatywą drogą dla pólnocnych dzielnic, czyli dla estakady jest tylko kolejna droga, która by rozłożyła ruch. Innej, racjonalnie ekonomicznej alternatywy nie ma. Co UM robi w centrum Gdyni mnie nie interesuje.

                • 0 3

          • Po co zastanawiać się nad głupimi pomysłami?

            Po co tylko myśleć o tunelu? Jeśli się go nie będzie realizowało. Może jeszcze wydać setki tysięcy złoty na plan tunelu, żeby potem odłożyć go na półkę. Pojęcia nie masz o sprawach, które opisujesz, i o tunelu, i o torach i peronach na Pogórzu, Obłużu. Taki z ciebie troll komentujący.

            • 2 5

      • on już nie zostanie na następną kadencję (9)

        ludzie mają dość tego, że oich olewa. chcą prostych chodników, dróg, ścieżek rowerowych, sprawnej komunikacji a nie wybujałych projektów typu lotnisko, marina czy basen za 70 milionów.

        • 33 6

        • Oj wybiorą (6)

          Zaślepieni gdynianie nie widzą jak inne miasta poszły do przodu a Gdynia żyje tylko wizualizacjami i nie zrealizowanymi planami

          • 32 9

          • (5)

            pewnie, że wybiorą - bo nigdy w życiu nie zagłosują na pisiora

            • 17 12

            • Nie trzeba na pisora. Wystarczy na kogoś innego niż Szczurek. Chciaż pewnie nawet pisior byłby lepszy niż to co teraz (3)

              • 21 10

              • Durnie najchętniej wszystko POPiSują a nastepnie narzekają, jakie to polakowskie (2)

                i jak tu czytam to przysłowiowy "nóż w kieszeni ....jakie to "wspaniałe teorie.."pod postawioną przez siebie tezę głoszą. Skandalem jest takie trollowanie choćby z tego względu, że gdybym miał z góry założoną, nieprawdziwą tezę, widać tu szkołę kolesi H.. Bo niby po co PiSać bzdury? Każdy, kto zna tych ludzi światopogląd i charakter, każdy, wie o tym, że wszystko co robią na tym portalu to ma z góry nieprawdziwą tezę i absurdalny własny PR i swoich kolesi. Jeśli jednak ci politykierzy mają dowody na to, że jest inaczej proszę, aby je ujawnili. Jeśli ich nie mają (a nie mogą mieć), wypadałoby przeprosić, bo są to oskarżenia nie mające nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem, lecz spowodowane niepotrzebnym, niezrozumiałym zacietrzewieniem i złymi emocjami.
                Widać, że zasilił tę grupę "zaginiony z poprzednich wyborów{Kandydat na prezydenta} cudownie odnaleziony, na dodatek "dziennikarz" Jacek U." niczym gdański pirat :))
                Obecnie widzę na portalu PiSane artykuły "pod wiadomą tezę" POdobne praktyki nie powinny być tu akceptowane przez środowisko, ale niestety aby dokopać Gdyni "SIE PODOBAJĄ" -wiadomym. zawodowe w ogólnopolskich konkursach. To tym bardziej przykre, że z częścią tych utracjuszy propagujących nihilizm i tandetę najlepiej aby zajęły się jakieś przytułki lub organizacje wsparcia - może można by było jeszcze niektórych uratować dla społeczności?

                • 1 4

              • A poza tym w domu wszyscy zdrowi?

                • 0 0

              • Zmień lekarza bo ten ci chyba nie pomaga

                • 1 0

            • typowe Polskie - nie znam się a się wypowiem

              akurat Prezydentowi Gdyni bliżej do PIS niż do PO.
              Przypominam, ze był Doradcą zmarłego Lecha Kaczyńskiego, zanim ten poleciał do Smoleńska, a rząd PO niezbyt przychylnie patrzył na Gdyńskie inwestycję, dlatego kasa szła głównie dla Gdańska... ale wiadomo na złość PISowi zagłosujesz na człowieka, któremu bliżej do PISu niż PO :)

              Logika świetna

              • 13 6

        • zostanie (1)

          bo jest najlepszym prezydentem,i kilku trollciów z tego portalu nic nie zmieni

          • 4 15

          • trol właśnie wydał opinie -Świetny prezydent ?

            tak jak Ty to kłamać nie umiem

            • 5 2

      • racja (1)

        W Gdyni zapanował jakiś marazm totalny - co to ma być.
        Zero inwestycji a jak się spojrzy na Gdańsk to wszystko można a u nas nic. PKM w Gdyni to jakiś żart. Na północ pewnie nigdy nie pojedzie.
        Nawet takiej okazji jak przebudowa ul. Starowiejskiej i ożywienie centrum nie potrafią wykorzystać bo się boją.
        NIc a nic
        dramat

        • 20 3

        • jest jeszcze weselej

          Semeko chce budować wysokościowce na Międzytorzu ale miasto się nie zgadza... to byłoby zbyt nowoczesne i jest spór Semeko z miastem.
          Ja proponuje miastu iść krok dalej i kazać Semeko zbudować na międzytorzu wioskę rybacką, albo drugi Pekin.

          • 13 2

      • (1)

        masz mega zwyty beret i zerową wiedzę o inwestycji o o tym kto decyduje o PKM

        • 1 7

        • kto decyduje?

          oświeć mnie kto decyduje.
          I powiedz kiedy ktokolwiek nie zgodził się, żeby PKM jeździła na Oksywie?
          Oświeć mnie kiedy UM Gdynia kogokolwiek o to pytał i ten ktoś "kto decyduje o PKM" się na to nie zgodził?

          • 7 0

    • Gdy PO przestanie rządzic w województwie (5)

      • 19 49

      • Brednie

        Gdynia po prostu nie umie pisać wniosków. Jest wiele przykładów pisowskich samorządów gdzie wykorzystanie środków (z UE czy z budżetu centralnego) przekracza horyzonty pojmowania decydentów Miasta Słońca Bulwaru.

        • 2 2

      • (1)

        Masz sporo racji - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Ale przestań marzyć o władzy PiS w województwie - niedoczekanie!

        • 24 9

        • przybliż nam sekret kto i dlaczego blokuje pociąg na pólnocne dzielnice ?

          • 11 1

      • Kto by nie rządził w Gdyni będzie to tylko wymówka dlaczego nic się nie dzieje (1)

        • 22 3

        • W twojej głowie najwyraźniej też się nic nie dzieje :)

          • 5 18

    • Kiedy wreszcie SKM / PKM pojedzie na Oksywie / Kosakowo ??? (2)

      Pytam i pytam ? Czy doczekam ?
      Oczekuje takiego rozwiazania juz od lat 70/80-tych. Minelo 35 lat i nadal nie wiadomo kiedy szybkie pociagi obsluza polnocna czesc Gdyni i Kepe Oksywska.
      Jak to mozliwe ???

      • 12 3

      • Dla SKM musi być trakcja, PKM musi być na spaliny, żeby jeździła.

        • 1 0

      • nigdy

        Obecna władza Gdyni ma głęboko w poważaniu dzielnice Północne. Buduje tam socjalowce i nie dba o infrastrukturę... ale co się dziwić jak i tak mieszkańcy wybierają tę władze i są z niej zadowoleni :)

        • 7 1

    • bezpośrednie połączenie Kościerzyna - Gdańsk

      więcej tutaj: https://www.facebook.com/Koscierzyna.Gdansk.SKM

      • 1 0

    • Sami powiedzieli na spotkaniu organizowanym przez wyborczą, że PKM do północnych dzielnic to nie są ich priorytety

      A to już przecież są więc można to zrobić niskim kosztem. Taka linia pozwoliłaby znacznie odciążyć estakadę

      • 17 1

  • Problem polega na tym,że tym nikt nie jeżdzi (20)

    Ile razy widywałam te kolejki w okolicach Moreny i Brętowa puściutkie. Żywego ducha. Mam wrażenie,że ta inwestycja śerdnio wypaliła.

    • 21 74

    • to niech pani idzie do lekarza (1)

      od oczu

      • 0 1

      • Cóż to za "miła" sugestia życzliwego Polaka

        Może w godzinach szczytu jest rzeczywiście "obłożenie". Ale jeśli w godzinach pomiędzy 10,a 15 nic się nie dzieje,to moim zdaniem i tak jest to nietrafiona propozycja. SKM-ek jakoś nie widuję pustych. Nawet w ciągu dnia

        • 1 0

    • (1)

      Zapraszam w godiznach szczytu. Czasem trudno wolne miejsce znalezc.
      A jezdze z Wlk. Kacka w strone Gdanska.
      Teraz podroz do pracy to dla mnie relaks a nie codzienna samochodowa frustracja.

      Ci wszyscy ludzie mogliby skorzystac z samochodu. A pomnoz sobie przykladowo 100osob razy dlugosc samochodu.
      A 100 osob to tylko JEDEN pociag.

      • 2 0

      • Pierwszy raz dziś jechałem

        Bo auto na warsztacie. I od razu sobie przypomniałem kolejkową frustrację i czemu się przesiadłem do samochodu. Ale nie powiem, standard dużo lepszy niż kibli z linii Gdańsk - Wejherowo

        • 3 0

    • to jest kolejka laczaca do lotniska czlowieku....

      • 2 0

    • Jeżdżę 5 dni w tygodniu do pracy do Gdyni (2)

      Z kolejki, która kończy bieg w Gdyni przed 7.00 wysiada ok 50-80 osób

      • 15 1

      • w sumie to nie az tak wiele. (1)

        • 2 5

        • to teraz przelicz to na samochody

          większość jeździ w samochodzie sama (ok 3 na 4 samochody). Więc ok. 50-80 osób to ok. 40-60 samochodów mniej do parkowania. To już nie tak mało, zwłaszcza że to tylko jedna kolejka.

          • 9 1

    • (3)

      zapraszam do PKM miedzy 7 a 9. Czasem trudno jest wejść. Wiec nie generalizowac no i nie narzekac . A jezdze do pracy i z powrotem 8 minut zamiast 45 w korkach. ze spacerem w 20 minut

      • 24 3

      • Ja widzialem kiedys w niedziele, ze Zolnierzy Wykletych tez nie byla w pelni wykorzystana

        Moim zdaniem powinno sie postawic przed sadem osobe, ktora projektowala te droge.

        Infrastruktura powinna byc rowno obciazoana 24/7. Jak "stara' slowackiego :D

        • 9 0

      • (1)

        ale zgodnie z logiką tej kobietki, która zauważyła pewnie o jakiejś dziwnej porze, że jedzie tylko parę osób to potem jest przekonana iż PKMka zawsze jeździ pusta.

        • 15 2

        • "z logiką tej kobietki"

          toć to oksymoron.

          • 9 6

    • co się dziwic (6)

      Jak do najbliższego przystanku trzeba iść 45 minut

      • 6 15

      • To chyba nie dla ciebie zbudowano PKM

        Ja 45 minut to ide wolnym krokiem z Wrzeszcza na Glowne Miasto. Czy to oznacza, ze z Wajdeloty mam chodzic na SKM Srodmiescie? :)

        • 7 3

      • To nie tramwaj, żeby przystanki co 100 metrów robić. (4)

        Gdyby było mnóstwo przystanków, to byś marudził, że pociąg zatrzymuje się co chwilę, a podróż trwa bardzo długo...

        • 21 2

        • Oki konkretnie,do minusujących (3)

          Skoro korzystacie,to skąd dokąd jeździcie tą kolejką? konkrety

          • 4 12

          • Ja z Kiełpinka na Strzyżę i z powrotem 5 razy w tygodniu

            • 13 1

          • a w szczycie jeżdżą pełne. Na jeden pociąg średnio jeździło chyba 25 pasażerów i to przed otwarciem połączenia do żukowa i kartuz

            • 8 2

          • Z domu do Pracy

            a potem z pracy do domu

            • 24 3

    • dokładnie tak

      choć z moich obserwacji jeżdżą 2-3 osoby

      • 11 22

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane