- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (46 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (139 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (338 opinii)
Firma z Gdańska projektuje nową linię kolejową dla CPK
Transprojekt Gdański opracuje studium i koncepcję dwóch odcinków składających się na tzw. szprychę nr 1. Chodzi o jedną z 10 nowych linii kolejowych dużych prędkości, która w przyszłości ma połączyć Trójmiasto z Centralnym Portem Komunikacyjnym pod Warszawą. Kontrakt opiewa na 181,5 mln zł netto.
Prowadzić do niego będą nowe linie kolejowe z różnych stron Polski o łącznej długości 1789 km. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością do 350 km/h.
Z 12 budowanych tras kolejowych 10 odcinków głównych nazywanych jest "szprychami". Wszystkie trasy mają zostać wybudowane do 2034 r.
Baranów z Trójmiastem i Pomorzem połączy szprycha nr 1. Dzięki temu z Gdańska do CPK dojedziemy w 1 godz. 45 min, a do Warszawy w 2 godz.
Studium i koncepcja dla linii o długości 250 km
Studium Ekonomiczno-Środowiskowe oraz Koncepcję Programowo-Przestrzenną dla fragmentu szprychy nr 1 opracuje Transprojekt Gdański. Chodzi o odcinki Grochowalsk-Grudziądz-Warlubie i Grudziądz-Gdańsk o łącznej długości ok. 250 km.
Firma zainkasuje za to 181,5 mln zł netto.
- Termin realizacji kompletnej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z badaniami geologicznymi i uzyskaniem decyzji środowiskowej został określony dla obu odcinków na 1166 dni od dnia zawarcia umowy wykonawczej, czyli od wczoraj [7.12.22 - red] - informuje Tomasz Resiak, dyrektor ds. umów w firmie Transprojekt Gdański.
To oznacza, że prace trwać będą ponad dwa lata i dwa miesiące.
Warto dodać, że biuro projektowe z Gdańska jest także autorem projektu oddanej do użytku w 2015 r. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Master architekt CPK wybrany
W listopadzie spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold Limited na master architekta budynku terminala pasażerskiego, dworca kolejowego oraz węzła transportowego.
Wartość umowy (wraz z jej zakresem objętym prawem opcji) wynosi 696 mln zł netto (ok. 150 mln EUR). Projekt koncepcyjny kluczowych obiektów CPK ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Miejsca
Opinie (263) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-09 15:27
jak 1166 dni to jest Dwa lata i Dwa miesiace to sie zgadzam budowa bedzie ukonczona w terminie, 2038rok!.
- 0 2
-
2022-12-09 15:37
(1)
Przecież ten miś nigdy nie powstanie, zrobione tylko po to by znajomi z pisu mogli nakraść w spółkach specjalnie zrobionych pod tą ściemę.
- 4 6
-
2022-12-09 16:08
Te czasy przeminęły z wiatrem....tzn z platformą.
Zostały ci tylko wspomnienia.
- 1 0
-
2022-12-09 15:39
ekran wytrzyma więcej niz papier
...na dodatek jest znacznie mniej trwały...
- 1 3
-
2022-12-09 15:59
CPK przeciwstawiają się ci którzy są zwolennikami proniemieckiej opozycji, bo przecież trzaskowski powiedział po co CPK jak (1)
jak można głosować na takich ludzi
- 7 2
-
2022-12-09 16:25
Dlatego trzeba natychmiast zdelgalizowac Peło
- 3 1
-
2022-12-09 16:03
(1)
Lepiej by się wzięli za nieczynne/zlikwidowane lokalne linie kolejowe.
Choćby Brzeźno, Nowy Port, Oksywie, Skarszewy, Bytów, Sierakowice, Gniew, Gniewino, Choczewo, Krokowa, Frombork, w wakacje Olpuch Wdzydze. Mógłbym wymieniać w nieskończoność nazwy zlikwidowanych stacji i przystanków.- 2 3
-
2022-12-09 16:10
Oksywie szczurek robi 20 lat. Ten co to wspierał Rafała T.
Ale jak to mówią w totalnej opozycji - " obiecywanie kilka razy tej samej inwestycji to jak jej dotrzymanie i oddanie jej do użytku" (w tle słychać śmiechy)
- 0 0
-
2022-12-09 16:08
Jak wydoić Polskę? (1)
Właśnie tak. Nie chodzi o to, aby wybudować, ale budować...
- 2 8
-
2022-12-09 16:12
Tak powinien brzmieć program PO.
W końcu byście powiedzieli prawdę no i byłby jakiś program....genialne!
- 0 0
-
2022-12-09 16:09
Polska to taki mały kraj a w dodatku prawie kwadrat. Wystaczyłoby uruchomić bardzo szybką sieć kolei i praktycznie
nie trzeba by było latać samolotami.
- 2 3
-
2022-12-09 16:24
A za czasów PO PSL i Donalda.T sprzedawano Polskie firmy
Nawet sprzedano Polskie Kolejne Linowe. Nigdy więcej Peło i słupów z Berlina
- 6 1
-
2022-12-09 16:26
Trzeba pilnować Polski Ryże wróciło
On może chcieć przeszkadzać w Polskich inwestycjach
- 5 1
-
2022-12-09 16:26
Świetne w końcu Polska się rozwija
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.