• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście na al. Hallera do likwidacji?

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Do tego potrącenia pieszej doszło na przejściu w ciągu al. Hallera w Gdańsku na początku grudnia.



Czy receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy al. Hallera w Gdańsku, gdzie ostatnio doszło do dwóch poważnych potrąceń, ma być jego likwidacja? W przyszłym tygodniu zapadnie decyzja na temat przyszłości tego przejścia.



Potrącenie pieszego na al. Hallera, do którego doszło na początku listopada.

We wtorek lub w środę zbierze się miejska komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku. W jej skład wchodzą m.in. strażacy, policjanci, strażnicy miejscy i inżynierowie ruchu. Mają oni zdecydować o przyszłości przejścia dla pieszych znajdującego się na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, pomiędzy Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym. Doszło na nim w ostatnim czasie do dwóch poważnych potrąceń.

Przypomnijmy: do pierwszego zdarzenia doszło 8 listopada. 29-letni kierowca citroena omijał przed przejściem samochód stojący przy prawej krawędzi jezdni. W tym momencie na przejście wszedł pieszy. Citroen nie zdążył się zatrzymać. Na skutek potrącenia przechodzień doznał potłuczeń i urazu nogi. Pogotowie zabrało go do szpitala.

Drugi wypadek miał miejsce 3 grudnia. Piesza weszła na jezdnię, gdy z lewej strony ustąpił jej pierwszeństwa pojazd ciężarowy. Piesza swobodnie przeszła na przeciwny pas ruchu, tam potrącił ją pojazd osobowy jadący w kierunku wiaduktu kolejowego. Poszkodowaną do szpitala zabrało pogotowie.

Czy drogowcy powinni zlikwidować przejście na al. Hallera?

Obie sytuacje zarejestrowała kamera monitoringu należąca do firmy Satland. W obu przypadkach zawinili kierujący pojazdami.

Dwa potrącenia to jeszcze nie seria, ale już sygnał, że na przejściu dzieje się coś niedobrego. Jak sprawić, by zminimalizować ryzyko podobnych zdarzeń w tym miejscu?

- Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego sprawdzi, czy jest możliwość poszerzenia w tym miejsca jezdni w celu stworzenia szykany dla kierowców, która wymusi ich ostrożniejszą jazdę - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Wiadomo na pewno, że w tym miejscu trudno będzie umieścić progi zwalniające. Jeśli będą szerokie, utrudniłyby przejazd tramwajom.

- Z kolei wąskie progi sprawiłyby, że kierowcy omijaliby je torami tramwajowymi - mówi rzecznik prasowy.

Praktykowanym przez drogowców sposobem radzenia sobie z wypadkami na przejściach jest... ich likwidacja. Tak się stało w latach 80. na al. Grunwaldzkiej - na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska, kiedy to dzień po śmiertelnym potrąceniu zlikwidowano przejście. Inne przejście zlikwidowano dwa lata temu przy siedzibie Radia Gdańsk zobacz na mapie Gdańska na przejściu przez al. Grunwaldzką. Choć zapowiadano, że zostanie ono przebudowane, nie zrobiono tego do tej pory.

Czy teraz istnieje możliwość likwidacji przejścia przez al. Hallera? - Niewykluczone, że podczas obrad komisji BRD ktoś zgłosi taki postulat - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jeśli ktoś wystąpiłby z takim pomysłem i zostałoby ono zrealizowane, piesi musieliby przechodzić przez jezdnię pasami przy Operze Bałtyckiej, bądź przy wiadukcie kolejowym nieopodal ul. Klinicznej.

Na koniec zajrzeliśmy do statystyk Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Od 1 stycznia do 4 grudnia na al. Hallera doszło do 26 wypadków, z czego 13 było z udziałem pieszych. W tego typu zdarzeniach poszkodowanych zostało 14 osób, jedna osoba poniosła śmierć - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (358) ponad 20 zablokowanych

  • Postawić fotoradar (4)

    Moim zdaniem powinien stać fotoradar z ograniczeniem do 30 km/godz.

    • 8 4

    • W krajach cudownie zachodnich fotoradarów jest tyle co kot napłakał. (3)

      Często legalne są antyradary. W Polsce odwrotnie. Więc co powiecie?

      • 2 8

      • odpowiem Ci tyle, że w Niemczech w miastach jest fotoradarów cała masa (2)

        a u nas wcale, jadąc przez Kolonię czy Dusseldorf co skrzyżowanie masz fotoradar.

        • 6 2

        • Wiec śmniemniaja ci wszyscy co dbaja o aktualnosc mapy fotoradarów. (1)

          Upadł kolejny mit. Jeśli naprawde sluza bezpieczenstwu, a nie zarabianiu, pieniadze uzyskane z nich winny byc komisyjnie niszczone.

          • 1 3

          • matematyk, idiota czy nekrofil?

            przestań bucu przeginać, bo staniesz się ofiarą jakiegoś klona, który cię potrąci powodując ciężkie obrażenia, jak tylko wysiądziesz ze swojej bryki.

