• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT: wyższe pensje dla kierowców i szukanie podwykonawcy

Krzysztof Koprowski
2 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W zeszłym tygodniu udało się dojść do porozumienia ze związkami zawodowymi i zwiększyć wynagrodzenie dla kierowców. W zeszłym tygodniu udało się dojść do porozumienia ze związkami zawodowymi i zwiększyć wynagrodzenie dla kierowców.

- Od początku roku wzrost pensji w Gdańskich Autobusach i Tramwajach wyniósł ok. 20 proc. - przekonują władze miejskiej spółki. Podstawowa stawka godzinowa, dla osób z pięcioletnim stażem, od 1 lipca wynosi 18 zł brutto. Wciąż jednak brakuje ok. 70 kierowców, a GAiT szuka podwykonawcy do obsługi linii autobusowych.



Czy kierowcy GAiT powinni więcej zarabiać?

Porozumienie zawarte ze związkami zawodowymi w piątek 29 czerwca zwiększyło wynagrodzenie godzinowe dla kierowców do 18 zł za godzinę, przy założeniu, że pracownik posiada pięcioletni dodatek za staż pracy i miesięcznie realizuje 10 nadgodzin. Na początku roku ten sam pracownik dostawał za godzinę 13,50 zł.

- 18 zł to tylko jeden z elementów płacowych. Kierowcy co miesiąc otrzymują także premię uznaniową, dodatek za pracę w niedzielę, dodatki za godziny nadliczbowe, dodatki za pracę w nocy i dodatek stażowy - wyliczał podczas konferencji Maciej Lisicki, prezes GAiT - Po zsumowaniu tych elementów składowych otrzymujemy ogólną stawkę godziną wynoszącą od 1 lipca ok. 27 brutto. Oznacza to, że początkujący kierowca [z pięcioletnim stażem, także w innej branży - dop. red.] może u nas zarobić od ok. 4,8 tys. zł brutto.

Dwie premie w roku, wczasy "pod gruszą"



Ponadto, jak wynika z informacji przekazanych przez GAiT, kierowcy otrzymują dodatkowo dwie premie w roku, co w przeliczeniu na jeden miesiąc daje ok. 240 zł brutto oraz gratyfikację w postaci wczasów "pod gruszą", co w przełożeniu na jeden miesiąc daje ok. 150 zł brutto.

- Razem z tymi dodatkami podstawowa stawka godzinowa wzrasta do ok. 29 zł. Pracownicy, którzy wysyłają swoje dzieci na obozy i kolonie otrzymują od spółki GAiT dofinansowanie w wysokości 60-70 proc. poniesionych na to kosztów. Fundusz socjalny spółki oferuje pracownikom nisko oprocentowane, 1-procentowe pożyczki mieszkaniowe, z których korzysta ok. 90 proc. zatrudnionych. Obecni i emerytowani pracownicy otrzymują bezzwrotne zapomogi dla osób w trudnej sytuacji materialnej - dodaje Lisicki.
Lisicki nie komentował wysokości płac, ale zwracał uwagę, że banki lepiej oceniają zdolność kredytową pracowników GAiT niż innych firm przewozowych. Lisicki nie komentował wysokości płac, ale zwracał uwagę, że banki lepiej oceniają zdolność kredytową pracowników GAiT niż innych firm przewozowych.

Motorniczowie jako kierowcy autobusów?



Mimo takich zachęt, GAiT-owi wciąż brakuje ok. 70 kierowców. Od początku roku udało się przeszkolić ok. 20 osób, a w trakcie nauki jazdy jest 12 osób. Kolejnych 12 ma trafić na szkolenie w ramach współpracy z Gdańskim Urzędem Pracy. Planuje się również uruchomić szkolenia dla motorniczych, aby mogli oni dorabiać jako kierowcy autobusów.

Dlaczego zatem kierowcy nie garną się do pracy w GAiT, a spółka musi poszukiwać podwykonawców na linie 227, 268, 108118?

- Nie komentuję, czy te wynagrodzenia są wysokie, czy niskie. Są takie, na jakie dzisiaj naszą spółkę stać. Zdolność kredytowa naszego pracownika w banku jest jednak wyższa niż zatrudnionego w firmie prywatnej. Nie wiem, w jaki sposób pracownicy w innych firmach zarabiają większe pieniądze. Wiem, że u nas na konto wypłaca się konkretną kwotę, a tam się wypłaca w kasie - twierdzi prezes Maciej Lisicki.
Czytaj też: Burzliwe spotkanie kierowców z szefostwem GAiT w kwietniu

Rozwój spółki zamiast wyprzedaży majątku



Lisicki podczas konferencji kilka razy podkreślał, że nie zamierza likwidować i wyprzedawać majątku spółki, a wręcz przeciwnie - inwestować w jej rozwój, czego przykładem ma być planowana w perspektywie 6-8 lat budowa zajezdni przy ul. (Nowej) Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska. Tam też ma być przeniesiona komora lakiernicza, której montaż jest obecnie planowany w zajezdni Wrzeszcz.

Czytaj też: Zamiana siedziby GAiT na teren pod zajezdnię autobusową oraz Plan zagospodarowania dla zajezdni Hallera

Prezes spółki odniósł się również do krytykowanej przez kierowców odpowiedzialności za uszkodzenia pojazdu - maksymalna kwota to trzykrotność pensji, zaś szkoda musi powstać z winy prowadzącego. Odpierał również zarzuty o kosztownej zmianie nazwy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku na Gdańskie Autobusy i Tramwaje - tzw. rebranding pochłonął ok. 25 tys. zł.

Czytaj też: Kierowca autobusu miejskiego: Nasza firma potrzebuje zmian

  • Gdańsk za 14 używanych 9-letnich autobusów z Niemiec zapłacił ok. 4,4 mln zł.
  • Gdańsk za 14 używanych 9-letnich autobusów z Niemiec zapłacił ok. 4,4 mln zł.
  • Gdańsk za 14 używanych 9-letnich autobusów z Niemiec zapłacił ok. 4,4 mln zł.
  • Gdańsk za 14 używanych 9-letnich autobusów z Niemiec zapłacił ok. 4,4 mln zł.
  • Gdańsk za 14 używanych 9-letnich autobusów z Niemiec zapłacił ok. 4,4 mln zł.
  • Nowe autobusy sprowadzone z Niemiec zastąpią m.in. tego Mercedesa z 1997 r., który trafił do Gdańska także z Niemiec - z Akwizgran (Aachen).

Autobusy z Niemiec wyjadą na ulice w połowie lipca



Po konferencji zaprezentowano jeden z 14 autobusów sprowadzonych do Gdańska z Niemiec. GAiT zapłacił za nie ok. 4,4 mln zł, a pierwsi pasażerowie skorzystają z pojazdów w połowie lipca.

Autobusy marki Mercedes z 2009 r. mają zastąpić znacznie starsze pojazdy, jeszcze z lat 90., w których również znajdują się tylko dwie pary drzwi. To oznacza, że GAiT nie będzie musiał płacić kar za wysyłanie na trasy autobusów ze zbyt małą liczbą drzwi (standardowo we wszystkich nowych gdańskich standardowych autobusach są trzy pary drzwi), choć z punktu widzenia pasażera, jak i kierowcy, nadal będzie to mało praktyczne rozwiązanie w godzinach szczytu, które utrudni wymianę pasażerską na przystankach.

Opinie (332) ponad 10 zablokowanych

  • tj (7)

    ja tez chce podwyzki

    to wychodzi na to, ze wystarczy zaprotestowac?

    nie ma to jak kapitalizm po polsku

    • 46 92

    • nie tak latwo - zaprotestowac

      protestują słuzby mundurowe, ale protestują tak juz od 2009 roku ( a mamy jak wiadomo 2018) i tak sobie poprostestuja jeszcze długo do czasu az zrozbi sie jakas wojna albo potrzeba to wtedy dadza im wszystko aby tylko nie "spierd...ali" ze sluzby. Dzisiaj maja pukawki, mundury i gdyby ich uzyli, to zadne wojsko by na pomoc rządowi nie przyszlo, bo wszyscy w mundurach jednakowo mają przerąbane i wszyscy "protestują".

      tataj aby cos ugrac jak widac nie wystarczy "poprotestowac", ale jak mawiał Marek Kondrat z Dniu Świra : " ... Czemu nie jestem chamem? Ktoś by się ze mną liczył, gdybym rzucił cegłą! ..." ..
      I tu wlasnie tkwi patent na sukces. Jesli "protestujesz" grzecznie to protestuj dalej, ale jesli w ruch ida cegły to te chamy na górzez zaczynają mądrzec .... inaczej ich nie przekonasz do swoich racji. Smieją sie i drwią z takich ładnie protestujacych.

      Tylko że, Wy pokolenie lat 90 i te XXI wieczne jestescie za ciency w uszach by "nieładnie" protestowac. Nie umiecie nawet dobrze złapac tą cegłowkę i dobrze nia rąbn.c w odpowiedni obiekt. A do tego jestescie za leniwi i za wygodni. Wam wystarczy ta "ciepla woda" w kranie.

      • 1 0

    • dokłanie! niech się cieszom że majom gdzie pracować wogle

      kiedyś to było! za garść przecnicy pracowali i byo dobrze!1!! a teraz roszczeniowe te młode!1!

      • 1 0

    • wow, brawo, genialne odkrycie (4)

      u nas uczyli tego na wosie w drugiej klasie szkoły średniej, prawa pracownicze, swobody obywatelskie itp.

      jakbyś wystawił kiedyś nos z gumna, w którym się wychowałeś to byś może zobaczył protesty pracownicze we Francji czy Niemczech

      • 16 7

      • (3)

        I po co idiocie tłumaczysz skoro i tak nic nie załapie?

        • 14 5

        • ja bym was obu matoły wywalił (2)

          nie chciało się uczyć to teraz żryjcie g...o

          • 4 18

          • Do swojej matki tak się odzywaj.

            • 9 2

          • Możesz sobie wywalić gnój za stodołą.

            • 6 2

  • Były kierowca.

    Ludzie. Dodatki do pensji są albo nie. Podstawa jest żałosna. Praca ciężka, zmianowa, świątek piątek i niedziela. Kierowca narażony na stres , ataki pasażerów , kierowców, odpowiedzialny za wszystko co dzieje się w pojeździe, poza nim. A tu propozycja jak dla pani za kasą. (Nie ujmuję Pani za kasą) To jest Kpina! z kierowców. Niech zatrudnią Uk. to autobusy padną po tygodniu.Pozdrawiam były kierowca.

    • 11 0

  • Zamiast pierdół i dodatków poprostu je dajcie do pensji (14)

    zapomoga rodzinna? po co mi nie mam, tania pożyczka? nie potrzebuje, dzieci nie mam więc na kolonie nie potrzebuje dla nich zwyczajnie zamiast dodatków dajcie to w podstawie ! No i młody powiedzmy 30 letni kierowca zarabia dużo mniej niż ślepy 60 letni dziadzio bo nie dostanie dodatków, a dziadzio siedzi na L4 bo co chwila choruje. Jak mi dacie 6 tys brutto i zrobicie kurs na prawo jazdy wtedy może będę dla was jeździł(oczywiście odpowiednio długo aby się wam zwróciło)

    • 68 10

    • (8)

      6 tys. brutto, hahah. Szukaj pracy dalej. Może w UK na zmywaku się uda. Myślisz, że zrobisz prawko przez dwa miesiące i już będziesz "kosił" 6 tys. Tyle to nawet specjaliści co uczą się i zdobywają doświadczenie przez 15 lat nie mają, a ty będą nikim chcesz tyle zarabiać...

      • 4 19

      • W takim razie niech twoje dziecko jeździ w autobusie z Ukraińcem za kierownicą (6)

        skoro uważasz, że tak jest dobrze i kierowca jest nikim, ja jednak uważam, że powierzając komuś sprzęt za kilkaset tysięcy złotych, który wiezie nierzadko setkę ludzi powinno się zatrudniać odpowiedzialnych ludzi, a nie z łapanki, którzy mają w d*pie swoją pracę.

        • 10 1

        • Kiedy ten anonimowy ma rację; 6 tys. brutto to trochę za wysokie oczekiwania (5)

          Nie można zrównywać kierowcy (ostatecznie najprostszego fizycznego pracownika w firmie,bez wykształcenia,a jedynie z kursem na odpowiednie prawo jazdy) np. z inżynierem, po ciężkich i treściwych (nie w Wyższej Szkole Klepania Łopatą tylko np. na PG) studiach i jeszcze z iluśletnim doświadczeniem, bo to jak strzał w pysk dla kogoś,kto się naprawdę kształcił i dzięki temu odpowiednio dużo wie.

          • 1 5

          • jak jesteś inżynierem i zarabiasz 6 tyś brutto (4)

            to jesteś inżynierem nieudacznikiem, leniem i śmierdzielem. Taka prawda. I od inżyniera i od kierowcy zależy życie i zdrowie wielu ludzi, może jeszcze kierowce porównasz do sprzątacza? myślisz, że prowadzenie autobusu to jazda jak autem?

            • 4 3

            • Biedny,głupiutki trollu... (2)

              Po pierwsze,to jak podzielę kwotę z mojego ostatniego PITa przez 12, to wyszło więcej niż 6.Co więcej: akurat rannego posta pisałem sobie po śniadaniu w hotelu,a teraz odpowiadam ci już po pracy; ty pewnie albo ślęczałeś o 9:50 przy taśmie,wychodząc z roboty o tej porze co ja.
              Dzięki tej pracy robię co lubię i co chciałem robić będąc jeszcze w liceum :)
              Po drugie: gdybyś miał choć blade pojęcie o kierunkach kształcenia na PG (kończących się otrzymaniem tytułu inżyniera lub magistra inżyniera), to wiedziałbyś,że mają bardzo zróżnicowaną skalę płac na rynku; w pewnych zawodach kwotę ośmiocyfrową miesięcznie to możesz mieć jak jesteś szefem firmy,co wcale nie znaczy że ludzie zarabiający 6 koła są nieudacznikami czy leniami. Więc weź chamie trochę na wstrzymanie.
              A to,że jeden kurs nie daje tyle kasy ile porządne studia i doświadczenie,to akurat jest bardzo sprawiedliwe.

              • 0 3

              • (1)

                Ty inzynierku po twojej wypowiedzi i wyzwaniu kogoś od chama widać jaki nieudacznik jesteś. Proponuję ci trochę przychamowac zanim coś wystukasz

                • 1 2

              • Tobie natomiast proponuję zakup słownika ortograficznego i uzupełnienie braków z podstawówki.

                Ale co się dziwić: jak ktoś w szkole sobie bimbał zamiast się uczyć i zakończył edukację na zawodówce,to niech ma pretensje tylko do siebie,a nie do Liska że nie chce mu płacić jak inżynierowi. ;)

                • 1 2

            • to samo miałem napisac...jaki inzynier zarabia 6 KOŁA?? jakis niedojda

              • 2 2

      • Nie jest nikim. Jest człowiekiem.

        • 8 1

    • (1)

      Dziadki nie zastrajkują bo im pasi 4000 netto.

      • 9 4

      • Ale dziadki kiedyś odejdą i co wtedy? Kto będzie pracować?

        • 0 0

    • (1)

      Dziadki cicho siedza bo maja po 800 pln wyslugi z komuny.

      • 11 6

      • tak mamy i co zal ci sciska wypracowane lata

        • 2 1

    • Też będziesz ślepym dziadziem.

      Trochę szacunku szczylu.

      • 22 5

  • Lisicki ! - zmień zawód !...

    • 6 0

  • ktoś mi to wytłumaczy? (2)

    skoro stare dwudrzwiowe autobusy zostaną wymienione na stare dwudrzwiowe autobusy to czemu nie bedzie kary za uzywanie autobusów dwudrzwiowych zamiast trzydzwiowych?

    • 29 1

    • to czemu nie bedzie kary za uzywanie autobusów dwudrzwiowych zamiast trzydzwiowych?

      A pytanie NR 1. co z karami dla gaiT za kwiecień. już pozamiatane pod dywan?

      • 0 0

    • Nikt Ci yego nie wytłumaczy bo za krótki jesteś. Ciesz się że póki co autobusy i tramwaje jeżdżą. Młodzi ludzie którzy przychodzą do Naszej firmy ro same tłumoki i roszczeniowce. Myślą że wszystko im się należy. Najlepiej leżeć i kasę dostawać na konto. Nie pasuje wam praca to idźcie na budowę tam zarabiają dwa razy więcej ale później nie stękajcie że kręgosłup boli.

      • 1 12

  • (7)

    Totalna bzdura! Połowę tego zabierają za to że jesteśmy przepracowani i nie chcemy już chodzić z tzw. wolnego. Pracując w GAiT musisz się wyrzec rodziny i swojego wolnego czasu w domu. Nie masz prawa mieć swojego prywatnego życia. Chcesz podwyzki to mówią Tobie że jestem marnym ogniwem w tej firmie i mam spadać ale idąc po urlop okazuje się że jestem nie zastapiony i nie dostanę go. Social? Jaki Social skoro nawet dziecko paczki na świeta nie dostanie bo nie jest zapisane do ubezpieczenia. Premia półroczna? Same potrącenia za to i za tamto. Byle skarga bez konfrontacji czyli zwykłe pomówienie skutkuje utratą tej premii. Wielokrotne karanie za to samo.... ludzie! Klimat w tej firmie jest do d.... skoro tak płacą i jest super to czemu dalej ludzie się zwalniają? i nie jest to rotacja czy odejście emeryta. Cały bp tour jest obsadzony pracownikami z gait-u. Nawet 20 zł mnie już nie przekona aby tu zostać!!!

    • 75 5

    • (2)

      moze cie nie lubia? moj sasiad od lat jezdzi autobusami i jakos nie widze aby narzekal, trsyska wrecz optymizmem i dobrym humorem, jak by bylo tak zle to juz dawno by tam nie pracowal

      • 1 28

      • pewnie jeździł w PKS, a teraz w BPT

        • 1 0

      • Przyjdź to może Ciebie polubią.

        • 13 0

    • Cycek zwolnij się, nie bądź c*otą

      • 1 0

    • to dlaczego roszczeniowy buraku jeszce nie wyjechałes spylaj i to jeszce dzisiaj! (1)

      • 2 17

      • Ty też lepiej spitalaj będzie jednego przyglupa mniej;)

        • 5 0

    • człowieku!

      Odejdź...poco masz się tak męczyć? lepiej niech ten moloch odejdzie w zapomnienie..przyjdzie nowe i na pewno lepsze!

      • 6 2

  • Jak pracuje tam kilka lat to 4600 brutto nie widzialem na oczy (3)

    Pierdu pierdu.
    I 18 zl dla kogos kto zrobi 10 nadgodzin. A czyli przymus pracy ponadliczbowej.
    Naszczescie sie zwalniam i nikomu nie polecam.
    Jazda tymi gratami to strach, a dla mlodego kierowcy to realne zagrozenie zycia swojego i innych

    • 78 3

    • (2)

      Mhm...najmłodsza flota w Europie, ale „graty”...

      • 3 2

      • no, te 20-letnie merce to jednak średnią zaniżają

        a ponadto g pasażer ma z wieku floty, skoro jej nie ma na trasie, a stoi porzucona po pętlach (bo II zmiany nie ma)

        • 0 0

      • najmłodsza w europie?? chyba nie wyjechałes nigdy dalej niz łapino

        • 7 1

  • Przestańcie w końcu podawać kwoty brutto! (13)

    • 91 8

    • (12)

      A co, masz problem z odjęciem 19%? To będzie poniżej 4 k zł, ale doliczając wczasy pod gruszą i drugą premię roczną, to wychodzi ponad 4200zł na rękę. Mało?

      • 5 37

      • (1)

        Chłopie jakie 19% ...księgowym to ty nie jesteś

        • 34 0

        • pewnie, że nie

          Propagandystą z GAiT albo od Adamowicza

          • 4 0

      • 19% to sam podatek. A składki?

        Nie zmienia to faktu,że chętnie przeczytam ile jeden z przedmówców (kierowca z 10-letnim stażem) dostanie jako wypłatę za lipiec i wtedy będziemy mogli coś więcej powiedzieć.

        • 0 0

      • (7)

        I taki idiota bierze się za wyliczenia jeszcze publicznie robi z siebie kretyna. 19% to chyba sam podatek.

        • 24 1

        • (6)

          ZUS i NFZ to są malutkie kwoty przy etacie, bo większość płaci pracodawca.

          • 0 24

          • (2)

            Wcale nie są to małe kwoty,bo prawie tyle samo płaci pracownik co pracodawca. Z tym,że pracodawca wlicza to sobie w koszty i płaci mniejszy podatek,a pracownik nie może tego zrobić. Pracownik na rękę dostaje ok.71% brutto,a więc łatwo wyliczyć,że od 4800 netto będzie ok.3400.

            • 10 0

            • (1)

              Wszystko fajnie tyle że ewentualnie te 3400;na rękę to nie za "nominał"!!!zrobisz sporo nadgodzin to może tyle będzie,inaczej ok3000;!!!

              • 7 1

              • Tam jest tylko napisane ile od brutto 4800 dostaje na rękę zatrudniony.W Polsce panuje powszechne przekonanie,że pracodawca płaci krocie do budżetu,a pracownik grosze.W sieci są kalkulatory wynagrodzeń i można zobaczyć ile na co się płaci.
                Przy stawce godzinowej niestety co miesiąc nie wychodzi tyle samo.
                Zastanawiam się nieraz dlaczego ludzie się tak cieszą z dodatkowych dni wolnych,jeżeli w związku z tym mniej zarobią.

                • 0 0

          • (2)

            No błagam, podliczając ZUS i inne składki z 19% potrąceń robi się coś około 40...

            • 13 2

            • (1)

              100 od razu. Kwota netto od 4800 wyjdzie ok. 3400zł plus dodatki, od których nie płaci się już ZUsów. Dlatego lepiej robić małą podstawę plus dodatki, niż dużą podstawę, od której trzeba więcej odjąć.

              • 2 12

              • jestes glupszy niz Jan Tomaszewski

                • 9 1

      • Głupek nie wie a wypowiada się. Choć to zobaczysz te 4 kola!!!

        • 6 0

  • Kierowca (14)

    Co za bzdura pracuje 10 lat a zarobek na konto 2700 z nadgodzinami świętami i premiami a ten dalej swoje bajiki wciska

    • 118 8

    • (9)

      To od lipca będziesz miał więcej. Czytać nie umiesz? A no tak, jesteś tylko kierowcą.

      • 9 56

      • (6)

        Zawsze lepiej być kierowcą, niż jak Ty przygłupim pawianem.Idź wylizać lisickiemu pięty.

        • 39 5

        • (5)

          Widzę nadal ciężko zrozumieć, że podwyżki są od lipca, czyli wyższą pensje dostanie w sierpniu. Ty też kierowca nieumiejący czytać?

          • 3 19

          • To ty nie rozumiesz, że to nie podwyżki tylko ściema. (1)

            • 8 1

            • Tak samo, jak bajki o tym, że BPTour pensji na czas nie płaci

              Kłamią na potęgę, byle ludziom w głowach namieszać

              • 1 1

          • Człowieku! Od lipca to lisicki zamieni premie na stawkę godzinową.

            To nie podwyżka! Czytaj ze zrozumieniem wypowiedzi kierowców. Oni wiedzą chyba lepiej jaka jest prawda i jak ich w rogi walą. Myślisz że jak by było tak różowo to by się ludzie zwalniali?? To jest kombinatorstwo jak oszukać ludzi, a dać info o podwyżkach do mediów. Zrób prawko, idz zobacz od środka, potem będziesz wyzywał!

            • 20 0

          • g*wno wiesz to się nie wypowiadaj!!!

            • 4 0

          • kierowca

            miałem 13.50 w styczniu i co od czerwca 15.50 i nic się nie zmieniło a tak jak piszesz że co niby w 10 sierpnia będzie lepiej Wiesz co do wyborów będą tak gadać i napuszczać pasażerów na nas niby że to zły kierowca zarabia kokosy a pracować nie chcą A te premie to tylko mobbing za skargi , chorobowe , kolizje, nieprzychodzenie z wolnego są obniżane lub całkowicie zabierane

            • 24 0

      • Idź do lustra, zobacz jak wygląda debil.

        • 0 0

      • A ty jesteś tylko glupkiem

        • 1 1

    • Jak tam pracowałem to wciskali nadgodziny, a jak miałeś ich za dużo to zmniejszali premię!

      Tak właśnie było.

      • 3 0

    • odcinek (2)

      a może Pan wrzucić odcinek płacowy? Chętnie zobaczymy prawdę

      • 3 0

      • Radzę uwieżyć

        • 2 0

      • Kierowca

        Jak upublicznie to w firmie zostane wrogiem numer 1 a po danych z kwitu dojdą bo się nad tym zastanawiałem poważnie ale to by była bomba atomowa gwarantuje

        • 4 0

  • (15)

    Propaganda. Gruntu nie ma to trzeba dac podwyzki.

    • 140 18

    • Wybory się zblizają, wszystko jasne. (2)

      • 14 1

      • Tusk dał kiedyś nauczycielom. (1)

        I kolejny wierny elektorat, oby do czasu. Historia lubi się powtarzać...

        • 0 1

        • A tyle pasażerom z tych podwyżek, że 1 lipca po południu nie wyjechało 12 autobusów

          za późno, mein Fuehrer! (powiedzieli w Luftwaffe po wywaleniu Goeringa tydzień przed końcem wojny)

          • 1 0

    • Kłamstwo (1)

      Fikcja ucieli premie 400zl i wsadzili do stawki godzinowej

      • 36 1

      • pomijając propagandę o podwyżkach, to i tak lepiej mieć wyzszą stawkę godzinową niż pramie którą za byle g*wno mogą Ci zabrać

        • 6 0

    • (3)

      "Kierowcy co miesiąc otrzymują także dodatek za pracę w niedzielę, dodatki za godziny nadliczbowe, dodatki za pracę w nocy (...)- wyliczał podczas konferencji Maciej Lisicki, prezes GAiT.
      To akurat im się należy jak psu buda. Zakłada to kodeks pracy a cwaniak wylicza im jakby to było coś ekstra. Żenujące...

      • 115 4

      • Zamiana premi na stawkę godzinową. brawo (1)

        Jak zrobić żeby dać podwyżkę tak żeby nic nie dać. Niezła propaganda w mediach, a rzeczywistość jak smutna była tak nadal jest. Lisicki do zwolnienia bo kręci kijem w szambie i przewala g*wno z miejsca na miejsce i myśli że reformuje firmę.

        • 26 1

        • ekonomia Bronka

          Lisicki nie komentował wysokości płac, ale zwracał uwagę, że banki lepiej oceniają zdolność kredytową pracowników GAiT niż innych firm przewozowych.

          Acha :)
          Czyli życ na kredyt :) ?

          • 10 0

      • POsiewicz

        Prezes z zawodu?
        A ile przepłynie pod wodą?

        • 6 3

    • Trzeba było się uczyć to byście nie musieli pracować jako kierowcy.

      • 2 19

    • (2)

      Autobusy z 2009 roku mają przebieg pomiędzy 700 000 a 900 000 km, a ich przeciętny koszt to 40 000 Euro. Za 14 autobusów powinno się zapłacić 2,4 mln PLN a nie 4,4. Dla kogo te dodatkowe 2 mln będą i za co?

      • 26 1

      • Adamowicz wam po wyborach kupi nowy złom z Niemiec (1)

        • 6 1

        • A ty na Podlasiu komarem jeździsz trollu

          • 1 12

    • niech przedstawią liczby ilu pracownikom (1)

      w miesiącu tną premię za bzdety

      • 39 1

      • A ile płacą za łoże na Stadionie PO już wiemy?

        Czy to dalej tajemnica handlową?

        • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane