- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (49 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (314 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Elektryczne minibusy linii 100 często wożą powietrze, ale są tanie w "tankowaniu"
Najczęściej w elektrycznych minibusach linii 100 zajęte są trzy miejsca z 25 dostępnych, dziennie przewożą - średnio - 265 osób, ale ładowanie pojazdów kosztuje tylko 36 zł na dobę. Po ponad siedmiu miesiącach funkcjonowania nowej-starej linii w centrum Gdańska, sprawdziliśmy, jaką popularnością cieszy się taka forma komunikacji miejskiej.
- Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
- Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
- Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
- Jakie plany ma miasto co do linii 100?
Przypomnijmy: Linia 100 swoją "premierę" miała prawie dziewięć lat temu, 26 października 2013 roku. Od tego czasu ulice Starego i Głównego Miasta przemierzały charakterystyczne minibusy.
Autobus się spóźnia? Sprawdź rozkład
Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
Wówczas przedstawiciele ZTM zapewniali jednak, że funkcjonowanie linii 100 będzie obserwowane i nie wykluczali zmiany nie tylko godzin, w których minibusy będą jeździć po mieście, ale również trasy, po jakiej będą się poruszać.
Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
Jaką popularnością cieszą się małe busy elektryczne? Sprawdziliśmy. Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił nam dane na podstawie 249 kursów linii 100 z marca 2023 r.
- Średnie napełnienie to 6 pasażerów w pojeździe, ale najczęściej w autobusie można spotkać 3 osoby, choć zdarzają się też kursy z kilkunastoma pasażerami - mówi Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – hybryda czy elektryk? Które samochody są tańsze?
Jak dodaje, z linii 100 korzysta średnio 265 podróżnych dziennie.
- Najwięcej osób w pojeździe notujemy między przystankami Targ Rybny i Katarzynki, a najmniej na początkowym odcinku, tj. Dworzec Główny - Hucisko - tłumaczy.
Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, w flocie których znajdują się elektryczne minibusy, wyjaśnia przy tym, że pojazdy ładowane są raz dziennie - w nocy - po zakończonej pracy.
Z przekazanych przez GAiT danych wynika, że utrzymanie (przynajmniej pod tym względem) pojazdów jest relatywnie tanie: średni koszt jednego ładowania (które trwa 4 godziny) to 36 zł.
Dla porównania, przeciętny autobus miejski z silnikiem Diesla, może spalić nawet 50 litrów na przejechane 100 kilometrów (w przypadku autobusów przegubowych). "Jednoczęściowe" palą średnio 35 l na 100 km.
Oczywiście dodatkowym kosztem elektrycznych minibusów jest jego eksploatacja techniczna.
Jakie plany ma miasto co do linii 100?
- W tej chwili Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie planuje zmian w funkcjonowaniu linii autobusowej nr 100. Czekamy na zamknięcie pełnego roku eksploatacji: przed nami pierwszy sezon letni tej linii. Po roku eksploatacji zrobimy podsumowanie i zdecydujemy o modyfikacji oferty przewozowej - podsumowuje Dagmara Szajda.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-19 07:27
Proponuję autobus linii 100 rozszerzyć o trasę dolnej części śródmieścia tj. ul. Dlugie Ogrody-Chłodna-Wróbla-Dobra-Muzeum (12)
Proponuję autobus linii 100 rozszerzyć o trasę dolnej części śródmieścia (bo to w końcu jedna dzielnica i terytorialnie blisko) tj. ul. Długie Ogrody-Chłodna-Wróbla-Dobra-Muzeum Narodowe a linię 111 przywrócić bezpośrednio przez Podwale Przedmiejskie wówczas autobus 100 nie będzie już woził tylko powietrza a linia 111 będzie miała skrócony odcinek
Proponuję autobus linii 100 rozszerzyć o trasę dolnej części śródmieścia (bo to w końcu jedna dzielnica i terytorialnie blisko) tj. ul. Długie Ogrody-Chłodna-Wróbla-Dobra-Muzeum Narodowe a linię 111 przywrócić bezpośrednio przez Podwale Przedmiejskie wówczas autobus 100 nie będzie już woził tylko powietrza a linia 111 będzie miała skrócony odcinek (tak jak to miało miejsce kiedyś) z ponad 50 minut na 30 minut i są szanse, że kursowanie linii 111 nie będzie opóźnione, gdyż przy obecnej trasie przejazdu jest to bardzo częsty przypadek.
- 110 10
-
2023-04-21 06:34
Dobry pomysł, popieram
- 0 0
-
2023-04-19 20:34
To dobry pomysł, problemem są pojazdy
Po ścisłym centrum mogą jeździć tylko te dostawczaki, a takie wydłużenie spowoduje ich przepełnienie. Nie wspominając o bateryjkach tych autobusików.
- 1 0
-
2023-04-19 14:34
ten elektryk nie wytrzyma tak długiej trasy bez lądowania :-))
- 2 0
-
2023-04-19 13:02
Linia 100
Zgadzam się w 100% z powyższą wypowiedzią , również jestem mieszkańcem Górek Zachodnich
Pozdrawiam serdecznie- 2 0
-
2023-04-19 12:04
Na cmentarzu by się sprawdził taki busik (1)
- 3 1
-
2023-04-22 11:15
juz tam jezdzi pacanie
- 0 0
-
2023-04-19 09:44
Przeciez tu niema nic poza propagandą i klamstwem władz Gdańska!Ale jest twierdza ze ta linia kosztuje kilka złotych to
i zastapic je takimi autobusami koszty wychadzą kilkaset razy nizej!
- 1 0
-
2023-04-19 08:42
to że 111 nie powinno się wlec przez Dolne miasto zygzakiem jest jasne (2)
tylko nie dla układających rozkłady - oni myślą że to genialne rozwiązanie, tylko uzasadnić tej genialności nikomu nie potrafią, ale Dolne miasto powinna obsłużyć nowa linia a nie 100, nikt przecież nie będzie chciał z Łąkowej do dworca przez Wałową jechać
- 13 1
-
2023-04-19 09:15
była kiedyś taka linia, ale wiadomo ze w gdansku jak w gdyni "niedasie" (1)
- 8 1
-
2023-04-19 11:10
Niedasie, bo zaraz mieszkańcy marudzą.
Jak było z jadącym zygzakiem 118?
- 2 1
-
2023-04-19 08:04
Tyle że linia 111 kursuje od 4 rano do 23
A 100 od 10 do 20. Co z pasażerami na dolnym mieście?
- 6 1
-
2023-04-19 07:38
Dokładnie tak!
- 11 2
-
2023-04-19 07:17
Taka 100 (setka) (11)
przydałaby się w komunikacji dla osób starszych między Chełmem a Parkiem w Oruni. I z powrotem.
- 61 21
-
2023-04-19 09:54
dla osob starszych bedzie nierentowna bo oni nie płacą za bilety
- 2 2
-
2023-04-19 09:16
ogólnie to lipa że na Zamiejskiej nie ma żadnej linii (1)
- 10 1
-
2023-04-19 09:51
Dokładnie na Zamiejskiej niema żadnego autobusu
Starsi są skazani na piechotę całe osiedle przejść do Worcella
- 7 0
-
2023-04-19 08:44
mają za darmo przejazdy to niech jeżdżą sobie z przesiadkami (2)
dość dopasowywania komunikacji miejskiej do emerytów, uczniów, i wszystkich tylko nie ludzi pracujących
- 19 6
-
2023-04-19 11:12
(1)
Oczywiście do czasu twojej emerytury. Zapisz sobie te wszystkie swoje złote myśli, wsadź w kopertę i poczytaj jak już sam będziesz kilka lat na emeryturze.
- 6 1
-
2023-04-19 12:13
O ile bedzie. Bo to tez istotne.
My już możemy nie dożyć...
- 3 0
-
2023-04-19 08:15
Dlaczego akurat z Chełmu? (1)
Tylko tam mieszkają starsze osoby?
- 9 2
-
2023-04-19 10:06
Ci z Orunii maja blisko.
- 2 1
-
2023-04-19 07:52
Mieli czas żeby zarobić na auto (2)
Niech se kupią i jeżdżą
- 12 40
-
2023-04-19 09:17
taaak, już widze tych 80-letnich kierowców (1)
- 13 0
-
2023-04-19 12:26
To niech sobie zamówią taxi
- 0 5
-
2023-04-19 07:15
(3)
Takie tanie w eksploatacji busiki to super opcja, szkoda, że nie obsługują takich linii jak 148 w godzinach szczytu. To jest dopiero test drive:)
- 48 15
-
2023-04-19 13:46
A koszty auta i jego eksploatacji? Kierowcy?
- 1 0
-
2023-04-19 10:01
super opcja, takie maleństwo kosztowało ze 2x wiecej niż duży spalinowy i wozi powietrze
A jaki wydźwięk propagandowy.
Są linie, gdzie pasążerowie nie mogą się wepchnąć do autobusów w godzinach szczytu- 16 2
-
2023-04-19 07:19
Akurat twój komentarz jest niepoprawny politycznie, na chwilę obecną, na tej linii elektryk to utopia
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.