- 1 Pod prąd uciekał przed policją (143 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (459 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (53 opinie)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (502 opinie)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (282 opinie)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Efekt tunelu: mniej aut w centrum, więcej na Drodze Zielonej
Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą znacznie zmniejszyło liczbę aut przejeżdżających przez centrum miasta, ale jednocześnie przyczyniło się do zwiększenia liczby pojazdów na Drodze Zielonej. Urzędnicy zapewniają, że wykorzystają tę okazję do poprawy ruchu pieszego, ale zmiany, poza Podwalem Przedmiejskim , będą kosmetyczne.
- Tunel przyniósł ogromną ulgę w Śródmieściu i na ulicach do niego prowadzących. Im bliżej centrum miasta, tym spadki w ruchu są większe - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej - Widzimy pogorszenie sytuacji tam, gdzie to było prognozowane, czyli na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Czarny Dwór . Tutaj na pewno musi być podjęty pewien zakres działań, by zmierzyć się z nowym wyzwaniem.
Na razie tym rozwiązaniem ma być włączenie do systemu Tristar kolejnych skrzyżowań w pasie nadmorskim, a docelowo niewykluczona jest budowa kolejnego etapu Drogi Zielonej.
- Mamy 50 proc. ulic z prędkościami maksymalnymi 30 km/h i skrzyżowaniami równorzędnymi i tam, gdzie mamy ulice w bezpośrednim otoczeniu zabudowy mieszkaniowej, tam ruch uspokajamy. Dajemy jednak kierowcom alternatywę - budujemy ramę komunikacyjną, która pozwoli uspokoić ruch tam, gdzie jest to potrzebne - dodaje Grzelak.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Zasada ograniczania ruchu ma działać częściowo również w centrum miasta. Urzędnicy, poza wprowadzeniem w przyszłym roku zmian na Podwalu Przedmiejskim, zapowiadają także - mniej odległe w czasie - przeprogramowanie świateł z korzyścią dla pieszych.
- Spadek liczby aut daje możliwość zmian cykli w kierunku krótszego oczekiwania na światło zielone dla pieszych oraz pozwoli na wytyczenie jednoetapowego przejścia przez Hucisko - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Jednocześnie już sama myśl o wytyczeniu przejść naziemnych przy Bramie Wyżynnej i dworcu głównym , gdzie po otwarciu tunelu zniknęło średnio w ciągu doby więcej aut niż na Podwalu Przedmiejskim, paraliżuje włodarzy.
- Dzisiaj tego nie rozważamy [wytyczenia przejść naziemnych - red.]. Nadal jest to główna arteria komunikacyjna Gdańska. Mówmy o zrównoważonym rozwoju. Uprzywilejowanie pieszych i rowerzystów jak najbardziej "tak", ale to musi być robione z głową - przekonuje zastępca prezydenta Gdańska.
Przypomnijmy, że na Podwalu Grodzkim i tak wkrótce powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Będzie ona zlokalizowana na wysokości dawnej przychodni kolejowej i posłuży do kolizyjnego włączenia się aut z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego, czyli nowej ulicy budowanej wraz z centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym.
Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym, Piesi w potrzasku przez budowę centrum handlowego
Dla kierowców planuje się wkrótce podniesienie maksymalnych prędkości na Trasie Sucharskiego i w tunelu pod Martwą Wisłą. Na Trasie Sucharskiego od węzła z Południową Obwodnicą Gdańska aż po Węzeł Ku Ujściu będzie obowiązywała maksymalna prędkość 100 km/h, zaś w samym tunelu 70 km/h.
Dodatkowo w oparciu o pozytywne efekty zmiany ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej na rondo turbinowe, także rondo na Węźle Ku Ujściu zyska podobną organizację ruchu.
Czytaj też: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h, Umiesz jeździć po rondach? Wydaje ci się
Tunel pod Martwą Wisłą z lotu ptaka.
Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy.
Opinie (310) 3 zablokowane
-
2016-05-25 08:52
przez ten tunel przymorze i zasoa stoi (1)
- 15 5
-
2016-05-25 08:54
przesiądź się do tramwaju
- 5 6
-
2016-05-25 08:53
Kolejne estakady, tunele, szerokie drogi tylko zwiekszaja korki i je przesuwaja.
Za grube pieniadze miasto zwieksza korki i je przenosi z miejsca na miejsce.
Ile jeszcze to potrwa zanim ludzie to zrozumieja??
Tak samo by bylo z Nowa Politechniczna.. Wrzeszcz bedzie sie trzasl od halasu i utonie w smrodzie. I to wszystko za duze pieniadze....- 20 1
-
2016-05-25 09:07
(1)
Nie urzędasy w d... się pocałują mam nadzieje ze jak posadzą Pawełka zmieni się rownież klika zatwardziałych betonów z drog
- 17 2
-
2016-05-25 10:05
100/100
- 5 0
-
2016-05-25 09:10
Mistrzowie zarządzania
"Widzimy pogorszenie sytuacji tam, gdzie to było prognozowane, czyli na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Czarny Dwór . Tutaj na pewno musi być podjęty pewien zakres działań, by zmierzyć się z nowym wyzwaniem" - czyli były prognozy ale do czasu wybudowana tunelu nie podjęto żadnych działań...a teraz będą się zastanawiać co by tu zrobić
- 22 1
-
2016-05-25 09:15
Korki (1)
Wszyscy się cieszą z tunelu bo fajny, bo szybciej można się z Gdańska wydostać... Ale tak naprawdę budowa tunelu przeniosła korki z jednego miejsca w drugie. Wcale nie rozwiązało to problemu natężenia ruchu bo teraz w innym miejscu jest on większy. Niestety padło nad okolice nadmorskie, aż boję się myśleć co będzie latem jak przyjadą turyści. Czarny Dwór, Dąbrowszczaków staną się nieprzejezdne. Szkoda, że nie pomyśleli o tym i nie poszerzyli Czarnego Dworu o dwa pasy, bo jest gdzie je zrobić, w czasie kiedy budowali Nową Słowackiego. Za jednym utrudnieniem byłyby zrobione dwie rzeczy, a nie że teraz jak dotarło do naszych "szanownych" włodarzy na trasie gdzie są korki będzie rozbudowa. No cóż... póki ciepło można śmigać do pracy rowerem, ale to też średnia przyjemność wśród wyziewów z tylu aut próbujących pokonać tę trasę.
- 12 5
-
2016-05-25 09:40
A moze czas zrozumiec, ze poszerzanie drog nic nie daje?
Gdy poszerzy sie droge, wielu kierowcow skieruje sie wlasnie na nia, myslac, ze tam szybko przejada. W efekcie korek jaki byl tak bedzie, tylko na wiekszej ilosci pasow. Za to halas i smrod bedzie jeszcze wiekszy, bo przeciez samochodow bedzie wiecej...- 8 2
-
2016-05-25 09:36
Nowa K ościuszkI,BUDUJCIE CO OBIECALIŚCIE! (2)
Już teraz Aleja JPII to horror (5 świateł),a jeszcze chca dołozyć ogromne osiedle za wiaduktem,.Czy wladze nie mają wyobrażni tylko widza pieniądze. Konieczna Nowa Kościuszki .
- 18 6
-
2016-05-25 13:48
(1)
I to jak najszybciej. Przecież na Hallera tam gdzie jest baza ZKM powstanie nowe kolejne ,,bycze" osiedle. Nowe domy na Chrobrego tez niedługo będą zasiedlone,czy tego nasze wladze nie biora pod uwagę, Nowa Kościuszki odciązyłaby korki z zielonej drogi.
- 3 2
-
2016-05-25 23:01
POPIERAM!
- 1 2
-
2016-05-25 09:40
Pawełka posadzą to będzie wszędzie czystka skończą się rządy w mieście nieudaczników którym nic nie wychodzi
- 10 2
-
2016-05-25 09:46
Barachło z urzędu które nic nie potrafi
- 6 3
-
2016-05-25 09:58
Tak wlasnie degraduje sie miasta.
Poprzez budowe estakad, wielopasmowek, tuneli zacheca ludzi do jezdzenia samochodami.
Zezwala na dzikie parkowanie gdzie popadnie.
Pieszy to wrog.
Podnosi ceny biletow w komunikacji, a nie oplat parkingowych.
W efekcie tworzy sie miasto ze spalin i smrodu.
Dlugo nie da sie zyc, czlowiek jest zatruty spalinami a system nerwowy niszczy sie od halasu.
Wiec ludzie uciekaja za miasto.... i nastepnie docieraja do centrum samochodami, zacheceni szerokimi drogami i tranzytami.
Komunikacja typu PKM jest natomiast niedoinwestowana i niszczona.
A wszystko to dla lobby samochodowego i naftowego. Oni na tym po prostu zarabiaja, oglupieni ich marketingiem ludzie - miotaja sie i oskarzaja nawzajem- 18 5
-
2016-05-25 10:06
budzi się urzędnik rano i myśli...
co by tu jeszcze spier..ić
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.