            • 2 0

  • (2)

    SeeB masz rację, no ale niestety w naszym kraju kierowcy nie mają takich nawyków, wielu osobom brakuje kultury (zresztą nie tylko za kierownicą!), wielu też czuje się zbyt pewnie. Jeżdżą zbyt szybko bo się spieszą, bo lubią, bo nie zdają sobie sprawy z tego jakie stanowią zagrożenie. Może więc trzeba by zacząć od edukacji i już na kursie prawa jazdy pokazywać przyszłym kierowcom takie filmiki jak ten powyżej, żeby uświadomić im jak łatwo może dojść do wypadku.

    • 5 0

    • Potrzeba zmiany pokolenia aby tak było... (1)

      Czy "złotówę" starej daty przekonasz aby tak jechał?

      • 0 1

      • wprowadzenie limitu 30 km/h i strefy skrzyżowań równorzędnych w historycznej części Gdańska

        zmniejszyło liczbę kolizji o 40% a liczbę ciężkich obrażeń pieszych do zera. Do poprawy sytuacji nie potrzeba pokolenia tylko determinacji w promocji sensownych rozwiązań promujących ruch ludzi, a nie tylko albo głównie prawa kierowców do szybkiej jazdy po mieście.

        • 1 0

  • JEDYNA PROSTA ZASADA STOSOWANA W CAŁYM CYWILIZOWANYM ŚWIECIE!!! (4)

    pieszy przed przejściem oznacza dla kierowcy STOP, jak czerwone światło i nie ważne czy chce przejść przez to przejście, czy tylko się zatrzymał na chwilę. Masz się zatrzymać i już, nie wspomnę już o sytuacji, gdy pieszy na tym przejściu już się znajduje.Zabierać prawo jazdy i obciążać kosztami leczenia i rehabilitacji a gdy trzeba to zasądzać dożywotnie renty.

    • 14 5

    • Normalność nie jest kwestią statystyki. Ta propozycja może miałaby rację bytu na trzeciorzędnych drogach. (1)

      Hallera ma znaczenie pierwszorzędne. Lansujesz zwykły terroryzm. Gardzenie tymi, którzy nie chcą twojego stylu życia. Umartwiania się.

      • 0 6

      • matematyku socjopatyczny

        przeginasz nie po raz pierwszy. Szanowanie pieszych jest ważne nie tylko na drogach trzeciorzędnych, ale w miejscach, gdzie jest duży ruch pieszych. Traktując prawo do szybkiej jazdy samochodem w każdych warunkach sam sobie przeczysz: to samochody powodują irytację i zniecierpliwienie kierowców, a nie piesi, którzy mają takie same prawo do bezpiecznego poruszania się po mieście, jak każdy człowiek.

        • 3 0

    • Seeb, ty zas..rany durniu, pewnie jeździsz tylko komunikacją miejską a auta w życiu nie prowadziłeś (1)

      Seeb, ty zas..rany durniu, pewnie jeździsz tylko komunikacją miejską a auta w życiu nie prowadziłeś

      • 1 8

      • prawo jazdy mam od 22 lat

        tyle w temacie i zjeżdżoną całą Europę

        • 6 0

  • Powiem tak ruch sie zwiekszyl a ulice w gdansku jak w latach 80 XXwieku (1)

    Adamowicz maluje buspasy wprowadza ograniczenia w ruchu platne cale dzielnice za parkowanie. A infrastruktura jak z lat 80 20wieku. Brak parkingow nowych drog nowych tuneli pod ciagiem SMK(jakby ktos nie zauwazyl ale gdansk przez ten ciag jest podzielony na 2czesci), bezmyslne przejscia zle poustawiane w ciagach najwiekszego ruchu samochodowego brak kladek do przejscia dla pieszych. Ci co pisza by zrobic jeden pas w tym miejscu widac nie jezdza samochodem. w godzinach ruchu to dopiero bylby korek chyba az z tamtad do kosciuszki. ale piesi krzykacze i nowa kasta pedalarzy zaraz mnie tu obsmaruja swoimi jadaczkami bo dla nich woz z koniem powinnien jezdzic w XXI wieku po gdanskich ulicach tak by bylo dla nich najlepiej cofnac kraj o cale dekady wstecz jak w burkina faso in africa. dziekuje i czekam na zlosliwe komentarze od burakow

    • 0 5

    • kris, wyluzuj, i poczytaj, może coś zrozumiesz

      miasto powinno być dla ludzi, a nie tylko lub głównie dla samochodów. Szybka jazda jest możliwa i dopuszczalna poza terenem zabudowanym, zwykle zamieszkałym przez ludzi. Próba dostosowania miasta do chcących korzystać z samochodów do przejazdów nawet na krótkie odległości nie jest już możliwa: nawet wyburzenie wielu domów, budowa estakad i "bezkolizyjnych" skrzyżowań w miastach amerykańskich, które szły w proponowanym przez ciebie kierunku nie przyniosła likwidacji korków w godzinach codziennych szczytów. W Londynie prędkości samochodów przed wprowadzeniem opłat kongestyjnych okazały się mniejsze niż prędkości dorożek na początku XIX wieku. Stąd sensowne (choć nadal nie wystarczająco zdecydowane) inicjatywy zarządu miasta by tworzyć lepsze warunki dla komunikacji zbiorowej i pieszej. Przestań obrażać ludzi i nie sądź, że tylko groźbami stosowania siły można poprawić sytuację.

      • 3 1

  • przejscia (1)

    Takim rowniez niebezpeicznym przejsciem dla pieszich jest miejsce tj przejscie z chodnika przez ul.Grunwaldzką na drugą stronę gdzie istnieje sklep z rowerami/przepraszam ale nie wiem jak to inaczej nazwać/niedaleko jest galeria centrum.Ostatnio widziałam jak rozpedzony samochod NA TYMZE PRZEJSCIU NIE zareagował na pieszego własnie na tym przejsciu,ja miałam ciary na plecach.Tam jest identycznie jak na Hallera.Moim zdanie należałoby to przejscie zlikwidować.Dalej przeciez w stroę slowackiego są juz światła i nie ma problemu dostać się do Galerii centrum.Błagam to co widziałam zasługuje na uważną analizę ze strony fachowcow do bezpeczeństwa.Dziękuję

    • 1 2

    • WARTO - ZMIENIĆ ORGANIZACJĘ RUCHU

      Proszę o info w sprawie tego przejścia na adres mailowy.

      Pozdrawiam

      • 0 0

  • (1)

    Czy kierowca, który potrącił pieszą, nie domyślił się, że kiedy pojazd po jego prawej stronie zatrzymał się, to należy też się zatrzymać, gdyż na pasach pojawili się ludzie?
    Kierowcy: zwolnijcie! I tak jesteście w lepszej sytuacji: nie potrzebujecie zatrzymywać się na każdym przystanku, jak autobusy. Droga miejska to nie autostrada.
    Jeżeli mandaty nie pomagają, to chyba nadszedł czas na jakieś radykalne rozwiązania np. progi zwalniające przed przejściem dla pieszych.

    • 5 0

    • WARTO - ZMIENIĆ ORGANIZACJĘ RUCHU

      Witam!

      Należy zauważyć, iż na danym odcinku drogi jest jeden pas do jazdy w jedną stronę i jeden w przeciwnym kierunku. Problemem jest to że pas jazdy pozwala na jazdę dwóch pojazdów w jednym kierunku i tym samym dochodzi do wypadków.

      • 1 0

  • WARTO - ZMIENIĆ ORGANIZACJĘ RUCHU

    Warto zmienić organizację ruchu, osoby odpowiedzialne za zarządzanie ruchem w Gdańsku należycie nie dbają o to przejście.

    • 1 0

  • przejście podziemne

    należy wykonać przejście podziemne by radni mogli je zlikwidować

    • 0 2

  • Lewactwo i popapraństwo (3)

    Dla nieudaczników jedyną receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściach jest ich likwidacja. Niedawno zlikwidowali na Grunwaldzkiej na wysokości Teatru Miniatura.

    To tak jak dla lekarza (ale z tej samej lewackiej rodziny) "receptą" na chorobę jest aborcja albo eutanazja.

    • 58 42

    • Przejście przy Miniaturze (2)

      bardzo dobrze, że je zlikwidowali - jako pieszy nie lubiałem tam przechodzić, a jako kierowca zawsze obawiałem się, że ktoś mi wtargnie, mimo że jeżdzę spokojnie. Po prostu na 3-pasmówce jest inna dynamika ruchu niż na mniejszej drodze...

      • 7 3

      • moim zdaniem powinni zlikwidować drogi a same przejścia piesze zostawić

        • 5 0

      • naucz się pan odmianów
        :)

        • 1 4

  • polecam ku pamięci przejście (3)

    na wysokości przystanku Reja na Hallera. Co miesiąc coś się dzieje. A to ludzie włażą pod koła, a to barany na kółkach pędzą 100. A świateł nie postawią bo jest ich za dużo na krótkim odcinku drogi. W godzinach szczytu przejść przez to przejście to wyczyn.

    • 3 1

    • Ponadto skrzyżowanie Reja-Hallera

      Wszyscy kierowcy zdają sie nie widzieć zakazu skrętu w lewo na tym skrzyżowaniu. Zawalają tory tramwajowe i niebezpiecznie włączają się do ruchu.

      • 0 1

    • ..dwie ofiary smiertelne w ostatnich dwóch latach... (1)

      ...wciaz malo...( przejscie jest pomiedzy ulicami Okrzeii a Reja )!!!!

      • 2 1

      • wiem

        bo ostatnio we wrześniu dzwoniłam na pogotowie jak bezdomnego facet potrącił ze skutkiem śmiertelnym. Poza tym ja pisałam o przystanku (w domyśle tramwajowym) Reja

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane