- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (28 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (31 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (53 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (594 opinie)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (44 opinie)
Firma z Gdańska projektuje nową linię kolejową dla CPK
Transprojekt Gdański opracuje studium i koncepcję dwóch odcinków składających się na tzw. szprychę nr 1. Chodzi o jedną z 10 nowych linii kolejowych dużych prędkości, która w przyszłości ma połączyć Trójmiasto z Centralnym Portem Komunikacyjnym pod Warszawą. Kontrakt opiewa na 181,5 mln zł netto.
Prowadzić do niego będą nowe linie kolejowe z różnych stron Polski o łącznej długości 1789 km. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością do 350 km/h.
Z 12 budowanych tras kolejowych 10 odcinków głównych nazywanych jest "szprychami". Wszystkie trasy mają zostać wybudowane do 2034 r.
Baranów z Trójmiastem i Pomorzem połączy szprycha nr 1. Dzięki temu z Gdańska do CPK dojedziemy w 1 godz. 45 min, a do Warszawy w 2 godz.
Studium i koncepcja dla linii o długości 250 km
Studium Ekonomiczno-Środowiskowe oraz Koncepcję Programowo-Przestrzenną dla fragmentu szprychy nr 1 opracuje Transprojekt Gdański. Chodzi o odcinki Grochowalsk-Grudziądz-Warlubie i Grudziądz-Gdańsk o łącznej długości ok. 250 km.
Firma zainkasuje za to 181,5 mln zł netto.
- Termin realizacji kompletnej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z badaniami geologicznymi i uzyskaniem decyzji środowiskowej został określony dla obu odcinków na 1166 dni od dnia zawarcia umowy wykonawczej, czyli od wczoraj [7.12.22 - red] - informuje Tomasz Resiak, dyrektor ds. umów w firmie Transprojekt Gdański.
To oznacza, że prace trwać będą ponad dwa lata i dwa miesiące.
Warto dodać, że biuro projektowe z Gdańska jest także autorem projektu oddanej do użytku w 2015 r. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Master architekt CPK wybrany
W listopadzie spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold Limited na master architekta budynku terminala pasażerskiego, dworca kolejowego oraz węzła transportowego.
Wartość umowy (wraz z jej zakresem objętym prawem opcji) wynosi 696 mln zł netto (ok. 150 mln EUR). Projekt koncepcyjny kluczowych obiektów CPK ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Miejsca
Opinie (263) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-10 14:42
Utopia i fanaberia
Utopia i fanaberia polityków obozu PiS/ZP zamiast postawić na lokalne lotniska postanowili wybudować mega lotnisko, które nie będzie miało racji bytu...
wszystko jest jedynie przykrywką do okradania budżetu państwa przez polityków sprawujących władzę- 0 0
-
2022-12-12 23:45
Transprojekt Gdański ... jakie ma połączenie z Horałą ?
- 0 1
-
2022-12-13 00:23
Kolej na lotnisko
1160 dni to ponad trzy lata a nie dwa. Czyli zakończą projektowanie na początku 2026 roku. Z ciekawości, na kiedy planowane jest otwarcie lotniska?
- 0 0
-
2022-12-14 17:24
Super, że Transprojekt to zaprojektuje.
Będzie kasa dla prezesa, zarządu, kierownictwa i kilku zaufanych ludzi. Reszta pracowników będzie mogła żyć "satysfakcją i prestiżem".
- 0 0
-
2024-03-19 09:03
i**otyczny pomysł
Dlaczego trasa zaprojektowana jest przez zabudowę Radunicy. Projektant ma kompletnie w poważaniu życie i majątek mieszkańców? Kilkaset metrów na północ są puste pola dlaczego nie tam projektować linię kolejową, która będzie uciążliwa w promieniu kilkuset metrów? Wyobrażacie sobie mieszkać obok takiej trasy? Mój dom będzie w odległości 40m -50m od torów!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.