• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ikarus znów w Gdyni. Tym razem elektryczny

Patryk Szczerba
6 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (100)
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.

Elektryczny Ikarus CityPioneer 120e przez dwa tygodnie będzie jeździł w Gdyni. Ma długość 12 m. Zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będzie można go spotkać na obsługiwanych przez firmę "Gryf" liniach 191, 193, a weekendy na linii 145.



Czy masz sentyment do marki Ikarus?

Autobus jeździł wcześniej testowo w Niemczech, a w Polsce m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, a ostatnio we Wrocławiu. Na ulicach Gdyni pojawi się, zasilając na dwa tygodnie flotę przewoźnika "Gryf" z Żukowa, obsługującego cześć linii dla ZKM Gdynia.

Pojazd jest wyprodukowany przez węgierską firmę Electrobus Europe Zrt. - spadkobiercę legendarnej marki Ikarus. Jak podkreśla Marcin Gromadzki, na profilu swojej firmy w mediach społecznościowych, pojazd to wspólny projekt węgierskiej firmy Ikarus i chińskiego producenta CRRC.

- Siedziba firmy Ikarus mieści się w Budapeszcie, ale autobusy produkowane są w Szekesfehervar. Testowany pojazd ma układ jezdny i napędowy CRRC oraz trzydrzwiowe nadwozie wyprodukowane przez Ikarusa - podkreśla.
Pojazd zabiera 85 pasażerów. Jest w nim 28 miejsc siedzących. Masa własna wynosi 12,5 t, a dopuszczalna masa całkowita to 18,6 t.

Nowe przegubowe elektrobusy w Gdyni. Film z kwietnia


Retro-Ikarusy. Film z 2021 roku


Ikarus z okazji rocznicy linii 152

Miejsca

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Życzę kierowcom komunikacji publicznej, by w końcu dostawali dobre pieniądze za swoją pracę. To w końcu podstawa funkcjonowania miasta. Jeśli to ma być powiązane z redukcją kursów, trudno niech będzie. Wiem też że nie doczekamy rewolucji w funkcjonowaniu ZKM czy ZTM, a od tego trzeba w ogóle zacząć uzdrowienie tej branży

    • 62 5

    • kierowcy dobrze zarabiaja pare nadgodzin i masz 7500 na reke (3)

      • 1 11

      • Za dwa miesiace

        • 3 0

      • Bredzisz.

        • 3 1

      • Daj mi namiary!!! Idę od jutra...

        Pewnie jesteś trollem, ale jak czytam takie opinie to szlag mnie trafia, bo część ludzi bierze to za pewnik. 7500 zł kochani to ma się za 2 miesiące przy stawce 21,54 zł brutto. Sami policzcie.

        • 8 0

    • (1)

      redukcja kursów będzie więc kierowców nie będzie brakować zatem podwyżki nie będą już konieczne

      • 4 3

      • Żeby nie brakowało kierowców, musielibyśmy zlikwidowac większość linii na dobre. :P

        • 4 0

    • Piniedzy nie ma i nie będzie

      • 4 0

  • 28 miejsc siedzących mają też najnowsze tramwaje PESA.

    • 1 0

  • Na bogato w mieście grożącemy bankructwo

    • 2 1

  • Bardzo brzydki i pokraczny.

    Wygląda, jakby do starego berlieta dokleili przód i tył z dwudziestoletniego volvo. Nie ma nic bardziej żałosnego, niż przeciętne marki, które silą się na światowy design.

    • 2 1

  • NIE - dla produktów z Węgier (2)

    Za to, że nas wyrolowali, za to że nie potępili wojny ale się układają z wrogami, za to że kupili stacje benzynowe - mówię NIE - dla wszystkiego co węgierskie.
    Trochę szkoda... Ale co zrobić
    ...

    • 7 11

    • (1)

      ale to jest produkt z Chin.

      • 5 0

      • Ale za markę też coś im wpadnie.

        Nie jadą na szczaw do Saratowa.

        • 0 1

  • Mój tata kierował kilka lat Ikarusa w ZKM Gdynia, tyle, że to był automat. (2)

    Tamten zdechł ? Czemu na 152 jest z ręczną fają ?

    • 5 0

    • Wszystkie gdyńskie automaty (2635 - 2637 i 5630)gryzą piach. (1)

      A czy Twój tata czasem nie jeździł wozem nr 2636?

      • 4 0

      • Zgadza się

        • 0 0

  • Jelcz berliet (1)

    To był kozak.
    Pod górkę na Morenę , zimą

    • 5 0

    • A z szadółek

      gnał najszybciej z wiadomych względów

      • 0 1

  • Tyle z Ikarusa co nic. (2)

    Chiński szajs, a Węgry to tylko pośrednik by mieć dostęp do rynku europejskiego i nosiciel znaczka. Nie dla wyrobów totalitarnego reżimu.

    • 18 10

    • Pomyłkowy minus. Węgry już od kilku lat świrują z Chinami.

      • 0 0

    • Czy szajs? Niekoniecznie.

      Chińczycy stosuja na własny rynek niezle rozwiązania. Elektryki mają wymienne, zunifikowane akumulatory. Wymieniasz w stacji ładowania w kilka minut i dalej jedziesz w trasę. W Europie jest komercja, kazdy sobie rzepke skrobie, a jak dotąd europejskie elektryki to drogie zabawki do jazdy w mieście. Przy wymiennym akumulatorze można zmieniać technologię akumulatorow, a pojazd dalej służy.

      • 3 7

  • Osobiście

    mi najlepiej przypadły do gustu tzw. ogórki, a jeszcze z przyczepą to już w ogóle bajka.

    • 2 0

  • Ikarus

    Ciekawe czy będzie również wersja przegubowa z kołem i poręczami. Na nich siedziało się najlepiej. No i jeszcze zielony przycisk nad drzwiami z napisem "Na rządanie" :)

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane