- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (30 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (32 opinie)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (53 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (595 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Elektroniczne punkty informacyjne Tristara: przyjęły się czy nie?
Rok temu ruszył system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Trójmieście. Jednym z jego elementów są elektroniczne punkty informacyjne, w których można np. zaplanować podróż komunikacją miejską. Nasi czytelnicy przekonują, że urządzenia często są popsute. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę.
Kłopoty z funkcjonowaniem punktów. Prawda czy fałsz?
Szkopuł w tym, że czytelnicy co jakiś czas zgłaszają nam ich awarię.
- Od kilku miesięcy w Gdańsku stoją urządzenia systemu Tristar. Czy mogą państwo ustalić, dlaczego nie są jeszcze uruchomione, tak jak ten przy ul. Okopowej obok LOT-u i kiedy będą służyły pomocą pasażerom? - prosi nasz czytelnik, Paweł.
Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy i jak funkcjonują te urządzenia. W tym celu wytypowaliśmy połowę z nich do sprawdzenia - większość w Gdańsku, bowiem tu jest ich aż 15, a w Gdyni sześć. W Sopocie w ogóle nie ma punktów informacyjnych.
Z 10 przebadanych urządzeń nie działało tylko jedno, właśnie to wskazane przez naszego czytelnika.
- Jego interfejs jest bardzo przestarzały, mało interaktywny. Brakuje podpowiedzi co do trasy albo alternatywnych propozycji przejazdów. Żeby z niego skorzystać trzeba mieć jakąś wiedzę o liniach autobusowych bądź tramwajowych w mieście. Moim zdaniem dla turystów jest ono nieprzydatne - mówi pan Tomasz, którego spotkaliśmy przy punkcie informacyjnym obok City Forum.
Tysiąc użytkowników w Gdyni
Urzędnicy z Gdańska i Gdyni przyznają, że co prawda awarie punktów informacyjnych zdarzają się, ale nie są one poważne.
- Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii [na 15 gdańskich punktów - dop. red.]. To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
W Gdyni natomiast urzędnicy nie mają problemów z nowymi urządzeniami.
- Od czasu odbioru odnotowaliśmy tylko jedną awarię jednego punktu informacyjnego - mówi Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Gdańsk nie zlicza użytkowników punktów informacyjnych. Robi to za to Gdynia, która podkreśla, że z każdego urządzenia pod chmurką korzysta średnio 1 tys. użytkowników.
Żadne z miast nie planuje na razie rozwoju systemu informacyjnego w ramach Tristara.
W Gdańsku należy kontaktować się z Dyżurnym Inżynierem Miasta - dane kontaktowe.
W Gdyni awarię można zgłosić Straży Miejskiej - dane kontaktowe.
Miejsca
Opinie (183)
-
2016-07-10 18:11
tablice
Wszystkiego najlepszego jak w ciągu dnia , a już przy słonecznej pogodzie to już kompletnie nie można odczytać informacje o odjazdach poszczególnych linii z przystanku , słońce oślepia i powoduje brak możliwości odczytu informacji . Napewno tak jest na przystanku przy dworcu pkp w gdańsku od strony dawnego monopolu
- 16 4
-
2016-07-10 18:18
? (2)
"Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii . To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze"
Eee, obraz czy zasilanie, drobiazgi... Ważne że urządzenia... stoją.- 29 3
-
2016-07-10 18:30
Szczegóły ;-)
- 4 2
-
2016-07-11 05:18
Dokładnie panie kolego sztuka to sztuka
- 2 0
-
2016-07-10 18:20
(2)
G.....za 133 miliony zł
- 35 3
-
2016-07-10 18:31
(1)
A nawet papieru nie dali
- 5 0
-
2016-07-10 18:49
możesz wziąć rolkę
z kibla
- 3 0
-
2016-07-10 18:25
Na petli przy dworcu we Wrzeszczu przewaznie nie dziala
- 12 3
-
2016-07-10 18:28
kioski są całkowicie nieprzydatne (7)
po pierwsze nikt o nich nie wie, po drugie stały przez rok nieczynne więc ci, którzy je zauważyli i tak myślą że nadal są niewłączone
ale przede wszyustkim to jakiś IDIOTA zrobił program taki jaki jest za niezłą kasę
a te informacje w kioskach nie służą do niczego i prędzej zniechęcają niż są przydatne komukolwiek
podejrzewam, że większość ludzi woli sprawdzić informacje na smartfonie, a turysci,.. cóż, ostatnio widziałem jak ktos fotografował rozkład na przystanku- 30 4
-
2016-07-10 18:32
to jest dla tych co nie mogą na smartfonie... (5)
Dodatkowo tutaj mamy informację o czasach rzeczywistych, czyli możesz zaplanować podróż z uwzględnieniem tego, że niektóre autobusy itd. są opóźnione...
- 2 3
-
2016-07-10 18:59
(3)
Na telefonie też można to sprawdzić :)
- 2 1
-
2016-07-10 19:06
nie wszyscy mają smartfony (2)
i nie wszyscy z nich korzystają.
- 4 4
-
2016-07-10 20:19
Więcej ludzi ma smartfon (1)
niż korzysta z kiosków. Czy dla tej garstki co nie ma smartfona i potencjalnie byłaby skłonna skorzystać z kiosku warto wydawać taką kasę?
- 1 4
-
2016-07-10 20:52
Internet w roamingu nadal jest płatny
- 3 2
-
2016-07-11 09:33
chyba kolejny kolega analfabeta
zdanie:
a te informacje w kioskach nie służą do niczego i prędzej zniechęcają niż są przydatne komukolwiek
podejrzewam, że większość ludzi woli sprawdzić informacje na smartfonie,
mówi o tym, że wiekszośc woli sprawdzić na smarfonie, BO te infomacje w kioskach nie służą do niczego i predzej zniechęcają.... niż są przydatne...
aplikacje o ruchu na smartfony sa o niebo bardziej przyjazne i funkcjonują- 0 0
-
2016-07-11 09:54
A korzystałeś?
Czy tylko minusujesz?
- 0 0
-
2016-07-10 18:30
drobne awarie hehehehe
"Od 15 maja zanotowaliśmy 11 drobnych awarii . To był na przykład brak zasilania czy brak obrazu na monitorze"
To w takim razie co wg was urzędasy jest poważniejszą awarią?- 23 2
-
2016-07-10 18:31
no brak zasilania czy brak obrazu
to faktycznie drobna awaria, wcale nie czyni urządzenia zupełnie nieprzydatnym
- 20 4
-
2016-07-10 18:34
Ja myślałem, że to jeszcze nie zostało uruchomione! Serio! (11)
Ile razy mijałem ten "kiosk", zawsze na ekranie wyświetlało się "urządzenie nieczynne" czy coś takiego.. Na pewno na dwrocu w Gdyni i przy Batorym. Widać, że zlecały to urzędasy, które w ogóle się na tym nie znają. System miał być i jest. A że nikt nie korzysta? Cóż, szczegół.
- 25 5
-
2016-07-10 18:40
kłamiesz. Od początku roku nie było tam awarii.
Jedyna w Gdyni była na zupełnie innym urządzeniu!
- 3 6
-
2016-07-10 18:40
poza tym nie ma takiego komunikatu na tych urządzeniach! (4)
- 2 7
-
2016-07-10 19:03
kłamca teraz daje minusy (3)
- 2 5
-
2016-07-10 19:11
.. wpisom na zlecenie Um mówimy NIE (2)
- 3 2
-
2016-07-10 19:14
ja też takiego komunikatu (1)
nie widziałem... Wymysły...
- 3 3
-
2016-07-10 20:53
No taki nie może być. Producent nie przewidział:-)
- 3 0
-
2016-07-10 18:43
??? ciekawe jak.
Na tych urządzeniach taki komunikat się nie pojawi. Nie ma go po prostu w tym systemie. Jest wygaszacz lub interaktywna mapa z informacją on linę. Jeżeli nie działa to po prostu czarny ekran (np. brak zasilania).
- 3 4
-
2016-07-11 08:31
Od kiedy Windows ma komunikat "urządzenie nieczynne"?? (3)
- 2 1
-
2016-07-11 09:28
windows nie musi, wystarczy że program obsługujacy kiosk na windowsie - to nie windows się zawiesza ale centusiowy qumak (2)
- 1 2
-
2016-07-11 12:09
Program do wyświetlania nie jest autorstwa Qumaka
tak samo Qumak nie jest producentem kiosków.
I ten program nie ma tej opcji. Program wyświetla specjalnie przygotowaną stronę online, a w przypadku problemów z łączem offline.- 1 1
-
2016-07-11 12:10
river pl
a nie Qumak jest producentem kiosków :-)
- 1 1
-
2016-07-10 18:34
opinia
Tristar to jest sprawa dla prokuratora.
Zmarnowano tyle naszych, publicznych pieniędzy!- 25 5
-
2016-07-10 18:35
ja wyłączą prąd (2)
to nie jest awaria - chyba, że energetyczna....:)
- 9 2
-
2016-07-10 19:13
Niekonicznie (1)
Wiele systemów ma własne zasilanie na krótkie przestoje. Zatem jest to w pewnym sensie awaria wynikająca z błędnego projektowania.
- 2 2
-
2016-07-10 19:18
upsy jeszcze chciałbyś w nich instalować?
Chyba nieuzasadnione, zważywszy, że krótkotrwały brak informacji nie ma wpływu na bezpieczeństwo. No oczywiście jeszcze można zastanowić się nad solarami...
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.