- 1 Nocna komunikacja do poprawki (194 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (375 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (71 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (54 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (333 opinie)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (136 opinii)
Elektryczne minibusy linii 100 często wożą powietrze, ale są tanie w "tankowaniu"
Najczęściej w elektrycznych minibusach linii 100 zajęte są trzy miejsca z 25 dostępnych, dziennie przewożą - średnio - 265 osób, ale ładowanie pojazdów kosztuje tylko 36 zł na dobę. Po ponad siedmiu miesiącach funkcjonowania nowej-starej linii w centrum Gdańska, sprawdziliśmy, jaką popularnością cieszy się taka forma komunikacji miejskiej.
- Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
- Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
- Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
- Jakie plany ma miasto co do linii 100?
Przypomnijmy: Linia 100 swoją "premierę" miała prawie dziewięć lat temu, 26 października 2013 roku. Od tego czasu ulice Starego i Głównego Miasta przemierzały charakterystyczne minibusy.
Autobus się spóźnia? Sprawdź rozkład
Elektryczne minibusy linii 100. Reaktywowana linia
Wówczas przedstawiciele ZTM zapewniali jednak, że funkcjonowanie linii 100 będzie obserwowane i nie wykluczali zmiany nie tylko godzin, w których minibusy będą jeździć po mieście, ale również trasy, po jakiej będą się poruszać.
Ilu pasażerów korzysta z linii 100?
Jaką popularnością cieszą się małe busy elektryczne? Sprawdziliśmy. Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił nam dane na podstawie 249 kursów linii 100 z marca 2023 r.
- Średnie napełnienie to 6 pasażerów w pojeździe, ale najczęściej w autobusie można spotkać 3 osoby, choć zdarzają się też kursy z kilkunastoma pasażerami - mówi Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM.
Jak dodaje, z linii 100 korzysta średnio 265 podróżnych dziennie.
- Najwięcej osób w pojeździe notujemy między przystankami Targ Rybny i Katarzynki, a najmniej na początkowym odcinku, tj. Dworzec Główny - Hucisko - tłumaczy.
Jak długo ładuje się autobus elektryczny i ile to kosztuje?
Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, w flocie których znajdują się elektryczne minibusy, wyjaśnia przy tym, że pojazdy ładowane są raz dziennie - w nocy - po zakończonej pracy.
Z przekazanych przez GAiT danych wynika, że utrzymanie (przynajmniej pod tym względem) pojazdów jest relatywnie tanie: średni koszt jednego ładowania (które trwa 4 godziny) to 36 zł.
Dla porównania, przeciętny autobus miejski z silnikiem Diesla, może spalić nawet 50 litrów na przejechane 100 kilometrów (w przypadku autobusów przegubowych). "Jednoczęściowe" palą średnio 35 l na 100 km.
Oczywiście dodatkowym kosztem elektrycznych minibusów jest jego eksploatacja techniczna.
Jakie plany ma miasto co do linii 100?
- W tej chwili Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku nie planuje zmian w funkcjonowaniu linii autobusowej nr 100. Czekamy na zamknięcie pełnego roku eksploatacji: przed nami pierwszy sezon letni tej linii. Po roku eksploatacji zrobimy podsumowanie i zdecydujemy o modyfikacji oferty przewozowej - podsumowuje Dagmara Szajda.
Miejsca
Opinie (238) 4 zablokowane
-
2023-04-19 07:27
Opinia wyróżniona
Proponuję autobus linii 100 rozszerzyć o trasę dolnej części śródmieścia tj. ul. Dlugie Ogrody-Chłodna-Wróbla-Dobra-Muzeum (12)
Proponuję autobus linii 100 rozszerzyć o trasę dolnej części śródmieścia (bo to w końcu jedna dzielnica i terytorialnie blisko) tj. ul. Długie Ogrody-Chłodna-Wróbla-Dobra-Muzeum Narodowe a linię 111 przywrócić bezpośrednio przez Podwale Przedmiejskie wówczas autobus 100 nie będzie już woził tylko powietrza a linia 111 będzie miała skrócony odcinek
Proponuję autobus linii 100 rozszerzyć o trasę dolnej części śródmieścia (bo to w końcu jedna dzielnica i terytorialnie blisko) tj. ul. Długie Ogrody-Chłodna-Wróbla-Dobra-Muzeum Narodowe a linię 111 przywrócić bezpośrednio przez Podwale Przedmiejskie wówczas autobus 100 nie będzie już woził tylko powietrza a linia 111 będzie miała skrócony odcinek (tak jak to miało miejsce kiedyś) z ponad 50 minut na 30 minut i są szanse, że kursowanie linii 111 nie będzie opóźnione, gdyż przy obecnej trasie przejazdu jest to bardzo częsty przypadek.
- 110 10
-
2023-04-21 06:34
Dobry pomysł, popieram
- 0 0
-
2023-04-19 20:34
To dobry pomysł, problemem są pojazdy
Po ścisłym centrum mogą jeździć tylko te dostawczaki, a takie wydłużenie spowoduje ich przepełnienie. Nie wspominając o bateryjkach tych autobusików.
- 1 0
-
2023-04-19 14:34
ten elektryk nie wytrzyma tak długiej trasy bez lądowania :-))
- 2 0
-
2023-04-19 13:02
Linia 100
Zgadzam się w 100% z powyższą wypowiedzią , również jestem mieszkańcem Górek Zachodnich
Pozdrawiam serdecznie- 2 0
-
2023-04-19 12:04
Na cmentarzu by się sprawdził taki busik (1)
- 3 1
-
2023-04-22 11:15
juz tam jezdzi pacanie
- 0 0
-
2023-04-19 09:44
Przeciez tu niema nic poza propagandą i klamstwem władz Gdańska!Ale jest twierdza ze ta linia kosztuje kilka złotych to
i zastapic je takimi autobusami koszty wychadzą kilkaset razy nizej!
- 1 0
-
2023-04-19 08:42
to że 111 nie powinno się wlec przez Dolne miasto zygzakiem jest jasne (2)
tylko nie dla układających rozkłady - oni myślą że to genialne rozwiązanie, tylko uzasadnić tej genialności nikomu nie potrafią, ale Dolne miasto powinna obsłużyć nowa linia a nie 100, nikt przecież nie będzie chciał z Łąkowej do dworca przez Wałową jechać
- 13 1
-
2023-04-19 09:15
była kiedyś taka linia, ale wiadomo ze w gdansku jak w gdyni "niedasie" (1)
- 8 1
-
2023-04-19 11:10
Niedasie, bo zaraz mieszkańcy marudzą.
Jak było z jadącym zygzakiem 118?
- 2 1
-
2023-04-19 08:04
Tyle że linia 111 kursuje od 4 rano do 23
A 100 od 10 do 20. Co z pasażerami na dolnym mieście?
- 6 1
-
2023-04-19 07:38
Dokładnie tak!
- 11 2
-
2023-04-19 07:17
Opinia wyróżniona
Taka 100 (setka) (11)
przydałaby się w komunikacji dla osób starszych między Chełmem a Parkiem w Oruni. I z powrotem.
- 61 21
-
2023-04-19 09:54
dla osob starszych bedzie nierentowna bo oni nie płacą za bilety
- 2 2
-
2023-04-19 09:16
ogólnie to lipa że na Zamiejskiej nie ma żadnej linii (1)
- 10 1
-
2023-04-19 09:51
Dokładnie na Zamiejskiej niema żadnego autobusu
Starsi są skazani na piechotę całe osiedle przejść do Worcella
- 7 0
-
2023-04-19 08:44
mają za darmo przejazdy to niech jeżdżą sobie z przesiadkami (2)
dość dopasowywania komunikacji miejskiej do emerytów, uczniów, i wszystkich tylko nie ludzi pracujących
- 19 6
-
2023-04-19 11:12
(1)
Oczywiście do czasu twojej emerytury. Zapisz sobie te wszystkie swoje złote myśli, wsadź w kopertę i poczytaj jak już sam będziesz kilka lat na emeryturze.
- 6 1
-
2023-04-19 12:13
O ile bedzie. Bo to tez istotne.
My już możemy nie dożyć...
- 3 0
-
2023-04-19 08:15
Dlaczego akurat z Chełmu? (1)
Tylko tam mieszkają starsze osoby?
- 9 2
-
2023-04-19 10:06
Ci z Orunii maja blisko.
- 2 1
-
2023-04-19 07:52
Mieli czas żeby zarobić na auto (2)
Niech se kupią i jeżdżą
- 12 40
-
2023-04-19 09:17
taaak, już widze tych 80-letnich kierowców (1)
- 13 0
-
2023-04-19 12:26
To niech sobie zamówią taxi
- 0 5
-
2023-04-19 07:15
Opinia wyróżniona
(3)
Takie tanie w eksploatacji busiki to super opcja, szkoda, że nie obsługują takich linii jak 148 w godzinach szczytu. To jest dopiero test drive:)
- 48 15
-
2023-04-19 13:46
A koszty auta i jego eksploatacji? Kierowcy?
- 1 0
-
2023-04-19 10:01
super opcja, takie maleństwo kosztowało ze 2x wiecej niż duży spalinowy i wozi powietrze
A jaki wydźwięk propagandowy.
Są linie, gdzie pasążerowie nie mogą się wepchnąć do autobusów w godzinach szczytu- 16 2
-
2023-04-19 07:19
Akurat twój komentarz jest niepoprawny politycznie, na chwilę obecną, na tej linii elektryk to utopia
- 6 4
Wszystkie opinie
-
2023-04-19 07:02
Do tego prowadzi lewicowa ideologia. (6)
Tracą podatnicy.
- 47 20
-
2023-04-19 07:10
Dlatego w mediach zero debat i konsultacji ekonomicznych wsrod ekspertow
Trzymaja lud niewyksztalcony bo tylko wtedy "dam za darmo" bedzie mialo sens. Cala scena polityczna jest temu winna plus stojace za nimi media
- 14 3
-
2023-04-19 07:41
Bij autobus, bo czerwony (4)
Prawicowa ideologia
- 4 16
-
2023-04-19 08:05
(2)
Fajny ten komentarz, taki nie za madry.
- 11 3
-
2023-04-19 08:45
czego oczekujesz od widza tvn (1)
- 9 2
-
2023-04-19 08:56
Tego
Samego co od widzą tvpis
- 3 5
-
2023-04-19 12:17
Korwinowska jesli juz
- 0 1
-
2023-04-19 07:02
(6)
Krótko mówiąc nieważne że puste...ważne że tanie...produkcja i utylizacja tych wynalazków, prąd pobierany z gniazdka z elektrowni na węgiel....ale kto się tym będzie przejmował.
- 58 10
-
2023-04-19 07:14
tylko dyzel, w autobusie musisz czuć, że od dyzla czynsie i czuć że jedziesz dyzlem. Inni też muszą widzieć, że jedziesz dyzlem, czyli nic nie widzieć
- 5 10
-
2023-04-19 07:42
To czas wywalić elektrownie na węgiel, a nie autobusy (2)
- 4 5
-
2023-04-19 10:19
(1)
A jak myślisz, kto za to zapłaci?
- 2 0
-
2023-04-19 10:58
Może Orlen?
Przecież Obajtek chce wybudować ileś tam niewielkich reaktorów. Czyli my za to zapłacimy w paliwie :) A na poważnie, to koncepcję wielu małych reaktorów właśnie wdraża Holandia.
- 0 1
-
2023-04-19 09:30
Oczywiście nikt nie policzył pracy kierowcy
Do tych 36 zł trzeba doliczyć koszt pracy kierowcy, który pewnie wynosi ponad 200 zł brutto. To nic, że brakuje kierowców w gait ważne, że tu wożą powietrze. Osobiście jako kierowca wolałbym wozić powietrze niż zapchany po brzegi wóz...
- 5 1
-
2023-04-19 13:45
Innych kosztów związanych z tą linią też nie podali. Pewnie kierowca to wolontariusz, a serwis i części są darmowe.
- 1 0
-
2023-04-19 07:03
Tak na chlopski rozum. (10)
Jak mogą być tanie jak prąd nie jest za darmo a wręcz drogi. A dwa czy opłaca się wozić powietrze i utrzymywać taki tabor ? Chyba lepiej by było przeznaczyć je na inną trasę. Są tam jacyś ogarnięci urzędnicy ?
- 45 8
-
2023-04-19 08:20
Jeździć też się nie opłaca, bilet najtańszy 4,80 albo 6 PLN (2)
i jeszcze trzeba się nafatygować by go w ogóle gdzieś kupić. Mamy chyba najdroższe bilety w PL, w Wawce całodobowy kosztuje 15 PLN a u nas 22 PLN - i pewnie jeszcze można poruszać się po całej Wawce a u nas tylko Gdańsk ZTM.
- 7 2
-
2023-04-19 11:27
Mamy jedne z najtańszych biletów w dużych miastach. (1)
Bilet dobowy w Warszawie kosztuje 26zł, nie 15.
- 1 2
-
2023-04-19 15:57
Tylko, ze my nie jestesmy duzym miastem
- 1 0
-
2023-04-19 08:51
Twój chłopski rozum nie kuma, że są tanie, bo drogi prąd jest i tak kilka razy tańszy od drogiego diesla (6)
- 1 6
-
2023-04-19 09:28
nie jest
- 4 0
-
2023-04-19 11:00
Mhm.. (4)
Szczególnie dla przedsiębiorstw jest tani jak barszcz. Darmowy wręcz.
- 3 0
-
2023-04-19 11:25
O wiele tańszy niż diesel i wystarczy. (3)
Poza tym, spalinowy autobus marnuje całą energię przy każdym zatrzymaniu, elektryk w miejskim ruchu przejedzie dużo dalej.
- 0 1
-
2023-04-19 11:37
No doobra (2)
Tylko, że w zakupie elektryk jest 3x droższy, a bateria jest bardzo droga i ma ograniczoną żywotność oraz spadającą z czasem sprawność. Mam wrażenie, że gdyby uczciwie zsumować wszystkie koszty z uwzględnieniem czasu docelowej eksploatacji, to koszt przejechania 1km wyjdzie porównywalny.
- 1 0
-
2023-04-19 12:16
Silnik spalinowy też jest bardzo drogi i ma ograniczoną żywotność. (1)
Wymiana silnika w ASO to często 70% wartości samochodu.
A jakoś jeździsz i nie marudzisz...- 0 1
-
2023-04-19 15:49
Nic nie jest wieczne
Te wspomniane przez Ciebie 70%, to w przypadku diesla wymiana silnika, a w przypadku elektryka wymiana baterii. Jeden wuj.
- 0 1
-
2023-04-19 07:03
Bo najlatwiej przychodzi wydawanie nieswoich pieniedzy (6)
Urzednik to przeciwienstwo przedsiebiorczosci. Wola wydawac kase na marketing, promocje miasta i niszowa kulture byleby sztucznie podtrzymac na cos popyt (no i kupic glosy). Dobre miasto samo sie wypromuje poprzez wysoka jakosc zycia
- 65 13
-
2023-04-19 07:30
pis celuje w wydawaniu kasy na marketing, na kupowanie głosów. Ostatnio zakupił szmatę za 4 miliony złotych. (1)
Czujecie to? Szmata za 4 miliony złotych!
- 7 6
-
2023-04-19 11:02
Przyznam, że nie słyszałem. O co kaman z tą szmatą?
- 4 0
-
2023-04-19 09:50
Urzednik szkodnik robi wszystko naco mu pozwala władza gdanska a nawet dostaje instrukcje by marnowac jak najwiecej kasy (1)
POlitycy władz Gdańska wydali kilkadziesiat milionów na organizacje teczowe i lewackie programy w Gdańsku razem z warszawką i kilkoma innymi miastami gdzie rzadza Powcy wydali ponad miliard na te organizacje i ich programy zdrowe love i im podobne !
- 5 2
-
2023-04-19 14:25
Przestań pier......lic pisi kundlu!
- 0 3
-
2023-04-19 11:24
"Przedsiębiorczość" to z definicji wydawanie pieniędzy pracowników, więc różnicy brak.
- 2 1
-
2023-04-19 14:24
Biorą przykład z bezzebnego i pinokiai! Dziwne?
- 0 2
-
2023-04-19 07:03
Opinia wyróżniona
Ah ten Gdańsk pełen absurdów (17)
Tam gdzie potrzeba kursów to się je odbiera, a tam gdzie busik miesza powietrze to jeździ. Może dziennie jest to 36 złotych, ale rocznie ponad 8000, taką kwotę można wrzucić już do większej puli i będzie na coś konkretnego- remont drogi czy chociażby udogodnienia, które posłużą wszystkim.
- 28 22
-
2023-04-19 07:16
(5)
A kierowca to niby jako wolontariusz pracuje? Policz pensję to się już robi większy wydatek
- 17 1
-
2023-04-19 07:19
(4)
No i jest jeszcze "drobna" kwestia kosztów zakupu i serwisowania tego jeździdła
- 13 2
-
2023-04-19 09:12
Koszt zakupu tego meleksa to 1,6 miliona zł za sztukę (3)
Pojeździ może z 5 lat, więc amortyzacja tego wychodzi jakieś 300 tysięcy złotych rocznie. No ale najważniejsze że jeździ za 36zł dziennie.
- 7 1
-
2023-04-19 11:13
Skąd pomysł że pojeździ "z 5 lat"? (2)
- 0 1
-
2023-04-19 11:21
Bo to badziewie. (1)
Tandetna zabawka nieznanego producenta produkowana w Turcji. Części do tego nie będzie i za parę lat szrot będzie stał gdzieś w krzakach.
- 1 2
-
2023-04-19 12:14
I czym to się różni od tandetnych zabawek znanego producenta produkowanych w podobnych krajach?
A jak widać jeżdżą dekadami.
- 0 1
-
2023-04-19 07:19
A i zakup takieg elektryka nie jest tani (1)
O tym się nie mówi, ale kto inteligentniejszy to się domyśli...
Jezeli gdańsk jest taki rozrzutny, że wozi powietrze to niech zrobi tę linię darmową!- 9 2
-
2023-04-19 07:44
Tam w większości jeżdża starsi ludzie a więc już jest za darmo.
- 1 2
-
2023-04-19 07:33
36 zł - stawka za kWh
Pewnie 36 zł policzone jako stawka za samą energię, bez opłat stałych, zmiennych, przesyłowych, handlowych itp. Sprawdzili ile na FV kosztuje 1kWh i przeliczyli. A to 1/3 kosztów energii.
- 6 1
-
2023-04-19 07:41
... a później sam będziesz najgłośniej rzęził, że "nie da się dojechać na Główne Miasto". (1)
?
- 5 0
-
2023-04-19 13:25
Mam auto
- 1 0
-
2023-04-19 07:43
(1)
Komunikacja tak nie działa. Na jednej linii zarabia się a na innej dokłada. Normalny autobus to koszt ok. 1 mln pln. Elektryczny Mercedes Citaro 2.5 mln pln ! A po kilku latach wymiana baterii za ... 1 mln pln.
- 5 1
-
2023-04-19 08:43
Znowu ten mit o wymianie baterii
Bateria nie pada nagle, tylko zmniejsza pojemność. Wystarczy dać starsze autobusy na krótsze trasy albo jako rezerwa w środku dnia.
- 1 1
-
2023-04-19 07:56
policz dobrze (1)
z linii 100 korzysta średnio 265 podróżnych dziennie. razy cena biletu to jest ok5zł to będzie 1325zł. nawet odliczając wylatękierowcy to wychodzi dużo na plus w skali miesiąca . Linia nie dość że nie przepełniona to jeszcze powinna najbardziej zarabiać na siebie ...
- 2 1
-
2023-04-19 08:58
odejmij emerytów i dzieciaki, które jeżdżą za darmo, odejmij opłaty związane z ubezpieczeniem, przeglądami i wypłatę kierowców - już nie wyjdzie tak kolorowo.
- 2 0
-
2023-04-19 08:40
8000 zł z na remont drogi?
Co ty chcesz za to zrobić, pasy odmalować?
- 6 1
-
2023-04-19 09:42
Własnie koszty tej lini e są 100razy mniejsze niz tramwaju .Ale to jest właśnie przykład niegospodarnosci urzedników miasta
Ten autobus powinien miec trase 10razy dłuzsza .Ale bezczelnie jeszcze mówi ze poczekaja rok!!Koszty są o wiele wieksze tej lini bo urzednicy jak zawsze kłamią ukrywaja koszty pełne lini!
- 3 0
-
2023-04-19 07:04
Nie takie fanaberie Gdańsk utrzymuje z naszych podatków (2)
Więc i to bierzemy na przysłowiową "klatę"
- 37 10
-
2023-04-19 08:22
Zaraz wyjdzie jakiś wice prezydent ds ochrony klimatu (1)
I powie, że to dla naszego dobra :)
Tam powinny jakieś meleksy jeździć w sezonie i tyle (jak w Gdyni po Orłowie).- 5 0
-
2023-04-19 17:18
Dostal takie dyrektywy i extra kase za promowanie tej utopii
- 1 0
-
2023-04-19 07:04
Skoro są nierentowne zlikwidować linię. (1)
To wywalanie pieniędzy publicznych. Inna sprawa że to kropla przy wywaleniu na Falę 160 mln. Za tą cenę moznaby kupić 150 autobusow, a kupiono kasowniki. Niegospodarnosc.
- 50 14
-
2023-04-19 13:18
Brak mozliwosci zakupu biletow na trasie przebiegu autobusu powoduje ze jezdza puste. Typowe polskie myslenie
urzed nikow
- 0 0
-
2023-04-19 07:07
Jednoprzegubowce (4)
A co to takiego?
- 22 0
-
2023-04-19 07:29
Pewnie z jednym przegubem (3)
- 5 0
-
2023-04-19 07:31
Czym różni się jednoprzegubowiec a autobus przegubowy? (2)
- 4 0
-
2023-04-19 08:07
(1)
Przegubowy moze miec dwa przeguby.
- 2 0
-
2023-04-19 11:10
To czym różni się przegubowiec od dwuprzegubowca?
- 0 1
-
2023-04-19 07:09
W Gdyni by taką linię dawno by zlikwidowali (2)
ZKM Gdynia sukcesywnie od lat sukcesywnie zmniejsza częstotliwość kursowania linii autobusowych i trolejbusowych albo całe linie likwiduje
- 19 0
-
2023-04-19 12:14
Bo to jest zlodziejskie miasto
Ale jak dobrze pójdzie to zniknie z mapy.
- 1 1
-
2023-04-19 14:27
Bo szczurkowi zabraknie kasy na farbę!
- 0 1
-
2023-04-19 07:11
"Ekologiczny" transport zasilany energią z brudnego węgla (9)
Albo z paneli czy wiatraczków na których produkcję i utylizację zużywamy mnóstwo pieniędzy i energii.
- 36 3
-
2023-04-19 07:43
Sugerujesz atom? (8)
- 1 6
-
2023-04-19 08:06
(3)
Osobiście jestem jak najbardziej za atomem. Sprawdzona technologia - nie, nie będzie Czarnobyla bo nie będą budowane na modłę radziecką czytaj jak najtaniej. Nie, nie będzie Fukushimy gdyż nie grożą nam tsunami. Uran możemy brać od przyjaznych nam krajów tj. Kanady lub Australii więc groźba odcięcia od dostaw niska.
Jest to także najbardziej ekologiczna forma tworzenia energii dostępna "na rynku". Finlandia ma już wybudowane podziemne składowiska więc można z nich korzystać.
Paradoksalnie największymi przeciwnikami atomu są zieloni tzw. "ekolodzy". Wg. nich powinno korzystać się tylko i wyłącznie z OZE. A jak kończy się wprowadzanie takich farmazonów w życie? Wystarczy spojrzeć na Niemcy. Poszli totalnie w eko i musięli wydać tej zimy ponad 500 miliardów euro na zakup energii od Francji (z atomu) i nawet z Polski (z węgla). I to tylko jedna zima, która była nadzwyczaj łagodna. 500 miliardów euro co rok bo OZE działało na poziomie 4,6% w przypadku wiatrowych i 2,1% w przypadku słonecznych. Za taką kwotkę mogli wybudować z 50 elektrowni atomowych. No ale cóż, ideologia ważniejsza.
Warto również zauważyć kto protestował we Francji przeciwko eksperymentalnej elektrowni fuzyjnej czyli jeszcze czystszej od atomowej. Uwaga uwaga był to... Greenpeace. Służby francuskie przyjrzały się temu oddziałowi i wyszło szydło z worka kto sponsoruje tych i**otów. A był to, nie bezpośrednio oczywiście, Cesarz Wołodia I z zamku z czerwonej cegły położonym na wschodzie.- 10 2
-
2023-04-19 11:07
500 miliardów euro?? (2)
Nie śledzę tematu, ale kwota jest niewyobrażalna. Nie walnąłeś się aby o jedno czy dwa ziobra?
- 3 0
-
2023-04-19 11:23
(1)
Nie, kwota jest prawidłowa.
Pamiętaj że większość zużycia energii w Niemczech to nie ludzie ale przemysł, który jest nie dość, że niewyobrażalnie większy niż w Polsce ale również o wiele bardziej energochłonny.
Niemcy mieli plan Energiewende, przestawić państwo z węgla i atomu na tani gaz z Rosji, nadwyżki zaś sprzedawać z zyskiem innym krajom UE, które również poszły w samobójczą ekologię za wszelką cenę, po to był Nord Stream 2. Ale nie wyszło, gazu z Rosji już nie ma, elektrownie węglowe i atomowe wygaszone, OZE jest bezwartościowe, Niemcy w przysłowiowej czarnej d.- 4 0
-
2023-04-19 11:47
Ok, dzięki za wyjaśnienie. Czyli helmuty przez jeden sezon wydały na zakup energii 3x tyle, ile my mieliśmy dostać z całego KPO. No i dobrze, to mają teraz tę swoją "ekologię".
- 4 0
-
2023-04-19 08:46
dlaczego nie? (3)
ty oczywiście chciałbyś wszystko jak Niemcy. Oni zamykają to my tez nie możemy mieć.
- 5 0
-
2023-04-19 12:15
Można by się na przykład zastanowić czemu zamykają... (2)
- 1 3
-
2023-04-19 13:40
(1)
Bo są i**otami.
- 2 0
-
2023-04-19 17:00
Lewa
Kami
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.