- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (46 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (139 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (338 opinii)
Firma z Gdańska projektuje nową linię kolejową dla CPK
Transprojekt Gdański opracuje studium i koncepcję dwóch odcinków składających się na tzw. szprychę nr 1. Chodzi o jedną z 10 nowych linii kolejowych dużych prędkości, która w przyszłości ma połączyć Trójmiasto z Centralnym Portem Komunikacyjnym pod Warszawą. Kontrakt opiewa na 181,5 mln zł netto.
Prowadzić do niego będą nowe linie kolejowe z różnych stron Polski o łącznej długości 1789 km. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością do 350 km/h.
Z 12 budowanych tras kolejowych 10 odcinków głównych nazywanych jest "szprychami". Wszystkie trasy mają zostać wybudowane do 2034 r.
Baranów z Trójmiastem i Pomorzem połączy szprycha nr 1. Dzięki temu z Gdańska do CPK dojedziemy w 1 godz. 45 min, a do Warszawy w 2 godz.
Studium i koncepcja dla linii o długości 250 km
Studium Ekonomiczno-Środowiskowe oraz Koncepcję Programowo-Przestrzenną dla fragmentu szprychy nr 1 opracuje Transprojekt Gdański. Chodzi o odcinki Grochowalsk-Grudziądz-Warlubie i Grudziądz-Gdańsk o łącznej długości ok. 250 km.
Firma zainkasuje za to 181,5 mln zł netto.
- Termin realizacji kompletnej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z badaniami geologicznymi i uzyskaniem decyzji środowiskowej został określony dla obu odcinków na 1166 dni od dnia zawarcia umowy wykonawczej, czyli od wczoraj [7.12.22 - red] - informuje Tomasz Resiak, dyrektor ds. umów w firmie Transprojekt Gdański.
To oznacza, że prace trwać będą ponad dwa lata i dwa miesiące.
Warto dodać, że biuro projektowe z Gdańska jest także autorem projektu oddanej do użytku w 2015 r. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Master architekt CPK wybrany
W listopadzie spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold Limited na master architekta budynku terminala pasażerskiego, dworca kolejowego oraz węzła transportowego.
Wartość umowy (wraz z jej zakresem objętym prawem opcji) wynosi 696 mln zł netto (ok. 150 mln EUR). Projekt koncepcyjny kluczowych obiektów CPK ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Miejsca
Opinie (263) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-09 08:49
Niemcy mieli poslizg ze swoim super lotniskiem w Berlinie jakieś 10 lat.
Zatem obstawiam że CPK im Jana Pawła II zostanie oddany do użytku około 2137 roku
- 13 16
-
2022-12-09 07:06
Ciekawe czy to nie jakiś kolega Horały? (1)
- 50 32
-
2022-12-09 08:30
Wyborcza pisała, że kochanek
- 8 6
-
2022-12-09 08:26
Megalomania....
- 11 18
-
2022-12-09 08:23
Po co? Na szparagi do Niemiec możecie jechać starym golfem.
- 24 6
-
2022-12-09 07:51
CPK- poza dziwnym pomysłem z przeskalowanym węzłem i lotniskiem, to popieram. Wreszcie nasza kolej nieco dogoni Europę.
- 16 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.