• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Efekt tunelu: mniej aut w centrum, więcej na Drodze Zielonej

Krzysztof Koprowski
25 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Średnio w ciągu doby tunel pod Martwą Wisłą pokonuje ponad 25 tys. pojazdów. Średnio w ciągu doby tunel pod Martwą Wisłą pokonuje ponad 25 tys. pojazdów.

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska znacznie zmniejszyło liczbę aut przejeżdżających przez centrum miasta, ale jednocześnie przyczyniło się do zwiększenia liczby pojazdów na Drodze Zielonej. Urzędnicy zapewniają, że wykorzystają tę okazję do poprawy ruchu pieszego, ale zmiany, poza Podwalem Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska, będą kosmetyczne.



Czy odczuwasz, że tunel usprawnił poruszanie się po mieście?

We wtorek minął równo miesiąc od uruchomienia dla kierowców przejazdu pod Martwą Wisłą. Przed i po otwarciu tunelu postanowiono dokonać pomiarów natężenia ruchu w 16 newralgicznych punktach - przede wszystkim na drogach w centrum miasta oraz na dojazdach do tunelu.

- Tunel przyniósł ogromną ulgę w Śródmieściu i na ulicach do niego prowadzących. Im bliżej centrum miasta, tym spadki w ruchu są większe - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej - Widzimy pogorszenie sytuacji tam, gdzie to było prognozowane, czyli na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Tutaj na pewno musi być podjęty pewien zakres działań, by zmierzyć się z nowym wyzwaniem.
Na razie tym rozwiązaniem ma być włączenie do systemu Tristar kolejnych skrzyżowań w pasie nadmorskim, a docelowo niewykluczona jest budowa kolejnego etapu Drogi Zielonej.

- Mamy 50 proc. ulic z prędkościami maksymalnymi 30 km/h i skrzyżowaniami równorzędnymi i tam, gdzie mamy ulice w bezpośrednim otoczeniu zabudowy mieszkaniowej, tam ruch uspokajamy. Dajemy jednak kierowcom alternatywę - budujemy ramę komunikacyjną, która pozwoli uspokoić ruch tam, gdzie jest to potrzebne - dodaje Grzelak.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Zasada ograniczania ruchu ma działać częściowo również w centrum miasta. Urzędnicy, poza wprowadzeniem w przyszłym roku zmian na Podwalu Przedmiejskim, zapowiadają także - mniej odległe w czasie - przeprogramowanie świateł z korzyścią dla pieszych.

- Spadek liczby aut daje możliwość zmian cykli w kierunku krótszego oczekiwania na światło zielone dla pieszych oraz pozwoli na wytyczenie jednoetapowego przejścia przez Hucisko zobacz na mapie Gdańska - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Jednocześnie już sama myśl o wytyczeniu przejść naziemnych przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańskadworcu głównym zobacz na mapie Gdańska, gdzie po otwarciu tunelu zniknęło średnio w ciągu doby więcej aut niż na Podwalu Przedmiejskim, paraliżuje włodarzy.

- Dzisiaj tego nie rozważamy [wytyczenia przejść naziemnych - red.]. Nadal jest to główna arteria komunikacyjna Gdańska. Mówmy o zrównoważonym rozwoju. Uprzywilejowanie pieszych i rowerzystów jak najbardziej "tak", ale to musi być robione z głową - przekonuje zastępca prezydenta Gdańska.
Trudno powiedzieć, ile jeszcze dróg trzeba zbudować w Gdańsku, by władze odważyły się zlikwidować przejście podziemne przy Bramie Wyżynnej. Trudno powiedzieć, ile jeszcze dróg trzeba zbudować w Gdańsku, by władze odważyły się zlikwidować przejście podziemne przy Bramie Wyżynnej.
Przypomnijmy, że na Podwalu Grodzkim i tak wkrótce powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Będzie ona zlokalizowana na wysokości dawnej przychodni kolejowej zobacz na mapie Gdańska i posłuży do kolizyjnego włączenia się aut z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego, czyli nowej ulicy budowanej wraz z centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym.

Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym, Piesi w potrzasku przez budowę centrum handlowego

Dla kierowców planuje się wkrótce podniesienie maksymalnych prędkości na Trasie Sucharskiego i w tunelu pod Martwą Wisłą. Na Trasie Sucharskiego od węzła z Południową Obwodnicą Gdańska zobacz na mapie Gdańska aż po Węzeł Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska będzie obowiązywała maksymalna prędkość 100 km/h, zaś w samym tunelu 70 km/h.

Dodatkowo w oparciu o pozytywne efekty zmiany ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej na rondo turbinowe, także rondo na Węźle Ku Ujściu zyska podobną organizację ruchu.

Czytaj też: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h, Umiesz jeździć po rondach? Wydaje ci się

Tunel pod Martwą Wisłą z lotu ptaka.

Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • tunel

    zamknalbym, te cholere,bo teraz mam pod oknem sznur samochodow przez tych kirowcow aprzed tembyla coisza i swiety spokoj

    • 0 0

  • Korek

    Droga zielona zniechęci turystów do korzystania z pięknego parku, nie mówiąc o mieszkańcach Trójmiasta. A miało być tak pięknie.

    • 0 0

  • ... to tylko jakiś bez polotu wymyślił "drogę zieloną" , która ma przebiegać przez tereny hali "Ergo Arena", W jaki sposób będą się poruszać samochody wyjeżdżające z parkingów tej hali. Tam trzeba będzie zainstalować światła pod tą halą albo wprowadzić zakaz przejścia dla pieszych. Parkujący aby dostać się do hali na imprezę będą musieli przechodzić na parkingi tylko górnym tarasem.

    • 0 0

  • Przeniesione korki z głównego na Przymorze

    To co się dzieje teraz na Przymorzu to coś okropnego, przez tunel korki mamy już od 14!!!!!

    • 1 0

  • prędkość

    A gdzie obiecana od czerwca prędkość 70 km/h w tunelu i 100 km/h za tunelem na drodze nr 89!!!

    • 2 0

  • Tunel nie zabija, przejście naziemne tak!!! (3)

    Zasypywanie tuneli, to horrendalna głupota, ale, ale widzę w tym "niewidzialną rękę" deweloperów, którzy chcą zlikwidować ruch samochodowy w Gdańsku (patrz Podwale Przedmiejskie), aby nowe apartamentowce lepiej się sprzedawały! A kierowcy, korki powodujące smog, a kogo to obchodzi, niech okrążają miasto wielkim łukiem przez obwodnicę południową. Tunele likwidują ryzyko kolizji pieszy - pojazd.

    • 24 18

    • (1)

      Przejscie naziemne zabija??
      A myslalam, ze to kierowcy w samochodach, jezdzacy zbyt szybko, nie szanujacy pieszych.
      Zamontowac fotoradar przed kazdym przejsciem, przejscia zrobic na wyniesieniu i problem zniknie.Aha, jeszcze pieszy powinien miec pierwszenstwo.
      Sukces gwarantowany.

      • 6 2

      • A ja myślałem, że żeby się zabić to pod jadący (za szybko lub nie - co za różnica)

        samochód trzeba najpierw wejść. Żeby nie wejść, natomiast - jak mnie uczyli w szkole trzeba rozejrzeć się w lewo, w prawo, a na koniec jeszcze raz w lewo.

        • 0 0

    • Ale co tata Hołowczyc? Że takie mądrości wgłasza?
      Czy zwykły Debil?

      • 1 1

  • jpll

    Zaspa - mnóstwo szkół przedszkoli osiedle z pięknym parkiem Jana Pawła li...blisko do morza,parku regana...osiedle które zamieszkują tysiące rodzin ...osiedle które teraz ma tranzyt tirów! !!!i autostradę w samym sercu !

    • 2 0

  • Szczerze, to tej poprawy w centrum w ogóle nie da się odczuć (2)

    było lepiej kilka dni po otwarciu tunelu, obecnie jak były korki tak są.

    • 13 3

    • Bzdura. Jest dużo luźniej.

      • 0 1

    • teraz będzie zakorkowane zarówno Podwale jak i Zaspa/Przymorze

      Luźno zrobiło się tylko w PKSie z Elbląga

      • 15 2

  • Zdziwienie (7)

    Tunel był budowany kilka lat z dobrym poślizgiem. Dlaczego w tym czasie nie rozbudowano trasy Zielona Droga i dalej?

    • 39 13

    • nie bedzie zadnej trasy zielonej (1)

      • 6 1

      • Będzie i to oby jak najszybciej

        • 0 3

    • po to żeby ludzie z Przymorza (2)

      za chwilę o niego sami prosili

      • 17 4

      • jestem przeciw rozbudowie

        2- jezdniowa DZielona to przeklenstwo dla dzielnic mieszkaniowych Zabianka, Przymorze , Zaspa - ciagly halas (im SZYBSZA droga tym wiekszy) oraz spaliny

        • 6 2

      • nie poproszą, nie licz na to

        • 3 2

    • Czarny Dwór o jeden pas to krasnoludki poszerzyły? Wam kierowcom to zawsze źle i ciasno.

      • 8 5

    • Bo jakieś matoły ciągle organizowały proitesty

      Gdyby nie ci idioci ta droga już dawno by powstała

      • 3 13

  • Zamiast Podwala budujcie Droge Zielona!!!! (23)

    Tu nie chodzi o degradacje...
    Tu chodzi o zapoznienia bo ten tunel i Droga Zielona powinna byc 10 lat temu

    • 123 79

    • zapóźniony to ty jesteś (17)

      Droga Zielona tylko pogorszy sytuację

      • 34 41

      • Z powodu? (16)

        • 20 15

        • braku elementarnej wiedzy i logicznego myślenia (14)

          • 18 31

          • A jakiej to elementarnej wiedzy? (13)

            Logika wskazuje, ze Droga Zielona powinna byc razem z tunelem

            • 31 16

            • Logika wskazuje że nie powinno być Drogi Zielonej (12)

              Masa pojazdów przejedzie przez tunel potem Drogą Zieloną i dalej co? Zakorkuje się to na końcu i efekt będzie jeszcze gorszy.

              • 28 37

              • Szkoda, ze nie odpowiedziales jakiej elementarnej wiedzy... (8)

                A wiesz gdzie ma byc koniec Drogi Zielonej?
                Droga Zielona bedzie sie konczyla w Chwaszczynie wpieciem w Obwodnice Metropolitalna.
                Wtedy powstanie ring, ktory jest bardzo potrzebny.

                • 36 16

              • Głupi jesteś. (4)

                Jak ktoś ma jechać z tamtej strony tunelu do Chwaszczyna to ma wybudowaną POG i ZOT a nie robić tranzyt przez miasto i tereny rekreacyjne.

                Wychodzi na to że miasto ma wydać łącznie 5 miliardów na skrót dla tranzytu i degradacje dzielnic mieszkalnych.

                • 31 21

              • Dlatego droga zielona tylko jako inwestycja GDDKIA. Tylko jako krajowa

                • 1 2

              • Jesli nie masz pojecia co to ring to serio mi brakuje elementarnej wiedzy :) (2)

                Dlaczego ludzie jezdza do Warszawy A1- gdzie trzeba zrobic 100 km wiecej?
                BO JEST SZYBCIEJ!!!

                A gdzie jedzie te 25 tys samochodow?
                Tylko na Hallera?
                Rozjezdzaja sie po calym Trojmiescie.

                Ale tak to jest jak sie mysli tylko o wlasnej d...

                Poza tym do Chwaszczyna z Przymorza tylko Ty bys pojechal POG i OMT- majac do wyboru Droge Zielona

                • 15 12

              • Wlasnie dlatego nie nalezy budowac Drogi Zielonej, ktora na tyle ulatwi tranzyt

                ze kierowcy zamiast omijac miasto beda przejezdzac przez nie. Nie po to sa miasta, aby sluzyly jako trasy przelotowe.

                • 16 10

              • debil uzależniony od samochodu

                • 12 9

              • Droga Zielona podobno będzie się kończyć w Rzymie

                • 2 1

              • Ring? Czemu nie pierścień? Aż tak trudno używać polskich słów?

                • 3 1

              • i ludzie beda na pewno po prostu jezdzic w kolko po tej "ramie komunikacyjnej"

                a nie np. dojezdzac do Sopotu czy Zabianki.

                Korki sa nie z powodu braku drog, a z powodu zbyt duzej liczby samochodow.

                • 3 9

              • droga zielona to tylko pretekst to postawienia wzdłuż niej kolejnych wiezowców

                Ta droga niczego nie rozwiąże. Pogorszy tylko sytuacje, bo wprowadzi dodatkowy ruch. Nie wspominając o mieszkańcach tych nowych wieżowców.

                • 8 2

              • Jeden z ringiem, drugi, że nie ma być w ogóle (1)

                A tak naprawdę nikt z was się nie zastanowił kto zasuwa tym tunelem i korkuje potem przymorze.

                A wygląda to następująco :
                - mieszkańcy przymorza - jadąc do pracy w rejony (marynarki Polskiej, Portu, Lotosu i Pruszcza Gdańskiego) - im ring nie potrzebny.
                - mieszkańcy Pruszcza, Elbląga itd - jadąc do pracy w rejony Marynarki Polskiej, OBC, Alchemii, itd - także nie jest potrzebny ring.
                - Mieszkańcy Sopotu - jest ich zbyt mało aby ciągną drogę zieloną.

                Tak na prawdę nie jest potrzebny cały ring, a tylko poprawienie drogi Czarny Dwór, która się łączy z 2x2 Jana Pawła II, a potem wpada na skrzyżowanie z Obrońców i dąbrowszczaków, które powinny rozładować już korek.

                Jeżeli powstanie ring to rzeczywiście zostaną te tereny rozjeżdżone i zamiast parku będziemy mieli jeden wielki korek. Bo ring zachęca do jego korzystania

                • 21 3

              • Tak samo poszerzanie drog zachceca do ich korzystania...

                • 10 3

        • stworzy okazję do tranzytu a do tego są obwodnice

          wysiłek powinien być skierowany na rozprowadzenie ruchu. Np połączenie Abrahama i Hynka by odciążyć Lewoniewskich i Kołobrzeską

          • 2 1

    • wybudujcie drogę zieloną i odetnijcie Gdańsk od plaży, przypomnę że w ramach tej inwestycji zmniejszy się liczba miejsc postojowych przy parku Reagana, a od Brzeźna do Obrońców Wybrzeża będą 3 przejścia dla pieszych przez czteropasmową drogę szybkiego ruchu, więc latem na wypoczynek będziesz chyba jeździł na Szadółki, bo nie będzie gdzie.

      • 9 7

    • (3)

      Nie sap, dobrze że u was coś się dzieje, u nas w Gdyni Szczurek nic nie robi!

      • 15 5

      • Szczurek już ma chyba wszystko w d...

        • 6 0

      • to się wynieś z Gdyni albo zmień Szczurka, zabierając sobie Budynia

        • 7 0

      • Lotnisko macie :megatroll:

        • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane