• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: kiedy pełna przejezdność drogi?

Patryk Szczerba
27 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Zwężenie estakady Kwiatkowskiego tuż za zjazdem na ulicę Morską.
  • Zwężenie estakady Kwiatkowskiego tuż za zjazdem na ulicę Morską.

Estakada Kwiatkowskiego jest przejezdna, ale ruch w miejscu awarii dylatacji odbywa się po jednym pasie w każdą ze stron. Kierowcy pytają, kiedy nastąpi pełna wymiana zniszczonej pod koniec czerwca dylatacji na wysokości ul. MorskiejMapka.



Czy zauważasz mniejszą liczbę aut w Trójmieście w okresie wakacyjnym?

  1. Wszystko zaczęło się od uszkodzenia estakady Kwiatkowskiego, które pojawiło się 21.06.2021 r.
  2. Władze miasta tłumaczyły, że wysokie temperatury doprowadziły do awarii dylatacji.
  3. Na wysokości ul. Morskiej zamknięto dwa pasy w kierunku obwodnicy oraz jeden w stronę Obłuża.
  4. To spowodowało ogromne korki i paraliż miasta.


Zator w trakcie awarii dylatacji. Film z początku lipca


Dylatacja na estakadzie zabezpieczona blachą



Wtedy udało się na szybko zabezpieczyć dylatację specjalną blachą. Ograniczono też prędkość samochodów do 30 km/h, choć - jak zwykle - niewielu zastosowało się do znaku, więc nastąpiły zwężenia, by wymusić mniejszą prędkość. Obecnie w miejscu awarii przejezdny jest jeden pas w każdą ze stron.

Czas wakacyjny oznacza mniejszy ruch, więc obecnie korków właściwie nie ma, ale pod koniec sierpnia zaczną się powroty mieszkańców z urlopu. Przybędzie samochodów i znów w okolicy awarii dylatacji może zrobić się tłoczno.

Urzędnicy obiecują, że do tego czasu dylatacja powinna być już wymieniona.

- Planujemy zakończenie robót związanych z awaryjnym remontem dylatacji w połowie sierpnia - mówi Hanna Wyszyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Zamknięta estakada i naprawa widziana z drona


Stalowe elementy podtrzymują przęsła



W sprawie remontu zgłosił się do nas czytelnik, który zwrócił uwagę na ustawione stalowe podpory podtrzymujące jezdnię w miejscu awarii dylatacji.

  • Remont estakady Kwiatkowskiego na skrzyżowaniu z ulicą Morską. Konstrukcję podtrzymują stalowe elementy.
  • Remont estakady Kwiatkowskiego na skrzyżowaniu z ulicą Morską. Konstrukcję podtrzymują stalowe elementy.
  • Remont estakady Kwiatkowskiego na skrzyżowaniu z ulicą Morską. Konstrukcję podtrzymują stalowe elementy.
  • Remont estakady Kwiatkowskiego na skrzyżowaniu z ulicą Morską. Konstrukcję podtrzymują stalowe elementy.
  • Remont estakady Kwiatkowskiego na skrzyżowaniu z ulicą Morską. Konstrukcję podtrzymują stalowe elementy.
  • Remont estakady Kwiatkowskiego na skrzyżowaniu z ulicą Morską. Konstrukcję podtrzymują stalowe elementy.
- Wygląda na to, że estakada jest naprawdę w fatalnym stanie, skoro konieczne jest podpieranie jezdni. Pytanie, czy te elementy pozostaną tam na stałe? - pyta pan Dariusz.
Urzędnicy odpowiadają, że rzeczywiście elementy stalowe podpierają przęsła w miejscu awarii, ale zostały zamontowane tymczasowo.

- Zostały zamontowane w celu zabezpieczenia konstrukcji. Zostaną zdemontowane po zakończeniu robót - odpowiada Hanna Wyszyńska.

Kiedy remont łącznicy zjazdowej z Janka Wiśniewskiego?



Wciąż nie wiadomo natomiast, kiedy rozpocznie się zapowiadany remont łącznicy zjazdowej z estakady Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża na ul. Janka WiśniewskiegoMapka. Roboty mają potrwać ok. 4 miesięcy.

Prace za 1,7 mln zł wykona firma MTM, która złożyła ofertę razem z firmą Strabag. Druga oferta opiewająca na kwotę 1,5 mln zł nie podlegała ostatecznie ocenie, więc roboty wykona gdyńskie przedsiębiorstwo.

Będą zamknięcia podczas remontu



Projekt czasowej organizacji ruchu zakłada całkowite zamknięcie fragmentu pasa do skrętu w prawo z estakady Kwiatkowskiego na odcinku od dylatacji poprzez remontowaną łącznicę aż do ul. Janka Wiśniewskiego.

Pojazdy kierujące się na ul. Janka Wiśniewskiego będą jechać na następną łącznicę zjazdową do ul. Kontenerowej i dalej jednojezdniowym odcinkiem ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku centrum.

Remont łącznicy zjazdowej na ul. Janka Wiśniewskiego: więcej informacji



Informacja o wyborze oferenta pojawiła się w połowie maja, ale robotnicy nadal nie zaczęli prac i nie wiadomo, kiedy to się stanie.

Buspas na Janka Wiśniewskiego do końca wakacji



Nieoficjalnie można usłyszeć, że priorytetem jest obecnie budowa 200-metrowego odcinka buspasa na ul. Janka Wiśniewskiego od przystanku z zatoką autobusową przy ul. EnergetykówMapka do łącznicy z estakadą KwiatkowskiegoMapka.

Prace przygotowawcze już się rozpoczęły, a nowe rozwiązanie ma zacząć funkcjonować do końca wakacji.

Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Dylatacja zabezpieczona blachą....ludzie,kiedy w końcu porządnie wezmą się za gdyńskie drogi?Obraz nędzy i rozpaczy i wstyd na całą Polskę...dziura wstydu dopełnia ten smutny obraz.Ale włodarze zadowoleni....ehh komedyja.

    • 73 6

    • ależ oni już raz się wzięli :) (2)

      przecież te dylatacje w tym miejscu były remontowane jesienią 2020 r - droga też była wtedy zwężana i na każdy pas przeznaczali ok. 7-10 dni, utrudnienia trwały prawie 2 miesiące
      domyślam się, że skoro nie minął nawet rok, to jakaś gwarancja jest?

      • 6 1

      • (1)

        Gwarancja do przejazdu pierwszego auta

        • 6 1

        • Proszę nie siać dyletacji.

          • 2 0

    • To nie dyletacja. Problem w tym że księżyc jest w fazie wobblingu i jest Amerykański a Ziemia jeszcze nigdy nie była tak płaska co sprawia że siły odśrodkowe rosną ekspotencjalnie. W naszym konkretnym przypadku w efekcie dochodzi do wielu przypadków anty-kompetencji wzmożonej syndromem klęski powodzenia i efektem ruchu paluszkiem co doprowadza do błędów po przecinku a efekty komasuja się z każdą sekundą i je wtedy widać. Wszystko byłoby nie tak źle gdyby nie wystepowanie pór roku.

      • 1 1

  • (3)

    Docelowo potrzeba nowej drogi

    • 31 4

    • Nie da się. To nie retoryka wcale, to prawda.

      • 0 0

    • Nie ma co narzekać, trzeba remontować, a wkrótce Gdynianie pojedziecie nową drogą bez korków.

      • 0 1

    • Za chwilę przetarg

      Na zastąpienie słupków białą farbą:)

      • 1 1

  • MTM

    MTM to przypadkiem nie jest ta pseudo firma, ktora remontowala juz 2 razy ( za chwile dostana pewnie zlecenie na 3 remont tego samego w ciagu 2 lat) odcinek sciezki rowerowej " z gorki" w parku Kolibki, przed schodami w strone Sopotu? Jesli tak, wszyscy mieszkanicy trzymajcie sie od tej estakady z daleka. Sugeruje pospacerowac i obejrzec ich dokonania, za ktore wszyscy placimy.

    • 30 3

  • Ponieważ, jak każdy widzi, ruch samochodowy w miesiącach letnich jest większy od średniej

    remonty (te, które nie wynikają z awarii) należy planować na wiosnę i jesień. To powinno być oczywiste, ale jak widać dla organizatorów robót nie jest.....

    • 6 0

  • Miasto uczciwych szans (6)

    Wszystkie przetargi wygrywa mtm, czasami strabag i to by było na tyle.
    Te firmy muszą być znakomite bo inne nawet nie składają ofert (każdą ofertę trzeba przygotować a to kosztuje)

    Tylko dlaczego nowo zrobione po roku jest remontowane ???

    • 112 7

    • bo za rok kolejny remont

      i interes się kręci

      • 3 0

    • Nie robić

      Tymczasowa naprawa wytrzyma kolejne 20 lat

      • 0 2

    • drogi w Gdyni to porażka. na remonty dróg szczurek przeznacza 8 milionów złotych rocznie (2)

      to tyle co na utrzymanie muzeum emigracji i tyle ile daje na prywatny klub sportowy. to chore!!!

      • 34 2

      • Jak Ci się z 30 mln na drogi zrobiło 8? (1)

        • 1 4

        • przeczytaj budżet

          • 2 4

    • Po roku jest remontowane, bo mamy za dużo aut i remonty to syzyfowa praca

      • 6 16

  • Estakada

    Chyba najwyższy czas żeby nie planować dyskutować czy informować użytkowników estakady o kolejnych remontach, wyłączeniach pasów tak z jednej jak i z drugiej strony, a budować alternatywę dla Estakady Kwiatkowskiego. Mieszkańcom dzielnic północnych Gdyni jak też Kosakowa, Rewy czy Pierwoszyna to się należy jak psu zupa. Tylko, że nasza władza z czcigodni panującym od wieków panem (SZ) z całą tą Samorządnością mają to daleko w d....?..??? Widać się nie da. Na czasie są ścieżki rowerowe, malowanie, łatanie dziur i buspasy.

    • 5 2

  • Należy jak najprędzej

    Pobudować nową równoległą trasę niedaleko obok. Ta aktualna, nawet po tej nieudolnej przebudowie nie sprawdzi się w praktyce!

    • 5 1

  • trasa kwiatkowskiego (10)

    Trasa jest klasy C przenosi obciążenie do 30 ton znaczy przyjmuje 30 Ton a poruszają się pojazdy po estakadzie o wadze nawet 200 ton ale kierownictwo urzędu o tym nie wie

    • 80 4

    • walą miliony na arkę, imprezki, pomniki, lotnisko a nie może zrobić porządnego remontu estakady? (6)

      • 35 1

      • Głosuj na szczura (1)

        Tacy jak ty klapią dziobami ale na wyborach albo głosują na szczura albo nie idą na wybory. Szczura wybierają dziadki które nie mają pojęcia o obecnych czasach. Nie pracują i nie mają samochodu więc wybierają pajaca który nie inwestuje w drogi i likwiduje parkingi a dodatkowo podnosi ceny jakby rządził w Las Vegas. Chore miasto chore rządy.

        • 10 0

        • Oczywiście. Bardzo mądry komentarz

          • 2 1

      • (3)

        Porządny remont estakady kosztowałby więcej niż lata "walenia milionów" na Arkę, imprezki i pomniki.

        • 8 11

        • No.... (1)

          to sobie odpowiedz ale tak szczerze , co jest ważniejsze , 11 p...łów ganiających za skórzanym pęcherzem czy infrastruktura i gospodarka która faktycznie napędza rozwój przyczyniając się do ogólnego wzrostu dobrobytu i poprawy jakości życia....

          • 25 2

          • Remont estakady przyczynia się do ogólnego wzrostu dobrobytu XD Pudrować trupa można w nieskończoność. Bez drogi czerwonej żaden remont estakady nic nie da.

            • 6 7

        • Ale po tych paru latach byłaby chociaż jakaś korzysc

          a tak mamy kasę wydaną dla tępych wyborców

          • 8 2

    • 4 x tir ( jeden za drugim ) po 30ton i masz = 120ton.. nie trzeba jednego dlugiego pojadu by to osiagnac

      • 3 2

    • Holenderki po 100 ton jedna za drugą na Kwiatkowskiego.

      • 8 0

    • Wszyscy wiedzą

      Podobno jest prośba do policji i ITD o niekontrolowanie pojazdów ciężarowych na estakadzie, bo mogłoby wyjść na jaw, że z portu w Gdyni TIRy nie mają właściwie jak wyjechać zgodnie z prawem (no chyba, że by jechały przez ul. Pucką i przez Chylonię albo Janka Wiśniewskiego i przez centrum).

      • 16 0

  • (4)

    Najważniejsze, że powstała SPP na pół miasta farbą malowana i 10 metrów nowej drogi dla rowerków, którymi mało kto jeździ.

    • 81 3

    • jeździłoby więcej, gdyby drogi dla rowerów tworzyły w Gdyni spójny system (3)

      co najmniej zapewniałyby bezpieczny i wygodny dojazd do stacji SKM i PKM. Skądinąd może ci się wydawać, że osób korzystających z rowerów jest mało, bo rowerzyści i rowerzystki nie stoją w korkach.

      • 2 7

      • (2)

        Oczywiście, tylko nie można na siłę torować jednego środka komunikacji jako pewnik. Bo są osoby, które rowerem nie dojada wszedzie
        . Dzien w dzień robie samochodem 50km w jedną stronę do samej pracy, wielu jest takich. Oczywiście można wynająć, kupic mieszkanie bliżej pracy. Tylko co 2 lata zmieniać miejsce zamieszkania bo praca? A z drugiej strony placic 2500 za wynajem, wolałbym placic banku za kredyt niż spłacać czujes wierzytelności.

        • 3 0

        • Więc dlaczego pakujemy na siłę komunikację samochodową wszędzie? (1)

          Znasz jakieś miejsce gdzie nie da się dojechać samochodem?

          Psst, można też wziąć odległość pod uwagę przy wyborze pracy. jak dojeżdżasz 50km, to tracisz 3h dziennie na stanie w korku...

          • 0 6

          • Bo samochodem dowiozę lodówkę, a rowerem nie?

            Bo samochodem pojadę w prawie każdych warunkach, a rowerem nie?
            Bo samochód jest bezpieczniejszym środkiem transportu, a rower nie?
            Bo samochód jest szybszy i wygodniejszy, a rower nie?

            • 8 0

  • Kiedy pełna przejezdność?

    Pelna przejezdność może w kolejnej kadencji

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane