• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Firma z Gdańska projektuje nową linię kolejową dla CPK

Michał Brancewicz
9 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (263)
Fragment linii kolejowej do przyszłego Centralnego Portu Komunikacyjnego, w zakresie studium i koncepcji, zaprojektuje firma z Gdańska. Fragment linii kolejowej do przyszłego Centralnego Portu Komunikacyjnego, w zakresie studium i koncepcji, zaprojektuje firma z Gdańska.

Transprojekt Gdański opracuje studium i koncepcję dwóch odcinków składających się na tzw. szprychę nr 1. Chodzi o jedną z 10 nowych linii kolejowych dużych prędkości, która w przyszłości ma połączyć Trójmiasto z Centralnym Portem Komunikacyjnym pod Warszawą. Kontrakt opiewa na 181,5 mln zł netto.



Gdy powstanie CPK i połączenie kolejowe będziesz częściej latał(a) z Warszawy?

W ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego w podwarszawskim Baranowie do końca 2027 roku ma powstać lotnisko, które obsłuży rocznie 45 mln pasażerów.

Prowadzić do niego będą nowe linie kolejowe z różnych stron Polski o łącznej długości 1789 km. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością do 350 km/h.

Z 12 budowanych tras kolejowych 10 odcinków głównych nazywanych jest "szprychami". Wszystkie trasy mają zostać wybudowane do 2034 r.

Baranów z Trójmiastem i Pomorzem połączy szprycha nr 1. Dzięki temu z Gdańska do CPK dojedziemy w 1 godz. 45 min, a do Warszawy w 2 godz.

Studium i koncepcja dla linii o długości 250 km



Fragment szprychy nr 1, czyli nowej linii kolejowej do Centralnego Portu Komunikacyjnego, dla którego studium i koncepcję opracuje Transprojekt Gdański. Fragment szprychy nr 1, czyli nowej linii kolejowej do Centralnego Portu Komunikacyjnego, dla którego studium i koncepcję opracuje Transprojekt Gdański.
Studium Ekonomiczno-Środowiskowe oraz Koncepcję Programowo-Przestrzenną dla fragmentu szprychy nr 1 opracuje Transprojekt Gdański. Chodzi o odcinki Grochowalsk-Grudziądz-Warlubie i Grudziądz-Gdańsk o łącznej długości ok. 250 km.

Firma zainkasuje za to 181,5 mln zł netto.

- Termin realizacji kompletnej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z badaniami geologicznymi i uzyskaniem decyzji środowiskowej został określony dla obu odcinków na 1166 dni od dnia zawarcia umowy wykonawczej, czyli od wczoraj [7.12.22 - red] - informuje Tomasz Resiak, dyrektor ds. umów w firmie Transprojekt Gdański.
To oznacza, że prace trwać będą ponad dwa lata i dwa miesiące.

Warto dodać, że biuro projektowe z Gdańska jest także autorem projektu oddanej do użytku w 2015 r. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Master architekt CPK wybrany



  • Koncepcja CPK wykonana przez koncorcjum Foster + Partners, które zostało też master architektem tego projektu.
  • Koncepcja CPK wykonana przez koncorcjum Foster + Partners, które zostało też master architektem tego projektu.
  • Koncepcja CPK wykonana przez koncorcjum Foster + Partners, które zostało też master architektem tego projektu.
  • Koncepcja CPK wykonana przez koncorcjum Foster + Partners, które zostało też master architektem tego projektu.
  • Koncepcja CPK wykonana przez koncorcjum Foster + Partners, które zostało też master architektem tego projektu.
W listopadzie spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold Limited na master architekta budynku terminala pasażerskiego, dworca kolejowego oraz węzła transportowego.

Wartość umowy (wraz z jej zakresem objętym prawem opcji) wynosi 696 mln zł netto (ok. 150 mln EUR). Projekt koncepcyjny kluczowych obiektów CPK ma być gotowy w połowie 2023 roku.

Miejsca

Opinie (263) ponad 10 zablokowanych

  • Trzeba pilnować Polski Ryże wróciło

    On może chcieć przeszkadzać w Polskich inwestycjach

    • 5 1

  • CPK przeciwstawiają się ci którzy są zwolennikami proniemieckiej opozycji, bo przecież trzaskowski powiedział po co CPK jak (1)

    jak można głosować na takich ludzi

    • 7 2

    • Dlatego trzeba natychmiast zdelgalizowac Peło

      • 3 1

  • A za czasów PO PSL i Donalda.T sprzedawano Polskie firmy

    Nawet sprzedano Polskie Kolejne Linowe. Nigdy więcej Peło i słupów z Berlina

    • 6 1

  • Kasa w błoto (8)

    Eksperci typu Sasin czy Obajtek się ustawią. Reszta będzie zap..lać za miskę ryżu.

    • 68 43

    • Kopacz z Nowakiem niech budują! (3)

      • 10 12

      • przynajmniej wyremontowali główne linie kolejowe jeszcze w prawdziwej Polsce (1)

        kupili Pendolino i Flirty ( że coś na tym zarobili zero nic nie udowodnił0 ale to jest i działa teraz tylko Polskie wody , Agencja atomu , agencja CPK , węgiel z kopalni kupują za 300pln a prąd 500% zdrożał, nam wciskają węgiel za 3tys l.
        Pinokio , wójt pcimia , sasin wały kręcą i wszystko dla ludu

        • 5 3

        • Hahaha jedynie co Tuskowi wyszlo to Anglia z Uni.

          • 1 5

      • Lepiej nie. Pamięć mam dobrą.

        • 4 0

    • Bielecki z Lewandowskim

      są równie dobrzy...
      A nawet lepsi, bo mają bardziej zachłannych sponsorów...

      Więc nie będę zamieniał cholery na dżumę.

      • 1 0

    • "Via Carpatia i CPK wpisane do sieci głównych szlaków komunikacyjnych Unii" (1)

      CPK powstanie, tak właśnie funkcjonuje poprawnie rządzone państwo, patrz i podziwiaj jak powstają inwestycje PiS na poziomie całego kontynentu.

      • 7 8

      • xD

        Ty na serio?

        • 2 4

    • Jak budowano A1 były takie przypadki

      Byli na budowie nawet Chińczycy. Wielu podwykonawców pozostało bez wypłaty. Ale to już inny minister i inny nadzór inwestorski.

      • 2 0

  • Jak wydoić Polskę? (1)

    Właśnie tak. Nie chodzi o to, aby wybudować, ale budować...

    • 2 8

    • Tak powinien brzmieć program PO.

      W końcu byście powiedzieli prawdę no i byłby jakiś program....genialne!

      • 0 0

  • (1)

    Lepiej by się wzięli za nieczynne/zlikwidowane lokalne linie kolejowe.

    Choćby Brzeźno, Nowy Port, Oksywie, Skarszewy, Bytów, Sierakowice, Gniew, Gniewino, Choczewo, Krokowa, Frombork, w wakacje Olpuch Wdzydze. Mógłbym wymieniać w nieskończoność nazwy zlikwidowanych stacji i przystanków.

    • 2 3

    • Oksywie szczurek robi 20 lat. Ten co to wspierał Rafała T.

      Ale jak to mówią w totalnej opozycji - " obiecywanie kilka razy tej samej inwestycji to jak jej dotrzymanie i oddanie jej do użytku" (w tle słychać śmiechy)

      • 0 0

  • Polska to taki mały kraj a w dodatku prawie kwadrat. Wystaczyłoby uruchomić bardzo szybką sieć kolei i praktycznie

    nie trzeba by było latać samolotami.

    • 2 3

  • (1)

    Przecież ten miś nigdy nie powstanie, zrobione tylko po to by znajomi z pisu mogli nakraść w spółkach specjalnie zrobionych pod tą ściemę.

    • 4 6

    • Te czasy przeminęły z wiatrem....tzn z platformą.

      Zostały ci tylko wspomnienia.

      • 1 0

  • Nikt nie wie po co jest ten Miś (1)

    ale jest to miś na miarę naszych możliwości, my tym Misiem otwieramy oczy niedowiarkom, mówimy patrzcie, to nasz miś przez nas wykonany, i nie jest to nasze ostatnie słowo.... oby do wyborów żeby tylko skasować ten z kija wzięty pomysł budowy lotniska, które nie ma racji bytu...

    • 4 8

    • I z czym wy chcecie startować w tych wyborach?

      Pod hasłem "skasujemy wszystkie dotychczasowe inwestycje" hahahaha chociaż raz powiecie prawde. Chwali się wam, powodzenia. ;)

      • 0 1

  • (1)

    Doić Polskę ile wlezie. Naczelne hasło Pisu i Horały.

    • 4 7

    • Załóż na główkę wianek i leć do Brukseli na skarge.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane